PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : توییتر برنده است یا فیس‌بوک؟



vahid5835
11th July 2013, 12:18 PM
توییتر برنده است یا فیس‌بوک؟
http://www.njavan.com/forum/image/jpeg;base64,/9j/4AAQSkZJRgABAQAAAQABAAD/2wCEAAkGBxQTEhUUEBQUFRQUFRQUFBUUFBAUFRQUFBQWFhUUFB QYHCggGBolHBQUITEhJSkrLi4uFx8zODMsNygtLisBCgoKDg0O GhAQGiwfHB4sLCwsLCwsLCwsLCwsLCwsLCwsLCwsLDcsLCwsLC wsLCw3LiwuLCwsLCwrLCwsLCwsK//AABEIAKMBNQMBIgACEQEDEQH/xAAcAAABBQEBAQAAAAAAAAAAAAAEAAECAwUGBwj/xAA5EAACAQIDBQUHAQcFAAAAAAAAAQIDEQQSIQUGMUFREyJhcY EHMkKRobHwwSNScoKi0eEUFjNTYv/EABoBAAIDAQEAAAAAAAAAAAAAAAIDAAEFBAb/xAAnEQACAgICAgEDBQEAAAAAAAAAAQIRAxIEITFRQQUiMhNhcY GRQv/aAAwDAQACEQMRAD8A7EcYdHUcRJEkRSJIsssQVgYXkvDUFQZs5 970AyfgxmJfeg owepItqsGrMy7NuCBarBqgTNg1VgM6YglQqLmRkwGN2K8zHgyM pCjIEpk5M8t9rNf9rRhf3Yzm/VpL7M9PqSPE/aHjO0xtS3wKMPkrv6yfyH4F9xxcp1A5ljCCNn4ftKkY9Wl6c/pc7bpWZiV9Hcbq4bs6Cb4z7z8uX0 5sXBoWSSXBK3yJKR57M3OTl7NeGPWKRdlEQjMsixDRHaFcRJoi 4gMqyOUdSEOCXY8Zk1IrcRA0V0y7MO5FCkSuVQLRapks5QPcqg XEuGbKs5JSJRTsU6aZRVw3QvzCbCUmi7M2pQKZQsazVympRQ6O X2Toy3FdBwyWHEM/URWp6mkOkPYR68whDpCHIQki6hOzT/ACxSiSI1aotOnZrTQLVJ4OrdW5r7DTMvJDWVG3hybxsDqA1QMq sDqsUdcWUTKZMskUykAxiGkhoiuQcgSPwU47EKEJTk9Ipyfklc fcdiXUqTnLjOUpP1d/1PT/abtrJRVGL71X3vCC4/N2XzPKTs48aVmXy529fQjc3Zo95z6Ky83xMM6nZcMlNLrq/N/iDzuoUvkXxobT/AINuNcuhWM2NUtjIy3jNWzSUyyLM6nVYRTrCZY2Uw6MyeYHhMs TESgA0iyw2UjcfOKcaKpjoe4lIkkLAbojlIuJY4jEslkEx7krD OJC7GFYZoVyFCHziuRaLKaJZhrkRrkoGibYiu4i6JZ6gIQj25h DoQh0Qg6JXIiIQspVMrTDKq5rmABOHqaZX6HPyMeytfB18TNpL V GV1AWsy/EysZ1bEIzX0bkVfgjUkDzkVVcVYCni7viLbGqLDJVQTG46NOEp ydoxTk34IGqYlHn2 3u1l2FN9yLvNrm UfJBY4OcqE5sihGznd4NqSxFaVWXxPur92C0ijMJTd2NY0kqVG NJtu2X4Kjmml8/LmdGjM2JRteXov1NdHPmfdHdxofbfsUZlkZlTRFIQ0mdPaDYTL oyuZ8Zl8KoDgSzQhNovhWM nULozQmUC7NGNQlcBjIsjVESxECrElMpjVJqRzyxlF8ZkwVLoS zMS4AOHovcRrEY1SxSuB2A7RG4zgWNEXEllWVOIxaNZF2XsVsa xN0yNgrLtEWhD3HLIenCEOe2MAQhCIQQ6GCsFhXN ALkkrYUYuTpFVKm5cEXPCyX DTnTjTXe QFX2pbSKOLLymukaOHh33VgOLoSa4WOd2hRqR8fJ6m7WrVJ8XZ AlTDLnqZ8pORr4o6KjiMdtTK2pXT6NWMqpt6MfiO52hsqFRNTi mvE883l3S7O86V8vOPNeKfNEgk32NnProzNqbyykmoaHOSVoXf vT18bflwirh0uPDn4 AJjK2aRoYopLoxuVkcnTB2OkNcJwNPNLy1HHKlfRrYbuxSCFMF Y3aCJRvs74SroLzkkwOMyxVBTiOUwpEkimEy2EgaCtE4suhVKU yVimigtVemhdGoZ6ZONQXLGXZop9CSmBRqlyqdBMoFhcapYqgI mSiIliTJYVckmCKoWwqiJYmVQTGoWRqAymSTEuADimFEXEoUiy NQBxaFuLRIVySkPlKBsqcREnARdkv9z0kcQrnuDFE2MMTpwcmk uZC0u6J4ei5uy9X0RvUYqnCy4sowlFQj8vVl1WXXicWXLt0jQw 4dfIFiOr1YBUlYLrsz68jjZq40QlUK5yK5sruAx2pJsCxVBO4T JkJMApnie uCdHEuC9xpVIrzumvRpnOTfPrqd57W42q0erhNf1R/uzg6hpYu4oxs/5sijW2XStG/UyoK7SOjowSSXRIKbpEwQuV iuQTtDZcqUKU5cKsc38L4qL9Gn8 hXG2ZZvdus38N9fpc9Aq4GnOiqT70MqUXfWyXdafVK2p2cPiLP CXteDi p898SeP0/P8HmTGUjr9nbp5ardZqdNK8eKzO/CS5WNPae7lGpBqnCNOfwyirK/SSXFBL6blcG30/Qqf1vjxyKKtr38I4KnV8QmFb8RTjcI6U3CTTa6Zrel0rlcWZ0o U6ZswybLZeDQhMtUgGnULo1ANRqmFJjlMZklIBxC2LEiUahWmP cFoIIjWLo1AG46kKlBFmipjpgMapbGqKljIFqZONUFjUJKSEuB YdGoTUkZ axZGqKliBoOTJRqgkK3QsVQS4AOIYqgwKpCA0A0R6oMORPaGKI 1NlUNMz56LyMs3sKrU4 SE5nUR/Hjci9vQHqyJTmC1ZHAzTjEoqyAKzC6wHWFs7IA8iqbHmyuTFtj aI3HGihqrsCDI8m9qWIzYuMeUKS cpSf2SOLmzX3pxva4qtUvdZ3GPlDur7fUxjUxqooxMsrm2FbPh 3r9DXjMz8HGy8wvOXJWwscqQfg8HOrfsrOS1y5kpW6rNZM7zAz k4LtIdnLnHu2vzcbPgebucoS KE1Zq94yXRpcTZwu9daKtNRqeL7r9WtPoaXA5GLBalav8AwyPq vFzclLSml/p26Zk7ybWVGm4xf7SatHrFc5/nMwMRvdVatCEIeN3J l7IxatVzk5TblJ8W9WP5f1OGrji8v5OPgfQ8n6ilm6S PZXK7bbbbfFttt bfEdEkiWUwLPWqKS6GSD9l7LqV21SV7LXwBsNh3OUYR4ykkvU7 vZ Cng1KCi5ub7srOEpa6RhdZZctE7 A2EJS8HNnyLGn7p1/JxmKwdSm2px4cbar5lMZnX4aM3eVSm76uSa1j5rivUyduUqKWe 1rv4ebZc0tqX9Ex5JUr/ALMtTHUwdvnHVDqYqUB8clhOYe4OpklIU4jlMvuK5WpD5gHEMt VQsjVB7iuA4ogbGp0Jqp1AFIsjVFPGUG36DqpYFVQmqnqLcCWF quIEzIQP6aKPahhxHpTAInQYR3px8kYJrbKqXhbo/oxOZfaP47qRbOINVC5oFqs4WjTiwGtIEmrhs4g00LaOmLApojl L5QKpaCmhqkVy0MPevafYYWrUvrlyx/ilpH88DWqzS1b4eR5D7Qt5ViaipUnelSb15Tnwcl4LgvUPDByk J5GTSP7nItkqcbsgkFYOnzNJGOFQ0JT4DRRJIss6ynShjYulGs 1GgqcKCllzTy0Kkpu0tUnNatuyXoZ9XdmrlToyhVu3opJOUcrq KcYys8vZ5Zc3349dMJmlhNuVIaTtUjaStPjaXZ5lmWusaUY630 uhm0ZeReso/iZkKqZcjb3g29RrwbVFdq3lzTTzQgszvFxdr5pWStZKPDUwISE zil4H4sjfkvUiyMgdMmmK1OlTOs3EwWevna0pr p6I6X2jbUnSwyhSbi6krTcXZqFruz5X4fzHN7kbahRcoVHlzO6 k Hlc6nefCrEUk4WlblxTTs2rrxSd qTOnG0o0Z e5ZLfg852NicicY2UpvSVu9GyummtU787nV4bdWWOw0a0ZqFS7 z05K0HOLyuUWleN7N2s9XpYy8Du1OdRWhKFuL7q/qu/pE9DjUjhcPbgoRu mi5D3JNd/Bz9p/b8nk20MFOjVlTqq0o2vrF300aab0tYHcQrGV3UnKpLjNt/PgvsUNHDKVuzWxwqKRTYSmWeZBooskpk4zKGhrsFxTCU2gpSJZ gRVCaqAOAxTCLkrlCmSzC3EPYtTJKoVXFcBxLCFVED3GB0Ie DDisbR58YK2fUtPz0BkSTsVJWqLi6dm3IFqoIUs0U0D1TPl10a 8HasCqglWYXWQFiGLZ0RZTUn4gtevYVeocdvVvEqMGqbUqj0XS PixetsZtSswfaBvRKUnh6LtFL9q1xd/gT5LqefM0MZFpXldznebb8eADY78cFFUZOXI5ytiSNOjTtFIBw 8LySNbLoMFlNiJs7M3fxGIhOdCnnUHZrNFNt62im9TY/wBoRhs6pisQ6lOspNU4OyWkssYyi1e7d2Fq/ILmvBxzZETGuCGJCTE3yFYosmpM3NkbJhVoXlNKpOrFKSWeUby VKnTypqznKVSXlRuYDROlLK80XKMl7ri7NddVr8i40ipW0bFfY teEb5FOKjKpnhKMl2cUnmdnorWauuZDZu2KlL/im14PWL9AjB7yT0WIiqkNF3ctOdsylJXilmzOMLp8cvHV33ZbP oYtKtlUIyjaVRt05KSUYwkopyi26jqZlJt5YLho2ekX4F/qSX5It2dvu1pWh/NHh8gfePeZV49nTvZvvN6aLkZVXd6plU6Dc4yayxkslTLKMpxl KLbjrGLl717W01M6cZRk4zjKMlxUk1r5PyAlGSQUNG7RamO5Fa YlIS0dymO0QcSeYYEK0yuxGxayLiWU0VSgRLWiLLsGiKmTjUK2 iNiUmS2glVCWcEzElMBwDWQJzDg2cQOge59EiEOjRMMQw4kQoO 2ZW4xfPgW4ii RnQlZ3RsqeaKZyciFOzv4uTrUxcRm6GTiZT6I6TEQMrFROXo0I s5LacKkk1msui0 pxmP2VmqKPq34LiehbQWjON2zX7OlVnzayR82HjVyAzSagzgdt 1L1JW4Xyryhp9zOLsTK8n4afLj9blJ2GYGbPpcWHAGGxNlYKjV T5lMJGpsTaVelUisPUcHOUYtcYtt2WaL0Z6LvLvJhYyjhsZTdW MoqUnZNQfBNrinxd1wPKW03p6a6r1FOTk7zk238Um29PEJTaQD gm7CNuQo9vP/AEjk6OmTNe/BX462vfiZziWNjNAWMRUzpMJubXqUIVqbhJzWZUm3GWXk033Xf ja6MfAYPtasKa KSTfSPGT9Fc9i2DODzNruUoJpdEtFfrZIVOclKMY X79CM2XRpI8bxeDqUpZKsJQl 7OLTfik K8UVJLyPZ8bOnVvGUITpt6RnG8beCfD0scnvJupQjSqVqMpU8k c2SXfhLh3Yv3ott87i8fLxynp8lwzpumcPGGn2aJR/EKBfHXiv0Z1jgmjtWtGHZublTtlyS1WXS8VfVJpW05Nlm09pyr uGe/dzt9695VJuTy9IpZUlyygnZ9HfwejIONuJezBUVdk4yHTICTAa HKRYNcimK4LQakSzdRZhn4EQaCUiRFoZsVyUFtZFjE2RZCEbEW iQxZTIMRJiLoE jRxWEdRmCEIRChzR2ZU4xM5FuGnlkmBkjtGhmOWskw/EwMvE0jbqq6uZmI8TOaNeDtHLbSpaM8535qZYQh1k5P0PV8ZGL PJfaIu/HwUl9BmFdtiuU kjhLjCGZ1HGIdSIiIQIp4poJhiEzOEmUQ1bjGfCq0FRxKdr rJRdnQbuQt2lTjJJQiuLSl70reSt6nY7qY LqSpzdlWhKn5StdfdnmlOrqnF2a4NOz aNLD7XmrZ1ntqpXyzXRqS4 qEvG91M5c2CUpbI9ArUqtFXqxaWZxTdrNrmjA3y2jenCkvjfaS X/mN1D63f8qC5b2SxFNUpSpq9ruayz0fFO Vvy RyW1cV2lWU1wvaK6QjpH6K/qIhxYQy3HwBgxNTt/ANEtgiuLLonadw5NP1Xj aG5u7hacadfE1oRnGilGEJaqVWb7uZc0iyMKeKoV6nYwo1KEVP PSvGnO7tklBv3nyaD16A27OfdJPhp5vTUrlTtx/wSbFmBCsqURi/T/K/sVyh01/OhC7ICuPYYqglIcZoVxgaD2EyNydyLKLsjcYTRFkJY4hriLLtH 0eMOI6DNEh0IRZQh0IRCzZoe4jPxyEIzcvlmvx/wAUc5jTzX2gLVef6CETj/JOb4ieeIZiEdZwjCEIsgw4hEIISEIhCyEg2hJiEUy0EpCa/PQQiixof2COnk/uxhFoo6LYOuGxt/8Aqp Wk9Hbqa23MLGls2n2Sy9rUg6mreZqEmr38UtBCHPx/Qr/AKOMkK36fqIQocRQ/IQiFDrW9 hWMIgRFiEIhQyEIRQRFikhCBCICEIsh//Zرقابت سختی میان فیس بوک و توییتر بر سر ویدیوهای کوتاه در شبکه‌های اجتماعی در جریان است. برنده چه کسی است؟ توییتر با سرویس Vine اش یا فیس‌بوک با اینستاگرام‌اش؟

به گزارش سافت‌گذر (http://www.softgozar.com/)به نقل از آی تی ایران؛ توییتر و فیس بوک مدت هاست که بر سر چیره شدن به دنیای شبکه‌های اجتماعی با هم دست و پنجه نرم می‌کنند. مبارزه این دو رقیب دیرینه اینبار بر سر ویدیوست.

به تازگی (۳۰ خرداد /۲۰ ژوئن) اینستاگرام از قابلیت ضبط و به اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای در این شبکه اجتماعی رونمایی کرد تا از این طریق به جنگ با سرویس Vine توییتر برود. اپلیکیشنی که تا پیش از این ضبط و به اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه در شبکه‌های اجتماعی را در انحصار خود داشت.

کار کردن با Vine ساده است. کاربر توییتر با ۱۴۰ علامت می‌تواند پیام‌های خود را با انتخاب هشتگ، با دنبال‌کنندگانش، با جهان به اشتراک بگذارد. همین اجازه را vine به کاربر برای به اشتراک‌گذاری ویدیو می‌دهد. برای یک Vine تنها لازم است که کاربر انگشت‌اش را روی صفحه نمایش نگه دارد و تصاویر دلخواه را ضبط کند. با برداشتن انگشت ضبط تصاویر متوقف می‌شود و با تماس دوباره صحنه‌ی بعدی به ویدیو افزوده می‌شود.

در این سرویس توییتر، ویدیوها پس از پایان، دوباره تکرار می‌شوند. محصول Vine ۶ ثانیه ویدیوست. با این امکان ۶ ثانیه‌ای، به سرعت شبکه‌ی بزرگی از کاربران به وجود آمد که تصاویر حیرت‌آوری از زندگی انسان در عصر گوشی هوشمند در اختیار بیننده قرار می‌دادند. در صفحه‌ای به آدرس vpeeker.com می‌توان نگاهی انداخت به برخی از این ویدیوها که به طور تصادفی نمایش داده می‌شوند.

وقتی توییتر با Vine یکه تاز بود

علاوه بر این، فرمت تازه رقابتی تازه در حوزه‌ی فیلم را هم رقم زد. رقابتی که پدیده‌ای به نام Tweaser را به وجود آورد. تریلرهایی برای عصر توییتر. برای مثال۳.۳ برش در یک ثانیه در „The Wolverine“ که از طریق Vine به اشتراک گذاشته شد. از سوی دیگرVine در دنیای خبررسانی هم برای خود اسم و رسمی به هم زد با ویدیویی از انفجار در ماراتن بوستون. پس از آن هم بسیاری از ویدیوهای اعتراضات ترکیه و برزیل با سرویس ویدیوی توییتر در فضای مجازی این سو و آن سو می‌روند. به این همه باید شمار کاربران Vine را هم افزود: با گذشت ۵ ماه از آغاز کار ۲۰میلیون کاربر.

فیس بوک کارت خود را رو کرد

معلوم بود که فیس‌بوک رقیب پر و پاقرص توییتر بیکار نمی‌نشیند و دست روی دست نمی‌گذارد. به خصوص که این ویدیوها بخش بزرگی از بازار اینترنت موبایل را هم تشکیل می‌دهند.

آوریل سال گذشته بود که فیس بوک سرویس اینستاگرام را با قیمت یک میلیارد دلار خرید و توییتر را از دور رقابت بر سر این سرویس عکس خارج کرد. اپلکیشنی که به هر کاربری که بخواهد اجازه می‌دهد تنها با استفاده از فیلتر، یک اثر هنری خلق کند.
مدت زمان توقف کاربر در دنیای اینترنت موبایل، آینده‌ی فیس بوک را رقم می‌زند

پس از خرید اینستاگرام از سوی فیس بوک شمار کاربران این سرویس از ۴۰ میلیون به ۱۳۰ میلیون رسیده است. ۶۰ میلیارد عکس در سه سال گذشته و یک میلیون Like روزانه، دستاورد اینستاگرام است.

حالا به همه‌ی این موفقیت‌ها باید امکان ویدیو را افزود. امکانی که از روز ۲۰ ژوئن به اینستاگرام افزوده شده است و در مقایسه‌ای کوتاه می‌توان به برتری آن را نسبت به Vine پی‌برد: امکان ضبط ویدیو تا ۱۵ ثانیه، بهره‌گیری از ۱۳ فیلتر و جلوگیری از تکرار دوباره‌ی ویدیو پس از پایان.

تنها در ۲۴ ساعت اول پس از رونمایی، پنج میلیون ویدیو با استفاده از امکان جدید آپلود شدند.

آینده از آن کیست؟ توییتر یا فیس بوک؟

اما برخی از کارشناسان معتقدند که موفقیت اینستاگرام با توجه به ضرورت پهنای باند بالا، دوام چندانی نخواهد داشت. اما درست همین خصوصیت اینستاگرام در نیاز به زمان زیاد، می‌تواند همان چیزی باشد که فیس بوک در پی آن است؛ توقف زیاد کاربر در دنیای اینترنت موبایل، آینده‌ی فیس بوک را رقم می‌زند.

هنوز مدت زیادی از به بازار آمدن "نو" نگذشته، که Vine میدان را به رقیب باخته است. در حالی که تا میانه‌ی ماه گذشته سه میلیون Vine از طریق توییتر در شبکه به اشتراک گذاشته شده بودند، شمار این ویدیوها با آمدن رقیب به ۷۰۰ هزار ویدیو در اوایل ماه جاری رسیده است.

توییتر هم دست از تقلا بر نمی‌دارد و با به روزرسانی تلاش می‌کند جلوی ضرر را بگیرد. به روز‌رسانی‌ای که امکان تازه‌ای به نام Re-Vine به کاربر داده است، چیزی شبیه Re Tweet که به کاربر امکان به اشتراک گذاری مستقیم یک ویدیو به دنبال‌کننده‌هایش را می‌دهد.

خلاصه این که نه توییتر میدان را خالی می‌کند و نه فیس‌بوک حاضر است از سودی که از طریق سرویس ویدیو به چنگ می‌آورد، چشم‌پوشی کند. باید منتظر ماند و دید دو رقیب قدیمی در شبکه‌های اجتماعی چه خواب تازه‌ای برای ویدیو خواهند دید.

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد