PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نقش معلم و والدین در كاهش لکنت زبان دانش آموزان



zoh_reh
30th June 2013, 09:03 PM
نقش معلم و والدین در كاهش لکنت زبان دانش آموزان



1. صحبت خصوصی و پذيرش مشكل كودك.

2. اگر نوبتي سؤال مي شود از دانش آموزان لكنتي اول از همه سؤال شود تا از اضطراب و نگرانی اش کاسته شود.


3. روخواني دو نفري ميان دانش آموزان براي كسب اعتماد به نفس دانش آموزان لكنتي


4. صحبت توام با مكث و آهسته ،‌ مكث بعد از صحبت كردن او و صحبت معلم براي كاهش سرعت مكالمه.


5. قطع نكردن حرف دانش آموز و كامل نكردن صحبت او.


6. بايد طوري رفتار كرد كه كودك از لكنت خود خجالت نكشد.


7. توجه شود كه لكنت يك مشكل گفتاري است نه مشكل يادگيري.


8. بايد به دانش آموز اطمينان داد كه ما مشكل گفتاري او را مشكل تلقي نمي كنيم.


9. توجه به آنچه مي گويد داشته باشيم نه نحوه ی گفتن.


10. فرصت كافي بدهيم تا بدون عجله و شتاب زدگي پاسخ خود را سازماندهي كند و بگويد .


11. از او نخواهيم كه سرعت گفتار خود را كاهش دهد يا نفس بگيرد و آرام باشد زيرا متوجه مشكل گفتاري اش مي شود .


12. معاف كردن كودك از پاسخ شفاهي كمكي به او نمي كند زيرا بايد ياد بگيرد كه در گروه و جمع صحبت كند .


13. براي جلو گيري از تمخسر و توهين دانش آموزان لكنتی مي توانيم به تفاوت هاي فردي بين دانش آموزان و آدم ها اشاره كنيم و از هر دانش آموز بخواهيم كه يك صفت خاص خودش را كه او را از بقيه متمايز مي كند نام ببرد و مشخص كردن تعداد افرادي كه او را مسخره مي كنند تا بفهمد که اكثريت او را دوست دارند .







http://psy-clinic.ut.ac.ir/Blog%20Posts/talar-koodak9.html

Capitan Totti
30th June 2013, 10:17 PM
یکی از دوستام لکنت داشت
همش وادارش میکردم که مثلا بگه دوغ یا دو یا کلماتی که حرف(د) توش باشه
شاید خنده دار باشه همش سر این کلمه گیر میکرد یعنی یه ساعت طول میکشید بگه دوغ
ولی نتیجه اشو دید انقد تمرین کرد بالاخره لکنتش خیــــــــلی بهتر شد[golrooz]

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد