mahnaz174
25th December 2013, 03:37 PM
5. استاد عبد المنعم حسن: ا
در بخشی از كتاب خود الخدعة, رحلتی من السنة الی الشیعة می نویسد:« در مدتی كه سنی بودم, مردم را به عقل گرایی دعوت كرده و شعار عقل را سر دادم, ولی در میان قوم خود جایگاهینیافتم و از هرطرفی تهمت ها و شایعات علیه خود شنیدم ....عقل گرایی من عامل اساسی و تمایلم به سوی تشیع و خط اهل بیت علیهم السّلام و اختیار مذهب آنان بود...»
6.استاد معتصم سید احمد سودانی: معتقدم اگر تشیع نبود, از اسلام خبری نبود. و هر گاه در صدد تطبیق و پیاده كردن تعلیمات اهل بیت علیهم السّلام در خود بر می آیم, لذت ایمان و لطافت یقین را در خود احساس می كنم.
7.وكیل مشهور مصری, دمرداش عقالی: وقتی گروهی از حجّاج ایرانی همراه با حدود بیش از بیست كارتن كتاب اعتقادی وارد عربستان می شوند. تمام كتاب ها از طرف حكومت مصادره می شود. سفیر ایران در زمان شاه, موضوع را با ملك فیصل در میان می گذارد . او نیز به وزارت كشور عربستان می نویسد تا به موضع رسیدگی كنند. وزیر كشور دستور می دهد كه تمام كتا بها را بررسی كرده, اگر مشكلیندارد آن را به صاحبش برگردانند. در آن زمان « دمرداش عقالی » در حجاز به سر می برد, از او خواستند كه این كتاب ها را بررسی كند و در نهایت رأی و نظر قانونی خود را بدهد.او با مطالعه این كتاب ها به حقانیّت تشیع پی می برد و از همان موقع قدم در راه اهل بیت علیهم السّلام می گذارد...»
8. علامه دكتر محمد حسن شحّاتهاو نیز كه استاد سابقدانشگاه ازهر است پس از مطالعات فراوان در رابطة با شیعة امامیة پی به حقانیت این فرقه برده و در سفری كه به ایران داشت در سخنرانی خود برای مردم اهواز می گوید:
« عشق به امام حسین علیه السّلام سبب شد كه از تمامی موقعیت هایی كه داشتم دست بردارم.»
9. عالم فلسطینی شیخ محمد عبد العال: تنها حادثه ای كه مطلب را نهایی كرده و مرا راه ولایت اهل بیت علیهم السّلام رهنمود ساخت . این بود كه: روزی در پیاده رو, رو به روی مغازة یكی از اقوامم نشسته بودم, مغازه ای كوچك بود. شنیدیم كه آن شخص به یك نفر از نوه های خود امر می كند كه به جای او در مغازه بنشیند, تا نماز عصر را به جای آورد. من به فكر فرو رفتم, كه چگونه یك نفر مغازه خود را رها نمی كند تا به نماز بایستد, مگر آن كسی را به جای خود قرار دهد كه بتواند حافظ اموالش باشد, حال چگونه ممكن است كه پیامبر اكرم صلّی الله علیه و آله یك امتی را بدون امام و جانشین رها كند!! به خدا سوگند كه هرگز چنین نخواهد بود...
10. مجاهد و رهبر فلسطینی محمد شحّادهجهل من به تشیع عامل این بود كه در گذشته در تسنّن باقی بمانم. و امیدوارم كه من آخرین كسی نباشم كه می گویم: « ثم اهتدیت»؛ آنگاه هدایت شدم. « رجوع من به تشیع هیچ ربطی به مسئله سیاسی ندارد كه ما را احاطه كرده است.
11. طبیب فلسطینی اسعد وحید قاسم: در صدداثبات حقانیت و نشر تشیع بر آمد و در این راه سعی و كوشش فراوان نمود. در مصاحبه ای كه با او انجام گرفته می گوید:« به عقیدة من تشیع همان اسلام است و اسلام نیز همان تشیع.»او نیز تألیفاتی در دفاع از مذهب تشیع دارد كه از آن جمله می توان به ازمة الخلافة و الامامة و آثارها المعاصرة اشاره كرد.
12-محدث جلیل القدر ابو النضر محمد بن مسعود بن عیاش :معروف به عیاشى , او قبل از شیعه شدن , از بزرگان علماى اهل سنت بوده , واكنون از بزرگان علماى شیعهامامیه است , او تفسیرى ماثور به نام تفسیر عیاشى دارد.
13- شیخ سلیم بشرى :كه از علماى اهل سنت وجماعت بوده ودوبارریاست جامع شریفالازهر را به عهده گرفته است , میان اووعبدالحسین شرف الدین كه از علماى شیعه است مناظراتى متعدددر گرفت كه در كتابى به نام المراجعات جمع آورى شده واین مناظرات فقهى سبب تشیع شیخ سلیم بشرى گشت .14-شیخ محمود ابوریه : دانشمند ونویسنده مصرى , كه داراى كتابهاونوآورى هاى فراوانى است , از جمله : اضواء على السنة المحمدیه وكتاب ابوهریره شیخ المضیره
15-احمد حسین یعقوب :با خواندن ماجرای کربلا اشک از چشمان احمد حسین جاری شد و انقلابی عاطفی در وی پدید آمد با خدای خویش پیمان بست که تا آخرین لحظات حیات خودجایگاه اهل بیت علیهم السلام را پاس داشته و دیگران را به حقیقتی که او بدان دست یافته بود رهنمون باشد و به راستی تا پایان بر این پیمان وفادار باقی ماند.اوكتابهاى النظام السیاسى فی الاسلام , نظریه عدالة الصحابه و الخط السیاسیه لتوحید الامة الاسلامیه را به نگارش در آورده است .
16-نویسنده وخبرنگار سید ادریس حسینى: از مغرب عربى , داراى كتابهاى لقد شیعنى الحسین , الخلافة المغتصبه وهكذا عرفت الشیعه
17سعید ایوب :داراى كتاب عقیدة المسیح الدجال , او در اول كتابش مى گوید: خود را هنگام تحقیق دیدم , كه چگونه سعى مى كنم حقایق را از زیر آوار بیرون آورده , تا حقیقت در برابر چشم ها وعقل ها آشكار گردد .
18نویسنده مصرى صالح الوردانى : داراى كتابهاى : الخدعه رحلتى من السنة الى الشیعه حركة اهل البیت (ع ) الشیعة فی مصرعقائد السنة وعقائد الشیعه التقارب والتباعد السیف والسیاسة واهل السنة شعب اللّه المختار دفاع عن الرسول
19- شیخ عبداللّه ناصر از كنیا :او شیعه شد پس از آنكه از بزرگان شیوخ وهابیت بود, ایشان چندین كتاب در این زمینه نوشته است مانند: الشیعة والقرآن , الشیعة والحدیث , الشیعة والصحابه , الشیعة والتقیه والشیعة والامامة .
20- محمد عبدالحفیظ نویسنده مصرى:مولف كتاب لماذا اناجعفرى
21دانشمند, سخنور ومرد بحث ومناظره جناب سید على بدرى :او پس از شیعه شدن , خدمتبزرگى در نشر مذهب اهل بیت (ع )نموده است , او به دور جهان گشته ومناظره هاى متعددى بر پاكرده است , وبه دنبال آن كتاب بزرگى تحت عنواناحسن المواهب فی حقائق المذاهب را نوشته كه بزودى به چاپ مى رسد.
