رضا66
8th August 2013, 09:49 AM
رسازی خبر داد
مدیریت نوین ترافیک در سال 92
رئیس سازمان راهداری با اشاره به برنامهریزی برای مدیریت نوین ترافیک جادهای در سال جاری گفت: در سال 92، پروژهها بر اساس اقتصاد مقاومتی اولویتبندی شده و طبق میزان اعتبار تخصیص یافته، برای اجرای آنها برنامهریزی میشوند. به گزارش شبکه اطلاع رساني دانا (http://dana.ir/)، شهریار افندیزاده اظهار داشت: حفظ و نگهداری راههای کشور به عنوان سرمایههای ملی جزو وظایف و اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای است. وی تصریح کرد: استفاده از روشهای نوین بهسازی و فراگیر کردن روشهای جدید و کمهزینه به منظور افزایش راندمان و افزایش سطح سرویس راهها در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است. معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بخشی از تأمین اعتبارات و تمام قیر مورد نیاز این محورها تا قبل از پایان سال گذشته توسط سازمان راهداری تأمین شده است. افندیزاده با تأکید بر اینکه توان رویههای آسفالت راههای کشور همه ساله باید افزایش یابد، گفت: این امر موجب کاهش سوانح و تلفات رانندگی میشود؛ در سال گذشته با وجود افزایش میزان وسایل نقلیه و مسافرتها در کشور با هماهنگی تمامی سازمانهای ذیربط، کاهش چشمگیری در بخش سوانح رانندگی جادهای داشتیم. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: در سالهای گذشته شاهد بهبود کیفیت وسایل نقلیه بودهایم که این موضوع در کنار ارتقای کیفیت جادهها به کاهش تلفات رانندگی کمک بسزایی داشته است. افندیزاده به اهمیت ساخت جادهها و راه در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر منطقه اشاره کرد و افزود: 90 درصد جابهجاییها از طریق جاده انجام میشود که این موضوع اهمیت راهها را نمایان میکند. معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: هماکنون 2150 کیلومتر آزادراه، 11 هزار و 600 کیلومتر بزرگراه، 23 هزار و 500 کیلومتر راه اصلی و 45 هزار کیلومتر راه فرعی در کشور وجود دارد. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اضافه کرد: طی چند سال گذشته اقدامات مطلوبی در توسعه و بهسازی جادهها و محورهای مواصلاتی انجام گرفته است طوری که رشد متوسط سالیانه آن از 1.6 درصد طی 10 سال به 3.2 درصد طی دو سال اخیر افزایش یافته است. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به رشد 15 درصدی وسایل نقلیه طی 10 سال گذشته، 70 درصد از سوانح رانندگی در راههای برون شهری و در 30 کیلومتری شهرهای بزرگ رخ میدهد. افندیزاده تأکید کرد: این امر نیازمند برقراری ارتباطی قوی میان حوزه شهری و برونشهری است تا کاهش مطلوبی در این زمینه ایجاد شود. معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر هماهنگی عوامل بخش راهداری و راهسازی در ساخت و نگهداری راه افزود: رعایت تمام اصول ایمنی در جادهسازی طی چند سال اخیر مورد توجه خاص است. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای یادآور شد: تاکنون در بخش سختافزاری ساخت و یا بهسازی جادهها، همچون روکش آسفالت، لکهگیری و اصلاح اقدامات مناسبی انجام شده است. افندیزاده تأکید کرد: البته در بخش نرمافزاری نیاز به انجام اقدامات بیشتری همچون مدیریت ترافیک و ارائه اطلاعات ترافیک است که این وظیفه در سال جدید به مدیران کل حمل و نقل و پایانههای سراسر کشور واگذار شده است معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ادارات کل راه و شهرسازی که راهاندازی شعبه مرکز مدیریت راهها را در دست اقدام دارند باید نسبت به اتمام آن اهتمام داشته باشند. افندیزاده از اختصاص 90 هزار تن قیر برای اجرای پروژههای استانی در چند ماهه آخر سال 91 خبر داد و گفت: قیر با قیمت کنونی تاثیر فراوانی در پروژهها داشته است که با پیگیریهای صورت گرفته خوشبختانه این میزان قیر در اختیار ادارات کل استانی قرار گرفته است. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرایط کنونی کشور تصریح کرد: در سال جاری که آحاد جامعه با عزم ملی، اقتصاد مقاومتی را پشتسر میگذارند به مدیران ابلاغ شده است با توجه به شرایط کنونی، در سال 92، پروژهها را اولویتبندی و براساس میزان اعتبار تخصیص یافته برای اجرای آنها برنامهریزی کنند.
مدیریت نوین ترافیک در سال 92
رئیس سازمان راهداری با اشاره به برنامهریزی برای مدیریت نوین ترافیک جادهای در سال جاری گفت: در سال 92، پروژهها بر اساس اقتصاد مقاومتی اولویتبندی شده و طبق میزان اعتبار تخصیص یافته، برای اجرای آنها برنامهریزی میشوند. به گزارش شبکه اطلاع رساني دانا (http://dana.ir/)، شهریار افندیزاده اظهار داشت: حفظ و نگهداری راههای کشور به عنوان سرمایههای ملی جزو وظایف و اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای است. وی تصریح کرد: استفاده از روشهای نوین بهسازی و فراگیر کردن روشهای جدید و کمهزینه به منظور افزایش راندمان و افزایش سطح سرویس راهها در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است. معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بخشی از تأمین اعتبارات و تمام قیر مورد نیاز این محورها تا قبل از پایان سال گذشته توسط سازمان راهداری تأمین شده است. افندیزاده با تأکید بر اینکه توان رویههای آسفالت راههای کشور همه ساله باید افزایش یابد، گفت: این امر موجب کاهش سوانح و تلفات رانندگی میشود؛ در سال گذشته با وجود افزایش میزان وسایل نقلیه و مسافرتها در کشور با هماهنگی تمامی سازمانهای ذیربط، کاهش چشمگیری در بخش سوانح رانندگی جادهای داشتیم. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: در سالهای گذشته شاهد بهبود کیفیت وسایل نقلیه بودهایم که این موضوع در کنار ارتقای کیفیت جادهها به کاهش تلفات رانندگی کمک بسزایی داشته است. افندیزاده به اهمیت ساخت جادهها و راه در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر منطقه اشاره کرد و افزود: 90 درصد جابهجاییها از طریق جاده انجام میشود که این موضوع اهمیت راهها را نمایان میکند. معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: هماکنون 2150 کیلومتر آزادراه، 11 هزار و 600 کیلومتر بزرگراه، 23 هزار و 500 کیلومتر راه اصلی و 45 هزار کیلومتر راه فرعی در کشور وجود دارد. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اضافه کرد: طی چند سال گذشته اقدامات مطلوبی در توسعه و بهسازی جادهها و محورهای مواصلاتی انجام گرفته است طوری که رشد متوسط سالیانه آن از 1.6 درصد طی 10 سال به 3.2 درصد طی دو سال اخیر افزایش یافته است. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به رشد 15 درصدی وسایل نقلیه طی 10 سال گذشته، 70 درصد از سوانح رانندگی در راههای برون شهری و در 30 کیلومتری شهرهای بزرگ رخ میدهد. افندیزاده تأکید کرد: این امر نیازمند برقراری ارتباطی قوی میان حوزه شهری و برونشهری است تا کاهش مطلوبی در این زمینه ایجاد شود. معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر هماهنگی عوامل بخش راهداری و راهسازی در ساخت و نگهداری راه افزود: رعایت تمام اصول ایمنی در جادهسازی طی چند سال اخیر مورد توجه خاص است. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای یادآور شد: تاکنون در بخش سختافزاری ساخت و یا بهسازی جادهها، همچون روکش آسفالت، لکهگیری و اصلاح اقدامات مناسبی انجام شده است. افندیزاده تأکید کرد: البته در بخش نرمافزاری نیاز به انجام اقدامات بیشتری همچون مدیریت ترافیک و ارائه اطلاعات ترافیک است که این وظیفه در سال جدید به مدیران کل حمل و نقل و پایانههای سراسر کشور واگذار شده است معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ادارات کل راه و شهرسازی که راهاندازی شعبه مرکز مدیریت راهها را در دست اقدام دارند باید نسبت به اتمام آن اهتمام داشته باشند. افندیزاده از اختصاص 90 هزار تن قیر برای اجرای پروژههای استانی در چند ماهه آخر سال 91 خبر داد و گفت: قیر با قیمت کنونی تاثیر فراوانی در پروژهها داشته است که با پیگیریهای صورت گرفته خوشبختانه این میزان قیر در اختیار ادارات کل استانی قرار گرفته است. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرایط کنونی کشور تصریح کرد: در سال جاری که آحاد جامعه با عزم ملی، اقتصاد مقاومتی را پشتسر میگذارند به مدیران ابلاغ شده است با توجه به شرایط کنونی، در سال 92، پروژهها را اولویتبندی و براساس میزان اعتبار تخصیص یافته برای اجرای آنها برنامهریزی کنند.