وحید 0319
3rd April 2013, 07:17 PM
لبوس وودز، غایت شناسی حضور انسان و فضیلت کژْ نگریستن
http://www.etoood.com/Images/News/Large/294463500452946580304720132615804.jpg
غالبا امثال لبوس وودز (http://www.etoood.com/NewsList.aspx?Des=46) را متهم به وهن معماری می کنند و با برچسب هایی همچون غیر واقعی، خیالی، کانسپچوال و . . . نسبت شان با معماری در وجه مادی و عینی اش را رقیق می سازند، اما شاید فقط زاویه نگاه باشد که فرق کند، یعنی ان ها احتمالا فضا، مکان، ترکیب بندی و دیگر عناصر متشکله معماری را بر سیاق و از منظری ببینند که غریب، دور و وهمی در نظر اید.تصویر پیش امده تصویری بی نهایت جذاب از زاویه ای غریب است که توسط عکاس ساکن ونکوور بیل مک اون (http://billmacewen.com/blog/) برداشته شده است، عکس دخمه ای را در دل معدنی نشان می دهد با پوسته ها، نردبان و پله کان هایش، که در یک چیدمان فضایی جذابیتی دلهره اور یافته اند؛ جهانی افقی که در یک خود ارتباط گونگی و از درون تفسیر شوندگی مغروق است و البته بی نهایت شبیه به اتدهای لبوس وودز می باشد، مخصوصا در اثاری که سعی کرده است جهان پس از مداخله غالبا ویرانگر انسان را نیز بکاود و تصویر نماید. این هیبت ها از جهان پسا ویران شده ی صنعتی انسانْ مبنا، در اثار عکاسی ادوارد برتینسکی (http://www.edwardburtynsky.com/) نیز تبلوری واضح و عیان دارند.
http://www.etoood.com/Images/News/Large/294463500452979167218820135911674.jpgاتدی از لبوس وودز و آبارا
http://www.etoood.com/Images/News/Large/294463500453004242414120132412424.jpgعکس از ادوارد برتینسکی
http://www.etoood.com/Images/News/Large/294463500453019211164120133912114.jpgعکس از ادوارد برتینسکی
http://www.etoood.com/Images/News/Large/294463500452946580304720132615804.jpg
غالبا امثال لبوس وودز (http://www.etoood.com/NewsList.aspx?Des=46) را متهم به وهن معماری می کنند و با برچسب هایی همچون غیر واقعی، خیالی، کانسپچوال و . . . نسبت شان با معماری در وجه مادی و عینی اش را رقیق می سازند، اما شاید فقط زاویه نگاه باشد که فرق کند، یعنی ان ها احتمالا فضا، مکان، ترکیب بندی و دیگر عناصر متشکله معماری را بر سیاق و از منظری ببینند که غریب، دور و وهمی در نظر اید.تصویر پیش امده تصویری بی نهایت جذاب از زاویه ای غریب است که توسط عکاس ساکن ونکوور بیل مک اون (http://billmacewen.com/blog/) برداشته شده است، عکس دخمه ای را در دل معدنی نشان می دهد با پوسته ها، نردبان و پله کان هایش، که در یک چیدمان فضایی جذابیتی دلهره اور یافته اند؛ جهانی افقی که در یک خود ارتباط گونگی و از درون تفسیر شوندگی مغروق است و البته بی نهایت شبیه به اتدهای لبوس وودز می باشد، مخصوصا در اثاری که سعی کرده است جهان پس از مداخله غالبا ویرانگر انسان را نیز بکاود و تصویر نماید. این هیبت ها از جهان پسا ویران شده ی صنعتی انسانْ مبنا، در اثار عکاسی ادوارد برتینسکی (http://www.edwardburtynsky.com/) نیز تبلوری واضح و عیان دارند.
http://www.etoood.com/Images/News/Large/294463500452979167218820135911674.jpgاتدی از لبوس وودز و آبارا
http://www.etoood.com/Images/News/Large/294463500453004242414120132412424.jpgعکس از ادوارد برتینسکی
http://www.etoood.com/Images/News/Large/294463500453019211164120133912114.jpgعکس از ادوارد برتینسکی