Sa.n
24th April 2013, 12:04 AM
نتایج عمده تحقیق اثر باغباني بر کیفیت زندگی کودکان عبارتند از :
1) فرصت براي ارتباط با خودش پيدا كرده و آرامش رواني اش نيز بيشتر است . بر همين اساس باغباني باعث ميشود تا كودك تمركز زيادي پيدا كند. ( استرس را به دليل اثر آرامش بخش خود خنثي مي كند . بعنوان درمان براي كودكاني كه مورد آزار قرار گرفته اند )
2) شكوفا شدن خلاقيت
3) افزايش احساس ارزشمندي
4) هماهنگي با طبيعت و محيط
5) کودکان به رابطه ی علت و معلولی میان عناصر در طبیعت پی می برند
6) هدفمند بودن فعاليت كه باعث اشتياق بيشتر و پيگيري مي شود
7) در باغبانی تنها انگشتان فعال نیستند، بلكه همه ی اعضای بدن فعالیت می کنند.( 5 حس انسان فعاليت دارند )
8) صبر كودك را براي رسيدن به هدف بيشتر مي كند
9) فضاي مناسبي براي كار گروهي است
10)شبيه سازي زندگي است (در حال مشاهده تبديل شدن يك دانه به يك درخت ، كودك با زندگي و حيات و روند رشد موجودات زنده آشنا مي شود . و بچه ها ياد مي گيرند قدرداني از زندگي و عشق به حيات را . شبيه سازي زندگي – نيازهاي گياه و نياز هاي انسان )
11)احساس مسئوليت بالاتري پيدا مي كند
12)نگرش مثبت به طبيعت و موارد زیست محیطی در كودكان، زمانی که در فعالیت های خارج از جمله باغبانی نقش دارند
13)نگرش مثبت نسبت به بیشتر خوردن میوه ها و سبزیجات پس از شرکت در برخي فعالیت های باغ
14)آوردن نمره بالاتر در آزمون هاي علمي مدرسه به همراه اطلاعات اضافی تکمیلی براي ذهن در حال رشد در دستيابي به علوم و در مورد نحوه استفاده از ابزار به دست مي آورند، در مقایسه با دانش آموزانی که فقط به درس علوم بطور تئوري مي پردازند.
15)رشد مهارتهاي درون فردي
16)کودکان در گروه توسعه و عزت نفس بالاتری را به دست مي آورند وقتی که در برنامه های باغبانی مدرسه نقش دارند.
17)بهبود مهارت های اجتماعی و رفتاري
18)تقدیر و القای احترام به طبیعت است كه تا سنين بزرگسالي ادامه پيدا مي كند .
تعامل فعال و غیر فعال کودکان با گیاهان كه تاثیرآن نگرش آنها نسبت به اقدامات در مورد درختان و باغبانی در بزرگسالي است.
19)بهبود مهارت های زندگی ، از جمله همکاری با گروه ها و درک خود.
20)افزایش علاقه به خوردن میوه ها و سبزیجات و بهبود نگرش نسبت به میوه ها و سبزیجات در مقابل تنقلات
21)بهبود دانش تغذیه اي و افزایش آگاهی کودکان در مورد مزایای خوردن میوه ها و سبزیجات (تنظیمات خوردن سبزی )
22)در باغباني علوم بطور غير مستقيم به كودك آموزش داده مي شود . شگفتي هاي علم مانند چرخه زندگي گياه و نقش انسان در محيط زيست
23)مزاياي آموزشي جهت آموزش علوم طبيعي و اجتماعي و رياضي و هنر و تغذيه
24)مشارکت در ارتباط با دانش و احساسات
25)ارتباط با طبيعت بعنوان در مان درمقابله با كمبود توجه اختلالات و مشكلات ديگر براي كودكان
حفاظت از محيط زيست
26) الهام بخش سرپرستي محيط زيست
27) آب – چرخه انرژي و حيات – زنجيره غذايي
28) آفت كش ها
تاثير در آموزش كاربردي محيط زيست و ارتباط با با گياه و طبيعت ( با مشكلاتي كه امروزه بر سر محيط زيست مي آيد بهتر است كه اين اطلاع رساني از كودكي آغاز شود.
29) شيوه زندگي و تغذيه
تحت حمله فست فود و آشغال صنايع غذايي
اضافه وزن – ورزش در فضاي باز – غذاي سالم
30)آشنايي با مفهوم ارگانيك كه از كودكي آغاز مي شود.
1) فرصت براي ارتباط با خودش پيدا كرده و آرامش رواني اش نيز بيشتر است . بر همين اساس باغباني باعث ميشود تا كودك تمركز زيادي پيدا كند. ( استرس را به دليل اثر آرامش بخش خود خنثي مي كند . بعنوان درمان براي كودكاني كه مورد آزار قرار گرفته اند )
2) شكوفا شدن خلاقيت
3) افزايش احساس ارزشمندي
4) هماهنگي با طبيعت و محيط
5) کودکان به رابطه ی علت و معلولی میان عناصر در طبیعت پی می برند
6) هدفمند بودن فعاليت كه باعث اشتياق بيشتر و پيگيري مي شود
7) در باغبانی تنها انگشتان فعال نیستند، بلكه همه ی اعضای بدن فعالیت می کنند.( 5 حس انسان فعاليت دارند )
8) صبر كودك را براي رسيدن به هدف بيشتر مي كند
9) فضاي مناسبي براي كار گروهي است
10)شبيه سازي زندگي است (در حال مشاهده تبديل شدن يك دانه به يك درخت ، كودك با زندگي و حيات و روند رشد موجودات زنده آشنا مي شود . و بچه ها ياد مي گيرند قدرداني از زندگي و عشق به حيات را . شبيه سازي زندگي – نيازهاي گياه و نياز هاي انسان )
11)احساس مسئوليت بالاتري پيدا مي كند
12)نگرش مثبت به طبيعت و موارد زیست محیطی در كودكان، زمانی که در فعالیت های خارج از جمله باغبانی نقش دارند
13)نگرش مثبت نسبت به بیشتر خوردن میوه ها و سبزیجات پس از شرکت در برخي فعالیت های باغ
14)آوردن نمره بالاتر در آزمون هاي علمي مدرسه به همراه اطلاعات اضافی تکمیلی براي ذهن در حال رشد در دستيابي به علوم و در مورد نحوه استفاده از ابزار به دست مي آورند، در مقایسه با دانش آموزانی که فقط به درس علوم بطور تئوري مي پردازند.
15)رشد مهارتهاي درون فردي
16)کودکان در گروه توسعه و عزت نفس بالاتری را به دست مي آورند وقتی که در برنامه های باغبانی مدرسه نقش دارند.
17)بهبود مهارت های اجتماعی و رفتاري
18)تقدیر و القای احترام به طبیعت است كه تا سنين بزرگسالي ادامه پيدا مي كند .
تعامل فعال و غیر فعال کودکان با گیاهان كه تاثیرآن نگرش آنها نسبت به اقدامات در مورد درختان و باغبانی در بزرگسالي است.
19)بهبود مهارت های زندگی ، از جمله همکاری با گروه ها و درک خود.
20)افزایش علاقه به خوردن میوه ها و سبزیجات و بهبود نگرش نسبت به میوه ها و سبزیجات در مقابل تنقلات
21)بهبود دانش تغذیه اي و افزایش آگاهی کودکان در مورد مزایای خوردن میوه ها و سبزیجات (تنظیمات خوردن سبزی )
22)در باغباني علوم بطور غير مستقيم به كودك آموزش داده مي شود . شگفتي هاي علم مانند چرخه زندگي گياه و نقش انسان در محيط زيست
23)مزاياي آموزشي جهت آموزش علوم طبيعي و اجتماعي و رياضي و هنر و تغذيه
24)مشارکت در ارتباط با دانش و احساسات
25)ارتباط با طبيعت بعنوان در مان درمقابله با كمبود توجه اختلالات و مشكلات ديگر براي كودكان
حفاظت از محيط زيست
26) الهام بخش سرپرستي محيط زيست
27) آب – چرخه انرژي و حيات – زنجيره غذايي
28) آفت كش ها
تاثير در آموزش كاربردي محيط زيست و ارتباط با با گياه و طبيعت ( با مشكلاتي كه امروزه بر سر محيط زيست مي آيد بهتر است كه اين اطلاع رساني از كودكي آغاز شود.
29) شيوه زندگي و تغذيه
تحت حمله فست فود و آشغال صنايع غذايي
اضافه وزن – ورزش در فضاي باز – غذاي سالم
30)آشنايي با مفهوم ارگانيك كه از كودكي آغاز مي شود.