PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : استتار آزادراه تهران - شمال !



وحید 0319
7th April 2013, 12:07 AM
استتار آزادراه تهران - شمال ! (http://www.bananews.ir/transportation/transportation-road/15469-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84.html)

http://www.bananews.ir/media/system/images/printButton.png (http://www.bananews.ir/transportation/transportation-road/15469-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84.html?tmpl=component&print=1&layout=default&page=)
http://www.bananews.ir/media/system/images/emailButton.png (http://www.bananews.ir/component/mailto/?tmpl=component&template=ja_teline_iv&link=fc60658db63324aeef664fba7e147c62c7a06b35)

توضیحات زیر مجموعه: حمل و نقل (http://www.bananews.ir/transportation.html) دسته: حمل و نقل جاده ای (http://www.bananews.ir/transportation/transportation-road.html) منتشر شده در شنبه, 17 فروردين 1392 10:41
http://www.bananews.ir/images/stories/hamolonaghl/jadei/1390/90-2-21-01.jpgنحوه افتتاح قسمت آماده آزادراه تهران- شمال در نوروز امسال به گونه‌اي بود كه باعث شد اين پرسش در ذهن مسافران نوروزي استان مازندران جا بگيرد: «چرا آداب مربوط به گشايش يك آزادراه جديد در مجاورت جاده قديمي، براي پرترددترين محور مواصلاتي كشور رعايت نشد؟»به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir (http://www.bananews.ir/)) اول فروردين امسال در شرايطي كه انتظار مي‌رفت بعد از سال‌ها وعده‌ دولت‌هاي قديم و فعلي، امكان مسافرت به شهرهاي استان مازندران از مسيري غير از جاده پرپيچ و خم چالوس انجام شود، قطعه 4 آزادراه تهران-شمال به طول 21 كيلومتر از مرزن‌آباد تا چالوس به روي خودروها گشوده شد.
كل اين آزادراه حدود 120 كيلومتر مسافت دارد كه در صورت تكميل آن، زمان سفر از تهران به مقصد چالوس را تا يك‌‌دوم كاهش مي‌دهد.
اما قطعه 4 اين آزادراه در شرايطي زيربار ترافيكي رفت كه ورودي اين آزادراه فاقد علائم و تابلوي راهنمايي براي هدايت خودروها به داخل مسير آزادراه بود.
البته در مسير تهران به چالوس، تاحدودي امكان تشخيص ورودي آزادراه وجود دارد، اما در چالوس، بيشتر از آنكه ورودي آزادراه قابل تشخيص و مشاهده باشد، اين جاده قديمي است كه در تابلوهاي ترافيكي نصب شده در معابر، خودروهاي عازم تهران را به سمت خود هدايت مي‌كند.
ظاهرا مسوولان ترافيكي هنوز به اين باور نرسيده‌اند كه آزادراه تهران-شمال قابليت بهره‌برداري پيدا كرده است چون تابلوهاي بزرگ راهنمايي در چالوس كه مقصد تهران و كرج را نشان مي‌دهد كماكان، جاده قديمي را نشانه گرفته است و ابعاد تابلوي نصب‌شده در ابتداي آزادراه به قدري كوچك و جانمايي آن به قدري نامناسب است كه به اين راحتي امكان شناسايي محل ورودي آزادراه وجود ندارد.
اين در حالي است كه در تبليغاتي كه روزهاي پاياني سال گذشته براي اين آزادراه انجام شد به نحوي بود كه تجهيز كامل كل مسافت آزادراه و امكان تردد در سرتاسر اين مسير را القا مي‌كرد. البته آن‌طور كه در روز افتتاح قطعه 4 اين آزادراه اعلام شد و گفته شد «اين مسير به صورت موقتي براي سفرهاي نوروزي باز شده و قرار است بعد از تعطيلات نوروز به‌صورت رسمي و با حضور مسوولان، افتتاح رسمي شود» تاحدودي مي‌شد حدس زد برخي تجهيزات اين آزادراه آماده نباشد. اما تغيير تابلوهاي ترافيكي و نصب علائم براي راهنمايي به سمت آزادراه و همچنين تسهيل تشخيص آزادراه از جاده قديمي، ساده‌ترين اقدامي بود كه مي‌توانست قبل از گشايش آزادراه تهران-شمال، انجام شود.

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد