M@hdi42
17th January 2014, 01:47 AM
آشنايي با مترو سئول
مترو سئول يكي از پركارترين سيستمهاي حملونقل پرسرعت در دنياست و با 14 خط خود 8 ميليون سفر را در طول روز به انجام ميرساند.
مترو سئول پايتخت كره جنوبي در سال 1974 بهرهبرداري شد. این مترو دارای 436 ايستگاه و 755 كيلومتر طول است و %70 مسير آن در زير زمين قرار دارد.
تمام علائم به دو زبان انگليسي و كرهاي است. بعضي نقشهها و نشانهها به زبان چيني هستند.
اعلام ايستگاهها به زبان كرهاي، انگليسي و در بعضي مواقع ژاپني و چيني است.
رنگ مخصوص هر خط به صورت ممتد روي ديوارها كشيده شده است. مسافران با دنبال كردن فلشهاي موجود روي هر خط بهراحتي ميتوانند مسير را پيدا کنند.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8807/100.jpg
مترو توسط چهار سازمان مختلف اداره ميشود.
شركت كوريل در سال 1974 احداث خط 1 را آغاز كرد. خطهاي 2، 3 و 4 بين سالهاي 1970 و 1980 تاسيس شد.
با تشكيل دومين شركت مترو معروف به SMRT عمليات ساخت خطهاي 8-5 در سال 1994 آغاز شد.
مترو سئول همچنان رو به گسترش است.
بليت:
قيمت بليت براي 10 كيلومتر سفر 1000 ون است كه به هر 5 كيلومتر 100 ون اضافه ميشود.
بليت كودكان نيمبها است و استفاده از سه نوع كارت سفر، 100 ون تخفيف دارد.
افراد مسن و ناتوان با تهيه بليت رايگان يا ورود به گيتهاي كناري نيازي به پرداخت وجه ندارند.
براي ورود به خط فرودگاه، بليت جداگانه مورد نياز است که تخفيفي ندارد.
از سال 2009 استفاده از RFID به جاي بليت متداول شد. [بسوي انقلاب RFID]
www.wikipedia.org
مترو سئول يكي از پركارترين سيستمهاي حملونقل پرسرعت در دنياست و با 14 خط خود 8 ميليون سفر را در طول روز به انجام ميرساند.
مترو سئول پايتخت كره جنوبي در سال 1974 بهرهبرداري شد. این مترو دارای 436 ايستگاه و 755 كيلومتر طول است و %70 مسير آن در زير زمين قرار دارد.
تمام علائم به دو زبان انگليسي و كرهاي است. بعضي نقشهها و نشانهها به زبان چيني هستند.
اعلام ايستگاهها به زبان كرهاي، انگليسي و در بعضي مواقع ژاپني و چيني است.
رنگ مخصوص هر خط به صورت ممتد روي ديوارها كشيده شده است. مسافران با دنبال كردن فلشهاي موجود روي هر خط بهراحتي ميتوانند مسير را پيدا کنند.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8807/100.jpg
مترو توسط چهار سازمان مختلف اداره ميشود.
شركت كوريل در سال 1974 احداث خط 1 را آغاز كرد. خطهاي 2، 3 و 4 بين سالهاي 1970 و 1980 تاسيس شد.
با تشكيل دومين شركت مترو معروف به SMRT عمليات ساخت خطهاي 8-5 در سال 1994 آغاز شد.
مترو سئول همچنان رو به گسترش است.
بليت:
قيمت بليت براي 10 كيلومتر سفر 1000 ون است كه به هر 5 كيلومتر 100 ون اضافه ميشود.
بليت كودكان نيمبها است و استفاده از سه نوع كارت سفر، 100 ون تخفيف دارد.
افراد مسن و ناتوان با تهيه بليت رايگان يا ورود به گيتهاي كناري نيازي به پرداخت وجه ندارند.
براي ورود به خط فرودگاه، بليت جداگانه مورد نياز است که تخفيفي ندارد.
از سال 2009 استفاده از RFID به جاي بليت متداول شد. [بسوي انقلاب RFID]
www.wikipedia.org