PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خبر جدیدترین گردشگاه 3 هزار دلاری ایرانیان



diamonds55
17th May 2009, 10:30 PM
http://www.iranto.ca./images/persian-img/blank-w6-h3.gif http://www.iranto.ca./images/persian-img/blank-w3-h6.gif
http://www.iranto.ca./images/dynamic/4252ship12.jpg
http://www.iranto.ca./images/persian-img/blank-w3-h6.gif
http://www.iranto.ca./images/persian-img/blank-w3-h6.gif
http://www.iranto.ca./images/dynamic/4252ship13.jpg
http://www.iranto.ca./images/persian-img/blank-w3-h6.gif
http://www.iranto.ca./images/persian-img/blank-w3-h6.gif
http://www.iranto.ca./images/dynamic/4252ship14.jpg
http://www.iranto.ca./images/persian-img/blank-w3-h6.gif
http://www.iranto.ca./images/persian-img/blank-w3-h6.gif http://www.iranto.ca./images/persian-img/blank-w6-h3.gif http://www.iranto.ca./images/persian-img/blank-w3-h6.gif http://www.iranto.ca./images/persian-img/blank-w3-h6.gif http://www.iranto.ca./images/persian-img/blank-w3-h6.gif


http://www.iranto.ca./images/persian-img/blank-w3-h10.gif

آخرین اخبار صنعت کشتی سازی حاکی از آن است که عملیات ساخت کشتی «جنسیس» تا اواخر سال 2009 به پایان نخواهد رسید. جالب اینجاست که این کشتی هم توسط شرکت دریانوردی رویال کاریبین اینترنشنال سفارش داده شده است.
گفته می‌شود تور گردشگری این کشتی عظیم الجثه اخیرا به ایران هم آمده و تاکنون 3 تور توسط شرکت های ایرانی برای گردشگری با این کشتی، به آلمان و فنلاند اعزام شده است.
به گزارش سرویس بین الملل "جهان"، بزرگترین کشتی مسافربری جهان، جدیدترین گردشگاه ایرانیان است. در میان کشتی‌های مسافربری جهان، کشتی «ام‌اس فریدام آف د سیز» یا «آزادی دریاها» به عنوان بزرگترین کشتی مسافربری جهان دارای شهرتی جهانگیر شده است. این کشتی که در اختیار شرکت دریانوردی رویال کاریبین اینترنشنال است، در همین مدت کوتاه حضور خود در صحنه آب‌های جهان، استانداردهای جدیدی را برای کشتی‌های مسافربری وضع کرده است.
مبدأ حرکت این کشتی تنها از دو کشور آلمان و فنلاند بوده و تورهای آن 7 روزه است. کمترین هزینه بدون در نظر گرفتن خدمات خاص حدود 1800 $ و هزینه به همراه خدمات ویژه 3500 $ است.
گفته می‌شود تور گردشگری این کشتی عظیم الجثه اخیرا به ایران هم آمده و تاکنون 3 تور توسط شرکت های ایرانی برای گردشگری با این کشتی، به آلمان و فنلاند اعزام شده است.
گفتنی است بزرگترین کشتی مسافربری جهان امکان حمل 4300 مسافر را بر روی 15 عرشه داشته و بیش از 1300 خدمه برای پذیرایی و فراهم آوردن امکانات رفاهی کامل برای مسافران در سطح آن حضور دارند. بدین ترتیب این کشتی عملا سفرهای خود را با حدود 6000 مسافر آغاز می‌کند. "ام‌اس فریدام آف د سیز" نه تنها در حال حاضر بزرگترین و لوکس‌ترین کشتی مسافربری جهان محسوب می‌شود بلکه به احتمال بسیار زیاد این عنوان را تا پایان دهه هم در اختیار خواهد داشت. آخرین اخبار صنعت کشتی سازی حاکی از آن است که عملیات ساخت کشتی «جنسیس» تا اواخر سال 2009 به پایان نخواهد رسید. جالب اینجاست که این کشتی هم توسط شرکت دریانوردی رویال کاریبین اینترنشنال سفارش داده شده است.
عملیات احداث «ام‌اس فریدام آف د سیز» و دو کشتی مشابه آن، البته با حجمی به مراتب کوچکتر در مرکز کشتی‌سازی «آکر فینیاردز» در «تورکو» فنلاند انجام شد. این کشتی به محض به آب انداخته شدن توانست عنوان بزرگترین کشتی مسافربری جهان را از «کویین مری 2» برباید و خود را به عنوان سلطان دریاها معرفی کند. در شرایطی که این کشتی در قیاس با کویین‌مری از 4/2 متر پهنا و 6 متر طول کمتر برخودار است اما تناژ ناخالص واقعی ان که حدود 160000 تن است در مقایسه با 154000 تن کویین‌مری افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.
در ساخت کشتی‌ها معمولا مشخصه ای که مورد توجه قرار می‌گیرد همین تناژ ناخالص آن است. هرچه نسبت تناژ بیشتر باشد به تبع آن فضای فراهم شده در داخل کشتی برای مسافران بیشتر بوده و آسایش بیشتری برای آنان فراهم می‌شود. تناژ بالاتر البته به معنای توانایی بیشتر کشتی در حمل مسافر نیز می‌باشد. در حال حاضر «ام‌اس فریدام آف د سیز» دارای بالاترین تناژ ناخالصی است که کشتی‌های ساخته بشر تاکنون از آن برخوردار بوده‌اند. این عنوان تا زمان ساخت «جنسیس» که قرار است از تناژ ناخالص حیرت‌آوری برابر با 220000 تن برخوردار باشد، همچنان در اختیار این کشتی قرار خواهد داشت. برای درک عظمت این دو کشتی کافی است بدانید که تناژ ناخالص «ام‌اس فریدام آف د سیز» سه برابر کشتی افسانه‌ای «تایتانیک» است و در مورد «جنسیس» این نسبت به بیش از 4 برابر می‌رسد.
مشخصات کشتی:
سازنده: آکر فینیاردز (تورکو، فنلاند)
زمان سفارش: سپتامبر 2003
زمان پایان ساخت: 9 نوامبر 2004 ( به استثنای تزیینات و امکانات داخلی)
زمان به آب انداختن کشتی: 19 اوت 2005
غسل تعمید: 12 مه 2006 در اسکله نیویورک
اولین سفر: 4 ژوئن 2006
تناژ ناخالص: 160000 تن
طول: 77/338 متر
ارتفاع: 7/63 متر (15 عرشه)
خط آب: 56 متر
موتور: 46 موتور 12 سلیندر خورجینی از نوع وارتسیلا ، هر یک به توان 6/12 مگاوات ( تقریبا معادل 17000 اسب بخار). توان موتورها در مجموع برابر با 782000 اسب بخار است.
سرعت: 6/21 گره دریایی معادل 40 کیلومتر در ساعت
ظرفیت: 4370 مسافر، 1360خدمه و در مجموع 5730 سرنشین
هزینه ساخت: 800 میلیون دلار آمریکا تقریبا معادل 750 میلیون یورو
محل ثبت: باهاماس

A.L.I
18th May 2009, 02:41 AM
این فوق العاده است ولی حکایت کشتی تایتانیک نشه خوبه !

البته برخورد کشتی تایتانیک با کوه یخ از روی سهل انگاری خدمه کشتی بوده نه خود کشتی

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد