M@hdi42
17th January 2014, 11:55 AM
آشنايي با مترو سنگاپور
مترو سنگاپور در سال 1987 افتتاح شد و از نظر قدمت، دومين مترو در جنوب آسياست.
اين شبكه به عنوان ستون اصلي سيستم حملونقل عمومي در سنگاپور با 1.564 نفر مسافر در روز خيلي سريع گسترش يافت.
مترو سنگاپور داراي 4 خط، 70 ايستگاه و 118.9 كيلومتر طول است.
در حال حاضر 73 قطار تمام اتوماتيك و بدون راننده است. قرار است تا سال 2016 تمام قطارها بدون راننده باشد.
ساعت كار مترو از 5:30 بامداد تا یک نيمه شب و فاصله بين قطارها 8-3 دقيقه است. اين خدمات در هنگام تعطيلات رسمي بيشتر ميشود.
تمام ايستگاهها به جز "وودليف" فعالند.
هدف مقامات از توسعه سيستم، اتصال حومه به شهر سنگاپور بوده است.
تاريخچه:
بعد از بحثهاي متعدد بر سر توسعه ناوگان اتوبوسراني يا سيستم حملونقل سريع در سال 1967، سرانجام بزرگترين پروژه عمومي سنگاپور با بودجه 5 ميليارد دلار در اكتبر 1983 در خيابان "شان" آغاز شد.
شبكه در چند مرحله ساخته شد. خط شمال به جنوب به دليل گذشتن از مركز شهر و شلوغي داشت. در سال 1987 اولين بخش به طول 6 كيلومتر و 5 ايستگاه بهرهبرداري شد.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8808/Singm2-0805-sh.jpg
تسهيلات:
ايستگاههاي مترو سنگاپور آنقدر عميق است كه بتوان به عنوان پناهگاه استفاده كرد.
سرويس تلفن همراه در تمام ايستگاهها فعال است.
در قطارها و ايستگاههاي زير زمين تهويه مطبوع وجود دارد.
هر ايستگاه مجهز به دستگاههاي فروش بليت براي عموم است.
اطلاعات مربوط به قطارها و اعلانات را ميتوان از طريق تلويزيونهاي پلاسما دنبال كرد.
در ايستگاههاي اصلي، فروشگاه، كيوسك، سوپرماركت و ... وجود دارد.
سرعت پلههاي برقي 50% درصد بيشتر از پلهبرقيهاي عادي است.
تسهيلات براي معلولان و سالمندان نيز مهياست.
اقدامات امنيتي:
اگرچه ميزان جرم و جنايت و اقدامات تروريستي بالا نيست اما دوربينهاي مداربسته براي ايجاد امنيت بيشتر نصب شده است.
بعد از بمبگذاري قطار مادريد در سال 2004، ماموران با لباسهاي شخصي و به صورت غيرمسلح رفتارها را رصد ميكردند.
تمام سطلهاي زباله و صندوقهاي پست به منظور از بين رفتن خطر بمبگذاري از داخل ايستگاهها به وروديها انتقال يافت.
گرفتن عكس بدون اجازه قبلي ممنوع است.
از سال 2005 با تشكيل واحد پليس مترو، نيروهاي پليس اين بار به صورت مسلح در ايستگاهها و قطارها حضور يافتند.
به منظور جلوگيري از خودكشي، كنترل دما و عدم دسترسي به محدودههاي ممنوع، درهاي محافظ در تمام ايستگاههاي زير زميني نصب شده است.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8808/Singm1-0805-sh.jpg
www.wikipedia.org (http://www.wikipedia.org/)
مترو سنگاپور در سال 1987 افتتاح شد و از نظر قدمت، دومين مترو در جنوب آسياست.
اين شبكه به عنوان ستون اصلي سيستم حملونقل عمومي در سنگاپور با 1.564 نفر مسافر در روز خيلي سريع گسترش يافت.
مترو سنگاپور داراي 4 خط، 70 ايستگاه و 118.9 كيلومتر طول است.
در حال حاضر 73 قطار تمام اتوماتيك و بدون راننده است. قرار است تا سال 2016 تمام قطارها بدون راننده باشد.
ساعت كار مترو از 5:30 بامداد تا یک نيمه شب و فاصله بين قطارها 8-3 دقيقه است. اين خدمات در هنگام تعطيلات رسمي بيشتر ميشود.
تمام ايستگاهها به جز "وودليف" فعالند.
هدف مقامات از توسعه سيستم، اتصال حومه به شهر سنگاپور بوده است.
تاريخچه:
بعد از بحثهاي متعدد بر سر توسعه ناوگان اتوبوسراني يا سيستم حملونقل سريع در سال 1967، سرانجام بزرگترين پروژه عمومي سنگاپور با بودجه 5 ميليارد دلار در اكتبر 1983 در خيابان "شان" آغاز شد.
شبكه در چند مرحله ساخته شد. خط شمال به جنوب به دليل گذشتن از مركز شهر و شلوغي داشت. در سال 1987 اولين بخش به طول 6 كيلومتر و 5 ايستگاه بهرهبرداري شد.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8808/Singm2-0805-sh.jpg
تسهيلات:
ايستگاههاي مترو سنگاپور آنقدر عميق است كه بتوان به عنوان پناهگاه استفاده كرد.
سرويس تلفن همراه در تمام ايستگاهها فعال است.
در قطارها و ايستگاههاي زير زمين تهويه مطبوع وجود دارد.
هر ايستگاه مجهز به دستگاههاي فروش بليت براي عموم است.
اطلاعات مربوط به قطارها و اعلانات را ميتوان از طريق تلويزيونهاي پلاسما دنبال كرد.
در ايستگاههاي اصلي، فروشگاه، كيوسك، سوپرماركت و ... وجود دارد.
سرعت پلههاي برقي 50% درصد بيشتر از پلهبرقيهاي عادي است.
تسهيلات براي معلولان و سالمندان نيز مهياست.
اقدامات امنيتي:
اگرچه ميزان جرم و جنايت و اقدامات تروريستي بالا نيست اما دوربينهاي مداربسته براي ايجاد امنيت بيشتر نصب شده است.
بعد از بمبگذاري قطار مادريد در سال 2004، ماموران با لباسهاي شخصي و به صورت غيرمسلح رفتارها را رصد ميكردند.
تمام سطلهاي زباله و صندوقهاي پست به منظور از بين رفتن خطر بمبگذاري از داخل ايستگاهها به وروديها انتقال يافت.
گرفتن عكس بدون اجازه قبلي ممنوع است.
از سال 2005 با تشكيل واحد پليس مترو، نيروهاي پليس اين بار به صورت مسلح در ايستگاهها و قطارها حضور يافتند.
به منظور جلوگيري از خودكشي، كنترل دما و عدم دسترسي به محدودههاي ممنوع، درهاي محافظ در تمام ايستگاههاي زير زميني نصب شده است.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8808/Singm1-0805-sh.jpg
www.wikipedia.org (http://www.wikipedia.org/)