diamonds55
6th June 2009, 07:41 PM
رئيس هيات مديره شركت مخابرات ايران - در گفتوگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين باره گفت: اين پروژه كماكان وضعيت سابق خود را طي ميكند و پيشرفت خاصي نداشته است.
بيلينگ سيستمي است كه نه تنها صورتحساب تلفنهاي همراه را پس از محاسبه ارايه ميكند بلكه انواع سرويسهاي تلفن همراه و خدمات مربوط به آن را نيز تحت پوشش قرار ميدهد؛ بهعنوان مثال مكالمه در فاصله ساعت نيمه شب تا 4 بايد داراي تعرفه كمتري نسبت به تعرفه محاسبه شده در بقيه ساعات روز باشد؛ شايد سيستم بيلينگ فعلي قادر به شناسايي مشتركاني باشد كه در اين ساعات با تلفن همراهشان صحبت كردهاند اما نميتواند تعرفه خاصي را براي اين زمان تعريف كند، در صورتي كه بايد اينگونه باشد.
اما غفاريان پيش از اين نيز در گفتوگو با ايسنا درباره سيستم بيلينگ يا صورتحسابگيري شركت ارتباطات سيار اظهار كرده بود: به دنبال راهاندازي يك سيستم بيلينگ يكپارچه كه پاسخگوي تمام نيازهاي مشتركان ارتباطات سيار باشد هستيم و اگر مناقصه بيلينگ شركت ارتباطات سيار كه مجري آن شركت صاايران است به سرانجام برسد از آن استفاده خواهيم كرد.
به گفته كارشناسان با راهاندازي سيستم بيلينگ در شركت ارتباطات سيار كار اساسي براي ساماندهي صورتحسابها يا قبوض تلفن همراه مشتركان انجام خواهد شد چرا كه بهترين نوع سرويس در اختيار مشتركان قرار ميگيرد و درآمدهاي شركت ارتباطات سيار در مقام اپراتور تلفن همراه را تضمين ميكند اما باوجودي كه بحث بررسي دلايل اين تاخير از سوي سازمان بازرسي كل كشور هم مطرح شد اما اطلاعات كامل و رسمي تاكنون در باره دلايل اصلي اين تاخير و زمان دقيق راهاندازي اين مركز از سوي مسوولان مربوطه ارايه نشده است.
در حال حاضر سيستم حسابگيري ارتباطات سيار بر سيستم ibm قرار دارد كه اين سيستم توسط نيروهاي داخلي راهاندازي شده و سيستم قابل اعتمادي است اما با توجه به اين كه شركت ارتباطات سيار به دنبال سيستمي يكپارچه براي ساماندهي قبوض مشتركان بود از اين رو تاكيد بسياري بر راهاندازي سيستم جديد دارد و به گفته مسوولان اين شركت هدف از اين كار اين بوده كه به طور دقيق آنچه كاركرد يك مشترك بوده برروي قبض آن محاسبه شود و از هرگونه اشتباه در اين زمينه جلوگيري شود تا احتمال دقت به صد در صد برسد.
بيلينگ سيستمي است كه نه تنها صورتحساب تلفنهاي همراه را پس از محاسبه ارايه ميكند بلكه انواع سرويسهاي تلفن همراه و خدمات مربوط به آن را نيز تحت پوشش قرار ميدهد؛ بهعنوان مثال مكالمه در فاصله ساعت نيمه شب تا 4 بايد داراي تعرفه كمتري نسبت به تعرفه محاسبه شده در بقيه ساعات روز باشد؛ شايد سيستم بيلينگ فعلي قادر به شناسايي مشتركاني باشد كه در اين ساعات با تلفن همراهشان صحبت كردهاند اما نميتواند تعرفه خاصي را براي اين زمان تعريف كند، در صورتي كه بايد اينگونه باشد.
اما غفاريان پيش از اين نيز در گفتوگو با ايسنا درباره سيستم بيلينگ يا صورتحسابگيري شركت ارتباطات سيار اظهار كرده بود: به دنبال راهاندازي يك سيستم بيلينگ يكپارچه كه پاسخگوي تمام نيازهاي مشتركان ارتباطات سيار باشد هستيم و اگر مناقصه بيلينگ شركت ارتباطات سيار كه مجري آن شركت صاايران است به سرانجام برسد از آن استفاده خواهيم كرد.
به گفته كارشناسان با راهاندازي سيستم بيلينگ در شركت ارتباطات سيار كار اساسي براي ساماندهي صورتحسابها يا قبوض تلفن همراه مشتركان انجام خواهد شد چرا كه بهترين نوع سرويس در اختيار مشتركان قرار ميگيرد و درآمدهاي شركت ارتباطات سيار در مقام اپراتور تلفن همراه را تضمين ميكند اما باوجودي كه بحث بررسي دلايل اين تاخير از سوي سازمان بازرسي كل كشور هم مطرح شد اما اطلاعات كامل و رسمي تاكنون در باره دلايل اصلي اين تاخير و زمان دقيق راهاندازي اين مركز از سوي مسوولان مربوطه ارايه نشده است.
در حال حاضر سيستم حسابگيري ارتباطات سيار بر سيستم ibm قرار دارد كه اين سيستم توسط نيروهاي داخلي راهاندازي شده و سيستم قابل اعتمادي است اما با توجه به اين كه شركت ارتباطات سيار به دنبال سيستمي يكپارچه براي ساماندهي قبوض مشتركان بود از اين رو تاكيد بسياري بر راهاندازي سيستم جديد دارد و به گفته مسوولان اين شركت هدف از اين كار اين بوده كه به طور دقيق آنچه كاركرد يك مشترك بوده برروي قبض آن محاسبه شود و از هرگونه اشتباه در اين زمينه جلوگيري شود تا احتمال دقت به صد در صد برسد.