diamonds55
23rd May 2009, 11:46 PM
با فروش اینترنتی، خریداران سوخت با استفاده از کارت اعتباری عضو شبکه شتاب و دستگاه کارت خوان، سوخت مورد نظر خود را خریداری میکنند.
به گزارش شبکه ایران، مدیریت برنامهریزی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، حدود یک سال پیش تصمیم گرفت تا طرح فروش اینترنتی سوخت را با هدف ارایه خدمات مطلوب به مشتریان راهاندازی کند، به همین منظور، راهاندازی این طرح به صورت آزمایشی از بهمن ماه سال گذشته در دو استان قزوین و قم آغاز شد که به گفته مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، نتایج آن موفقیت آمیز بوده است.
هم اکنون فروش اینترنتی سوخت غیر از بنزین در شانزده منطقه کشور شامل قم، قزوین، آذربایجان غربی، اصفهان، کرمان، آذربایجان شرقی، ساری، سبزوار، اهواز، فارس، گیلان، چالوس، زاهدان، خراسان رضوی، کرمانشاه و ایلام آغاز شده است.
فروش اینترنتی سوخت به دو راه انجام میشود که در روش نخست، متقاضی از طریق اینترنت و در هر جایی که باشد، به سایت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی مراجعه و بنا بر شماره حساب تعیین شده در بانک، خرید الکترونیکی خود را انجام میدهد که در این صورت برای وی حواله خرید صادر شده و پیگیری حوالههای صادر شده نیز امکان پذیر است.
روش دوم برای متقاضیانی است که از خدمات اینترنتی در منازل یا محل کار خود بهرهمند نیستند که در این صورت میتوانند با مراجعه به دفاتر پست در نقاط گوناگون کشور و استفاده از دستگاههای کارت خوان یا پایانههای فروش، خرید اینترنتی خود را انجام میدهند.
در گذشته تنها گرفتن فیش از بانک کافی نبود و باید مبلغ مورد نظر برای دریافت سوخت به حساب شرکت پخش ناحیه واریز میشد تا حواله فروش سوخت صادر شود، اما هم اکنون و با این که باز هم میتوان با مراجعه مستقیم به بانک، مبلغ مورد نظر را واریز کرد، اما مراجعه به شرکت پخش نیاز نیست و تنها با رجوع به شرکت پست کارها انجام میشود.
به گفته مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، فروش اینترنتی سوخت به رانندگان خودروهای دیزلی تعلق نمیگیرد و تنها به صنایعی مربوط میشود که نیازمند مقدار فراوانی انواع سوخت هستند.
در واقع مشتریان خرید سوخت دو دسته هستند؛ گروه نخست عرضهکنندگان فرآوردههای نفتی، جایگاهداران و مجاری عرضه و فروش سوخت و دسته دوم صنایع، کارخانجات و همه شرکتهای درگیر با مصرف سوخت مایع را شامل میشوند؛ بنابراین، دسته اول تماس بیشتری با شرکت پخش داشته و سوخت خود را به صورت روزانه خریداری میکنند، اما دسته دوم به تناسب نیاز خود با این شرکت در ارتباط هستند.
یکی از اهداف راه اندازی طرح فروش اینترنتی سوخت به حداقل رساندن رفت و آمدهای مشتریان از شهرستان ها به کلانشهرها و صرفهجویی در هزینه آنان است تا اشخاص کمتری برای خرید فرآورده به شرکت پخش هر استان مراجعه کنند که این کار نیازمند بهرهگیری از تکنولوژی روز دنیا و امکانات الکترونیک است. هماکنون به دلیل نبود نمایندگی فروش در برخی از شهرها، متقاضیان خرید سوخت مجبور هستند با صرف هزینه و زمان به نواحی پخش در شهرهای دیگر مراجعه کنند.
فروش اینترنتی انواع سوخت طرحی است که اجرای آن سالها در کشورهای پیشرفته جهان متداول بوده و همه کالاها و اقلام ضروری از این راه خریداری میشود.
مدیر برنامهریزی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران درباره بهرهگیری از طرح فروش اینترنتی سوخت در امر صادرات فرآوردههای نفتی میگوید: هم اکنون مناقصات و فروشهای صادراتی از طریق سایتهای اینترنتی انجام میشود، اما خرید الکترونیک فرآوردههای نفتی، تنها مربوط به مشتریان داخل کشور است.
به گزارش شبکه ایران، مدیریت برنامهریزی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، حدود یک سال پیش تصمیم گرفت تا طرح فروش اینترنتی سوخت را با هدف ارایه خدمات مطلوب به مشتریان راهاندازی کند، به همین منظور، راهاندازی این طرح به صورت آزمایشی از بهمن ماه سال گذشته در دو استان قزوین و قم آغاز شد که به گفته مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، نتایج آن موفقیت آمیز بوده است.
هم اکنون فروش اینترنتی سوخت غیر از بنزین در شانزده منطقه کشور شامل قم، قزوین، آذربایجان غربی، اصفهان، کرمان، آذربایجان شرقی، ساری، سبزوار، اهواز، فارس، گیلان، چالوس، زاهدان، خراسان رضوی، کرمانشاه و ایلام آغاز شده است.
فروش اینترنتی سوخت به دو راه انجام میشود که در روش نخست، متقاضی از طریق اینترنت و در هر جایی که باشد، به سایت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی مراجعه و بنا بر شماره حساب تعیین شده در بانک، خرید الکترونیکی خود را انجام میدهد که در این صورت برای وی حواله خرید صادر شده و پیگیری حوالههای صادر شده نیز امکان پذیر است.
روش دوم برای متقاضیانی است که از خدمات اینترنتی در منازل یا محل کار خود بهرهمند نیستند که در این صورت میتوانند با مراجعه به دفاتر پست در نقاط گوناگون کشور و استفاده از دستگاههای کارت خوان یا پایانههای فروش، خرید اینترنتی خود را انجام میدهند.
در گذشته تنها گرفتن فیش از بانک کافی نبود و باید مبلغ مورد نظر برای دریافت سوخت به حساب شرکت پخش ناحیه واریز میشد تا حواله فروش سوخت صادر شود، اما هم اکنون و با این که باز هم میتوان با مراجعه مستقیم به بانک، مبلغ مورد نظر را واریز کرد، اما مراجعه به شرکت پخش نیاز نیست و تنها با رجوع به شرکت پست کارها انجام میشود.
به گفته مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، فروش اینترنتی سوخت به رانندگان خودروهای دیزلی تعلق نمیگیرد و تنها به صنایعی مربوط میشود که نیازمند مقدار فراوانی انواع سوخت هستند.
در واقع مشتریان خرید سوخت دو دسته هستند؛ گروه نخست عرضهکنندگان فرآوردههای نفتی، جایگاهداران و مجاری عرضه و فروش سوخت و دسته دوم صنایع، کارخانجات و همه شرکتهای درگیر با مصرف سوخت مایع را شامل میشوند؛ بنابراین، دسته اول تماس بیشتری با شرکت پخش داشته و سوخت خود را به صورت روزانه خریداری میکنند، اما دسته دوم به تناسب نیاز خود با این شرکت در ارتباط هستند.
یکی از اهداف راه اندازی طرح فروش اینترنتی سوخت به حداقل رساندن رفت و آمدهای مشتریان از شهرستان ها به کلانشهرها و صرفهجویی در هزینه آنان است تا اشخاص کمتری برای خرید فرآورده به شرکت پخش هر استان مراجعه کنند که این کار نیازمند بهرهگیری از تکنولوژی روز دنیا و امکانات الکترونیک است. هماکنون به دلیل نبود نمایندگی فروش در برخی از شهرها، متقاضیان خرید سوخت مجبور هستند با صرف هزینه و زمان به نواحی پخش در شهرهای دیگر مراجعه کنند.
فروش اینترنتی انواع سوخت طرحی است که اجرای آن سالها در کشورهای پیشرفته جهان متداول بوده و همه کالاها و اقلام ضروری از این راه خریداری میشود.
مدیر برنامهریزی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران درباره بهرهگیری از طرح فروش اینترنتی سوخت در امر صادرات فرآوردههای نفتی میگوید: هم اکنون مناقصات و فروشهای صادراتی از طریق سایتهای اینترنتی انجام میشود، اما خرید الکترونیک فرآوردههای نفتی، تنها مربوط به مشتریان داخل کشور است.