M@hdi42
17th January 2014, 11:53 AM
آشنايي با مترو آتن
مايشگاههاي مختلفي از آثار هنري قديمي كشف شده در آتن را ميتوان در ايستگاههاي مختلف آن مشاهده كرد
در سال 1867 احداث مترو آتن- پايتخت يونان- به "ادوارد پيكرينگ" تاجر انگليسي سپرده شد و ساخت 8 كيلومتر از آن آغاز شد. اين بخش كه به صورت روگذر بود در 17 فوريه 1869 به صورت آزمايشي و ده روز بعد به طور رسمي گشايش يافت.
شبكه اخير داراي 3 خط، 55 كيلومتر و 51 ايستگاه است و روزانه 1.150.000 نفر با آن سفر ميكنند.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8807/Athensm1-0728-sh.jpg
خط يك (آبي):
خط يك در 1869 افتتاح شد. اين خط با تغييرات زياد به شكل امروزي در آمد. خط يك 35 كيلومتر طول و 24 ايستگاه دارد،3 تاي آن با ساير خطوط متقاطع و طولانيترين خط مترو آتن است.
خط 2 (قرمز):
احداث خط قرمز با 11.6 كيلومتر طول و 14 ايستگاه در اوايل دهه 1990 آغاز و در 28 ژانويه 2000 اولين بخش آن افتتاح شد.
خط 3 (سبز):
25.6 كيلومتر طول دارد و به سمت حومه غربي و فرودگاه بينالمللي آتن گسترش يافته است.
هر سه خط به سيستم قطار حومه متصل هستند و طول آنها در كل 77 كيلومتر است.
دليل اصلي احداث خطوط 2 و 3 كاهش بار ترافيك و آلايندههاي شهر آتن- پايتخت يونان- بود.
خط 4 (آبي):
U شكل دو خط قبلي را به هم وصل خواهد كرد.
باستانشناسي:
در طول احداث تونل مترو، آثار قديمي بسياري كشف شد. گروه باستانشناسان قبل و همزمان با مهندسان مترو طي 6 سال پياپي كار كردند تا مانع از آسيب رسيدن به آثار تاريخي شوند. آنها از آثار موجود در خيابانهاي قديمي، خانهها، گورستانها، پناهگاهها، مراكز فروش، گودالهاي ريختهگري، كورهها، آبروها، چاهها، آبانبارها و تونلهاي آب و فاضلاب محافظت و آنها را ضبط ميكردند.
هم اينك نمايشگاههاي مختلفي از آثار هنري قديمي كشف شده را ميتوان در ايستگاههاي مختلف مترو مشاهده كرد. به علاوه اين اقدام اطلاعات جديدي در مورد نقشهبرداري از زمانهاي قديم شهر بوچود آورد. پيش از اين هيچگاه توسعه سريع زيرساخت با مطالعه دقيق و حفظ اطلاعات باستانشناسي همراه نبود.
در واقع ساخت مترو فرصتي بود تا ذخاير قديمي و تحقيقات وارد مرحله جديدي شود.
قطارهاي مترو:
در تابستان 2003، 20 قطار 6 كابينه جديد وارد خط يك شد. 8 قطار قديمي متعلق به سالهاي 68-1959 و 7 قطار سالهاي 85-1983 از دور خارج شدند.
خط يك در حال حاضر دو نوع قطار (24 قطار 5 كابينه و 20 قطار جديد 6 كابينه) دارد.
21 قطار جديد ساخت كره نيز براي خطهاي2 و 3 در نظر گرفته شدهاند كه داراي سيستم خودكار اعلام ايستگاه، پنل آگهي تبليغاتي، راهرو مخصوص با امكان جابهجايي حتي در زمان حركت قطار، سيستم تهويه و غيره است.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8807/Athensm2-0728-sh.jpg
ساعت كار مترو:
خط يك: 5 الي 24:30
خط 2: 5:30 الي 24
قطارها در ساعات شلوغ هر 3 دقيقه يكبار، در طول ساعات عادي روز هر 5 دقيقه، صبح زود و آخر شب هر 10 دقيقه يك بار تردد دارند.
از طريق مترو فاصله يك ساعته در آتن به 9 دقيقه كاهش يافته است.
بليت:
مسافران بايد در هنگام ورود به ايستگاه بليتهاي خود را معتبر كنند. بليتها براي يك سفر 90 دقيقه اعتبار دارند و ميتوان از آنها در خطوط 1 ،2 ، 3 و نيز بيشتر وسايل حملونقل استفاده كرد.
براي رفتوآمد به فرودگاه بينالمللي آتن بليت مخصوص لازم است.
بليتهاي برگشت و نيز بليتهاي دو يا سه نفره نيز موجود است.
از بليتهاي يكروزه، هفتگي و كارتهاي ماهانه ميتوان در همه وسايل حملونقل عمومي استفاده كرد.
بليتها غالبا چك ميشوند. مسافراني كه بليت معتبر يا كارت ماهانه نداشته باشند بايد 60 برابر قيمت بليت خسارت بپردازند.
قيمت هر بليت يك يورو، 24 ساعته 3 يورو،7 روزه 10 يورو و فرودگاه 6 يورو است.
گسترش:
مترو آتن ظرف 20 سال آينده بايد كامل و اعتبار مالي آن از خود سيستم و بزرگراهها تامين شود.
بازيهاي المپيك 2004 آتن نقش مهمي در گسترش مترو داشت.
امتداد خط 2 به شمالغرب و جنوبشرق تا سال 2010 ادامه دارد.
سه ايستگاه جديد براي خط 3 (آبي) در نظر گرفته شده است.
احداث خط چهارم به رنگ نارنجي پيشنهاد شده است و اعتبار آن تا مي 2009 تامين ميشود.
مترو بايد به 8 خط به طول 220 كيلومتر و مجموع 200 ايستگاه برسد.
خط 8 دايره مانند اطراف آتن را پوشش ميدهد.
www.wikipedia.org
مايشگاههاي مختلفي از آثار هنري قديمي كشف شده در آتن را ميتوان در ايستگاههاي مختلف آن مشاهده كرد
در سال 1867 احداث مترو آتن- پايتخت يونان- به "ادوارد پيكرينگ" تاجر انگليسي سپرده شد و ساخت 8 كيلومتر از آن آغاز شد. اين بخش كه به صورت روگذر بود در 17 فوريه 1869 به صورت آزمايشي و ده روز بعد به طور رسمي گشايش يافت.
شبكه اخير داراي 3 خط، 55 كيلومتر و 51 ايستگاه است و روزانه 1.150.000 نفر با آن سفر ميكنند.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8807/Athensm1-0728-sh.jpg
خط يك (آبي):
خط يك در 1869 افتتاح شد. اين خط با تغييرات زياد به شكل امروزي در آمد. خط يك 35 كيلومتر طول و 24 ايستگاه دارد،3 تاي آن با ساير خطوط متقاطع و طولانيترين خط مترو آتن است.
خط 2 (قرمز):
احداث خط قرمز با 11.6 كيلومتر طول و 14 ايستگاه در اوايل دهه 1990 آغاز و در 28 ژانويه 2000 اولين بخش آن افتتاح شد.
خط 3 (سبز):
25.6 كيلومتر طول دارد و به سمت حومه غربي و فرودگاه بينالمللي آتن گسترش يافته است.
هر سه خط به سيستم قطار حومه متصل هستند و طول آنها در كل 77 كيلومتر است.
دليل اصلي احداث خطوط 2 و 3 كاهش بار ترافيك و آلايندههاي شهر آتن- پايتخت يونان- بود.
خط 4 (آبي):
U شكل دو خط قبلي را به هم وصل خواهد كرد.
باستانشناسي:
در طول احداث تونل مترو، آثار قديمي بسياري كشف شد. گروه باستانشناسان قبل و همزمان با مهندسان مترو طي 6 سال پياپي كار كردند تا مانع از آسيب رسيدن به آثار تاريخي شوند. آنها از آثار موجود در خيابانهاي قديمي، خانهها، گورستانها، پناهگاهها، مراكز فروش، گودالهاي ريختهگري، كورهها، آبروها، چاهها، آبانبارها و تونلهاي آب و فاضلاب محافظت و آنها را ضبط ميكردند.
هم اينك نمايشگاههاي مختلفي از آثار هنري قديمي كشف شده را ميتوان در ايستگاههاي مختلف مترو مشاهده كرد. به علاوه اين اقدام اطلاعات جديدي در مورد نقشهبرداري از زمانهاي قديم شهر بوچود آورد. پيش از اين هيچگاه توسعه سريع زيرساخت با مطالعه دقيق و حفظ اطلاعات باستانشناسي همراه نبود.
در واقع ساخت مترو فرصتي بود تا ذخاير قديمي و تحقيقات وارد مرحله جديدي شود.
قطارهاي مترو:
در تابستان 2003، 20 قطار 6 كابينه جديد وارد خط يك شد. 8 قطار قديمي متعلق به سالهاي 68-1959 و 7 قطار سالهاي 85-1983 از دور خارج شدند.
خط يك در حال حاضر دو نوع قطار (24 قطار 5 كابينه و 20 قطار جديد 6 كابينه) دارد.
21 قطار جديد ساخت كره نيز براي خطهاي2 و 3 در نظر گرفته شدهاند كه داراي سيستم خودكار اعلام ايستگاه، پنل آگهي تبليغاتي، راهرو مخصوص با امكان جابهجايي حتي در زمان حركت قطار، سيستم تهويه و غيره است.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8807/Athensm2-0728-sh.jpg
ساعت كار مترو:
خط يك: 5 الي 24:30
خط 2: 5:30 الي 24
قطارها در ساعات شلوغ هر 3 دقيقه يكبار، در طول ساعات عادي روز هر 5 دقيقه، صبح زود و آخر شب هر 10 دقيقه يك بار تردد دارند.
از طريق مترو فاصله يك ساعته در آتن به 9 دقيقه كاهش يافته است.
بليت:
مسافران بايد در هنگام ورود به ايستگاه بليتهاي خود را معتبر كنند. بليتها براي يك سفر 90 دقيقه اعتبار دارند و ميتوان از آنها در خطوط 1 ،2 ، 3 و نيز بيشتر وسايل حملونقل استفاده كرد.
براي رفتوآمد به فرودگاه بينالمللي آتن بليت مخصوص لازم است.
بليتهاي برگشت و نيز بليتهاي دو يا سه نفره نيز موجود است.
از بليتهاي يكروزه، هفتگي و كارتهاي ماهانه ميتوان در همه وسايل حملونقل عمومي استفاده كرد.
بليتها غالبا چك ميشوند. مسافراني كه بليت معتبر يا كارت ماهانه نداشته باشند بايد 60 برابر قيمت بليت خسارت بپردازند.
قيمت هر بليت يك يورو، 24 ساعته 3 يورو،7 روزه 10 يورو و فرودگاه 6 يورو است.
گسترش:
مترو آتن ظرف 20 سال آينده بايد كامل و اعتبار مالي آن از خود سيستم و بزرگراهها تامين شود.
بازيهاي المپيك 2004 آتن نقش مهمي در گسترش مترو داشت.
امتداد خط 2 به شمالغرب و جنوبشرق تا سال 2010 ادامه دارد.
سه ايستگاه جديد براي خط 3 (آبي) در نظر گرفته شده است.
احداث خط چهارم به رنگ نارنجي پيشنهاد شده است و اعتبار آن تا مي 2009 تامين ميشود.
مترو بايد به 8 خط به طول 220 كيلومتر و مجموع 200 ايستگاه برسد.
خط 8 دايره مانند اطراف آتن را پوشش ميدهد.
www.wikipedia.org