توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : شروع فصل دوم : نکاتی در مورد جدول تناوبی
یاسمین5454
29th August 2013, 08:02 PM
به نام خالق هستی
جدول تناوبی 18 گروه و 7 ردیف دارد
ردیف اول 2 عنصر ردیف دوم و سوم هر کدام 8 عنصر ردیف چهار و پنج هر کدام 18 عنصر
ردیف 6 و 7 هر کدام 32 عنصر
طولانی ترین گروه جدول کدام است؟ گروه 3 با 32 عنصر
کوتاه ترین گروه ها 4 تا 12 هستند و هر کدام چهار عنصر دارند .
عناصر واسطه
داخلی
لانتانید ها (57-70)
آکتنید ها (89-102)
خارجی ( 21-30)
http://s2.picofile.com/file/7158578923/period_table_all_jpg2_s.jpg
http://rezabahani.persiangig.com/image/image001.png
کاساندان
30th August 2013, 07:21 PM
اما من یعنی ما در مدرسه مان با جمله های دیگری رمز گزاری کرده ایم!ممنون استاد[golrooz]
یاسمین5454
30th August 2013, 07:39 PM
اما من یعنی ما در مدرسه مان با جمله های دیگری رمز گزاری کرده ایم!ممنون استاد[golrooz]
عزیزم اگه میدونی رمز های شما آسونتره اینجا بذارشون[cheshmak]
کاساندان
30th August 2013, 07:46 PM
عزیزم اگه میدونی رمز های شما آسونتره اینجا بذارشون[cheshmak]
باور کنید رمزهای شما خیلی آسانتر است!
مثلا شما گفتید :هلینا کرباسی فر
ما میگفتیم:\هلیا نخود را کوباند،رب را سوزاند،فرار کرد!(البته به صورت عامیانه میگفتیم!)
مهندس نوجوان
31st August 2013, 02:06 PM
سلام
خیلی قشنگن
ما برای فلز های قلیایی می گفتیم : لینا کارخانه رب سازی فرانسه
فلز های قلیایی خاکی : بمک ابر (بریلیم ، منیزیم ، کلسیم ، استرانسیم ، برم ، روبیدیم )
ممنون
اینا توی یاد گیری تاثیر خیلی بیشتری دارن [golrooz]
نو آور
2nd September 2013, 08:41 PM
ببخشید؛ دانشمندی (کليفتون فاديمن) گفته حافظه ی خوب حافظه ای است که بداند چگونه امور بی اهميت را فراموش کند!من نمی دانم معلمین شما در مدرسه چه فکری می کنند. ولی این را می دانم در چین اگر معلمینی در آزمونهای مدرسه، سوالات صرفا حافظه محور طرح کنند، جریمه می شوند!
در دنیای امروزی، شما هر وقت اراده کنید، با دراز کردن دستتان، می توانید یک کتاب از کتابخانه بیرون بکشید و فورا به جدول کامل تناوبی دست یابید. و یا از طریق گوشی خود، آن را دانلود کنید و یا....
پس باید اصل مطلب را به دانش آموز و دانشجو یاد داد و از طرح آزمونهای«تست حافظه» کم فایده برای وی خودداری کرد.
در دنیای هجوم اطلاعات گسترده ، ما باید بیاموزانیم که چگونه حجم ورود اطلاعات به مغز را مدیریت کنیم. فقط اصلیها را یاد بگیریم چون فرعیات را با یک سرچ کوچک می توان سریعا یافت. مشهور است که اینشتین، اسامی افراد، آدرس آنها، روزهای تولد افراد نزدیک، قرارهای ملاقات و ... را مرتبا فراموش می کرد، دلیلش را من می دانم، چون با هوش و عاقل بود! بیشتر آموزگاران ، وقت دانش آموزان را با پرسیدن سئوالاتی که آنها چیزی راجع به آن نمی دانند
و قادر به پاسخگویی به آن نیستند، تلف می کنند.
در حالی که هنر پرسشگری و به چالش کشیدن ذهن این است که،
سئوالات را از موضوعاتی بپرسید که دانش آموز از آنها سر در می آورد
و یا قادر به بدست آوردن پاسخی برای آن می باشد.
Most teachers waste their time by asking questions that are intended to discover what a pupil does not know, whereas the true art of questioning is to discover what the pupil does know or is capable of knowing
—Albert Einstein --- Quoted by Moszkowski in Conversations with Einstein (1920) 65.
[golrooz]
یاسمین5454
2nd September 2013, 09:36 PM
ببخشید؛ دانشمندی (کليفتون فاديمن) گفته حافظه ی خوب حافظه ای است که بداند چگونه امور بی اهميت را فراموش کند!من نمی دانم معلمین شما در مدرسه چه فکری می کنند. ولی این را می دانم در چین اگر معلمینی در آزمونهای مدرسه، سوالات صرفا حافظه محور طرح کنند، جریمه می شوند!
در دنیای امروزی، شما هر وقت اراده کنید، با دراز کردن دستتان، می توانید یک کتاب از کتابخانه بیرون بکشید و فورا به جدول کامل تناوبی دست یابید. و یا از طریق گوشی خود، آن را دانلود کنید و یا....
پس باید اصل مطلب را به دانش آموز و دانشجو یاد داد و از طرح آزمونهای«تست حافظه» کم فایده برای وی خودداری کرد.
در دنیای هجوم اطلاعات گسترده ، ما باید بیاموزانیم که چگونه حجم ورود اطلاعات به مغز را مدیریت کنیم. فقط اصلیها را یاد بگیریم چون فرعیات را با یک سرچ کوچک می توان سریعا یافت. مشهور است که اینشتین، اسامی افراد، آدرس آنها، روزهای تولد افراد نزدیک، قرارهای ملاقات و ... را مرتبا فراموش می کرد، دلیلش را من می دانم، چون با هوش و عاقل بود! [golrooz]
سلام
ممنون از شرکتتون در کلاس
من صحبت های شما را قبول دارم درسته امور بی اهمیت را هر چه بیشتر از حافظه خودمون حذف کنیم بهتره
ولی در مورد حفظ جدول تناوبی این حرف شما اصلا صدق نمیکنه
حفظ جدول اینقدر مهمه که بیشتر استادای شیمی از همون جلسات اول شاگردان خودشونو مجبور میکنن که جدول رو حفظ کنند
واقعا هم مهمه چون برای بررسی روند های تناوبی در جدول اولین چیز مهم اینه که جدول رو حفظ باشیم بجز حفظ کردن گروه واسطه که زیاد مهم نیست
مثلا تو کنکور یا هر جای دیگه سوال دادن و خواستن که انرژی یونش یا شعاع اتمی دو عنصر رو مقایسه کنیم
به نظر شما چطور میشه مقایسشون کرد؟؟
به غیر از اینه ک باید بدونیم توی کدوم گروه هستش و بعد ببینیم مثلا اگه هر دو تای عنصر ها هم گروه اند در گروه انرژی یونش از بالا به پایین چه تغییری میکنه که بتونیم مقایسه کنیم
شما راه دیگه ای سراغ دارید؟ بگید
درسته هر اطلاعاتی رو نباید توی مغز ذخیره کرد ولی در مورد جدول تناوبی؟؟؟؟[taajob][taajob][taajob][taajob][taajob][taajob]
H37
2nd September 2013, 09:56 PM
ببخشید؛ دانشمندی (کليفتون فاديمن) گفته حافظه ی خوب حافظه ای است که بداند چگونه امور بی اهميت را فراموش کند!من نمی دانم معلمین شما در مدرسه چه فکری می کنند. ولی این را می دانم در چین اگر معلمینی در آزمونهای مدرسه، سوالات صرفا حافظه محور طرح کنند، جریمه می شوند!
در دنیای امروزی، شما هر وقت اراده کنید، با دراز کردن دستتان، می توانید یک کتاب از کتابخانه بیرون بکشید و فورا به جدول کامل تناوبی دست یابید. و یا از طریق گوشی خود، آن را دانلود کنید و یا....
پس باید اصل مطلب را به دانش آموز و دانشجو یاد داد و از طرح آزمونهای«تست حافظه» کم فایده برای وی خودداری کرد.
در دنیای هجوم اطلاعات گسترده ، ما باید بیاموزانیم که چگونه حجم ورود اطلاعات به مغز را مدیریت کنیم. فقط اصلیها را یاد بگیریم چون فرعیات را با یک سرچ کوچک می توان سریعا یافت. مشهور است که اینشتین، اسامی افراد، آدرس آنها، روزهای تولد افراد نزدیک، قرارهای ملاقات و ... را مرتبا فراموش می کرد، دلیلش را من می دانم، چون با هوش و عاقل بود! [golrooz]
من کاملا موافق هستم ولی یادتون نره این جا ایران هست و نظام اموزشی هم پر از اشکال.
مهندس نوجوان
2nd September 2013, 10:03 PM
ببخشید؛ دانشمندی (کليفتون فاديمن) گفته حافظه ی خوب حافظه ای است که بداند چگونه امور بی اهميت را فراموش کند!من نمی دانم معلمین شما در مدرسه چه فکری می کنند. ولی این را می دانم در چین اگر معلمینی در آزمونهای مدرسه، سوالات صرفا حافظه محور طرح کنند، جریمه می شوند!
در دنیای امروزی، شما هر وقت اراده کنید، با دراز کردن دستتان، می توانید یک کتاب از کتابخانه بیرون بکشید و فورا به جدول کامل تناوبی دست یابید. و یا از طریق گوشی خود، آن را دانلود کنید و یا....
پس باید اصل مطلب را به دانش آموز و دانشجو یاد داد و از طرح آزمونهای«تست حافظه» کم فایده برای وی خودداری کرد.
در دنیای هجوم اطلاعات گسترده ، ما باید بیاموزانیم که چگونه حجم ورود اطلاعات به مغز را مدیریت کنیم. فقط اصلیها را یاد بگیریم چون فرعیات را با یک سرچ کوچک می توان سریعا یافت. مشهور است که اینشتین، اسامی افراد، آدرس آنها، روزهای تولد افراد نزدیک، قرارهای ملاقات و ... را مرتبا فراموش می کرد، دلیلش را من می دانم، چون با هوش و عاقل بود! [golrooz]
سلام
بنده حرف های شما را قبول دارم ولی با خانوم یاسمین 5454 هم موافقم
درسته که الانه نباید چیزی رو حفظ کرد ولی وقتی توی جامعه ما همه دارن از این قانون پیروی می کنن بیایم و بزنیم زیرش ؟
الان تو کنکور باید همه این ها رو حفظ باشیم
و حتی توی امتحانات
البته باید این نکته رو هم متذکر شد که دیگه داره سیستم سوالای حفظی ور میفته
دستشون درد نکنه توی سوالای هماهنگ کشوری واسه فیزیک و شیمی و . . . حتی یه تعریفی هم نداده بودن . . .[golrooz]
بحث
2nd September 2013, 11:00 PM
سلااااااااااااااااام .خسته نباشید به همه به خصوص یاسمین جان .بااجازه من یه تجربموبگمومنم تو دوران دبیرستان واسه ی گروهها رمز گذاشته بودم توزیستم واسه ترتیب دستگاه گوارش موجودات .فک کنم این روش واسه کنکور خوبه چون حجم حفظیات زیاده ولی تودانشگاه که شیمی میخونم میبینم من حتی الانم باید از همون رمزا استفاده کنم وتوذهنم ندارمشون.ولی بقیه دوستام از بس براشون تکرار شده اونارم عین مثلا جدول ضرب فوت آب شدن.
نو آور
2nd September 2013, 11:07 PM
سلام
بنده حرف های شما را قبول دارم ولی با خانوم یاسمین 5454 هم موافقم
درسته که الانه نباید چیزی رو حفظ کرد ولی وقتی توی جامعه ما همه دارن از این قانون پیروی می کنن بیایم و بزنیم زیرش ؟
الان تو کنکور باید همه این ها رو حفظ باشیم
و حتی توی امتحانات
البته باید این نکته رو هم متذکر شد که دیگه داره سیستم سوالای حفظی ور میفته
دستشون درد نکنه توی سوالای هماهنگ کشوری واسه فیزیک و شیمی و . . . حتی یه تعریفی هم نداده بودن . . .[golrooz]
ممنون. بحث من هم «بایدها» بود، نه «آنچه هم اکنون هست». در هر صورت من هیچ گاه شعاع یونی هیچ عنصری را حفظ نکردم و
در هنگام نیاز به جداول مربوطه اش مراجعه کردم... اما همانطور که اشاره نموده اند، البته کنکور ماجرای دیگری است!
چرا باید چیزی را که به راحتی می توانم از روی کتاب نگاه کنم، حفظ کنم؟؟؟
(البرت انیشتین)
یاسمین5454
3rd September 2013, 02:44 PM
ممنون. بحث من هم «بایدها» بود، نه «آنچه هم اکنون هست». در هر صورت من هیچ گاه شعاع یونی هیچ نصری را حفظ نکردم و
در هنگام نیاز به جداول مربوطه اش مراجعه کردم... اما همانطور که اشاره نموده اند، البته کنکور ماجرای دیگری است!
جناب نو آور ممنون از شرکتتون در کلاس و ایجاد بحث
ما در کلاسمون از ایده ها استقبال میکنیم
شما هم اگه میشه بگید چه ایده دارید ؟
شما چطوری هیچ شعاعی رو حفظ نمیکردید؟
یعنی اصلا روند های تناوبی رو برای یاد گرفتنش چیکار میکردید؟
توی نظام آموزشی همه چی حفظیه درسته اینطور نباید باشه ولی اینطوریه
ولی خب بعضی وقت ها تو همون درسای حفظی هم اگه افرادی باشند ک راه های خوبی
برای یاد گیری بدن کمک خیلی خوبیه واسه یاد گرفتن درسها
شما هم ک این بحث رو مطرح کردید اگه میشه راهکارتون رو برای حفظ بدین ممنون میشم[cheshmak][golrooz]
نو آور
3rd September 2013, 04:06 PM
جناب نو آور ممنون از شرکتتون در کلاس و ایجاد بحث
ما در کلاسمون از ایده ها استقبال میکنیم
شما هم اگه میشه بگید چه ایده ای دارید ؟
شما چطوری هیچ شعاعی رو حفظ نمیکردید؟
یعنی اصلا روند های تناوبی رو برای یاد گرفتنش چیکار میکردید؟
توی نظام آموزشی همه چی حفظیه درسته اینطور نباید باشه ولی اینطوریه
ولی خب بعضی وقت ها تو همون درسای حفظی هم اگه افرادی باشند ک راه های خوبی
برای یاد گیری بدن کمک خیلی خوبیه واسه یاد گرفتن درسها
شما هم ک این بحث رو مطرح کردید اگه میشه راهکارتون رو برای حفظ بدین ممنون میشم[cheshmak][golrooz]
مرسی[golrooz]، خوب برخی کتابها مثل این یکی، اختصاصا برای این کار نوشته شده اند:
http://home.mehromah.ir/hefziat-shimi.html
برای حفظ کردن مطالب حجیم، قطعا بهتر است از علامات و نشانه های خاص استفاده کنیم. بنابراین باید دست به برخی ابتکارات زد، مثلا:
http://www.hupaa.com/forum/download/file.php?id=13858
یا
http://www.uc-njavan.ir/images/kg7fduymnxgv7gm2dnhp.jpg
یاسمین5454
3rd September 2013, 10:51 PM
مرسی[golrooz]، خوب برخی کتابها مثل این یکی، اختصاصا برای این کار نوشته شده اند:
http://home.mehromah.ir/hefziat-shimi.html
برای حفظ کردن مطالب حجیم، قطعا بهتر است از علامات و نشانه های خاص استفاده کنیم. بنابراین باید دست به برخی ابتکارات زد، مثلا:
http://www.hupaa.com/forum/download/file.php?id=13858
یا
http://www.uc-njavan.ir/images/kg7fduymnxgv7gm2dnhp.jpg
خیلی ممنون واقعا به خاطر لینک سایت (مهرو ماه) که قرار دادین جالب بودن کتابها
و همچنین آزمایشهای شیمی اون هم جالب بود بخصوص اون عجایب شیمی که فوق العاده بود[taajob]
این لینک عکسی که قرار دادین باز نمیشه
بازم ممنون به خاطر لینک ها[golrooz]
yas-90
22nd October 2013, 03:50 PM
سلام
انگار من دیر رسیدم[labkhand]
درمورد حفظ جدول تناوبی.....من واسه کنکور جدول و عناصر مهم رو کامل حفظ کردم ..... جدول تناوبی رو همش نگاه میکردم اونقدر که گاهی خودبخود تو ذهنم چیده میشدن....اینم بگم شبه فلزات و اکتنیدها و لانتانید ها زیاد چون کاربرد نداشتن من فقط یکسری رو که تو سوالات یا درسها تکرار میشدن رو حفظ میکردم بقیه رو نیازی ندیدم بدونم...البته این به این معنی نیست که درصد شیمی کنکورم خیلی خوب بوده اما حداقل سرعت عملم رو بالاتر میبرد
ولی خب این سیستم رمزگذاری خوبه....ولی خداییش واسه بعضی چیزا بیمزه ست ..... گاهی حفظ کردن مطالب آسون تر از رمزگذاریه[nadanestan]
کاساندان
25th January 2014, 08:38 PM
http://dl.konkur.in/image/92/3/7607-2.png
کاساندان
25th January 2014, 08:42 PM
http://www.graphiran.com/wp-content/uploads/2012/08/Periodic-table-elements.png
کاساندان
25th January 2014, 08:45 PM
دانلود رمزگذاری جدول تناوبی (http://s1.picofile.com/file/7911872896/ramz_jadval_tanavobi.pdf.html)
http://koonkur92.blogfa.com/tag/%D8%B1%D9%85%D8%B2%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%A8%DB%8C
http://nemone-ilam.blogsky.com/1392/04/19/post-280/%D8%B1%D9%85%D8%B2-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%A8%DB%8C
استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است
استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.