22-دكتر عصام العماد: نقدهای شدید نسبت به امام علی (ع) و امام حسین(ع) را در مجالس علمی عربستان مشاهده میكردم و میدیدم ظلمهای یزد و معاویه توجیه میشود ولی به راحتیامامان شیعه نقد میشوند
در بخشی از كتاب خود الخدعة, رحلتی من السنة الی الشیعة می نویسد:« در مدتی كه سنی بودم, مردم را به عقل گرایی دعوت كرده و شعار عقل را سر دادم, ولی در میان قوم خود جایگاهینیافتم و از هرطرفی تهمت ها و شایعات علیه خود شنیدم ....عقل گرایی من عامل اساسی و تمایلم به سوی تشیع و خط اهل بیت علیهم السّلام و اختیار مذهب آنان بود...»
6.استاد معتصم سید احمد سودانی: معتقدم اگر تشیع نبود, از اسلام خبری نبود. و هر گاه در صدد تطبیق و پیاده كردن تعلیمات اهل بیت علیهم السّلام در خود بر می آیم, لذت ایمان و لطافت یقین را در خود احساس می كنم.
7.وكیل مشهور مصری, دمرداش عقالی: وقتی گروهی از حجّاج ایرانی همراه با حدود بیش از بیست كارتن كتاب اعتقادی وارد عربستان می شوند. تمام كتاب ها از طرف حكومت مصادره می شود. سفیر ایران در زمان شاه, موضوع را با ملك فیصل در میان می گذارد . او نیز به وزارت كشور عربستان می نویسد تا به موضع رسیدگی كنند. وزیر كشور دستور می دهد كه تمام كتا بها را بررسی كرده, اگر مشكلیندارد آن را به صاحبش برگردانند. در آن زمان « دمرداش عقالی » در حجاز به سر می برد, از او خواستند كه این كتاب ها را بررسی كند و در نهایت رأی و نظر قانونی خود را بدهد.او با مطالعه این كتاب ها به حقانیّت تشیع پی می برد و از همان موقع قدم در راه اهل بیت علیهم السّلام می گذارد...»
8. علامه دكتر محمد حسن شحّاتهاو نیز كه استاد سابقدانشگاه ازهر است پس از مطالعات فراوان در رابطة با شیعة امامیة پی به حقانیت این فرقه برده و در سفری كه به ایران داشت در سخنرانی خود برای مردم اهواز می گوید:
« عشق به امام حسین علیه السّلام سبب شد كه از تمامی موقعیت هایی كه داشتم دست بردارم.»
9. عالم فلسطینی شیخ محمد عبد العال: تنها حادثه ای كه مطلب را نهایی كرده و مرا راه ولایت اهل بیت علیهم السّلام رهنمود ساخت . این بود كه: روزی در پیاده رو, رو به روی مغازة یكی از اقوامم نشسته بودم, مغازه ای كوچك بود. شنیدیم كه آن شخص به یك نفر از نوه های خود امر می كند كه به جای او در مغازه بنشیند, تا نماز عصر را به جای آورد. من به فكر فرو رفتم, كه چگونه یك نفر مغازه خود را رها نمی كند تا به نماز بایستد, مگر آن كسی را به جای خود قرار دهد كه بتواند حافظ اموالش باشد, حال چگونه ممكن است كه پیامبر اكرم صلّی الله علیه و آله یك امتی را بدون امام و جانشین رها كند!! به خدا سوگند كه هرگز چنین نخواهد بود...
10. مجاهد و رهبر فلسطینی محمد شحّادهجهل من به تشیع عامل این بود كه در گذشته در تسنّن باقی بمانم. و امیدوارم كه من آخرین كسی نباشم كه می گویم: « ثم اهتدیت»؛ آنگاه هدایت شدم. « رجوع من به تشیع هیچ ربطی به مسئله سیاسی ندارد كه ما را احاطه كرده است.
11. طبیب فلسطینی اسعد وحید قاسم: در صدداثبات حقانیت و نشر تشیع بر آمد و در این راه سعی و كوشش فراوان نمود. در مصاحبه ای كه با او انجام گرفته می گوید:« به عقیدة من تشیع همان اسلام است و اسلام نیز همان تشیع.»او نیز تألیفاتی در دفاع از مذهب تشیع دارد كه از آن جمله می توان به ازمة الخلافة و الامامة و آثارها المعاصرة اشاره كرد.
12-محدث جلیل القدر ابو النضر محمد بن مسعود بن عیاش :معروف به عیاشى , او قبل از شیعه شدن , از بزرگان علماى اهل سنت بوده , واكنون از بزرگان علماى شیعهامامیه است , او تفسیرى ماثور به نام تفسیر عیاشى دارد.
13- شیخ سلیم بشرى :كه از علماى اهل سنت وجماعت بوده ودوبارریاست جامع شریفالازهر را به عهده گرفته است , میان اووعبدالحسین شرف الدین كه از علماى شیعه است مناظراتى متعدددر گرفت كه در كتابى به نام المراجعات جمع آورى شده واین مناظرات فقهى سبب تشیع شیخ سلیم بشرى گشت .14-شیخ محمود ابوریه : دانشمند ونویسنده مصرى , كه داراى كتابهاونوآورى هاى فراوانى است , از جمله : اضواء على السنة المحمدیه وكتاب ابوهریره شیخ المضیره
15-احمد حسین یعقوب :با خواندن ماجرای کربلا اشک از چشمان احمد حسین جاری شد و انقلابی عاطفی در وی پدید آمد با خدای خویش پیمان بست که تا آخرین لحظات حیات خودجایگاه اهل بیت علیهم السلام را پاس داشته و دیگران را به حقیقتی که او بدان دست یافته بود رهنمون باشد و به راستی تا پایان بر این پیمان وفادار باقی ماند.اوكتابهاى النظام السیاسى فی الاسلام , نظریه عدالة الصحابه و الخط السیاسیه لتوحید الامة الاسلامیه را به نگارش در آورده است .
16-نویسنده وخبرنگار سید ادریس حسینى: از مغرب عربى , داراى كتابهاى لقد شیعنى الحسین , الخلافة المغتصبه وهكذا عرفت الشیعه
17سعید ایوب :داراى كتاب عقیدة المسیح الدجال , او در اول كتابش مى گوید: خود را هنگام تحقیق دیدم , كه چگونه سعى مى كنم حقایق را از زیر آوار بیرون آورده , تا حقیقت در برابر چشم ها وعقل ها آشكار گردد .
18نویسنده مصرى صالح الوردانى : داراى كتابهاى : الخدعه رحلتى من السنة الى الشیعه حركة اهل البیت (ع ) الشیعة فی مصرعقائد السنة وعقائد الشیعه التقارب والتباعد السیف والسیاسة واهل السنة شعب اللّه المختار دفاع عن الرسول
19- شیخ عبداللّه ناصر از كنیا :او شیعه شد پس از آنكه از بزرگان شیوخ وهابیت بود, ایشان چندین كتاب در این زمینه نوشته است مانند: الشیعة والقرآن , الشیعة والحدیث , الشیعة والصحابه , الشیعة والتقیه والشیعة والامامة .
20- محمد عبدالحفیظ نویسنده مصرى:مولف كتاب لماذا اناجعفرى
21دانشمند, سخنور ومرد بحث ومناظره جناب سید على بدرى :او پس از شیعه شدن , خدمتبزرگى در نشر مذهب اهل بیت (ع )نموده است , او به دور جهان گشته ومناظره هاى متعددى بر پاكرده است , وبه دنبال آن كتاب بزرگى تحت عنواناحسن المواهب فی حقائق المذاهب را نوشته كه بزودى به چاپ مى رسد.
22-دكتر عصام العماد: نقدهای شدید نسبت به امام علی (ع) و امام حسین(ع) را در مجالس علمی عربستان مشاهده میكردم و میدیدم ظلمهای یزد و معاویه توجیه میشود ولی به راحتیامامان شیعه نقد میشوند