توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : چرا همه ي پيامبران ما عرب هستند وخداوند حتي يك پيامبر ويا امام ايراني نفرستاده ولي باز با اين حال ما به پيامبران ارزش قائل ايم؟
"golbarg"
13th November 2013, 11:47 AM
چرا همه ي پيامبران ما عرب هستند وخداوند حتي يك پيامبر ويا امام ايراني نفرستاده ولي باز با اين حال ما به پيامبران ارزش قائل ايم؟ ايرانيان قومي قابل ستايشند ، حق گرايي بدون تعصب آنها باعث شده است كه سروري اسلام و راه حق را در دست گيرند ، چنانكه امروزه مشاهده مي نماييد تنها كشور اسلامي كه سردمداري راه حق (شيعه) را برعهده دارد و منصفانه بر عليه بي عدالتي هاي جهان مي ايستد ، ايران اسلامي است و اين افتخار ماست كه ايراني هستيم ؛ در قرآن كريم هم ايرانيان مورد ستايشند : «يا ايها الذين آمنوا من يرتد منكم عن دينه فسوف يأتي الله بقوم يحبهم و يحبونه ، اذله علي المومنين اعزه علي الكافرين يجاهدون في سبيل الله و لايخافون لومه لائم (مائده /54) اي كساني كه ايمان آورده ايد هركسي از شما كه از دين خود مرتد شد [بداند] خداوند قومي را خواهد آورد كه اورا دوست دارند و او نيز آنها را دوست دارد ، در مقابل مومنين خود را پايين داشته و در مقابل كافرين عزت خود را حفظ مي نمايند در راه خدا جهاد مي نمايند و از سرزنش سرزنشگري خوف ندارند ...» در روايتي منقول است : هنگامي كه از پيامبر (ص) درباره ي اين آيه سوال كردند كه دست خود را بر شانه « سلمان » زد و فرمود : « اين و ياران او و هموطنان او هستند » و سپس فرمود : « اگر دين ( در روايت ديگر آمده : اگر علم ) به ستاره ثريا بسته باشد مرداني از فارس آن را در اختيار خواهند گرفت » ( مجمع البيان ج3ص208- نورالثقلين ج1ص642- تفسير نمونه ج4ص418) احاديث ديگري هم وجود دارد لكن مجال ذكر آن نيست (رك : رابطه ي ايران با اسلام و تشيع ص42 وص48) اما اينكه پيامبر ما از قوم عرب است فضلي براي عرب نيست بلكه برعكس اين برداشت مي شود چرا كه يكي از دلائلي كه حقانيت پيامبر اسلام را اثبات مي كند اين است كه او توانست قومي را كه اينچنين فرهنگ باطلي داشته و در زمان خود دچار چنان عقب ماندگي فكري بوده اند ( براي نمونه سنت زنده به گور كردن دختران ، يا جنگهاي بسيار زياد قبيله اي و... ) به جايي برساند كه عامل ترويج بالاترين فرهنگ و تمدن بشري بشوند و اين خود نشانه اي بر حقانيت پيامبر اسلام است ؛ شايد اگر چينن پيامبري در قومي مثل ايرانيان كه داراي تمدني بالاتري بودند ظهور مي نمود دگر گوني تمدن اينچنين جلوه نداشت كه در قوم عرب جلوه گري نموده است .براي نمونه مي توان به مذاكره ي رستم با نماينده ي مسلمانان اشاره نمود كه نشان دهنده تفكر و فرهنگ والايي است كه اسلام به اعراب اعطاء نمود : در جريان فتح ايران و درگيري مسلمانان با ايرانيان در آستانه ي جنگ قادسيه ( در سال 16 هـ.ق به بعد ) رستم فرخ زاد از فرماندهان سپاه ايران بود . قبل از درگيري ، رستم خواست با نماينده ي مسلمانان مذاكره كند بلكه مسئله با مذاكره حل گردد و به جنگ نيانجامد . رستم با زهره بن عبد الله ( نماينده ي مسلمانان ) به شرح زير به مذاكره پرداخت: رستم : « شما همسايگان ما بوديد و ما به شما احسان مي كرديم و از شما نگهداري مي نموديم » زهره : « امروزه وضع ما با اعرابي كه تو مي گويي ، فرق كرده است . هدف ما با اعراب پيشين متفاوت است ، آنها به خاطر هدفهاي مادي به سرزمين هاي شما مي آمدند ، ولي ما به خاطر هدفهاي معنوي به اينجا آمده ايم ، ما قبل از اسلام همانگونهه بوديم كه گفتيد ، ولي وقتي خداوند پيامبر خود را در ميان ما مبعوث كرد و ما دعوت او را پذيرفتيم ، او به ما اطمينان داد كه هركس دين اسلام را نبپذيرد ، خوار و ذليل مي گردد و هركس بپذيرد ، عزيز و محترم خواهد شد » رستم : « دين اسلام را براي من توضيح بده » زهره : « اساس اسلام ، اعتراف به يكتايي خدا و رسالت محمد (ص) است » رستم : « نيك است » زهره : « آزاد سازي بندگان خدا از بندگي بندگان ، براي اينكه بنده ي خدا باشند » رستم : « بازهم بگو » زهره : « همه ي مردم از يك پدر و مادر ( آدم و حوا ) زاده شده اند و همه با هم برادر و در برابر احكام الهي برابر هستند» رستم : « اين هم بسيار نيك است ، اگر ما اين امور را بپذيريم ، آيا حاضريد به كشور خودتان بازگرديد و با ما نجنگيد ؟ » زهره : « آري ، سوگند به خدا ، ديگر به سرزمين شما نمي آييم جز براي تجارت و داد و ستد و روابط حسنه » رستم : « سخنت را تصديق مي كنم ، ولي متأسفانه بايد بگويم كه از زمان اردشير ( سر سلسله ي شاهان ساساني و آخرين فرمانرواي اشكاني ) رسم نظام ايران بر اين است كه به طبقات پست ( پايين ) اجازه ي دست يابي به كارهايي كه مخصوص طبقات اشراف است داده نشود ؛ [ يعني حق ندارند در مسائل عقيدتي تصميم بگيرند ] زيرا اگر طبقات پايين ، پا از گليم خوايش دراز تر كنند ، مزاحم طبقات اشراف مي شوند.» زهره : « بنابر اين ما از همه ي مردم براي مردم بهتر هستيم . ما هرگز نمي توانيم با طبقات پايين آنچنان رفتار كنيم كه شما مي كنيد ، ما معتقديم بايد فرمان خدا را در حفظ و رعايت حقوق همه ي قشرهاي جامعه اطاعت كنمي و از اينكه آنا امر خدا را درباره ي ما اطاعت مي كنند يا نه سخت گير نيستيم .»(كامل ابن اثير ، ج2 ص 319و 320 ؛ خدمات متقابل اسلام و ايران ص280) ديديد كه زهره چگونه عقيده ي والاي اسلام را بيان نمود ، اين همان عقيده اي است كه اعراب را تا مرزهاي ايران كشانده بود و در عين حال بي تعصبي و حق پذيري رستم را نيز ديديد اما اعراب اينطور نبودند كه به اين راحتي سخن حقي را از غير عرب بپذيرند ؛ تعصب نژادي عرب آنچنان قوي بود كه پذيرش پيامبر عجم از سوي آنها امري محال به نظر مي رسيد در قرآن كريم آمده است : « ولو انزلناه علي بعض الاعجمين فقرأه عليهم ماكانوا به مومنين (شعراء /198و199) اگر ما قرآن را بر بعضي از عجم نازل مي نموديم و آنها قرآن را براي عرب قرائت مي نمودند ، عربها به آن ايمان نمي آوردند» در حديثي آمده است كه امام صادق عليه السلام فرمود : اگر قرآن بر عجم نازل شده بود ، عرب به آن ايمان نمي آورد ، ولي قرآن بر عرب نازل شد، عجم به آن ايمان آورد و اين براي عجم فضيلتي است ( محدث حويزي ، نور الثقلين ، ج4 ص 165 – به نقل از كتاب رابطه ي ايران با اسلام و تشيع نوشته محمد محمدي اشتهاردي) اما در عوض بالا بودن سطح فكري ايرانيان مانع از آن مي شد كه پذيرش حق را فداي مسائل قوميتي كنند ( دقيقاً مثل اينكه شما فرزند بزرگتر خانواده باشيد و باشعور و فهميده ، در عين حال خواهر كوچكتري داشته باشيد كه به دليل صغر سن هنوز به رشد فكري لازم نرسيده باشيد ، اينجاست كه اگر نزاعي بين شما در گرفت همه مي گويند شما كه بزرگتري و مي فهمي گذشت كن ، و اين گذشت نشان بر بزرگي و رشد فكري شما ست ايرانيان با رغبت و پذيرش قلبي از اسلام استقبال نمودند ، گرچه يكي از علل آن فشاري بود كه ساسانيان با طبقه بندي نمودن شهروندان به مردم وارد كرده بودند ، اما بايد اعتراف نمود كه يك كشوري كه تعصب بي جا داشته باشد ، هرچند فشارها و نزاعهاي داخلي زياد باشد در مقابل ديگران كوتاه نخواهد آمد ، هرچند حرف آنها حق باشد و در حال انتشار سخن حقي باشند. ... براي نمونه هنگام ورود سپاه اسلام به مدائن ، مردم ، شهرهاي مدائن را تقريباً خالي كرده بودند و هيچ گونه مقاومتي از خود نشان ندادند و در بعضي موارد گروه هايي از ايرانيان به سپاه اسلام پيوستند و سپاه اسلام را در موارد گوناگون مانند پل بستن بر روي رودخانه ي فرات ، براي عبور لكر اسلام ياري نمودند. ( مروج الذهب ، مسعودي- ج2ص665) دو روايت زير نشان از اسلام آوردن با رغبت ايرانيان است : حضرت علي (ع) : اين ايرانيان افراد دانشمند و بزرگوار هستند كه با كمال ميل تسليم شما ( حكومت اسلامي ) شده اند و به اسلام گرايش پيدا كرده اند.(مناقب آل ابي طالب ج4 ص48) امام صادق (ع) : آنكه از روي ميل و اشتياق وارد اسلام مي شود ، بهتر از كسي است كه از روي ترس وارد اسلام مي گردد و اين اعراب منافق ، از روي ترس قبول اسلام كردند ولي موالي ( ايرانيان و...) با ميل و اشتياق وارد اسلام شدند » چنين عكس العملي در ملت مصر نيز مشاهده شد؛ گوستاولوبون در كتاب مشهور و بسيار مفيد خود ( تاريخ تمدن اسلام و عرب ص244) مي گويد : واقعا هيچ چيز انسان را به قدر مصريان قديم در حيرت نمي اندازد كه آنها تمد ن عالي روم و يونان از قبول نكردند ، برعكس تمدن اسلامي و مذهب و بالاخره زبان اسلامي را تا ايندرجه قبول نمودند كه گويي آنها از اصل عرب بوده اند. در ايران و هند تمدن اسلام با تمدن قديم آنان امتزاج پيدا كرده و صورت مختلطي به خود گرفت ليكن در مصر تمدن قديم فراعنه و نيز تمدني كه روم و يونان در بعضي نواحي آن برپا كره بودند بكلي از ميان رفته و به جاي آن تمدن جديدي را كه خلفاي اسلام باني آن بودند اختيار نمودند . از مشاهده ي صنايع اسلامي كه اكنون در مصر موجود است معلوم مي شود كه اين استيلاء تمدن تا چه اندازه بوده ..... مطابق تحقيقات جديده در مصر از آثار متعلق به هفت هشت هزار سال قبل موجود ميباشد و ما در مدارج تاريخ آن هر درجه اي را كه طي مي كنيم معلوم مي شود كه در اعصار خيلي قديم مصريان اعلي درجه تمدن را دارا بوده اند ..... پس معلوم شد كه بعثت يك پيامبر در يك قوم دليل بر برتري آنها نيست و قوم ايراني از نظر اسلام قومي سربلند هستند. اما چنانكه در قرآن آمده است ( الله اعلم حيث يجعل رسالته – انعام /124- خدا داناتر است كه رسالتش را در كجا قرار دهد ) پس مانيز بايد تسليم خواسته ي الهي باشيم و نمي توانيم براي او شرط شروط بگذاريم ، كه او بيشتر از همه بر صواب مخلوقات آگاه است. مخصوصاً آنهايي كه تعصبات ناسيوناليستي بيشتري دارند، ممكن است پذيرش اينكه پيامبر از قوم ديگري باشد برايشان مشكل باشد ، اما اين هم خودش نوعي آزمايش است و ما آمده ايم در اين دنيا كه آزمايش شويم . يك انسان فهميده خوب مي داند كه اصل پيام است ، نه پيام آور ؛ اصل ديني است كه به عنايت الهي به ما رسيده است و اين مهم نيست كه پيام آور آن در چه قوم و قبيله اي بوده است. ارزش پيامبران نيز به كرامات انساني آنهاست نه به قوم وقبيله ي آنها ، مگر يك فرد بايد حتماً ايراني باشد تا ما برايش احترام قائل باشيم ؟!! هرچند حب ديار و سرزمين آباء و اجدادي چيز مردودي نيست اما اگر به ناسيوناليسم گرايي افراطي بيانجامد زشت و قبيح خواهد بود . چه دليلي دارد كه ما عقائد برحق و صحيحي را بخاطر اينكه از قوم و نژاد ديگري برخاسته است مردود بدانيم ؟!! البته اينكه همه ي پيامبران عرب بوده اند صحيح نيست ، بلكه بسياري از پيامبران در قوم بني اسرائيل ظهور كرده اند ....(كد پاسخگو: 42/86)
ab.bb
13th November 2013, 03:20 PM
همه پیامبران عرب نبودند.تقریبا همه شون یهودی بودند.
shiny7
13th November 2013, 03:23 PM
ببخشید پس زرتشت پیامبر کجایی بودن؟!؟!؟!؟!
ایرانی نبودن احیانا؟؟؟
MILAD KHAN
14th November 2013, 07:09 PM
تقریبا همه ی پیامبران ما یهودی بودند در ضمن ما پیامبر ایرانی هم داشتیم حضرت مانی نقاش علیه السلام.کی گفته همه عرب بودن؟؟؟؟؟
MILAD KHAN
14th November 2013, 07:11 PM
احتمالا منظور شما این بوده که چرا همه امامان ما عرب بودن.
312
15th November 2013, 12:39 AM
اسامی 33 پیامبر خدا که در 15 استان ایران مدفون هستند/ کدام پیامبر در استان تهران مدفون است؟ فرهنگ > دین و اندیشه - ایسنا نوشت:
http://images.khabaronline.ir/Images/news/Larg_Pic/7-4-1391%5CIMAGE634763899060749004.jpg
خداوند پیامبران بسیاری را میان انسانها برای هدایت بشر مبعوث کرد که در قرآن اسم 25 تن از آنها ذکر شده است.
حمید عسگری مدیرکل هیاتهای امناء بقاع متبرکه و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کشور ایران به عنوان یک کشور اسلامی که از جایگاه خوبی برخوردار است در هزاران سال پیش الگوی تمدن و پیشرفت برای سایر ملل بود و از طرفی با توجه به خصلت ایرانیها که انسانهای نوع دوست بودند مورد اقبال و علاقه دیگران قرار میگرفتند لذا عدهای از پیامبران الهی به سرزمین ایران اسلامی آمدند تا به اذن خدا، انسانها را هدایت کرده و از خطر شرک نجات دهند.
وی ادامه داد: امامزادگان و انبیاء الهی بخشی از مواریث فرهنگی ایران هستند که متاسفانه از یاد رفتهاند و سرمایههای عظیم داریم که پشت خاکستر زمان نهان شدهاند.
مدیرکل هیاتهای امناء بقاع متبرکه و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در کشور ایران در 15 استان کشور 33 پیامبر و انبیای الهی مدفون هستند که به تفکیک هر استان در استان آذربایجان شرقی سه پیامبر، اصفهان و سمنان هر کدام پنج پیامبر، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، لرستان و مرکزی یک پیامبر و استان فارس دو، قزوین چهار، گلستان دو، همدان دو، خوزستان دو و مازندران دو پیامبر الهی مدفون هستند.
عسگری خاطرنشان کرد: رسالت الهی انبیاء در دو چیز است؛ ایمان و مبدا و معاد و باور قلبی و عملی به اینکه هستی را حاکمی است و آفریدگار، جهان و انسان را بیهوده نیافریده و برای دستگیری او رسولان خود را فرستاده و سرانجام این کاروان هستی در بارگاه ربوبی توقف میکنند.
وی با بیان اینکه «امامزادگان و پیامبران الهی که در کشور ما حضور دارند شجرهنامه و نسبنامه مشخصی دارند» افزود: به عنوان مثال حضرت قیدار نبی (ع) به عنوان جد سیام حضرت محمد (ص) در تاریخ ذکر شده و در کتاب تاریخ یعقوبی اینگونه آمده است که حضرت اسماعیل 12 پسر داشت که بزرگترین آنها حضرت قیدار بوده که پس از وفات حضرت اسماعیل و دفن او در حجر، قیدار جانشین پدر شد و مردم را به توحید دعوت کرد.
وی ادامه داد: همچنین در این زمینه آیتالله مرعشی نجفی در پاسخ به سوالی در خصوص قیدار نبی پاسخ دادند، نظر به فرمایش عدهای از محققین در این امور، مسلم میباشد که مدفون در آن مزار شریف جناب قیدار جد رسول اکرم (ص) است.
اسامی این انبیاء و پیامبران بزرگوار الهی که کشور ما میزبانشان است را بر اساس مستندات دریافتی از مدیرکل هیاتهای امناء بقاع متبرکه و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه به ترتیب هراستان و فراوانی حضور آنها در شهرها و استانهای مختلف کشور منتشر میکند:
استان آذربایجان شرقی: نام مکان متبرکه
1- حضرت جرجیس(ع)، شهرستان جلفا، روستای دره شام ـ گلفرخ، کلید داغی
2- حضرت یونس (ع) شهرستان: مرند
3- ارمیای نبی(ع) شهرستان هریس، بدوستان غربی، روستای جیغه
استان اصفهان: نام مکان متبرکه
1- حضرت شعیا (ع): شهرستان اصفهان؛ هاتف
2- حضرت یوشع (ع): گلستان شهدا
3- دانیال پیغمبر (ع) شهرستان گلپایگان، گلشهر
4- حضرت صالح (ع) شهرستان گلپایگان، گلشهر
5- حضرت یحیی (ع) شهرستان گلپایگان روستای قالقان
استان تهران: نام مکان متبرکه
1- حضرت لوط (ع) شهرستان رباط کریم، روستای پیغمبر
استان خراسان رضوی: نام مکان متبرکه
1- شعیب پیغمبر(ع) شهرستان قوچان، روستای مزرج
استان خراسان شمالی : نام مکان متبرکه
1- حضرت ایوب (ع) شهرستان بجنورد، روستای ایوب
استان زنجان: نام مکان متبرکه
1- حضرت قیدار نبی (ع): شهرستان قیدار
استان سمنان: نام مکان متبرکه
1- پیغمبران (سام و لام) (ع) شهرستان سمنان، شمال شرقی سمنان
2- ارمیا (ع) شهرستان شاهرود، شهر میامی، روستای ارمیا
3- حضرت جرجیس (ع) شهرستان شاهرود، بیارجمند، خوارتوران
4- حضرت دانیال (ع) شهرستان شاهرود، شهر میامی، روستای سوداغلن
5- دانیال پیغمبر (ع) شهرستان شاهرود، روستای کالپوش
استان فارس: نام مکان متبرکه
1- شیث پیغمبر (ع)، شهرستان فیروزآباد، روستای مهکویه سفلی
2- نوح نبیالله(ع) شهرستان ممسنی، روستای جاوید حجتآباد
استان قزوین: نام مکان متبرکه
1- چهار انبیاء(ع)، شهرستان قزوین بخش مرکزی، خیابان پیغمبریه
2- ایوب و یوشع (ع)، شهرستان قزوین، بخش رویارالموت، روستای بالاروچ
3- خضر(ع) شهرستان قزوین، بخش رودبار الموت، روستای گازرخان
