Admin
19th September 2008, 06:44 AM
مرورگر آزمايشي گوگل منتشر شد
كروم
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1387/06/24/100949080939.jpg
گوگل روز سهشنبه از آخرين نوآوري خود پرده برداشت: نسخهاي آزمايشي از مرورگري جديد وopen source به نام كروم، .(Chrome) اين مرورگر، ظاهري بسيار پر زرق و برق و زيبا داشته و صفحات اينترنتي را بر اساس موضوع مربوطه در تب( (tabهايي كه بهراحتي ميتوان با آنها كار كرد دسته بندي ميكند. اين مرورگر روشهاي مختلفي را نيز جهت كنترل تنظيمات internet privacy به كاربر عرضه ميكند. هماكنون، مرورگر كروم براي سيستم عامل ويندوز و در 40 زبان زنده دنيا موجود است.
شركت StatCounter گزارش كرده است كه كروم در اولين روز انتشار خود، يك درصد از بازار جهاني مرورگرها را به خود اختصاص داده است. اودان كولن، از كارشناسان اين شركت، اين اتفاق را يك پديده بهشمار آورده و آنرا جنگي بر عليه شركت مايكروسافت قلمداد ميكند. از نظر وي بازنده اصلي اين بازي فايرفاكس است. اين در حالي است كه شركت موزيلا، سازنده مرورگر فايرفاكس، در سايت خود به كروم براي ورود به عرصه رقابت مرورگرها خوشآمد گفته و به نظر ميرسد از اضافه شدن بر تعداد رقبا نگران نيست. از طرفي ديگر، استراتژي گوگل همواره تعقيب محصولات مهم شركت مايكروسافت بوده است. آنها Google Apps را براي نشانه رفتن Microsoft Office منتشر كردند. سپس، Android را براي جايگزيني سيستم عامل مايكروسافت توليد كردند. حال نيز كروم چالشي براي مرورگر IE مايكروسافت است. در حاليكه ممكن است بسياري بر اين عقيده باشند كه مرورگر كروم تنها IE را نشانه رفته است، اما در حقيقت هدف گوگل تبديل اين مرورگر به بستري است همچون ويندوز كه در آن تمام اموري كه كاربر ميخواهد با يك رايانه انجام دهد، از تايپ و ايميل گرفته تا ويرايش عكسها را بتوان با اين مرورگر انجام داد. اما همچنان برخي از كارشناسان با توجه به اينكه اين مرورگر هنوز در مرحله تكميل است، آن را براي رقابت با 8 IE شركت مايكروسافت ناكارآمد ميدانند. در تحليل شركت StatCounter همچنين آمده است كه اينترنت اكسپلورر، 70 درصد بازار جهاني مرورگرهاي اينترنت را در اختيار دارد و پس از آن فايرفاكس با 22 درصد سهم در مكان دوم قرار دارد.
كروم قابليتهاي جديدي را به يك مرورگر اينترنت اضافه كرده است. اين مرورگر، بخش مربوط به آدرس و جستجو را با يكديگر تركيب كرده و هنگاميكه كاربر تب جديدي را باز ميكند صفحهاي را خواهد ديد كه شامل جستجوهاي اخير و سايتهاي محبوب وي (bookmarks) و نيز تصاوير سايتهايي كه بيشترين بازديد را از آنها داشته است ميشود. به علاوه، هر tab مستقل از ديگر تبها كار كرده و اگر تبي دچار اشكال شده يا بد عمل كند، ديگر تبها پايدار مانده و كاربر ميتواند بدون بستن كامل مرورگر به كار خود ادامه دهد. همچنين، گوگل موتور JavaScript جديدي بهنام 8 V ساخته است كه نه تنها سرعت نرم افزارهاي تحت وب را افزايش ميدهد بلكه به بسياري از نرم افزارهاي جديدي كه در ديگر مرورگرها قابل اجرا نيستند اجازه كار ميدهد. اما در عمل، نسخه آزمايشي جديد IE در برخورد با صفحاتي كه پر از تصاوير متحرك فلش هستند بسيار بهتر از ساير رقبا عمل ميكند. انتشار كروم بدين معني نيست كه مرورگر جديد قرار است يك شبه بازار مرورگرها را در اختيار بگيرد. گرگ استرلينگ تحليلگر ارشد شركتSterling Market Intelligence ميگويد فايرفاكس سالياني است كه در بازار مرورگرها حضور دارد اما هنوز عليرغم شهرت خود نتوانسته است به 25درصد از بازار مرورگرها دست يابد.
وي بر اين عقيده است كه گوگل هميشه روند مشخصي را براي انتشار محصولات خود طي ميكند. گوگل ابتدا محصول را منتشر كرده، سپس اين سوال پيش ميآيد كه آيا اين محصول ميتواند رتبه يك در آن بازار بهخصوص را بدست آورد يا خير. در حاليكه در بسياري از اوقات محصول پس از گذشت اندك زماني دوام نياورده و از ميدان خارج ميشود.
استرلينگ ميگويد: گوگل محصولات خوبي عرضه ميكند، اما زمان انتشار آنها به موقع نيست زيرا در هنگام انتشار بهخوبي كامل نيستند. بايد منتظر ماند و ديد كه چه سرنوشتي در انتظار كروم است.
اين مرورگر جديد را ميتوانيد از آدرس www.google.com/chrome (http://www.google.com/chrome) دانلود كنيد.
منبع: ویژه نامه ی کلیک
كروم
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1387/06/24/100949080939.jpg
گوگل روز سهشنبه از آخرين نوآوري خود پرده برداشت: نسخهاي آزمايشي از مرورگري جديد وopen source به نام كروم، .(Chrome) اين مرورگر، ظاهري بسيار پر زرق و برق و زيبا داشته و صفحات اينترنتي را بر اساس موضوع مربوطه در تب( (tabهايي كه بهراحتي ميتوان با آنها كار كرد دسته بندي ميكند. اين مرورگر روشهاي مختلفي را نيز جهت كنترل تنظيمات internet privacy به كاربر عرضه ميكند. هماكنون، مرورگر كروم براي سيستم عامل ويندوز و در 40 زبان زنده دنيا موجود است.
شركت StatCounter گزارش كرده است كه كروم در اولين روز انتشار خود، يك درصد از بازار جهاني مرورگرها را به خود اختصاص داده است. اودان كولن، از كارشناسان اين شركت، اين اتفاق را يك پديده بهشمار آورده و آنرا جنگي بر عليه شركت مايكروسافت قلمداد ميكند. از نظر وي بازنده اصلي اين بازي فايرفاكس است. اين در حالي است كه شركت موزيلا، سازنده مرورگر فايرفاكس، در سايت خود به كروم براي ورود به عرصه رقابت مرورگرها خوشآمد گفته و به نظر ميرسد از اضافه شدن بر تعداد رقبا نگران نيست. از طرفي ديگر، استراتژي گوگل همواره تعقيب محصولات مهم شركت مايكروسافت بوده است. آنها Google Apps را براي نشانه رفتن Microsoft Office منتشر كردند. سپس، Android را براي جايگزيني سيستم عامل مايكروسافت توليد كردند. حال نيز كروم چالشي براي مرورگر IE مايكروسافت است. در حاليكه ممكن است بسياري بر اين عقيده باشند كه مرورگر كروم تنها IE را نشانه رفته است، اما در حقيقت هدف گوگل تبديل اين مرورگر به بستري است همچون ويندوز كه در آن تمام اموري كه كاربر ميخواهد با يك رايانه انجام دهد، از تايپ و ايميل گرفته تا ويرايش عكسها را بتوان با اين مرورگر انجام داد. اما همچنان برخي از كارشناسان با توجه به اينكه اين مرورگر هنوز در مرحله تكميل است، آن را براي رقابت با 8 IE شركت مايكروسافت ناكارآمد ميدانند. در تحليل شركت StatCounter همچنين آمده است كه اينترنت اكسپلورر، 70 درصد بازار جهاني مرورگرهاي اينترنت را در اختيار دارد و پس از آن فايرفاكس با 22 درصد سهم در مكان دوم قرار دارد.
كروم قابليتهاي جديدي را به يك مرورگر اينترنت اضافه كرده است. اين مرورگر، بخش مربوط به آدرس و جستجو را با يكديگر تركيب كرده و هنگاميكه كاربر تب جديدي را باز ميكند صفحهاي را خواهد ديد كه شامل جستجوهاي اخير و سايتهاي محبوب وي (bookmarks) و نيز تصاوير سايتهايي كه بيشترين بازديد را از آنها داشته است ميشود. به علاوه، هر tab مستقل از ديگر تبها كار كرده و اگر تبي دچار اشكال شده يا بد عمل كند، ديگر تبها پايدار مانده و كاربر ميتواند بدون بستن كامل مرورگر به كار خود ادامه دهد. همچنين، گوگل موتور JavaScript جديدي بهنام 8 V ساخته است كه نه تنها سرعت نرم افزارهاي تحت وب را افزايش ميدهد بلكه به بسياري از نرم افزارهاي جديدي كه در ديگر مرورگرها قابل اجرا نيستند اجازه كار ميدهد. اما در عمل، نسخه آزمايشي جديد IE در برخورد با صفحاتي كه پر از تصاوير متحرك فلش هستند بسيار بهتر از ساير رقبا عمل ميكند. انتشار كروم بدين معني نيست كه مرورگر جديد قرار است يك شبه بازار مرورگرها را در اختيار بگيرد. گرگ استرلينگ تحليلگر ارشد شركتSterling Market Intelligence ميگويد فايرفاكس سالياني است كه در بازار مرورگرها حضور دارد اما هنوز عليرغم شهرت خود نتوانسته است به 25درصد از بازار مرورگرها دست يابد.
وي بر اين عقيده است كه گوگل هميشه روند مشخصي را براي انتشار محصولات خود طي ميكند. گوگل ابتدا محصول را منتشر كرده، سپس اين سوال پيش ميآيد كه آيا اين محصول ميتواند رتبه يك در آن بازار بهخصوص را بدست آورد يا خير. در حاليكه در بسياري از اوقات محصول پس از گذشت اندك زماني دوام نياورده و از ميدان خارج ميشود.
استرلينگ ميگويد: گوگل محصولات خوبي عرضه ميكند، اما زمان انتشار آنها به موقع نيست زيرا در هنگام انتشار بهخوبي كامل نيستند. بايد منتظر ماند و ديد كه چه سرنوشتي در انتظار كروم است.
اين مرورگر جديد را ميتوانيد از آدرس www.google.com/chrome (http://www.google.com/chrome) دانلود كنيد.
منبع: ویژه نامه ی کلیک