PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مدیریت زمان درمطالعه



mozhgan.s
12th October 2013, 12:07 PM
چکیده: یکی از اصول مهم مدیریت زمان اصل 20 - 80 است، یعنی از %20 زمان برای انجام %80 کارهایت استفاده کن. موفقیت در مدیریت صحیح زمان وابسته به تشخیص کارهای مهم است. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از راهکارهای مدیریت زمان را به شما معرفی کنیم.
http://atcce.com/files/articles/attach/7533/7533-31639-1392-06-25-7-47-44-C461.jpgاز نظر مدیریت زمان کارها به چند دسته تقسیم می شوند:۱- کارهای مهم و فوری: این کارها خود به خود انجام می گیرد.۲- کارهای مهم و غیر فوری: این دسته کارهایی هستند که افراد موفق و ناموفق را از هم جدا می کنند و معمولا افراد ناموفق آن را به تعویق می اندازند.۳- کارهای فوری و غیر مهم: این کارها در جهت اهداف انسان نیستند اما انجام می شود.۴- کارهای کم اهمیت و غیر ضروری: بعضی افراد به خاطر ناتوانی در انجام کارهای مهم و فوری ( گاهی برای تفنن و گاهی برای فرار از تمرکز حواس ) خود را به این کارها سرگرم می کنند. موفقیت در مدیریت صحیح زمان وابسته به انتخاب بین کارهای مهم و غیر مهم است، پس برای موفقیت تحصیلی:۱- از کارهای غیر مهم صرف نظر کنید۲- کارها را اولویت بندی کنید.۳- راهزنان وقت را بشناسید.۴- راههای ایجاد وقت را یاد بگیرید.
راهزنان وقت:۱- صحبتهای کم اهمیت
۲- میهمانان ناخوانده۳- مطالعه مطالب کم اهمیت و غیرضروری۴- روشهای غیر صحیح و عادات نادرست مطالعه۵- تلفنهای مزاحم و غیر ضروری۶- نداشتن انضباط کاری۷- سستی و بی ارادگی در تصمیم گیری۸- دوباره کاری۹- ناتوانی " نه " گفتن به خواسته‌های نابجا۱۰ - نداشتن تمرکز حواس۱۱- عادت امروز و فردا کردن۱۲- ترس از شکست راههای ایجاد وقت:۱- زنده کردن وقت مرده ( مثل زمانهایی که در انتظار هستیم، زمانی که در اتوبوس می گذرد و ... )2- انجام کارها به طور همزمان3- تنظیم کردن وقت خواب4- کنترل بیشتر روی وقت تفریح5- نه گفتن به درخواست‌های غیر مهم6- عقب انداختن کارهای غیر مهم

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد