PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : هیجانی کردن بازار خودرو توسط وزارت صنعت و رودستی که مشتریان خوردند



saamaaneh
3rd January 2014, 01:56 PM
بعد از اینکه خودروسازان با مشکل کاهش تولید و عرضه روبرو شدند، به منظور جذب نقدینگی نسبت به پیش فروش خودرو اقدام کردند.

این در شرایطی بود که کمبود عرضه خودروسازان و بالا بودن قیمت خودرو در بازار، عطش زیادی را برای خریداران خودرو ایجاد کرده بود و در عین حال بحث‌های مطرح شده از سوی وزیر صنعت و خودروسازان در مورد احتمال افزایش قیمت برخی خودروها، مصرف کنندگان را نسبت به پیش خرید خودرو از کارخانه ترغیب کرده بود.

به این ترتیب، منابع مالی خریداران خودرو در اختیار خودروسازان قرار گرفت به امید آنکه در موعد مقرر، خودروی خود را تحویل بگیرند.

این در حالی است که خریداران با تأخیرهای چند ماهه در تحویل خودروی خود روبرو شده‌اند.

همچنین در برخی از پیش فروش‌ها، خودروی با استاندارد یورو 2 به خریدار پیش فروش شده ولی پس از چند ماه تأخیر در تحویل خودرو، از طرف شرکت خودروساز با خریداران تماس گرفته و از آنها خواسته شده تا با پرداخت مبلغ اضافه، خودروی با استاندارد یورو 4 تحویل بگیرند.

در این شرایط، جریمه تأخیر در تحویل خودرو تا زمان تبدیل خودرو از یورو 2 به یورو 4 محاسبه شده است ولی بعد از این تبدیل، با وجود اینکه باز هم تأخیر چند ماهه در تحویل خودرو بوجود آمده است، در زمان تحویل خودرو دیگر سودی بابت این تأخیر به خریدار پرداخت نشده است.

صادقی یک خریدار تیبا در این مورد به خبرنگار فارس گفت: برای خرید تیبا با استاندارد یورو 2 ثبت نام کردم، بعد از سه ماه از طرف سایپا به من گفتند که باید به جای این خودرو، تیبا با استاندارد یورو 4 تحویل بگیریم.

وی افزود: در آن زمان با محاسبه سود پول، تیبا یورو 4 ثبت نام کردیم و به جای اینکه یک میلیون و 200 هزار تومان برای تبدیل استاندارد آلایندگی خودرو پرداخت کنم، از من 700 هزار تومان دریافت شد.

وی ادامه داد: بعد از گذشت دو ماه، خودرو را تحویل گرفتم ولی دیگر سودی بابت تأخیر ایجاد شده به من پرداخت نشد.

نعمت الهی، یکی دیگر از خریداران تیبا هم به فارس گفت: برای تیبا با استاندارد یورو 2 ثبت نام کردم که به جای آن، تیبا با استاندارد یورو 4 تحویل دادند.

وی افزود: برای این خودرو 700 هزار تومان پول اضافه از ما گرفتند و دو ماه بعد از آن که خودرو را تحویل گرفتم، سودی بابت این تأخیر دو ماهه به من پرداخت نشد.

شریفی، یک خریدار سمند نیز در این مورد به فارس گفت: برای خرید سمند با استاندارد یورو 2 ثبت نام کرده بودم که بعد از مدتی از من خواسته شد تا پول اضافی بابت خرید سمند یورو 4 پرداخت کنم.

وی ادامه داد: قرار بود یک ماه پس از پرداخت مبلغ اضافی، خودرو را تحویل بگیرم ولی حالا بعد از گذشت دو ماه، هنوز خودرویی تحویل نگرفته‌ام.

به گزارش فارس، عدم پایبندی خودروسازان به تعهداتشان علاوه بر بدبینی خریداران نسبت به خرید خود، اطمینان مصرف کنندگان را به عملکرد دستگاه‌های ناظر و وزارت صنعت کم می‌کند که این موضوع به نفع شرکت‌های خودروساز نیست و در فروش محصول آنها تأثیرگذار خواهد بود.

در این میان، کارشکنی برخی شرکت‌های قطعه‌ساز در تأمین قطعات باعث انباشته شدن تعداد زیادی خودرو در کف کارخانه‌های خودروساز شده و در نتیجه، عدم پاسخگویی به موقع خودروسازان به نیاز بازار باعث بالا رفتن عطش بازار و گرانتر شدن خودروها شده است.




منبع (http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921008001220)

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد