امیر دانته
8th June 2013, 01:15 AM
به گزارش جیاسام آریا، یوتیوب به واسطه استراتژی اشتباه اپل مبنی بر حذف برنامه کاربردی یوتیوب برای iOS۶ فروش آگهیهای تبلیغاتی خود را برای برنامههای موبایلی تا سه برابر افزایش میدهد.
از زمانیکه اپل اقدام به حذف برنامه کاربردی یوتیوب از روی محصولات iOS6 کرده است، درگیری بین دو غول تکنولوژی یعنی گوگل و اپل نیز بیشتر شده است به گونهای که طبق گفته لوکاس واتسون –مدیر یوتیوب- از شش ماه گذشته تبلیغات موبایلی این شبکه تصویری بیش از سه برابر و تا سقف 350 میلیون دلار فروخته شده است.
برنامه یوتیوب از زمانیکه در سال 2007 برای موبایل معرفی شد شاید جزء تنها برنامههایی بود که تبلیغات از آن حذف شده بود و این برای بسیاری از کاربران موبایلی ارزنده به حساب میآمد اما در برنامه جدیدی که در اپاستور اپل هم وجود دارد، گوگل قادر به نمایش تبلیغات شده و روال پیش را نادیده گرفته است و در واقع به فکر درآمدزایی جدیدی از سوی این برنامه کاربردی افتاده است.
مدیر یوتیوب با اشاره به اینکه این شبکه ویدویی ظرفیت بالایی در درآمدزایی گوگل خواهد داشت و طبق پیشبینیها میتوان انتظار داشت که درآمدهای حاصل از این حوزه تا سال 2017 به 2.69 میلیارد دلار برسد که شاید رشد 10 برابری را نسبت به سال 2012 نشان دهد.
مارتین پیکونن که یکی از محققان شرکتهای تجارت نوین به شمار میرود گفته است که استراتژی یوتیوب از این کار حفظ درآمدهای گوگل از محل تبلیغات پردرآمد یوتیوب است به گونهای که گوگل میتواند تا 10 درصد درآمدهای خود را روی این محل حساب باز کند.
مسئولان تحقیقات بازار این شرکت عنوان کردهاند با توجه به اینکه یوتیوب بیش از یک میلیارد بازدیدکننده در روز دارد که از طریق موبایل به این شبکه ویدویی متصل میشوند و بیش از نیمی از کاربران ایالات متحده که دارای گوشی هوشمند هستند، از این کانال استفاده میکنند باید درآمد خوبی را از این محل برای گوگل در آینده متصور شد.
این میزان مشترک سیار یوتیوب رشد 42 درصدی را نسبت به سال گذشته از خود نشان میدهد و در حال حاضر بیش از 70 میلیون آمریکایی از طریق اسمارتفونهای خود به یوتیوب متصل میشوند.
از زمانیکه اپل اقدام به حذف برنامه کاربردی یوتیوب از روی محصولات iOS6 کرده است، درگیری بین دو غول تکنولوژی یعنی گوگل و اپل نیز بیشتر شده است به گونهای که طبق گفته لوکاس واتسون –مدیر یوتیوب- از شش ماه گذشته تبلیغات موبایلی این شبکه تصویری بیش از سه برابر و تا سقف 350 میلیون دلار فروخته شده است.
برنامه یوتیوب از زمانیکه در سال 2007 برای موبایل معرفی شد شاید جزء تنها برنامههایی بود که تبلیغات از آن حذف شده بود و این برای بسیاری از کاربران موبایلی ارزنده به حساب میآمد اما در برنامه جدیدی که در اپاستور اپل هم وجود دارد، گوگل قادر به نمایش تبلیغات شده و روال پیش را نادیده گرفته است و در واقع به فکر درآمدزایی جدیدی از سوی این برنامه کاربردی افتاده است.
مدیر یوتیوب با اشاره به اینکه این شبکه ویدویی ظرفیت بالایی در درآمدزایی گوگل خواهد داشت و طبق پیشبینیها میتوان انتظار داشت که درآمدهای حاصل از این حوزه تا سال 2017 به 2.69 میلیارد دلار برسد که شاید رشد 10 برابری را نسبت به سال 2012 نشان دهد.
مارتین پیکونن که یکی از محققان شرکتهای تجارت نوین به شمار میرود گفته است که استراتژی یوتیوب از این کار حفظ درآمدهای گوگل از محل تبلیغات پردرآمد یوتیوب است به گونهای که گوگل میتواند تا 10 درصد درآمدهای خود را روی این محل حساب باز کند.
مسئولان تحقیقات بازار این شرکت عنوان کردهاند با توجه به اینکه یوتیوب بیش از یک میلیارد بازدیدکننده در روز دارد که از طریق موبایل به این شبکه ویدویی متصل میشوند و بیش از نیمی از کاربران ایالات متحده که دارای گوشی هوشمند هستند، از این کانال استفاده میکنند باید درآمد خوبی را از این محل برای گوگل در آینده متصور شد.
این میزان مشترک سیار یوتیوب رشد 42 درصدی را نسبت به سال گذشته از خود نشان میدهد و در حال حاضر بیش از 70 میلیون آمریکایی از طریق اسمارتفونهای خود به یوتیوب متصل میشوند.