vahid5835
10th December 2013, 08:47 PM
مایکروسافت به جان گوگل افتاده؛ اما چرا؟
به گزارش سافتگذر (http://www.softgozar.com/)؛ مایکروسافت مدتها است علیه گوگل تبلیغ میکند؛ اما چند هفته اخیر شاهد افزایش چشمگیری در حجم این تبلیغات بودهایم. اما انگیزه مایکروسافت چیست؟
http://www.softgozar.com/Image/TelerEditor/im/en-intl_l_scroogled_keep_calm_tshirt_s_dhf-01116_mncodd.jpg
آرام باشید؛ داریم اطلاعات شما را میدزدیم
مایکروسافت اخیراً پافشاری بیشتری روی تبلیغات ضد گوگلی خود کرده؛ و واقعاً هم زمانش رسیده بود که این کار را بکند. بیش از یک دهه است مایکروسافت علناً رقبای خود را نمیکوبد، بیشتر به این خاطر که همیشه بیشترین سهم را در اکثر بازارها داشته است. با این حال، اکنون که اپل بازار تبلت را تسخیر کرده، گوگل بازار گوشیهای هوشمند را ربوده و کرومبوکها دارند به رقیبی در بازار لپتاپهای ارزانقیمت تبدیل میشوند، مایکروسافت مجموعهای از تبلیغات علیه رقبایش را آغاز کرده است.
مایکروسافت سالها در کناری نشسته و برای خود سرمایه جمع کرده؛ اما اکنون وقتش است که از این سرمایه محافظت کند. البته شاید سالها پیش وقت آن بود به فکر حفاظت از سرمایهاش بیفتد؛ اما مدیریت ضعیف و برخی دلایل دیگر موجب شد تا مایکروسافت قدمهای زیادی را اشتباه بردارد. اما به جای فکر کردن به گذشته باید به آینده اندیشید.
به گزارش سافتگذر ؛ تبلیغات مایکروسافت چند ماه پیش آغاز شد که این کمپانی به آیپد اپل حمله کرد. مجموعهای از تبلیغات به سبک «من مک هستم، یک رایانه شخصی» چند سال پیش اپل، آیپد را با سرفیس مقایسه میکند و طبیعتاً تقریباً در همه چیز تبلت سرفیس از آیپد بهتر است. اما مایکروسافت به همین هم قانع نشد.
این کمپانی کمپینی به نام «اسکروگلد» را مدتی است به راه انداخته و چند هفتهای هم هست که این کمپین را وارد مرحله جدیدی کرده است: دارد پیراهنهایی با پیامهای اسکروگلد را میفروشد.
برخی معتقدند حملههای جدید مایکروسافت به کرومبوک گوگل و تلاش این کمپانی برای ساخت سیستمعامل هیچ لزومی و پایهای ندارد. اما این افراد باید توجه داشته باشند که مایکروسافت میخواهد کرومبوک را «کمتر از یک لپتاپ» معرفی و به عبارتی آن را در نطفه خفه کند.
بسیاری هم خواهند گفت که این کار ضرورتی ندارد، چون کرومبوک هیچ تهدیدی برای ویندوز یا لپتاپهای کامل به حساب نمیآید. اما نکته دقیقاً همین است: همین تصور که «برای ویندوز تهدیدی نیست» بود که باعث شد ویندوز فون تا این اندازه در بازار گوشیهای هوشمند سقوط کند. مایکروسافت آنقدر به خود افتخار و به همان سیاستهای سنتی خود بسنده کرد تا از رقبای خود عقب ماند و بازار با سرعتی باورنکردنی برای این کمپانی به جلو حرکت کرد.
به گزارش سافتگذر ؛ اگرچه کرومبوک در حال حاضر تهدید بزرگی برای ویندوز نیست؛ اما اگر گوگل همینطور به ویژگیهای آن اضافه کند و سختافزارهای محصولاتی مثل «پیکسل» را ارتقا بدهد، به زودی به یک تهدید جدی بدل خواهد شد. به همین خاطر است که مایکروسافت میخواهد هم برند کرومبوک و هم همه محصولات مرتبط با آن را «کمتر از یک لپتاپ» معرفی کند.
اگر مایکروسافت بتواند کرومبوک گوگل را بدنام کند، به موفقیتی بلندمدت دست پیدا کرده و میتواند رشد پلتفرم گوگل را متوقف کند. کمپین اسکروگلد مایکروسافت با دیدی آیندهمحور شکل گرفته و هدفش توقف گوگل در بازارهایی نظیر ویندوز، خدمات جستجو و اینترنت است که مایکروسافت میتواند در آنها حضور جدی داشته باشد. این روی مایکروسافت دیگر وقتش بود پیدا شود. باید ببینیم در آینده که این کمپانی میخواهد خود را به یک کمپانی «سختافزاری خدماتی» تبدیل کند تبلیغات ضد گوگلی آن چگونه پیش میرود.
درباره اینکه آیا سبک تبلیغاتی مایکروسافت نخنما، بچهگانه و یا مسخره است، باید ببینیم پاسخ مشتریان چیست. هفتهها و ماههای آتی نشان خواهد داد که آیا تبلیغات مایکروسافت توانسته مشتریان را متقاعد کند یا نه.
کد خبر: 18303 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر
به گزارش سافتگذر (http://www.softgozar.com/)؛ مایکروسافت مدتها است علیه گوگل تبلیغ میکند؛ اما چند هفته اخیر شاهد افزایش چشمگیری در حجم این تبلیغات بودهایم. اما انگیزه مایکروسافت چیست؟
http://www.softgozar.com/Image/TelerEditor/im/en-intl_l_scroogled_keep_calm_tshirt_s_dhf-01116_mncodd.jpg
آرام باشید؛ داریم اطلاعات شما را میدزدیم
مایکروسافت اخیراً پافشاری بیشتری روی تبلیغات ضد گوگلی خود کرده؛ و واقعاً هم زمانش رسیده بود که این کار را بکند. بیش از یک دهه است مایکروسافت علناً رقبای خود را نمیکوبد، بیشتر به این خاطر که همیشه بیشترین سهم را در اکثر بازارها داشته است. با این حال، اکنون که اپل بازار تبلت را تسخیر کرده، گوگل بازار گوشیهای هوشمند را ربوده و کرومبوکها دارند به رقیبی در بازار لپتاپهای ارزانقیمت تبدیل میشوند، مایکروسافت مجموعهای از تبلیغات علیه رقبایش را آغاز کرده است.
مایکروسافت سالها در کناری نشسته و برای خود سرمایه جمع کرده؛ اما اکنون وقتش است که از این سرمایه محافظت کند. البته شاید سالها پیش وقت آن بود به فکر حفاظت از سرمایهاش بیفتد؛ اما مدیریت ضعیف و برخی دلایل دیگر موجب شد تا مایکروسافت قدمهای زیادی را اشتباه بردارد. اما به جای فکر کردن به گذشته باید به آینده اندیشید.
به گزارش سافتگذر ؛ تبلیغات مایکروسافت چند ماه پیش آغاز شد که این کمپانی به آیپد اپل حمله کرد. مجموعهای از تبلیغات به سبک «من مک هستم، یک رایانه شخصی» چند سال پیش اپل، آیپد را با سرفیس مقایسه میکند و طبیعتاً تقریباً در همه چیز تبلت سرفیس از آیپد بهتر است. اما مایکروسافت به همین هم قانع نشد.
این کمپانی کمپینی به نام «اسکروگلد» را مدتی است به راه انداخته و چند هفتهای هم هست که این کمپین را وارد مرحله جدیدی کرده است: دارد پیراهنهایی با پیامهای اسکروگلد را میفروشد.
برخی معتقدند حملههای جدید مایکروسافت به کرومبوک گوگل و تلاش این کمپانی برای ساخت سیستمعامل هیچ لزومی و پایهای ندارد. اما این افراد باید توجه داشته باشند که مایکروسافت میخواهد کرومبوک را «کمتر از یک لپتاپ» معرفی و به عبارتی آن را در نطفه خفه کند.
بسیاری هم خواهند گفت که این کار ضرورتی ندارد، چون کرومبوک هیچ تهدیدی برای ویندوز یا لپتاپهای کامل به حساب نمیآید. اما نکته دقیقاً همین است: همین تصور که «برای ویندوز تهدیدی نیست» بود که باعث شد ویندوز فون تا این اندازه در بازار گوشیهای هوشمند سقوط کند. مایکروسافت آنقدر به خود افتخار و به همان سیاستهای سنتی خود بسنده کرد تا از رقبای خود عقب ماند و بازار با سرعتی باورنکردنی برای این کمپانی به جلو حرکت کرد.
به گزارش سافتگذر ؛ اگرچه کرومبوک در حال حاضر تهدید بزرگی برای ویندوز نیست؛ اما اگر گوگل همینطور به ویژگیهای آن اضافه کند و سختافزارهای محصولاتی مثل «پیکسل» را ارتقا بدهد، به زودی به یک تهدید جدی بدل خواهد شد. به همین خاطر است که مایکروسافت میخواهد هم برند کرومبوک و هم همه محصولات مرتبط با آن را «کمتر از یک لپتاپ» معرفی کند.
اگر مایکروسافت بتواند کرومبوک گوگل را بدنام کند، به موفقیتی بلندمدت دست پیدا کرده و میتواند رشد پلتفرم گوگل را متوقف کند. کمپین اسکروگلد مایکروسافت با دیدی آیندهمحور شکل گرفته و هدفش توقف گوگل در بازارهایی نظیر ویندوز، خدمات جستجو و اینترنت است که مایکروسافت میتواند در آنها حضور جدی داشته باشد. این روی مایکروسافت دیگر وقتش بود پیدا شود. باید ببینیم در آینده که این کمپانی میخواهد خود را به یک کمپانی «سختافزاری خدماتی» تبدیل کند تبلیغات ضد گوگلی آن چگونه پیش میرود.
درباره اینکه آیا سبک تبلیغاتی مایکروسافت نخنما، بچهگانه و یا مسخره است، باید ببینیم پاسخ مشتریان چیست. هفتهها و ماههای آتی نشان خواهد داد که آیا تبلیغات مایکروسافت توانسته مشتریان را متقاعد کند یا نه.
کد خبر: 18303 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر