Almas Parsi
19th May 2013, 02:57 PM
استفاده بسیار جالب و خاص از ویژگی Ultraviolet در DVD ها!
خیلی وقت ها به این مسئله فکر می کنم که اگر زمانی، قانون کپی رایت در کشورمان اجرا شود و ما مثلا مجبور شویم که برنامه ها، فیلم ها و کتاب های زبان اصلی را به صورت قانونی، تهیه کنیم، چند وقت طول خواهد کشید که به این وضعیت جدید عادت کنیم و خودمان را وفق بدهیم. عملا ما هر چقدر آدم مقید به قوانین باشیم، باز هم به خاطر شرایط خاصمان در داخل کشور، متأسفانه مجبور می شویم، قوانین را زیر پا بگذاریم. تماشای فیلم ها یکی از آنهاست. به آرشیو خودتان نگاه کنید و ببینید چند DVD یا Blue Ray که دارید، اوریجینال است و چند تایش کپی؟
اما در این پست نمی خواهم در مورد کپی رایت و مسائل متناقضش بنویسم، بلکه می خواهم در مورد ویژگی جدیدی بنویسم که اگر در این یک ساله DVD اصل خریده باشید، شاید متوجه آن شده باشید.
روی گوشه جلد این DVDها، نشان Ultraviolet دیده می شود که شما را به سایت Ultraviolet راهنمایی می کند.
اما این فرابنفش یا Ultraviolet واقعا چیست؟
این ویژگی به یک خریدار امکان می دهد تا با تنها یک بار خرید یک عنوان بتواند آن را به آسانی در همه وسایل و گجت ها تماشا کند. فرضا شما اگر DVD فیلم خیزش شوالیه تاریکی را خریده باشید و بعدا در سفر باشید و DVD همراهتان نباشد و بخواهید فیلم را تماشا کنید، کافی است که آی پد یا آی فون خود را دربیاورید و به یک سری سایت های بخش جاری فیلم بروید و فیلم را با کیفیت بالا تماشا کنید.
پس این فناوری برای این به وجود آمده است که تماشاگر علاقه مندی که هزینه می کند و یک فیلم را به صورت قانونی می خرد، در یک رفاه و آسایش قرار بگیرد و بتواند صرف نظر از محل یا وسیله پرتابلی که همراه دارد به فیلم مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.
این سرویس در حال حاضر ۱۰ میلیون کاربر ثبت شده دارد، سرویس Ultraviolet از اواخر سال ۲۰۱۱ با مشارکت شرکت برادران وارنر و فلیکستر شروع به کار کرد و سونی هم کمی بعد، به این دو پیوست. فیلم های Horrible Bosses و Hangover 2 نخستین فیلم هایی بودند که با این ویژگی عرضه شدند. در حال حاضر بیشتر شرکت های بزرگ فیلمسازی به این جمع پیوسته اند و ۸۷۰۰ عنوان فیلم با این ویژگی به فروش می رسند. شوهای تلویزیونی هم در حال استفاده از این ویژگی هستند، یکی از آنها سریال «بیگ بنک تئوری» است.
توجه کنید که کاربران فیلم ها را در خود سایت Ultraviolet نمی بینند، مکانیسم کار به این صورت است که شما اپلیکیشن مخصوص را در گوشی با تبلت خود دانلود می کنید و بعد این اپلیکیشن شما را به سایت های ویژه تماشای فیلم مانند CinemaNow، Vudu راهنمایی می کند
منبع : سيمرغ
بازنشر : ایران گراند
http://www.boofboofi.com/minipicup/images2/0k506gquy7sns4ymfrd-1366161780.png
خیلی وقت ها به این مسئله فکر می کنم که اگر زمانی، قانون کپی رایت در کشورمان اجرا شود و ما مثلا مجبور شویم که برنامه ها، فیلم ها و کتاب های زبان اصلی را به صورت قانونی، تهیه کنیم، چند وقت طول خواهد کشید که به این وضعیت جدید عادت کنیم و خودمان را وفق بدهیم. عملا ما هر چقدر آدم مقید به قوانین باشیم، باز هم به خاطر شرایط خاصمان در داخل کشور، متأسفانه مجبور می شویم، قوانین را زیر پا بگذاریم. تماشای فیلم ها یکی از آنهاست. به آرشیو خودتان نگاه کنید و ببینید چند DVD یا Blue Ray که دارید، اوریجینال است و چند تایش کپی؟
اما در این پست نمی خواهم در مورد کپی رایت و مسائل متناقضش بنویسم، بلکه می خواهم در مورد ویژگی جدیدی بنویسم که اگر در این یک ساله DVD اصل خریده باشید، شاید متوجه آن شده باشید.
روی گوشه جلد این DVDها، نشان Ultraviolet دیده می شود که شما را به سایت Ultraviolet راهنمایی می کند.
اما این فرابنفش یا Ultraviolet واقعا چیست؟
این ویژگی به یک خریدار امکان می دهد تا با تنها یک بار خرید یک عنوان بتواند آن را به آسانی در همه وسایل و گجت ها تماشا کند. فرضا شما اگر DVD فیلم خیزش شوالیه تاریکی را خریده باشید و بعدا در سفر باشید و DVD همراهتان نباشد و بخواهید فیلم را تماشا کنید، کافی است که آی پد یا آی فون خود را دربیاورید و به یک سری سایت های بخش جاری فیلم بروید و فیلم را با کیفیت بالا تماشا کنید.
پس این فناوری برای این به وجود آمده است که تماشاگر علاقه مندی که هزینه می کند و یک فیلم را به صورت قانونی می خرد، در یک رفاه و آسایش قرار بگیرد و بتواند صرف نظر از محل یا وسیله پرتابلی که همراه دارد به فیلم مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.
این سرویس در حال حاضر ۱۰ میلیون کاربر ثبت شده دارد، سرویس Ultraviolet از اواخر سال ۲۰۱۱ با مشارکت شرکت برادران وارنر و فلیکستر شروع به کار کرد و سونی هم کمی بعد، به این دو پیوست. فیلم های Horrible Bosses و Hangover 2 نخستین فیلم هایی بودند که با این ویژگی عرضه شدند. در حال حاضر بیشتر شرکت های بزرگ فیلمسازی به این جمع پیوسته اند و ۸۷۰۰ عنوان فیلم با این ویژگی به فروش می رسند. شوهای تلویزیونی هم در حال استفاده از این ویژگی هستند، یکی از آنها سریال «بیگ بنک تئوری» است.
توجه کنید که کاربران فیلم ها را در خود سایت Ultraviolet نمی بینند، مکانیسم کار به این صورت است که شما اپلیکیشن مخصوص را در گوشی با تبلت خود دانلود می کنید و بعد این اپلیکیشن شما را به سایت های ویژه تماشای فیلم مانند CinemaNow، Vudu راهنمایی می کند
منبع : سيمرغ
بازنشر : ایران گراند
http://www.boofboofi.com/minipicup/images2/0k506gquy7sns4ymfrd-1366161780.png