mamadshumakher
17th November 2013, 06:43 PM
سال 2013 میلادی نقطه شروع دوباره ای برای کمپانی ایتالیایی الاصل پاگانی خواهد بود؛ سالی که قرارست محصول جدید آنها به مصاف سایر سوپراسپرت های مطرح جهان برود . . .
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Pagani-Huayra-everything-open.jpg
کلمه Huayra با تلفظ صحیح « هوای-را » از عبارت Huayra-tata گرفته شده که به معنای «خدای باد» یا «پدر باد» در زبان بومی آمریکای لاتین است. این خودرو دارای پیشرانه دوازده سیلندر AMG به حجم دقیق 5980 سی سی بوده که می تواند با توربوهای دوگانه اش تا 720 اسب بخار قدرت در 7500rpm و همچنین 1000 نیوتن متر گشتاور در 5700rpm تولید کند.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/999142.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1038473.jpg
برخلاف بسیاری از سوپرکارها، گیربکس هفت سرعته این خودرو که حدودا 96 کیلوگرم وزن دارد، از نوع دوکلاچه نیست چرا که به اعتقاد مهندسین پاگانی مزیت های این نوع گیربکس تحت الشعاع افزایش وزن 70 کیلوگرمی آن قرار می گیرد. به همین دلیل آنها از گیربکس هفت سرعته ترتیبی ساخت شرکت انگلیسی Xtrac بهره گرفته اند که می تواند Huayra را در کمتر از 3.3 ثانیه به سرعت 100 و در نهایت نیز به حداکثر سرعت 370 کیلومتر برساعت برساند.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1010898.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1010896.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1010897.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1010899.jpg
شاسی مونوکوکی این خودرو از همان کامپوزیت های کربن/تیتانیومی شکل گرفته که در ساخت مدل مسابقه ای Zonda R نیز بکار رفته است. بهره گیری از این کامپوزیت ها وزن خالص خودرو را به حدود 1350 کیلوگرم رسانده اند که 44% آن بر روی محور جلو و 56% آن نیز بر محور عقب توزیع شده است. تعلیق Huayra نیز بگونه ای ساخته شده که می توان ارتفاع آن را در محور جلویی خودرو تغییر داد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Pagani-Huayra-front-three-quarter-doors-open.jpg
رینگ19 اینچی Huayra در جلو با تایرهای 255/35 و در عقب با تایرهای 335/30 همراه شده اند که ساخت پیرلی و از مدل P Zero هستند. طبق اعلام کمپانی این خودرو با این تایرها می تواند تا حداکثر 1.66g شتاب جانبی را تحمل کند. همچنین این خودرو دارای چهار اسپویلر در چهارگوشه بدنه (دو عدد بالای خروجی هوای کاپوت و دو عدد نیز در انتهای خودرو) است که سنسورهای آن با زیر نظرگرفتن پارامترهایی همچون سرعت، شتاب جانبی، زاویه فرمان و … می توانند هر کدام از اسپویلرها را بصورت مستقل کنترل کنند. همچنین برای دست یابی به حداکثر نیروی چسبندگی در هنگام عبور از پیچ ها نیز دو اسپویلری که در یک طرف خودرو هستند (بسته به جهت چرخش پیچ) باز می شوند.
تا همین امروز پاگانی سفارش ساخت حداقل 95 دستگاه Huayra را از سراسر جهان دریافت کرده است. علاوه بر این تعداد، همه 14 دستگاهی که برای بازار ایالات متحده نیز درنظر گرفته شده پیش فروش شده اند.
قیمت پایه ای این خودرو نیز فعلا 1,150,000 دلار برای سال 2013 میلادی است. سایت پاگانی (http://www.pagani.com/huayra/default.aspx)و صفحه مخصوص این خودرو را هم می توانید مشاهده نمایید.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/985114.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/985116.jpg
منبع:پدال (http://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D9%BE%D8%A7%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-huayra/)
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Pagani-Huayra-everything-open.jpg
کلمه Huayra با تلفظ صحیح « هوای-را » از عبارت Huayra-tata گرفته شده که به معنای «خدای باد» یا «پدر باد» در زبان بومی آمریکای لاتین است. این خودرو دارای پیشرانه دوازده سیلندر AMG به حجم دقیق 5980 سی سی بوده که می تواند با توربوهای دوگانه اش تا 720 اسب بخار قدرت در 7500rpm و همچنین 1000 نیوتن متر گشتاور در 5700rpm تولید کند.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/999142.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1038473.jpg
برخلاف بسیاری از سوپرکارها، گیربکس هفت سرعته این خودرو که حدودا 96 کیلوگرم وزن دارد، از نوع دوکلاچه نیست چرا که به اعتقاد مهندسین پاگانی مزیت های این نوع گیربکس تحت الشعاع افزایش وزن 70 کیلوگرمی آن قرار می گیرد. به همین دلیل آنها از گیربکس هفت سرعته ترتیبی ساخت شرکت انگلیسی Xtrac بهره گرفته اند که می تواند Huayra را در کمتر از 3.3 ثانیه به سرعت 100 و در نهایت نیز به حداکثر سرعت 370 کیلومتر برساعت برساند.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1010898.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1010896.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1010897.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1010899.jpg
شاسی مونوکوکی این خودرو از همان کامپوزیت های کربن/تیتانیومی شکل گرفته که در ساخت مدل مسابقه ای Zonda R نیز بکار رفته است. بهره گیری از این کامپوزیت ها وزن خالص خودرو را به حدود 1350 کیلوگرم رسانده اند که 44% آن بر روی محور جلو و 56% آن نیز بر محور عقب توزیع شده است. تعلیق Huayra نیز بگونه ای ساخته شده که می توان ارتفاع آن را در محور جلویی خودرو تغییر داد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Pagani-Huayra-front-three-quarter-doors-open.jpg
رینگ19 اینچی Huayra در جلو با تایرهای 255/35 و در عقب با تایرهای 335/30 همراه شده اند که ساخت پیرلی و از مدل P Zero هستند. طبق اعلام کمپانی این خودرو با این تایرها می تواند تا حداکثر 1.66g شتاب جانبی را تحمل کند. همچنین این خودرو دارای چهار اسپویلر در چهارگوشه بدنه (دو عدد بالای خروجی هوای کاپوت و دو عدد نیز در انتهای خودرو) است که سنسورهای آن با زیر نظرگرفتن پارامترهایی همچون سرعت، شتاب جانبی، زاویه فرمان و … می توانند هر کدام از اسپویلرها را بصورت مستقل کنترل کنند. همچنین برای دست یابی به حداکثر نیروی چسبندگی در هنگام عبور از پیچ ها نیز دو اسپویلری که در یک طرف خودرو هستند (بسته به جهت چرخش پیچ) باز می شوند.
تا همین امروز پاگانی سفارش ساخت حداقل 95 دستگاه Huayra را از سراسر جهان دریافت کرده است. علاوه بر این تعداد، همه 14 دستگاهی که برای بازار ایالات متحده نیز درنظر گرفته شده پیش فروش شده اند.
قیمت پایه ای این خودرو نیز فعلا 1,150,000 دلار برای سال 2013 میلادی است. سایت پاگانی (http://www.pagani.com/huayra/default.aspx)و صفحه مخصوص این خودرو را هم می توانید مشاهده نمایید.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/985114.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/985116.jpg
منبع:پدال (http://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D9%BE%D8%A7%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-huayra/)