4- سام و جالوت (ع)، شهرستان قزوین، رودبار، روستای یکاکلایه علیا
استان گلستان: نام مکان متبرکه
1- صالح پیغمبر(ع)، شهرستان گرگان، آق قلا، روستای آق قنبر
2- حضرت یعقوب (ع) شهرستان گرگان، آق قلا ـ روستای صحنه علیا
استان لرستان: نام مکان متبرکه
1- داوود پیغمبر(ع)، شهرستان الیگودرز، ازنا، روستای داوود پیغمبر
استان مرکزی: نام مکان متبرکه
1- اشموئیل نبیالله (ع)شهرستان ساوه، بخش مرکزی روستای پیغمبر
استان همدان: نام مکان متبرکه
1- حیقوق نبی (ع)، شهرستان تویسرکان، حبقوق نبی بلوار حبقوق
2- حجی پیامبر (ع)، شهرستان همدان، بازار فلسطین
استان خوزستان: نام مکان متبرکه
1- حزقیل (ع) شهرستان دزفول، خیابان شریعتی
2- دانیال نبی (ع) شهرستان شوش، خیابان امام خمینی
استان مازندران: نام مکان متبرکه
1- ایوب پیغمبر (ع)، شهرستان تنکابن، شهر عباس آباد روستای پرچور
2- دانیال نبی (ع)، شهرستان تنکابن، سلمانشهر ـ دانیال
http://www.khabaronline.ir/detail/223687/
نارون1
15th November 2013, 12:13 PM
اسامی 33 پیامبر خدا که در 15 استان ایران مدفون هستند/ کدام پیامبر در استان تهران مدفون است؟
فرهنگ > دین و اندیشه - ایسنا نوشت:
http://images.khabaronline.ir/Images/news/Larg_Pic/7-4-1391%5CIMAGE634763899060749004.jpg
خداوند پیامبران بسیاری را میان انسانها برای هدایت بشر مبعوث کرد که در قرآن اسم 25 تن از آنها ذکر شده است.
حمید عسگری مدیرکل هیاتهای امناء بقاع متبرکه و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کشور ایران به عنوان یک کشور اسلامی که از جایگاه خوبی برخوردار است در هزاران سال پیش الگوی تمدن و پیشرفت برای سایر ملل بود و از طرفی با توجه به خصلت ایرانیها که انسانهای نوع دوست بودند مورد اقبال و علاقه دیگران قرار میگرفتند لذا عدهای از پیامبران الهی به سرزمین ایران اسلامی آمدند تا به اذن خدا، انسانها را هدایت کرده و از خطر شرک نجات دهند.
وی ادامه داد: امامزادگان و انبیاء الهی بخشی از مواریث فرهنگی ایران هستند که متاسفانه از یاد رفتهاند و سرمایههای عظیم داریم که پشت خاکستر زمان نهان شدهاند.
مدیرکل هیاتهای امناء بقاع متبرکه و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در کشور ایران در 15 استان کشور 33 پیامبر و انبیای الهی مدفون هستند که به تفکیک هر استان در استان آذربایجان شرقی سه پیامبر، اصفهان و سمنان هر کدام پنج پیامبر، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، لرستان و مرکزی یک پیامبر و استان فارس دو، قزوین چهار، گلستان دو، همدان دو، خوزستان دو و مازندران دو پیامبر الهی مدفون هستند.
عسگری خاطرنشان کرد: رسالت الهی انبیاء در دو چیز است؛ ایمان و مبدا و معاد و باور قلبی و عملی به اینکه هستی را حاکمی است و آفریدگار، جهان و انسان را بیهوده نیافریده و برای دستگیری او رسولان خود را فرستاده و سرانجام این کاروان هستی در بارگاه ربوبی توقف میکنند.
وی با بیان اینکه «امامزادگان و پیامبران الهی که در کشور ما حضور دارند شجرهنامه و نسبنامه مشخصی دارند» افزود: به عنوان مثال حضرت قیدار نبی (ع) به عنوان جد سیام حضرت محمد (ص) در تاریخ ذکر شده و در کتاب تاریخ یعقوبی اینگونه آمده است که حضرت اسماعیل 12 پسر داشت که بزرگترین آنها حضرت قیدار بوده که پس از وفات حضرت اسماعیل و دفن او در حجر، قیدار جانشین پدر شد و مردم را به توحید دعوت کرد.
وی ادامه داد: همچنین در این زمینه آیتالله مرعشی نجفی در پاسخ به سوالی در خصوص قیدار نبی پاسخ دادند، نظر به فرمایش عدهای از محققین در این امور، مسلم میباشد که مدفون در آن مزار شریف جناب قیدار جد رسول اکرم (ص) است.
اسامی این انبیاء و پیامبران بزرگوار الهی که کشور ما میزبانشان است را بر اساس مستندات دریافتی از مدیرکل هیاتهای امناء بقاع متبرکه و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه به ترتیب هراستان و فراوانی حضور آنها در شهرها و استانهای مختلف کشور منتشر میکند:
استان آذربایجان شرقی: نام مکان متبرکه
1- حضرت جرجیس(ع)، شهرستان جلفا، روستای دره شام ـ گلفرخ، کلید داغی
2- حضرت یونس (ع) شهرستان: مرند
3- ارمیای نبی(ع) شهرستان هریس، بدوستان غربی، روستای جیغه
استان اصفهان: نام مکان متبرکه
1- حضرت شعیا (ع): شهرستان اصفهان؛ هاتف
2- حضرت یوشع (ع): گلستان شهدا
3- دانیال پیغمبر (ع) شهرستان گلپایگان، گلشهر
4- حضرت صالح (ع) شهرستان گلپایگان، گلشهر
5- حضرت یحیی (ع) شهرستان گلپایگان روستای قالقان
استان تهران: نام مکان متبرکه
1- حضرت لوط (ع) شهرستان رباط کریم، روستای پیغمبر
استان خراسان رضوی: نام مکان متبرکه
1- شعیب پیغمبر(ع) شهرستان قوچان، روستای مزرج
استان خراسان شمالی : نام مکان متبرکه
1- حضرت ایوب (ع) شهرستان بجنورد، روستای ایوب
استان زنجان: نام مکان متبرکه
1- حضرت قیدار نبی (ع): شهرستان قیدار
استان سمنان: نام مکان متبرکه
1- پیغمبران (سام و لام) (ع) شهرستان سمنان، شمال شرقی سمنان
2- ارمیا (ع) شهرستان شاهرود، شهر میامی، روستای ارمیا
3- حضرت جرجیس (ع) شهرستان شاهرود، بیارجمند، خوارتوران
4- حضرت دانیال (ع) شهرستان شاهرود، شهر میامی، روستای سوداغلن
5- دانیال پیغمبر (ع) شهرستان شاهرود، روستای کالپوش
استان فارس: نام مکان متبرکه
1- شیث پیغمبر (ع)، شهرستان فیروزآباد، روستای مهکویه سفلی
2- نوح نبیالله(ع) شهرستان ممسنی، روستای جاوید حجتآباد
استان قزوین: نام مکان متبرکه
1- چهار انبیاء(ع)، شهرستان قزوین بخش مرکزی، خیابان پیغمبریه
2- ایوب و یوشع (ع)، شهرستان قزوین، بخش رویارالموت، روستای بالاروچ
3- خضر(ع) شهرستان قزوین، بخش رودبار الموت، روستای گازرخان
4- سام و جالوت (ع)، شهرستان قزوین، رودبار، روستای یکاکلایه علیا
استان گلستان: نام مکان متبرکه
1- صالح پیغمبر(ع)، شهرستان گرگان، آق قلا، روستای آق قنبر
2- حضرت یعقوب (ع) شهرستان گرگان، آق قلا ـ روستای صحنه علیا
استان لرستان: نام مکان متبرکه
1- داوود پیغمبر(ع)، شهرستان الیگودرز، ازنا، روستای داوود پیغمبر
استان مرکزی: نام مکان متبرکه
1- اشموئیل نبیالله (ع)شهرستان ساوه، بخش مرکزی روستای پیغمبر
استان همدان: نام مکان متبرکه
1- حیقوق نبی (ع)، شهرستان تویسرکان، حبقوق نبی بلوار حبقوق
2- حجی پیامبر (ع)، شهرستان همدان، بازار فلسطین
استان خوزستان: نام مکان متبرکه
1- حزقیل (ع) شهرستان دزفول، خیابان شریعتی
2- دانیال نبی (ع) شهرستان شوش، خیابان امام خمینی
استان مازندران: نام مکان متبرکه
1- ایوب پیغمبر (ع)، شهرستان تنکابن، شهر عباس آباد روستای پرچور
2- دانیال نبی (ع)، شهرستان تنکابن، سلمانشهر ـ دانیال
http://www.khabaronline.ir/detail/223687/
سلام
ببخشید چرا دانیال نبی (ع ) در دوشهر مختلف هست ؟[soal]
k.ahmadi
15th November 2013, 08:32 PM
یکی از دلایلی هم که همه ی پیامبران عرب بودن یا در سرزمینهای عربی ظهور پیدا کردن مربوط به عقل و درک و فهم آدم های اون زمانها و سرزمین ها بوده و اگه نگاهی به مردمان عرب اون زمان داشته باشیم میبینیم واقعا مردمان جاهلی بودن و نیاز به هدایت و ارشاد داشتند.
m.g.s.t.r
15th November 2013, 09:00 PM
تقریبا همه ی پیامبران ما یهودی بودند در ضمن ما پیامبر ایرانی هم داشتیم حضرت مانی نقاش علیه السلام.کی گفته همه عرب بودن؟؟؟؟؟
جناب مانی پیامبر واقعی بود؟؟؟؟؟؟
جرجیس.یونس.ارمیای نبی.قیدار نبی،و...
رضوس
16th November 2013, 12:13 AM
سلام
ببخشید چرا دانیال نبی (ع ) در دوشهر مختلف هست ؟[soal]
4 شهر
چنتا یوشع و صالح هم داریم
دو تا هم ایوب بود[nishkhand]
نارون1
16th November 2013, 12:19 AM
4 شهرچنتا یوشع و صالح هم داریم دو تا هم ایوب بود[nishkhand][nadidan]چطوري ميشه اونوقت ?[sootzadan]
رضوس
16th November 2013, 12:22 AM
[nadidan]چطوري ميشه اونوقت ?[sootzadan]
پیدا کردن امامزاده تو ایران اینجوریه
یکی میاد به خواب یه نفر میگه من فلانیم
قبرم اونجاست
بعد میکنن به یه صندوق بر میخورن بعد تو صندوقه یه سری لباس و طلا(بعضی وقتا) یا کاغذ پیدا میکن
بعضی وقتا هم هیچی یه جسد سالم
بعد چیکار میکننیه گنبد میسازن براش
بعد میگردن چنتا روایت تاریخی پیدا میکنن بعضی عزیزان هم تو خونشون خود به خود پیدا میشه
بعد یه نفر کور بوده یا شکل بوده اونجا خوب میشه
این میشه امامزاده یا پیامبر
دیگه بستگی به اسناد داره
MILAD KHAN
24th November 2013, 09:11 PM
یکی از دلایلی هم که همه ی پیامبران عرب بودن یا در سرزمینهای عربی ظهور پیدا کردن مربوط به عقل و درک و فهم آدم های اون زمانها و سرزمین ها بوده و اگه نگاهی به مردمان عرب اون زمان داشته باشیم میبینیم واقعا مردمان جاهلی بودن و نیاز به هدایت و ارشاد داشتند.
بهتره سخن شمارو تصحیح کنم.اولا تمام پیامبران ما تقریبا یهودی بودن و چون مردم عرب جاهل بودن پیامبر خودشونو که حضرت محمد بود بیشتر از سایر قوم های دیگه آزار دادن
استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است
استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.