PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پنج قانون برای تبلیغ روی بیلبردها



Ronia
27th January 2014, 11:24 AM
شهرهای بزرگ در تسخیر بیلبردهای تبلیغاتی هستند؛ این روزها، شهرهای بزرگ، مملو از تبلیغات مختلف به خصوص بیلبردهای تبلیغاتی هستند، شاید در طول یک هفته صدها بیلبرد تبلیغاتی را ببینیم، ولی فقط تعداد محدودی از آنها را به خاطر می آوریم. یک بیلبرد به طول متوسط در شهر تهران حدود 30 تا 100 میلیون تومان در ماه هزینه دارد، بنابراین برای چنین محل نمایش تبلیغی قطعاً باید برنامۀ خاصی داشته باشیم. در اینجا به شش قانون طلایی برای تبلیغ بر روی بیلبردها اشاره کرده ام: 1- برای بیلبردها 6 کلمه کافی است !
تصور کنید، در خیابان در حال حرکت هستید، توجه شما به نقاط مختلف موجود در دید هست، آیا می توانید متن طولانی بخوانید؟ قطعاً خیر، با خاطر داشته باشید، یک بیلبرد به طور متوسط 10 ثانیه دیده می شود، پس حداکثر از 6 کلمه استفاده کنید.


2- بیلبرد برای دریافت پاسخ مستقیم نیست بیلبرد یک رسانه ثانویه است ! یعنی به دنبال دریافت پاسخ مستقیم نیست. بیلبردهای بسیاری را دیده ام که با شماره تلفنهای متعدد، آدرسهای ایمیل و آدرسهای وبسایت پر شده است. واقعاً هدف بیلبرد این نیست که فوراً به پاسخ مشتری منتج شود. هر چند حضور شماره تلفن مطلوب است، اما نباید زیاده روی کرد. بیلبرد ابزار مناسبی است که می تواند کارایی تبلیغات در رسانه های اولیه را بهبود بخشد.


3- بیلبردها باید هوشمندانه باشند ولی نه خیلی ! اگر بیلبرد تکراری و خسته کننده باشد، اصلاً دیده نمی شود ! مطمئن باشید که بیلبرد تکراری شما، دیده نخواهد شد. اما اگر هم خیلی نیاز به فکر داشته باشد، تبدیل به یک معما می شود و باز هم نادیده گرفته خواهد شد. نه خیلی کسل کننده و معمولی نه خیلی روشنفکرانه !


4- هر چه بیشتر بهتر ! بیلبرد رسانۀ گرانی است ! اما توجه داشته باشید که بیلبرد یک رسانه برای تبلیغات انبوه است. بنابراین بهتر است تعداد بیلبردها را بیشتر کنیم. برای بیلبردها شاخصی هست به نام GPR که مخفف Gross Rating Point است یعنی تعداد افرادی که تبلیغ را می بینند. این عدد می تواند بین 1 تا 100 باشد. یعنی چند درصد افرادی که در منطقه هستند، تبلیغات شما را مشاهده کرده اند.


5- نگویید ! نشان دهید !

تلاش نکنید در بیلبرد همه چیز را بنویسید ! آن را با تصاویر نشان دهید ! این قانون طلایی به شما خیلی کمک خواهد کرد.

منبع: سید حمیدرضا عظیمی/http://www.myindustry.ir/sale-and-marketing/article/billboard-ads-principles.html

میلاد صفری
28th January 2014, 03:07 PM
دوست عزیز یه مطلب در مورد اصول طراحیشم بزارید

Ronia
28th January 2014, 04:28 PM
آقای صفری به یکی از این دو تا پیج سری بزنید:
http://www.njavan.com/forum/showthread.php?1748-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%DB%8C%D9%84%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

http://www.njavan.com/forum/showthread.php?65240-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%DB%8C%D9%84%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد