M@hdi42
17th January 2014, 11:55 AM
آشنايي با مترو كاراكاس
افتتاح مترو كاراكاس در سال 1983 از افتخارات اين كشور بود
بسياري ساخت مترو كاراكاس- پايتخت ونزوئلا- آن هم در زير زمين را يكي از شاهكارهاي مهندسي اين كشور ميدانند.
طراحي خوب و تميزي ايستگاهها از ويژگيهاي قابل توجه معماري شهري است.
مترو داراي 3 خط، 44 ايستگاه و 51 متر طول است و به 1.320.000 نفر در روز خدمات ميدهد.
كل سه خط بين سالهاي 1978 تا 2006 ساخته شد و احداث ايستگاههاي مياني آنها امسال به پايان ميرسد.
احداث خط 4 از سال 2001 آغاز شد و به موازات خط يك، به طرف جنوب ادامه مييابد.
سيستم داراي شبكه مكمل اتوبوس است كه 20 خط شهري و 4 خط حومه را در نقاطي كه دسترسي به مترو ندارند، پوشش ميدهد.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8808/Caracasm3-0806-sh.jpg
بليت:
بليتها به صورت كلي حتي خارج از ايستگاهها، در كيوسكها و مراكز تجاري با %3 تخفيف فروخته ميشود و در مترو و اتوبوس مترو قابل استفاده است.
قيمت بليت به تعداد سفر بستگي دارد.
بليت مخصوص براي دانشآموزان موجود است.
توسعه:
از جمله طرحهاي فوري آينده، توسعه فاز دوم خط 3 است كه تا سال 2010 با 6 ايستگاه جديد و 7.5 كيلومتر طول كامل ميشود.
فاز بعدي گسترش خط 2 با 4 ايستگاه جديد به طول 6.7 كيلومتر است كه به نام خط 5 در سال 2012 افتتاح ميشود و به طرف جنوبشرقي تا 15 كيلومتر ادامه مييابد.
خط 6 به طول 17 كيلومتر موازي خط يك و به سمت شمال است.
حادثه:
بعد از 26 سال از ساخت مترو، تنها اتفاق ناگوار برخورد يكي از قطارها در 30 جولاي 2007 به قطار ايستاده در ايستگاه بود كه يك كشته و 11 مجروح داشت.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8808/Caracasm5-0806-sh.jpg
www.wikipedia.org (http://www.wikipedia.org/)
افتتاح مترو كاراكاس در سال 1983 از افتخارات اين كشور بود
بسياري ساخت مترو كاراكاس- پايتخت ونزوئلا- آن هم در زير زمين را يكي از شاهكارهاي مهندسي اين كشور ميدانند.
طراحي خوب و تميزي ايستگاهها از ويژگيهاي قابل توجه معماري شهري است.
مترو داراي 3 خط، 44 ايستگاه و 51 متر طول است و به 1.320.000 نفر در روز خدمات ميدهد.
كل سه خط بين سالهاي 1978 تا 2006 ساخته شد و احداث ايستگاههاي مياني آنها امسال به پايان ميرسد.
احداث خط 4 از سال 2001 آغاز شد و به موازات خط يك، به طرف جنوب ادامه مييابد.
سيستم داراي شبكه مكمل اتوبوس است كه 20 خط شهري و 4 خط حومه را در نقاطي كه دسترسي به مترو ندارند، پوشش ميدهد.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8808/Caracasm3-0806-sh.jpg
بليت:
بليتها به صورت كلي حتي خارج از ايستگاهها، در كيوسكها و مراكز تجاري با %3 تخفيف فروخته ميشود و در مترو و اتوبوس مترو قابل استفاده است.
قيمت بليت به تعداد سفر بستگي دارد.
بليت مخصوص براي دانشآموزان موجود است.
توسعه:
از جمله طرحهاي فوري آينده، توسعه فاز دوم خط 3 است كه تا سال 2010 با 6 ايستگاه جديد و 7.5 كيلومتر طول كامل ميشود.
فاز بعدي گسترش خط 2 با 4 ايستگاه جديد به طول 6.7 كيلومتر است كه به نام خط 5 در سال 2012 افتتاح ميشود و به طرف جنوبشرقي تا 15 كيلومتر ادامه مييابد.
خط 6 به طول 17 كيلومتر موازي خط يك و به سمت شمال است.
حادثه:
بعد از 26 سال از ساخت مترو، تنها اتفاق ناگوار برخورد يكي از قطارها در 30 جولاي 2007 به قطار ايستاده در ايستگاه بود كه يك كشته و 11 مجروح داشت.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8808/Caracasm5-0806-sh.jpg
www.wikipedia.org (http://www.wikipedia.org/)