PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خبر سرمایه گذاری شرکت اینتل بر برندسازی



diamonds55
9th May 2009, 03:58 PM
http://www.systemgroup.net/image/journal/article?img_id=119413&t=1241841379125


شركت هاي تبليغاتي قاعدتاً به دستورات مشتريان خود توجه ويژه دارند. به همين خاطر شركت اينتل حين شكل دهي به بزرگ ترين فعاليت تبليغاتي اش در سال هاي اخير، ايدهء خود را به شركت تبليغاتي Venables Bell and Partners داد تا آن را ارزيابي كرده و بپروراند. ايدهء اوليه اين بود كه پيام تبليغاتي مي بايد در مورد آثار شركت اينتل بر زندگي روزمرهء مردم متمركز شود، اما Venables Bell اين ايده را درجا رد كرد.

حرف اينتل اين بود: "ما سهم زيادي در زندگي شما داريم. دنيا را بدون اينتل تصور كنيد. چراغ ها خاموش خواهند شد و همه چيز متوقف!" شركت تبليغاتي Venables Bell در پاسخ به اينتل عنوان داشت: "سخت در اشتباهيد!"

در مقابل پيام تبليغاتي شركت Venables Bell كه پخش آن از هفته آينده در آمريكا آغاز مي شود بر فرهنگ مبتني بر تكنولوژي هاي پيشرو در شركت اينتل تاكيد دارد و در مورد سهم اين شركت در شكل دهي به آيندهء بشريت صحبت مي كند. تبليغات با بكار گيري طنز در مورد دست آوردهاي مهندسين اينتل سخن به ميان مي آورند.

اين اولين باري است كه شركت اينتل بر روي برند خود در عوض محصولاتش متمركز مي شود كه گران ترين كوشش تبليغاتي اين شركت از سال 2006 محسوب مي شود. يكي از چالش هاي اينتل اين است كه مردم مستقيماً از اين شركت خريد نمي كنند بلكه تراشه هايش در محصولات نهايي شركتهايي مثل Dell و Hewlett Packard به كار گرفته مي شود. به همين خاطر مديران بازاريابي اينتل سخت مي كوشند تا مفهوم اينتل و اهميت محصولاتش را براي عموم پررنگ كنند.

در شكل دهي به پيام تبليغاتي اش شركت Venables Bell تحقيقاتي را در داخل اينتل به عمل آورد و پس از مشاهدات اوليه به اين نتيجه رسيد كه مهندسين تحقيق و توسعهء اين شركت در حوزهء تقويت وضع موجود تكنولوژي فعاليت نمي كنند بلكه درحال كار بر روي پروژه هايي هستند كه چند سال بعد وارد بازار خواهندشد و در همين چارچوب بود كه شعار "حامي فردا" براي شركت اينتل انتخاب شد.

تبليغات جديد اينتل در 30 كشور منتشر خواهد شد و شركت Tag در انگلستان در حال بررسي محتواي پيام ها از لحاظ تفاوت هاي فرهنگي است به نحوي كه پيام ها به هنگام ترجمه لحن برخورنده يا ناخوش آيند پيدا نكنند.

علي رغم كاهش فروش در اينتل به ميزان 26% در سه ماههء اول سال جاري ميلادي و كاهش 55 درصدي سود، مديران ارشد آن معتقدند كه زمان براي سرمايه گذاري در حوزهء بازاريابي مناسب است. يكي از بنيان گذاران اينتل، گوردن مور، معتقداست كه "بهترين زمان سرمايه گذاري تبليغاتي در زمان ركود اقتصادي است چون پس از اتمام اين دوره شركت به خاطر جايگيري در اذهان در موقعيت رهبري قرار مي گيرد و نه دو قدم عقب تر از ساير رقبا."

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد