M@hdi42
4th January 2014, 01:50 AM
قایق SAR کلاس ناجی ساخت شرکت کشتی سازی بوت سرویس ایران
عملیات امداد و نجات (به انگلیسی: Search and rescue (SAR or S&R)) به عملیات تجسس و کمکرسانی به افرادی که در معرض خطرات دلهره آور و یا قریب الوقوع قرار گرفتهاند اطلاق میشود. حوزهٔ کلی امداد و نجات، خود شامل زیرحوزه های فراوانی من جمله دریایی است . ایران نیز در سال 73 به کنوانسیون بین المللی جستجو و نجات دریایی پیوسته است و چند سالی است که فعالیت های جدی و زیادی را در این عرصه انجام داده است .
از جمله ی این اقدامات میتوان به مواردی مانند طراحی ، ساخت و نصب ده ها اسکله شناور تجسس و نجات (SAR) ، تدارک دیدن شناورها و بالگردهایی مختص عملیات های جست و جو و نجات ، برپایی همایشات و نمایشگاه های دستاوردهای حوزه ی امداد و نجات دریایی ، برگزاری مانورهای تخصصی اتفاء حریق دریایی ، جمع آوری و کنترل آلودگی های دریایی وجستجو و نجات دریایی و ... را نام برد .
با یک نگاه به آمار ارائه شده توسط سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران میتوان دریافت که اهتمام و توجه مسئولان امر در سال های اخیر به مبحث امداد و نجات دریایی کاملا موثر بوده و در مقایسه سال 87 با سال 91 ، با توجه به افزایش سوانح دریایی ، افزایش چشمگیر تعداد نجات یافتگان از 656 نفر در سال 87 به 1128 نفر در سال 91 یعنی چیزی حدود 2 برابر را شاهد هستیم .
http://up.arteshi.com/uploads/138622696633989_1Untitled.png
http://up.arteshi.com/uploads/138622696618425_0Untitled.jpg
شناور SAR کلاس ناجی "نجات" :
http://up.arteshi.com/uploads/138620273921722_01.jpg
شناورهای ناجی کلاس D.N.V + 1A1 LC ، ساخت شرکت کشتی سازی بوت سرویس ایران هستند که تحت لیسانس گروه کشتی سازی بوت سرویس نروژ در ایران ساخته میشوند و در خدمت سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند . شرکت بوت سرویس ایران در سال 1382 با هدف تولید و ساخت انواع شناور دریایی در جزیره زیبای کیش ثبت گردید. پس از آن با مطالعات انجام شده , محل احداث کارخانه کشتی سازی بوت سرویس ایران مشخص گردید و عملیات اجرایی آن در سال 1383 رسما آغاز گردید. در شرکت کشتی سازی بوت سرویس ایران که با سرمایه مشترک سرمایه گذاران ایرانی 50% و گروه کشتی سازی بوت سرویس نروژ 50% فعالیت خود را آغاز نموده کلیه محصولات و شناورهای ساخته شده در آن تحت لیسانس گروه کشتی سازی بوت سرویس نروژ به بازار عرضه میگردد.
http://up.arteshi.com/uploads/138620273941327_04.jpg
این تصویر مربوط به نجات 3 ماهیگیر حادثه دیده توسط نیروهای آمریکایی و تحویل آن ها به قایق ناجی SAR ایران است
در شناور کلاس ناجی ، کنترل عرشه، سینه، پاشنه و موتورخانه از پل فرماندهی از طریق دوربین های مدار بسته صورت میگیرد . از ویژگی های جالب در این قایق های حدودا 20 متری ، توانایی برگشتن به حالت اولیه در صورت وارونه شدن میباشد . همچنین این قایق ها به تجهیزات ارتباطی و امکانات پزشکی بسیار پیشرفته و وسایل ویژه نجات جهت گرفتن مصدومین از آب مجهز میباشند .
http://up.arteshi.com/uploads/138620273921658_12.png
ناجی کلاس ها بطور دقیق دارای طول 19.35 متر ، عمق عرشه 2.85 متر و آبخور 1.25 متری میباشند . سرعت بیشینه این شناور 43 گره برابر 79 کیلومتر در ساعت و سرعت خدماتی آن ها 30 گره دریایی برابر با 55.5 کیلومتر میباشد .
http://up.arteshi.com/uploads/138620273931627_23.png
ویژگیهای شناور:
ظرفیت مخازن سوخت: 2500 لیتر مخزن سمت راست + 2500 لیتر مخزن سمت چپ
قدرت موتور: 2 *1007 KW at 2300 RPM
قابلیت دریانوردی: تا فورس 8
http://up.arteshi.com/uploads/13862027396568_15.jpg
تجهیزات ارتباطی:
2 V.H.F_ D.S.C
1 M.F/H.F_ D.S.C
1 V.H.F Radio
1 D.F
سیستم ارتباطی اضطراری:
3 Portable G.M.D.S.S
Satellite Communication
Tel. Fax
Internet Linkage
نویسنده : امیر آزاد
عملیات امداد و نجات (به انگلیسی: Search and rescue (SAR or S&R)) به عملیات تجسس و کمکرسانی به افرادی که در معرض خطرات دلهره آور و یا قریب الوقوع قرار گرفتهاند اطلاق میشود. حوزهٔ کلی امداد و نجات، خود شامل زیرحوزه های فراوانی من جمله دریایی است . ایران نیز در سال 73 به کنوانسیون بین المللی جستجو و نجات دریایی پیوسته است و چند سالی است که فعالیت های جدی و زیادی را در این عرصه انجام داده است .
از جمله ی این اقدامات میتوان به مواردی مانند طراحی ، ساخت و نصب ده ها اسکله شناور تجسس و نجات (SAR) ، تدارک دیدن شناورها و بالگردهایی مختص عملیات های جست و جو و نجات ، برپایی همایشات و نمایشگاه های دستاوردهای حوزه ی امداد و نجات دریایی ، برگزاری مانورهای تخصصی اتفاء حریق دریایی ، جمع آوری و کنترل آلودگی های دریایی وجستجو و نجات دریایی و ... را نام برد .
با یک نگاه به آمار ارائه شده توسط سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران میتوان دریافت که اهتمام و توجه مسئولان امر در سال های اخیر به مبحث امداد و نجات دریایی کاملا موثر بوده و در مقایسه سال 87 با سال 91 ، با توجه به افزایش سوانح دریایی ، افزایش چشمگیر تعداد نجات یافتگان از 656 نفر در سال 87 به 1128 نفر در سال 91 یعنی چیزی حدود 2 برابر را شاهد هستیم .
http://up.arteshi.com/uploads/138622696633989_1Untitled.png
http://up.arteshi.com/uploads/138622696618425_0Untitled.jpg
شناور SAR کلاس ناجی "نجات" :
http://up.arteshi.com/uploads/138620273921722_01.jpg
شناورهای ناجی کلاس D.N.V + 1A1 LC ، ساخت شرکت کشتی سازی بوت سرویس ایران هستند که تحت لیسانس گروه کشتی سازی بوت سرویس نروژ در ایران ساخته میشوند و در خدمت سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند . شرکت بوت سرویس ایران در سال 1382 با هدف تولید و ساخت انواع شناور دریایی در جزیره زیبای کیش ثبت گردید. پس از آن با مطالعات انجام شده , محل احداث کارخانه کشتی سازی بوت سرویس ایران مشخص گردید و عملیات اجرایی آن در سال 1383 رسما آغاز گردید. در شرکت کشتی سازی بوت سرویس ایران که با سرمایه مشترک سرمایه گذاران ایرانی 50% و گروه کشتی سازی بوت سرویس نروژ 50% فعالیت خود را آغاز نموده کلیه محصولات و شناورهای ساخته شده در آن تحت لیسانس گروه کشتی سازی بوت سرویس نروژ به بازار عرضه میگردد.
http://up.arteshi.com/uploads/138620273941327_04.jpg
این تصویر مربوط به نجات 3 ماهیگیر حادثه دیده توسط نیروهای آمریکایی و تحویل آن ها به قایق ناجی SAR ایران است
در شناور کلاس ناجی ، کنترل عرشه، سینه، پاشنه و موتورخانه از پل فرماندهی از طریق دوربین های مدار بسته صورت میگیرد . از ویژگی های جالب در این قایق های حدودا 20 متری ، توانایی برگشتن به حالت اولیه در صورت وارونه شدن میباشد . همچنین این قایق ها به تجهیزات ارتباطی و امکانات پزشکی بسیار پیشرفته و وسایل ویژه نجات جهت گرفتن مصدومین از آب مجهز میباشند .
http://up.arteshi.com/uploads/138620273921658_12.png
ناجی کلاس ها بطور دقیق دارای طول 19.35 متر ، عمق عرشه 2.85 متر و آبخور 1.25 متری میباشند . سرعت بیشینه این شناور 43 گره برابر 79 کیلومتر در ساعت و سرعت خدماتی آن ها 30 گره دریایی برابر با 55.5 کیلومتر میباشد .
http://up.arteshi.com/uploads/138620273931627_23.png
ویژگیهای شناور:
ظرفیت مخازن سوخت: 2500 لیتر مخزن سمت راست + 2500 لیتر مخزن سمت چپ
قدرت موتور: 2 *1007 KW at 2300 RPM
قابلیت دریانوردی: تا فورس 8
http://up.arteshi.com/uploads/13862027396568_15.jpg
تجهیزات ارتباطی:
2 V.H.F_ D.S.C
1 M.F/H.F_ D.S.C
1 V.H.F Radio
1 D.F
سیستم ارتباطی اضطراری:
3 Portable G.M.D.S.S
Satellite Communication
Tel. Fax
Internet Linkage
نویسنده : امیر آزاد