Almas Parsi
20th July 2013, 11:59 AM
نگاهی به پیش بینی ها برای سال ۲۰۱۴ و بازار محصولات کامپیوتری
http://narenji.ir/sites/default/files/images/pw/10629/2013/07/w680-narenji-20130718_1.jpg
نیما دادگستر - نارنجی
پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد فروش ۲.۵ میلیارد دستگاه کامپیوتری در سطح دنیا باشیم که رشدی ۶ درصدی را در مقایسه با امسال نشان می دهد. از این عدد٬ ۱.۹ میلیارد تلفن همراه خواهد بود و ۲۷۶ میلیون تبلت٬ فروش کامپیوترهای شخصی هم حدود ۲۹۰ میلیون پیش بینی می شود.
http://narenji.ir/sites/default/files/images/pw/10629/2013/07/xw6802-narenji-20130718.jpg.pagespeed.ic.ms0sbv_hQf.jpg (http://narenji.ir/)
در این میان سهم سیستم عامل های مختلف از فروش سال آینده٬ به شرح زیر است. اندروید با ۴۲ درصد (حدود ۱ میلیارد دستگاه) به پیشتازی خود ادامه خواهد داد. ویندوز و ویندوز فون ۱۵ درصد (۳۷۸ میلیون دستگاه)٬ مک و آی او اس ۱۴ درصد (۳۵۴ میلیون دستگاه)٬ بلکبری ۱ درصد٬ و سایر سیستم عامل ها هم ۲۸ درصد.
http://narenji.ir/sites/default/files/images/pw/10629/2013/07/xw680-narenji-20130718_3.jpg.pagespeed.ic.CYIDmtQ7sX.jpg (http://narenji.ir/)
تا آخر سال ۲۰۱۳ پیش بینی می شود که در مجموع٬ سود بازار موبایل ۵۰-۵۰ بین سامسونگ و اپل تقسیم شود. این دو شرکت که رقابت شان در راهروهای دادگاه٬ هنوز هم ادامه دارد ویژگی های جالب ولی در عین حال متفاوتی دارند که آنها را به چنین جایگاهی رسانده و سال آینده نیز موقعیت شان حفظ خواهد شد.
اپل از این نکته بهره می برد که کنترل کامل سخت افزار و نرم افزار و تکنولوژی های مورد استفاده در آنها را در دست دارد٬ و سامسونگ هم از مزیت تولید اکثر قطعات مورد استفاده در دستگاه های اش برخوردار است. در آن سو٬ اپل چرخه یک ساله بین نوسازی محصولات خود را رعایت می کند ولی سامسونگ تقریبا هر ماهه محصولات جدیدی را روانه بازار می نماید.
چیزی که بین دو شرکت مشترک است٬ شتاب فروش٬ بودجه های بزرگ تبلیغاتی و هاله نوری است که باعث شده بین مشتریان مقبول بیفتند. هر دو محصولات مختلفی از جمله تلفن٬ تبلت٬ لپ تاپ٬ و کامپیوتر شخصی می فروشند و وجهه برندهای خود را ارتقا می دهند. مشتریان٬ محصولات اپل و سامسونگ را جذاب٬ امن و مد روز می دانند.
برای اپل همیشه هاله نور مورد اشاره وجود داشت ولی تا همین چند سال پیش و معرفی محصولات موسوم به پست پی سی که درآمد زیاد٬ سود سرشار و سهم قوی در بازار را سبب شدند٬ به نظر نمی آمد. سامسونگ هم که در زمینه کسب و کار خود با اپل درگیری های حقوقی مختلفی داشته در نهایت با شکل دادن برند گلکسی توانست چشم ها را به خود خیره کند.
هر چند احتمال تغییر وضع برای هر دو برند وجود دارد٬ درست مثل بلکبری و نوکیا٬ ولی چنین به نظر می رسد که در سال ۲۰۱۴ آنها را باید همچنان پادشاهان بدون رقیب بازار دانست که افزایش فروش و سود ناشی از آن را بین خود تقسیم می کنند.
Cnet (http://news.cnet.com/8301-1035_3-57593502-94/apple-and-samsung-set-to-continue-their-duopoly-in-2014/)
http://narenji.ir/sites/default/files/images/pw/10629/2013/07/w680-narenji-20130718_1.jpg
نیما دادگستر - نارنجی
پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد فروش ۲.۵ میلیارد دستگاه کامپیوتری در سطح دنیا باشیم که رشدی ۶ درصدی را در مقایسه با امسال نشان می دهد. از این عدد٬ ۱.۹ میلیارد تلفن همراه خواهد بود و ۲۷۶ میلیون تبلت٬ فروش کامپیوترهای شخصی هم حدود ۲۹۰ میلیون پیش بینی می شود.
http://narenji.ir/sites/default/files/images/pw/10629/2013/07/xw6802-narenji-20130718.jpg.pagespeed.ic.ms0sbv_hQf.jpg (http://narenji.ir/)
در این میان سهم سیستم عامل های مختلف از فروش سال آینده٬ به شرح زیر است. اندروید با ۴۲ درصد (حدود ۱ میلیارد دستگاه) به پیشتازی خود ادامه خواهد داد. ویندوز و ویندوز فون ۱۵ درصد (۳۷۸ میلیون دستگاه)٬ مک و آی او اس ۱۴ درصد (۳۵۴ میلیون دستگاه)٬ بلکبری ۱ درصد٬ و سایر سیستم عامل ها هم ۲۸ درصد.
http://narenji.ir/sites/default/files/images/pw/10629/2013/07/xw680-narenji-20130718_3.jpg.pagespeed.ic.CYIDmtQ7sX.jpg (http://narenji.ir/)
تا آخر سال ۲۰۱۳ پیش بینی می شود که در مجموع٬ سود بازار موبایل ۵۰-۵۰ بین سامسونگ و اپل تقسیم شود. این دو شرکت که رقابت شان در راهروهای دادگاه٬ هنوز هم ادامه دارد ویژگی های جالب ولی در عین حال متفاوتی دارند که آنها را به چنین جایگاهی رسانده و سال آینده نیز موقعیت شان حفظ خواهد شد.
اپل از این نکته بهره می برد که کنترل کامل سخت افزار و نرم افزار و تکنولوژی های مورد استفاده در آنها را در دست دارد٬ و سامسونگ هم از مزیت تولید اکثر قطعات مورد استفاده در دستگاه های اش برخوردار است. در آن سو٬ اپل چرخه یک ساله بین نوسازی محصولات خود را رعایت می کند ولی سامسونگ تقریبا هر ماهه محصولات جدیدی را روانه بازار می نماید.
چیزی که بین دو شرکت مشترک است٬ شتاب فروش٬ بودجه های بزرگ تبلیغاتی و هاله نوری است که باعث شده بین مشتریان مقبول بیفتند. هر دو محصولات مختلفی از جمله تلفن٬ تبلت٬ لپ تاپ٬ و کامپیوتر شخصی می فروشند و وجهه برندهای خود را ارتقا می دهند. مشتریان٬ محصولات اپل و سامسونگ را جذاب٬ امن و مد روز می دانند.
برای اپل همیشه هاله نور مورد اشاره وجود داشت ولی تا همین چند سال پیش و معرفی محصولات موسوم به پست پی سی که درآمد زیاد٬ سود سرشار و سهم قوی در بازار را سبب شدند٬ به نظر نمی آمد. سامسونگ هم که در زمینه کسب و کار خود با اپل درگیری های حقوقی مختلفی داشته در نهایت با شکل دادن برند گلکسی توانست چشم ها را به خود خیره کند.
هر چند احتمال تغییر وضع برای هر دو برند وجود دارد٬ درست مثل بلکبری و نوکیا٬ ولی چنین به نظر می رسد که در سال ۲۰۱۴ آنها را باید همچنان پادشاهان بدون رقیب بازار دانست که افزایش فروش و سود ناشی از آن را بین خود تقسیم می کنند.
Cnet (http://news.cnet.com/8301-1035_3-57593502-94/apple-and-samsung-set-to-continue-their-duopoly-in-2014/)