Sa.n
30th June 2013, 09:35 PM
بهترین نحوه مکالمی تلفنی (http://www.asemoni.com/lifestyle/customs/best-of-calls)
http://img.asemoni.com/best-of-calls.jpg
اگر خجالتی هستید، مکالمه تلفنی با دیگران به مراتب از آن چه که تصور می کنید مشکلتر است. صحبتهای تلفنی برای زندگی اجتماعی سالم و ایجاد رابطه قوی، مهم هستند. در ادامه نکاتی آورده شده اند که به شما در این کار کمک می کنند. ۱- هنگامی که با تلفن صحبت میکنید، به موسیقی آرامی گوش دهید. توجه داشته باشید که موسیقی خیلی بلند، آزاردهنده و گوش خراش نباشد.۲- فهرستی از موضوعاتی که برای گفتگوی تلفنی در نظر گرفته اید، تهیه کنید. برای از بین بردن سکوت و ادامه مکالمه از موضوعاتی مانند «امتحان امروزت چطور بود؟» و یا «در تعطیلات چه کاری انجام داده ای؟» می توانید استفاده کنید.۳- بهتر است تماس تلفنی شما با دوستانتان دلیل خاصی داشته باشد. اگر دلیل خاصی برای برقراری یک مکالمه تلفنی ندارید، تماس گرفتن با دوستانتان عجیب به نظر می رسد. در مورد مسایلی صحبت کنید که شنیدن آن ها از زبان دیگران نیز باعث خوشحالی شما می شود.۴- زمانی که شخص گوشی را برداشت بهتر است ابتدا خود را معرفی کنید و بسیار مهم است به این نکته توجه کنید که آیا طرف مقابل در شرایط مناسبی برای ادامه مکالمه طولانی تر با شما هست یا خیر. به عنوان مثال اگر در ساعات کاری با اوتماس گرفته اید، بهتر است از قبل سوال کنید که آیا الان زمان مناسبی برای صحبت کردن هست؟۵- بحث یا گفتگویی را با شخص انجام دهید که وی به آن علاقه مند است. به عنوان مثال درباره هدایایی که در جشن تولدش گرفته سوال کنید و یا از دوست خود برای دعوت شما به مهمانی تشکر کنید. ولی دقت داشته باشید هرگز با سوالات خود وارد حریم خصوصی افراد نشوید. جوابگویی تلفن در مکالمات رسمی:یک بخش بسیار مهم از رابطه و تعامل با دیگران پاسخ گویی به تلفن به شکل مودبانه است. توجه کنید، هنگامی که شما عصبی هستید این کار باید با دقت بیشتری انجام شود. در ادامه به نکاتی اشاره می شود که به شما در پاسخ گویی مناسب به مکالمه تلفنی کمک خواهند کرد. ۱- روی مکالمه تمرکز داشته باشید. هنگام پاسخ گویی به تلفن از انجام کارهای دیگری که تمرکز شما را از بین می برند، خودداری کنید. قبل از اینکه گوشی را بردارید، سعی کنید لبخند بر لب داشته باشید.۲- هنگام جواب گویی به تلفن همیشه خود را معرفی کنید. به خصوص در موقعیت های کاری، پاسخ دادن به تلفن با ذکر نام و شرکت مناسب است. به عنوان مثال بگویید«سلام، ماهنامه سانازسانیا، بفرمایید، چه کمکی از من برمی آید؟» این کار در منزل نیز بسیار خوب است. اگر شخصِ پشت خط تمایل به صحبت با کس دیگری را دارد، خود را به طور مختصر به او معرفی کنید.۳- هنگام پاسخ گویی به تلفن به شکل رسمی جواب دهید. تا زمانی که هنوز نمی دانید چه کسی پشت خط است به طور غیر رسمی و خودمانی صحبت نکنید.۴- به دقت گوش کنید تا بفهمید که شخص به چه دلیل تماس گرفته است و متناسب با موضوع به وی پاسخ دهید. اگر فرد مورد نظر تماس گیرنده در خانه یا در دسترس نیست به شخص پشت خط بگویید که او هم اکنون در دسترس نیست و تماس گیرنده می تواند برای وی پیغام بگذارد. حتماً نام، شماره تلفن و نام شرکت شخص تماس گیرنده را یادداشت کنید، تا اگر کار او مهم است فرد مورد نظر بتواند سریعاً با او تماس بگیرد.۵- در دادن اطلاعات پشت تلفن احتیاط کنید. اگر شخص پشت خط تقاضای اطلاعاتی در مورد خود شما و یا دیگران را دارد، ابتدا آن را بررسی کنید و بعد پاسخ دهید. حتی اگر شخص تماس گیرنده نام خود و شرکت را ذکر کرد، باید جوانب احتیاط را رعایت کنید، مگر این که واقعاً به او اطمینان داشته باشید. • به عنوان مثال در موقعیت های کاری بگویید«متأسفم، سیاست شرکت به من اجازه نمی دهد تا اطلاعات را به خارج از شرکت انتقال دهم. می توانم بپرسم این اطلاعات را برای چه می خواهید؟»• تلفن را مؤدبانه قطع کنید. زمانی که صحبت شما تمام شد، خیلی مؤدبانه بگویید خداحافظ و اجازه دهید تا طرف مقابل تلفن را قطع کند. ۶- از آداب و رسوم پیروی کنید. بر این اساس باید اجازه دهید شخصی که تماس گرفته است به مکالمه خاتمه دهد. نکات• هنگام گفت و گوی تلفنی مکان خلوتی را در نظر بگیرید تا با صحبت های خود مزاحم دیگران نشوید و بتوانید صحبت های طرف مقابل را واضح تر بشنوید.
• اگر گوشی شما شماره تلفن تماس گیرنده را نشان می دهد، بعد از پاسخ دادن شماره را به یاد داشته باشید زیرا ممکن است که شخص دیگری با همان شماره تلفن با شما تماس بگیرد. (http://www.asemon/)
http://img.asemoni.com/best-of-calls.jpg
اگر خجالتی هستید، مکالمه تلفنی با دیگران به مراتب از آن چه که تصور می کنید مشکلتر است. صحبتهای تلفنی برای زندگی اجتماعی سالم و ایجاد رابطه قوی، مهم هستند. در ادامه نکاتی آورده شده اند که به شما در این کار کمک می کنند. ۱- هنگامی که با تلفن صحبت میکنید، به موسیقی آرامی گوش دهید. توجه داشته باشید که موسیقی خیلی بلند، آزاردهنده و گوش خراش نباشد.۲- فهرستی از موضوعاتی که برای گفتگوی تلفنی در نظر گرفته اید، تهیه کنید. برای از بین بردن سکوت و ادامه مکالمه از موضوعاتی مانند «امتحان امروزت چطور بود؟» و یا «در تعطیلات چه کاری انجام داده ای؟» می توانید استفاده کنید.۳- بهتر است تماس تلفنی شما با دوستانتان دلیل خاصی داشته باشد. اگر دلیل خاصی برای برقراری یک مکالمه تلفنی ندارید، تماس گرفتن با دوستانتان عجیب به نظر می رسد. در مورد مسایلی صحبت کنید که شنیدن آن ها از زبان دیگران نیز باعث خوشحالی شما می شود.۴- زمانی که شخص گوشی را برداشت بهتر است ابتدا خود را معرفی کنید و بسیار مهم است به این نکته توجه کنید که آیا طرف مقابل در شرایط مناسبی برای ادامه مکالمه طولانی تر با شما هست یا خیر. به عنوان مثال اگر در ساعات کاری با اوتماس گرفته اید، بهتر است از قبل سوال کنید که آیا الان زمان مناسبی برای صحبت کردن هست؟۵- بحث یا گفتگویی را با شخص انجام دهید که وی به آن علاقه مند است. به عنوان مثال درباره هدایایی که در جشن تولدش گرفته سوال کنید و یا از دوست خود برای دعوت شما به مهمانی تشکر کنید. ولی دقت داشته باشید هرگز با سوالات خود وارد حریم خصوصی افراد نشوید. جوابگویی تلفن در مکالمات رسمی:یک بخش بسیار مهم از رابطه و تعامل با دیگران پاسخ گویی به تلفن به شکل مودبانه است. توجه کنید، هنگامی که شما عصبی هستید این کار باید با دقت بیشتری انجام شود. در ادامه به نکاتی اشاره می شود که به شما در پاسخ گویی مناسب به مکالمه تلفنی کمک خواهند کرد. ۱- روی مکالمه تمرکز داشته باشید. هنگام پاسخ گویی به تلفن از انجام کارهای دیگری که تمرکز شما را از بین می برند، خودداری کنید. قبل از اینکه گوشی را بردارید، سعی کنید لبخند بر لب داشته باشید.۲- هنگام جواب گویی به تلفن همیشه خود را معرفی کنید. به خصوص در موقعیت های کاری، پاسخ دادن به تلفن با ذکر نام و شرکت مناسب است. به عنوان مثال بگویید«سلام، ماهنامه سانازسانیا، بفرمایید، چه کمکی از من برمی آید؟» این کار در منزل نیز بسیار خوب است. اگر شخصِ پشت خط تمایل به صحبت با کس دیگری را دارد، خود را به طور مختصر به او معرفی کنید.۳- هنگام پاسخ گویی به تلفن به شکل رسمی جواب دهید. تا زمانی که هنوز نمی دانید چه کسی پشت خط است به طور غیر رسمی و خودمانی صحبت نکنید.۴- به دقت گوش کنید تا بفهمید که شخص به چه دلیل تماس گرفته است و متناسب با موضوع به وی پاسخ دهید. اگر فرد مورد نظر تماس گیرنده در خانه یا در دسترس نیست به شخص پشت خط بگویید که او هم اکنون در دسترس نیست و تماس گیرنده می تواند برای وی پیغام بگذارد. حتماً نام، شماره تلفن و نام شرکت شخص تماس گیرنده را یادداشت کنید، تا اگر کار او مهم است فرد مورد نظر بتواند سریعاً با او تماس بگیرد.۵- در دادن اطلاعات پشت تلفن احتیاط کنید. اگر شخص پشت خط تقاضای اطلاعاتی در مورد خود شما و یا دیگران را دارد، ابتدا آن را بررسی کنید و بعد پاسخ دهید. حتی اگر شخص تماس گیرنده نام خود و شرکت را ذکر کرد، باید جوانب احتیاط را رعایت کنید، مگر این که واقعاً به او اطمینان داشته باشید. • به عنوان مثال در موقعیت های کاری بگویید«متأسفم، سیاست شرکت به من اجازه نمی دهد تا اطلاعات را به خارج از شرکت انتقال دهم. می توانم بپرسم این اطلاعات را برای چه می خواهید؟»• تلفن را مؤدبانه قطع کنید. زمانی که صحبت شما تمام شد، خیلی مؤدبانه بگویید خداحافظ و اجازه دهید تا طرف مقابل تلفن را قطع کند. ۶- از آداب و رسوم پیروی کنید. بر این اساس باید اجازه دهید شخصی که تماس گرفته است به مکالمه خاتمه دهد. نکات• هنگام گفت و گوی تلفنی مکان خلوتی را در نظر بگیرید تا با صحبت های خود مزاحم دیگران نشوید و بتوانید صحبت های طرف مقابل را واضح تر بشنوید.
• اگر گوشی شما شماره تلفن تماس گیرنده را نشان می دهد، بعد از پاسخ دادن شماره را به یاد داشته باشید زیرا ممکن است که شخص دیگری با همان شماره تلفن با شما تماس بگیرد. (http://www.asemon/)