PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مقاله انسان‌ها ذاتا به دنبال خبر هستند



diamonds55
6th June 2009, 05:04 PM
http://64.130.220.65/Thumbnails/pics/1385/1/IT/wh120-6.jpg (http://isna.ir/ISNA/PicView.aspx?Pic=Pic-1349644-1&Lang=P)

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

ما روزانه از افراد عادي اطراف‌مان جملات خبري زيادي را مي‌شنويم. هرگاه ما به هم مي‌رسيم به يکديگر مي‌گوييم چه خبر؟ يعني اينکه ما انسان‌ها ذاتا به دنبال خبر هستيم، خبرهايي که تازگي داشته باشد و براي‌مان جالب و جذاب باشند.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نويسنده وبلاگ "نسب آنلاين" ‌به نشاني http://nasabonline.blogfa.com در ادامه نوشته است: هر يک از ما سعي مي‌کنيم اگر خبر مهمي‌ داريم يا از موضوع جالبي اطلاع داريم آن را در ابتدا در يک جمله به طرف مقابلمان بگوييم، به‌گونه‌اي که طرف مقابل اين انگيزه را پيدا کند که جزييات بيشتري را از ما بپرسد.

وقتي ما يک موضوع مهم يا جالب و جذاب را در يک جمله به طرف مقابلمان مي‌گوييم در واقع داريم مهمترين اطلاعات را با ساده‌ترين و کوتاه‌ترين روش به او مي‌گوييم. اين همان کاري است که در مقدمه خبر بايد انجام داد. يعني انتخاب جمله‌اي که مخاطب را وادار به پيگيري خبر کند، پرسش‌هايي در ذهنش شکل بگيرد و به دنبال پاسخ آن‌ها در خبر باشد.

اگر ما بتوانيم براي مقدمه خبر، جمله‌اي بنويسيم که اصل ماجرا را به بهترين شکل و ساده‌ترين روش گفته باشيم در برداشتن گام اول که همان نوشتن ليد است، موفق بوده‌ايم. اينجاست که مخاطب به داخل خبر کشيده مي‌شود، اما اين بار با ذهني پر از سوال.

مخاطب انتظار دارد که پاسخ پرسش‌هايي را که در ذهن‌اش شکل گرفته در خبر پيدا کند. زماني که مي‌خواهيم خبر را تنظيم کنيم بايد خود را جاي مخاطب بگذاريم و پرسش‌هايي را که در ذهن او شکل مي‌گيرد با خود مرور کنيم و براي هر يک پاسخ مناسبي در خبر داشته باشيم.
انتهاي پيام

كد خبر: 8803-06879

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد