vahid5835
29th November 2013, 11:38 AM
اولین بازی ایرانی که در جهان نامدار شد
http://media.jamnews.ir/medium1/1392/09/07/IMG12234017.jpgدر راستای حمایت از بازیهای شایسته ایرانی نوبت به بازی «آسمان دژ 2» رسید که نام اولین بازی آنلاین ایرانی را در کارنامه خود دارد و بازی استراتژیک و فضایی می باشد. به نقل از خبرگزاری دانشجو، بازی استراتژیک کهکشانی «آسمان دژ 2» توسط تیم بازی ساز شرکت توسعه گر شبیه ساز طراحی و تولید شده و علاوه بر رایانه روی موبایل و تبلت نیز قابل دسترس است و درحال حاضر به دو زبان فارسی و انگلیسی بازی می شود.
تیم طراحی این بازی با تلاشی 17 هزار ساعته با آزمون و تلاش نهایتا در سال 1388 «آسمان دژ 1» را به مخاطبان معرفی کردند و 3 سال بعد «آسمان دژ 2» را در دی ماه 91 در دسترس علاقمندان قرار دادند. این بازی به سرپرستی مهندس فرزام ملک آرا طراحی و تولید شده و تنها 10 تا 15 نفر به عنوان اعضای تیم سازنده روی این بازی کار کرده اند و اسپانسر بازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای بوده است. داستان بازی داستان بازی کهکشانی «آسمان دژ 2» و در ادامه نسخه اول بازی، داستانی تخیلی و کهکشانی است که در سال 2808 اتفاق میافتد یعنی زمانی که بشر پس از پشت سر گذاشتن دو جنگ مهلک (ابتدا بین خود افراد بشر و سپس بین بازماندگان بشر با رباتها) مجبور است کره زمین را ترک و قلمروهای تازه ای در کرات دیگر دست و پا کند. حالا بشر به دورترین مرزهای منظومه رسیده اما تازه مشکلات شروع شده است. برای رسیدن به این پیروزی هر کاربر- فرمانده در بازی باید با روباتها و بیگانه ها بجنگد، منابع سوخت و انرژی را کشف و استخراج کند و برای خودش وافرادش سرپناه بسازد. هر کاربر میتواند در یکی از چهار گروه «جنگجویان»، «افراد اجتماعی»، «کاوشگران» و «افتخارگران» حاضر باشد و برای ساخت بناهایی که به چهار بخش منابع، کارخانههای انرژی، اداری، تاسیسات، تقسیم بندی میشوند تلاش کند. اینجا هدف اصلی (بر خلاف خیلی از بازیهای اکشن و هیجانی دیگر) نه کشتن انسانها بلکه نابود کردن دشمنان انسانی است. ماهیت انتزاعی بازی در عین حال وجهی آموزنده دارد و به نوعی زندگی همیاری را به کاربر می آموزد چرا که مخاطبان میتوانند بر اساس امتیازها و پیشرفتها در یک فدراسیون کهکشانی نیز عضو شده و به رد و بدل کردن تجاربشان بپردازند. به روال دیگر بازیهای آنلاین تمام دنیای بازی از پیش تعیین شده نیست و قرار نیست همه کاربران به نقطه مشخصی رسند بلکه هر کاربر میتواند براساس هوش هیجانی و قابلیتهای تصمیم گیر شخصیش، جهان و قواعد خودش را در آسمان دژ بنا کند. به گفته سازنده بازی، آسمان دژ میتواند نمادی از یک جامعه واقعی باشد که در آن هر فرد جایگاه خود را بر اساس هوش و تلاشش تثبیت میکند.
http://media.jamnews.ir/125%2818%29.jpg نقاط قوت بازی از ویژگیهای اصلی این بازی می توان به استفاده از جدیدترین فناوریهای HTML5 و CSS3، انیمیشن محیطی جذاب و استاندارد بالا و مضمون علمی تخیلی منحصر به فرد در نوع خود اشاره کرد. جوایز بازی بازی رایانه ای آنلاین ایرانی «آسماندژ 2» موفق به کسب عنوان بهترین بازی آنلاین مستقل، در مهمترین رویداد جهانی انتخاب برترین های بازی آنلاین سال 2013 (MMO of the year 2013) در آلمان شد. بازی «آسمان دژ 2» با رای کاربران از سراسر دنیا جایزه ی بهترین بازی مستقل را در مهمترین رویداد جهانی انتخاب بهترین های بازی آنلاین سال 2013 در آلمان به خود اختصاص داد. «آسمان دژ2» نخستین بازی ایرانی در هشتمین دوره مسابقات بین المللی بازی های آنلاین در کشور آلمان بود که با غلبه بر ده ها رقیب آمریکایی، اروپایی، کره ای و چینی خود، پس از راه یابی به عنوان یکی از 5 نامزد نهایی بخش مستقل، در نهایت عنوان بهترین بازی آنلاین از نگاه کاربران را کسب نمود در این رویداد بازیهایی از شرکتهای سازنده بزرگی مانند یوبیسافت و گودگیم استودیو نیز شرکت داشتند. «آسمان دژ2» بهترین بازی در بخش آنلاین جشنواره بازیهای رایانه ای تهران طی سال های 90، 91، 92 شد.
http://media.jamnews.ir/2%28279%29.jpg مشخصات بازی «آسمان دژ» در رده بازیهای پرمخاطب آنلاین تحت مرورگر قرار دارد و به تعداد زیادی از کاربران اجازه میدهد همزمان و از سراسر ایران به بازی پیوسته امتیاز گرفته و موقتا خارج شوند. رده بندی سنی این بازی سیزده سال به بالاست و کاربران باید سواد خواندن و نوشتن داشته باشند اما این حداقل شروع است چرا که ماهیت شطرنج گونه و بسیار جدی «آسمان دژ» تنها کاربرانی را نگه میدارد و به مراحل بالاتر میفرستد که از هوش و قدرت تصمیم گیری قاطع و سریعی برخوردار باشند. گرچه این بازی نخستین از نوع خود است و الگو یا رقیب قبلی نداشته اما تیم بازی ساز تلاش و تاکید زیادی داشته اند تا نمونهشان را به سطح استاندارد کمی و کیفی بازیهای خارجی نزدیک کنند تا کاربران داخلی را راضی نگه دارند. از آنجا که دسترسی همگانی با سرعتهای معمول اینترنت ایران نیز از نقاط مورد تاکید تیم سازنده بوده، نسخه اول این بازی توانست در پایان دوره خود به رقم بیش از صد هزار کاربر دست پیدا کند. با بسته شدن آخرین سرور این بازی در سال قبل، تیم بازی ساز که طراحی نسخه دوم را از قبل شروع کرده بودند، «آسمان دژ 2» را در دی ماه 91 در دسترس علاقمندان قرار دادند.
http://media.jamnews.ir/3%28250%29.JPG شخصیتهای اصلی بازی تیم بازی سازان «آسمان دژ»، چهار شخصیت اصلی طراحی کرده اند که در زمره باهوش ترین و شجاع ترین بازماندگان بشری قرار میگیرند. این چهار نفر که در مراحلی به کمک کاربر آمده و او را یاری میدهند تا در مقام یک فرمانده موقعیت خود را تثبیت کند عبارت اند از: FM 2830: مردی افسانهای که از خاکستر جنگ اول بین منظومهای به پا خاسته است. او فرمانده ارتش سایه اژدر و درهم کوبنده ارتش رباتهاست و از قدرت تحمل و دلاوریش داستانها گفته میشود. هیچ کس از گذشته وی به درستی مطلع نیست دارد ولی شایعاتی بر سر زبانهاست که او همان فریدون اسفندیاری است، دانشمند و آینده پژوه ایرانی که بنا به میل خود و پس از مرگش به سال 2000 میلادی، بدنش در کپسولی به حالت خواب مصنوعی و در آژمایشگاهی در آریزونا حفظ شده است. سلما 2720: دشمنان لقب سگ شکاری را برای این دختر انتخاب کردهاند. جستجوگر و کاشف بین سیارهیی، یک ماجراجوی واقعی، متخصص در شناسایی آثار باستانی انسانها و بیگانگان. وی به بیش از 150 زبان زمینی و سه زبان بیگانه تسلط کامل دارد. اوست که هشدار حمله رباتها را به مرکز فرماندهی منظومه شمسی داد و آنها را از حمله به رباتها بر حذر داشت. بسیاری معتقدند سلما می تواند یک منظومه قابل سکونت را از چند کهکشان دورتر تشخیص بدهد. رازمن کنترا: معروف به اژدهای خفته، پیرمردی سیاستمدار و استراتژیست نظامی، دارای دکترای افتخاری از دانشگاه امور سیاسی بین منظومهای انسانها و بیگانگان، کمحرفترین سیاستمدار تاریخ بشر. تصمیمهای حساس وی و سخنرانی تاریخیاش در مرکز فرماندهی بین منظومهیی نسل بشر از خطر نابودی نجات داد. وی هم اکنون مدیر و مسوول شکلدهی و هماهنگی فدراسیونها در منظومههای جدید است. زونا هاوک: معروف به مهندس منظومه، با هوشترین دانشمند در منظومه شمسی، دختری با هوش سرشار و نبوغ بی حد و مرز که از کودکی یتیم بود و توسط خانواده فقیری به فرزندی قبول شد. زونا بعد از ورود به دانشگاه پس از مدت کوتاهی به دانشگاه مرکزی منظومه شمسی و اندکی پس از آن به آکادمی تحقیقات پرشهای بلند بین منظومهیی راه یافت. خیلی از ادوات مورد استفاده بشر در منظومههای جدید توسط زونا اختراع شده است. آینده بازی ملک آرا معتقد است نسخه سوم این بازی را طراحی خواهند کرد چرا که هنوز ایده های بسیاری در سر این تیم ایرانی وجود دار که باید اجرا و با مخاطبان درمیان گذاشته شود.
* شما میتوانید برای دریافت لحظهای اخبار روی مرورگر خود، بدون مراجعه به سایت، از طریق نصب نوار ابزار خبرگزاری دانشجو اقدام نمایید.
کد خبر: 18095 گروه خبری: اخبار بازی منبع خبر: jamnews.ir تاریخ خبر: 1392/09/08
http://media.jamnews.ir/medium1/1392/09/07/IMG12234017.jpgدر راستای حمایت از بازیهای شایسته ایرانی نوبت به بازی «آسمان دژ 2» رسید که نام اولین بازی آنلاین ایرانی را در کارنامه خود دارد و بازی استراتژیک و فضایی می باشد. به نقل از خبرگزاری دانشجو، بازی استراتژیک کهکشانی «آسمان دژ 2» توسط تیم بازی ساز شرکت توسعه گر شبیه ساز طراحی و تولید شده و علاوه بر رایانه روی موبایل و تبلت نیز قابل دسترس است و درحال حاضر به دو زبان فارسی و انگلیسی بازی می شود.
تیم طراحی این بازی با تلاشی 17 هزار ساعته با آزمون و تلاش نهایتا در سال 1388 «آسمان دژ 1» را به مخاطبان معرفی کردند و 3 سال بعد «آسمان دژ 2» را در دی ماه 91 در دسترس علاقمندان قرار دادند. این بازی به سرپرستی مهندس فرزام ملک آرا طراحی و تولید شده و تنها 10 تا 15 نفر به عنوان اعضای تیم سازنده روی این بازی کار کرده اند و اسپانسر بازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای بوده است. داستان بازی داستان بازی کهکشانی «آسمان دژ 2» و در ادامه نسخه اول بازی، داستانی تخیلی و کهکشانی است که در سال 2808 اتفاق میافتد یعنی زمانی که بشر پس از پشت سر گذاشتن دو جنگ مهلک (ابتدا بین خود افراد بشر و سپس بین بازماندگان بشر با رباتها) مجبور است کره زمین را ترک و قلمروهای تازه ای در کرات دیگر دست و پا کند. حالا بشر به دورترین مرزهای منظومه رسیده اما تازه مشکلات شروع شده است. برای رسیدن به این پیروزی هر کاربر- فرمانده در بازی باید با روباتها و بیگانه ها بجنگد، منابع سوخت و انرژی را کشف و استخراج کند و برای خودش وافرادش سرپناه بسازد. هر کاربر میتواند در یکی از چهار گروه «جنگجویان»، «افراد اجتماعی»، «کاوشگران» و «افتخارگران» حاضر باشد و برای ساخت بناهایی که به چهار بخش منابع، کارخانههای انرژی، اداری، تاسیسات، تقسیم بندی میشوند تلاش کند. اینجا هدف اصلی (بر خلاف خیلی از بازیهای اکشن و هیجانی دیگر) نه کشتن انسانها بلکه نابود کردن دشمنان انسانی است. ماهیت انتزاعی بازی در عین حال وجهی آموزنده دارد و به نوعی زندگی همیاری را به کاربر می آموزد چرا که مخاطبان میتوانند بر اساس امتیازها و پیشرفتها در یک فدراسیون کهکشانی نیز عضو شده و به رد و بدل کردن تجاربشان بپردازند. به روال دیگر بازیهای آنلاین تمام دنیای بازی از پیش تعیین شده نیست و قرار نیست همه کاربران به نقطه مشخصی رسند بلکه هر کاربر میتواند براساس هوش هیجانی و قابلیتهای تصمیم گیر شخصیش، جهان و قواعد خودش را در آسمان دژ بنا کند. به گفته سازنده بازی، آسمان دژ میتواند نمادی از یک جامعه واقعی باشد که در آن هر فرد جایگاه خود را بر اساس هوش و تلاشش تثبیت میکند.
http://media.jamnews.ir/125%2818%29.jpg نقاط قوت بازی از ویژگیهای اصلی این بازی می توان به استفاده از جدیدترین فناوریهای HTML5 و CSS3، انیمیشن محیطی جذاب و استاندارد بالا و مضمون علمی تخیلی منحصر به فرد در نوع خود اشاره کرد. جوایز بازی بازی رایانه ای آنلاین ایرانی «آسماندژ 2» موفق به کسب عنوان بهترین بازی آنلاین مستقل، در مهمترین رویداد جهانی انتخاب برترین های بازی آنلاین سال 2013 (MMO of the year 2013) در آلمان شد. بازی «آسمان دژ 2» با رای کاربران از سراسر دنیا جایزه ی بهترین بازی مستقل را در مهمترین رویداد جهانی انتخاب بهترین های بازی آنلاین سال 2013 در آلمان به خود اختصاص داد. «آسمان دژ2» نخستین بازی ایرانی در هشتمین دوره مسابقات بین المللی بازی های آنلاین در کشور آلمان بود که با غلبه بر ده ها رقیب آمریکایی، اروپایی، کره ای و چینی خود، پس از راه یابی به عنوان یکی از 5 نامزد نهایی بخش مستقل، در نهایت عنوان بهترین بازی آنلاین از نگاه کاربران را کسب نمود در این رویداد بازیهایی از شرکتهای سازنده بزرگی مانند یوبیسافت و گودگیم استودیو نیز شرکت داشتند. «آسمان دژ2» بهترین بازی در بخش آنلاین جشنواره بازیهای رایانه ای تهران طی سال های 90، 91، 92 شد.
http://media.jamnews.ir/2%28279%29.jpg مشخصات بازی «آسمان دژ» در رده بازیهای پرمخاطب آنلاین تحت مرورگر قرار دارد و به تعداد زیادی از کاربران اجازه میدهد همزمان و از سراسر ایران به بازی پیوسته امتیاز گرفته و موقتا خارج شوند. رده بندی سنی این بازی سیزده سال به بالاست و کاربران باید سواد خواندن و نوشتن داشته باشند اما این حداقل شروع است چرا که ماهیت شطرنج گونه و بسیار جدی «آسمان دژ» تنها کاربرانی را نگه میدارد و به مراحل بالاتر میفرستد که از هوش و قدرت تصمیم گیری قاطع و سریعی برخوردار باشند. گرچه این بازی نخستین از نوع خود است و الگو یا رقیب قبلی نداشته اما تیم بازی ساز تلاش و تاکید زیادی داشته اند تا نمونهشان را به سطح استاندارد کمی و کیفی بازیهای خارجی نزدیک کنند تا کاربران داخلی را راضی نگه دارند. از آنجا که دسترسی همگانی با سرعتهای معمول اینترنت ایران نیز از نقاط مورد تاکید تیم سازنده بوده، نسخه اول این بازی توانست در پایان دوره خود به رقم بیش از صد هزار کاربر دست پیدا کند. با بسته شدن آخرین سرور این بازی در سال قبل، تیم بازی ساز که طراحی نسخه دوم را از قبل شروع کرده بودند، «آسمان دژ 2» را در دی ماه 91 در دسترس علاقمندان قرار دادند.
http://media.jamnews.ir/3%28250%29.JPG شخصیتهای اصلی بازی تیم بازی سازان «آسمان دژ»، چهار شخصیت اصلی طراحی کرده اند که در زمره باهوش ترین و شجاع ترین بازماندگان بشری قرار میگیرند. این چهار نفر که در مراحلی به کمک کاربر آمده و او را یاری میدهند تا در مقام یک فرمانده موقعیت خود را تثبیت کند عبارت اند از: FM 2830: مردی افسانهای که از خاکستر جنگ اول بین منظومهای به پا خاسته است. او فرمانده ارتش سایه اژدر و درهم کوبنده ارتش رباتهاست و از قدرت تحمل و دلاوریش داستانها گفته میشود. هیچ کس از گذشته وی به درستی مطلع نیست دارد ولی شایعاتی بر سر زبانهاست که او همان فریدون اسفندیاری است، دانشمند و آینده پژوه ایرانی که بنا به میل خود و پس از مرگش به سال 2000 میلادی، بدنش در کپسولی به حالت خواب مصنوعی و در آژمایشگاهی در آریزونا حفظ شده است. سلما 2720: دشمنان لقب سگ شکاری را برای این دختر انتخاب کردهاند. جستجوگر و کاشف بین سیارهیی، یک ماجراجوی واقعی، متخصص در شناسایی آثار باستانی انسانها و بیگانگان. وی به بیش از 150 زبان زمینی و سه زبان بیگانه تسلط کامل دارد. اوست که هشدار حمله رباتها را به مرکز فرماندهی منظومه شمسی داد و آنها را از حمله به رباتها بر حذر داشت. بسیاری معتقدند سلما می تواند یک منظومه قابل سکونت را از چند کهکشان دورتر تشخیص بدهد. رازمن کنترا: معروف به اژدهای خفته، پیرمردی سیاستمدار و استراتژیست نظامی، دارای دکترای افتخاری از دانشگاه امور سیاسی بین منظومهای انسانها و بیگانگان، کمحرفترین سیاستمدار تاریخ بشر. تصمیمهای حساس وی و سخنرانی تاریخیاش در مرکز فرماندهی بین منظومهیی نسل بشر از خطر نابودی نجات داد. وی هم اکنون مدیر و مسوول شکلدهی و هماهنگی فدراسیونها در منظومههای جدید است. زونا هاوک: معروف به مهندس منظومه، با هوشترین دانشمند در منظومه شمسی، دختری با هوش سرشار و نبوغ بی حد و مرز که از کودکی یتیم بود و توسط خانواده فقیری به فرزندی قبول شد. زونا بعد از ورود به دانشگاه پس از مدت کوتاهی به دانشگاه مرکزی منظومه شمسی و اندکی پس از آن به آکادمی تحقیقات پرشهای بلند بین منظومهیی راه یافت. خیلی از ادوات مورد استفاده بشر در منظومههای جدید توسط زونا اختراع شده است. آینده بازی ملک آرا معتقد است نسخه سوم این بازی را طراحی خواهند کرد چرا که هنوز ایده های بسیاری در سر این تیم ایرانی وجود دار که باید اجرا و با مخاطبان درمیان گذاشته شود.
* شما میتوانید برای دریافت لحظهای اخبار روی مرورگر خود، بدون مراجعه به سایت، از طریق نصب نوار ابزار خبرگزاری دانشجو اقدام نمایید.
کد خبر: 18095 گروه خبری: اخبار بازی منبع خبر: jamnews.ir تاریخ خبر: 1392/09/08