PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مقاله نام تجاري در صنايع High Tech



Admin
18th September 2008, 12:21 PM
مقدمه
هدف از اين مقاله ارائه ليستي از اسامي سازمانهاي موفق در زمينه ايجاد نام هاي تجاري قدرتمند نمي باشد، اما به نظر ميرسد که مثال کوچکي در اين جا مي تواند مديران شركتها و سازمانها را با اهميت اين مباحث بيشتر آشنا سازد. اگر در اين لحظه شما کلمه کولا رابشنويد، چه چيزي به ذهنتان مي رسد؟ آيا سريعاً تصويري از قوطي قرمز رنگي که آرمي با خطوط شکسته لاتين روي آن مي باشد، در ذهن شما نقش نمي بندد؟ سمبلي که در تمامي بطري ها و قوطي هاي مربوط به يک نوشيدني گازدار بخصوص به چشم مي خورد. نام تجاري اين محصول در ذهن شما از قبل وجود داشته است.
نام تجاری
http://www.sgnec.net/admin/images/arts/hightech.JPG



نام تجاري، آن چيزي است كه شما بواسطه آن شناخته مي شويد و هر بنگاهي بواسطه آن شناخته مي شود. از سوي ديگر تمامي افرادي که با شما برخورد دارند حتي اگر تجارتي با شما انجام نداده باشند، درباره بنگاه شما تصوير خاصي را در ذهن خود شکل مي دهند. نکته اصلي در مثبت نمودن اين ذهنيت، مديريت ويژگي هايي است که بدان ها شهرت يافته ايم و اين همان چيزي است که يک نام تجاري را خلق مي کند ضمن آنكه نام تجاري در صنايع High Tech ارزشي بيش از ساير صنايع به همراه دارد.
نام هاي تجاري کاربردهاي استراتژيکي دارند که شما را قادر مي سازند تا :
- بين خود و رقباي خود تمايز قابل شويد.
- پيام اصلي خود را در قلب و ذهن مشتريان هدف ثبت نماييد.
- در گام هاي بازاريابي خود ثابت قدم و استوار بوده و سماجت نماييد.
- خدمات خود را طبق نظر مشتريان ارائه دهيد تا صميميت نام تجاري خود را نشان دهيد.
- پيام ها يتان را شفاف و به سرعت ارسال نماييد.
- براي طرح هاي خود اعتبار ايجاد کنيد.
- يک پل عاطفي بسازيد.
- وفاداري قدرتمندي را در کاربران خود بوجود آوريد.
در مورد کسب و High Tech، خلق يک نام تجاري محدود به تبليغات صرف نمي گردد بلکه شما بايد تبديل به انتخاب اول بازار هدف خود گرديد و اين تنها شامل آن چه که انجام مي دهيد نمي گردد، شامل آن چيزهايي مي گردد که شما انجام مي دهيد در حالي که ديگران بدان بي توجهند.
ساختن يک نام تجاري در بازار High Tech
يک نام تجاري متعهد به ارائه ارزش است که مشتريان شما دريافت خواهند کرد. در دنياي پيچيده و پر رقابت کنوني که در آن روز به روز تشخيص واقعيت از غير دشوارتر مي گردد در اختيار داشتن تصديق و حمايت مشتريان از يک نام تجاري، برگ برنده کم نظيري در تأمين رونق کسب و کار شما محسوب مي شود.
براي تبديل شدن به يک نام تجاري موفق بايد بر هر آن چه که به ارزش شما مي افزايد، کاملاً متمرکز شده و آن را به بهترين شکل ممکن اجرا نماييد. به عنوان مثال آيا شما هميشه محصول خود را به موقع ارسال مي نماييد؟ آيا قبل از اين که بحراني رخ دهد مشکلات را پيش بيني و حل مي نمائيد؟ آيا وجود شما در فهرست مشتريان موجب صرفه جويي آن ها در وقت و هزينه مي گردد؟ آيا شما قادر به اتمام طرح هاي خود در قالب بودجه از قبل تعيين شده مي باشيد ؟
در حقيقت شناختن يک نام تجاري مکمل خدمات مشتريان، پيشبرد فروش، روابط عمومي، فروش مستقيم، آگهي نامه ها، تحقيقات، حمايت هاي مالي و سمينارها و ساير تاکتيک هاي ارتباطي است که براي ارائه يک پيام واحد درباره بنگاه، محصولات و خدمات وي به کار گرفته مي شود. نام تجاري شما، بايد در هماهنگي کامل با تمام فعاليت هاي بازاريابي شما حول يک ديدگاه محوري باشد تا در نهايت پيامي واحد و قدرتمند را ارسال نماييد. هر کسب و کاري مي تواند هويت نام تجاري خود را بواسطه شاخص هاي زير مورد سنجش و ارزيابي قراردهد:
- مرتبط بودن با بازار
يک نام تجاري بايد براساس آن چيزي شکل گيرد که براي اعضاي بازار هدف معني دار و شناخته شده باشد نام تجاري شما، تجارب کلي تجاري شماست.

- ثبات رفتار
بايد به مشتريان اين امکان داده شود که همواره از نام تجاري انتظار تجربه مشابهي را داشته باشند و اگر چه اين امر کاري بس دشوار و طاقت فرساست اما تنها راهي است که براي طرفداران وفادار نام تجاري شما خلق ارزش مي نمايد.
- ساختن يک ارتباط مؤثر
يک نام تجاري را نمي توان تنها يک آرم يا يک استراتژي دانست. قدرت يک نام تجاري در رابطه اي است که بين بنگاه و مشتريان بوجود مي آيد. ارتباط قوي تر، تجارت پر رونق تري را به دنبال خواهد داشت و احتمال اين که مشتريان، شما را به دوستان و همکاران خويش توصيه نمايند، نيز افزايش مي يابد.
- وفادار بودن نسبت به مشتريان
در واقع آزمودن يک نام تجاري، محک زدن ميزان وفاداري است که ايجاد نموده است. اگر شما با مخاطبان هدف خود رابطه قوي برقرار سازيد، نام تجاري قدرتمند و تجارت پر رونقي خواهيد داشت .
- کسب شهرت و اعتبار (ارزشمند ترين شاخص)
تنها راه موفقيت در تجارت High Tech برخورداري از اعتبار و شهرت چشمگير مي باشد که در اين راه نام تجاري تأثير بسزايي دارد. اعتبار شما به عنوان قوي ترين نام تجاري رابطه مستقيمي با برقراري ارتباط با افراد با نفوذ هر تجارتي دارد و در صنعت High Tech رابطه اهميت توجه بيشتري را مي طلبد و اهداف و مي توانند کل بازار هدف شما را تحت تاثير قراردهند.
نام هاي تجاري موفق، در طول زمان آزمونهاي متعددي را با موفقيت طي كرده است. براي دستيابي به نام تجاري که مدت ها در قلبها و اذهان ماندگار شود بايد به آن چه که در حال حاضر انجام مي دهيد، توجه داشته باشيد آينده نگر باشيد و بلند مدت فکر کنيد، نگاهي به Intel، Microsoft وGE بياندازيد، مسئله اين نيست که آنها چه مي فروشند يا چگونه در طي زمان تغيير کرده اند. مهم اين است که به راحتي مي توانند بر سهم نام تجاري خود که زاييده اعتماد مشتريانشان مي باشد، تکيه کنند و همچنان در حفظ آن بکوشند.
اگر در اذهان جايگاهي از اعتماد و ارتباط را ايجاد نماييد، در واقع به هدف خود رسيده ايد يعني افراد بيشتري، نام تجاري شما را باور دارند و بدين ترتيب بدون نياز به تلاش شما، اين موضوع به گوشه اي ترين نقاط بازار شما نيز گسترش خواهد يافت، اعتماد مشتريان به ويژه در كالاهايي كه از تكنولوژي جديد برخوردار هستند شما را در كسب سهم بازار بسيار مساعدت مي نمايد. اگر نام تجاري شما شفاف، متمايز و قابل فهم است و بر يک منفعت واحد و متقاعد کننده که مردم بدان باور دارند تاکيد داشته باشد، قدرت توصيف ناپذيري را در اختيار شما قرار خواهد داد.
http://www.sgnec.net/admin/images/arts/hightech1.JPG
خلاصه
انتخاب نام تجاري کالا يا خدمتي که در يک صنعت ارائه مي شود مي تواند سود آورترين بخش از يک استراتژي بازاريابي در كالاي High Tech باشد. در ساده ترين تعريف، نام تجاري را مي توان سمبل و نمادي از کالاي وشركت شما دانست که قادر است از طريق آرم، ترکيب رنگها، صدا، مظاهر و حتي شيوه هاي نوشتاري، پيام مورد نظر را به مخاطب منتقل ساخته و در اولين نگاه کالاي شما را به ذهن وي آورد.

منبع: http://www.sgnec.net

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد