magh_sh
1st April 2013, 06:56 PM
نکاتمهم برای نوشتن رزومه (http://mmghfam.blogfa.com/post-160.aspx)
چندنکته برای رزومه نویسی
یکیاز ملاکهای جذب نیرو در شركتها، ارائهی رزومهای خوشساخت، دقیق و گویاست. نکاتزیر به شما کمک میکند تا رزومهی خود را بر اساس معیارهای سنجش شركتها تدوینکنید:
درنظر داشته باشید دقت بالای شما در نگارش رزومه، کمک شایانی برای انتخاب شغلدلخواهتان است.
1)رزومهباید مختصر و مفید باشد. سعی کنید با کمترین کلمات ممکن، مهمترین اطلاعات لازم ومرتبط با شغل مورد نظر را ارائه کنید.
2)معمولاًرزومهی خوب بیش از ۶۰۰ کلمه نیست. اگر نتوانید تا صفحه دوم توجه مسئول جذب نیرورا جلب کنید، مطمئناً تعداد صفحات بیشتر کمکی نخواهد کرد.
3)دررزومه از جملات و عبارات روشن و کوتاه استفاده کنید. ساختار متن نيز باید به شکلیباشد که مباحث از هم مجزا باشند و به راحتی بتوان بخشهای مختلف را در آن یافت.رعایت فاصله کافی بین خطوط، بخشها و نوشتن به شیوه فهرست وار به این امر کمک میکند.
4)پیشینهشغلی و تحصیلی خود را به ترتیب زمانی از جدیدترین به قدیمیترین مشاغل و مدارکتحصیلی مرتب کنید. به همین ترتیب، توضیحات خود را درباره موارد قدیمیتر، خلاصهترارائه کنید. بیشتر بر تجربیات مرتبط با فرصت شغلی مورد نظر خود متمرکز شوید.
5)پیشینهیشغلی شما نباید منحصر به فهرستی از مشاغل و سمتها باشد. شایستگیها و دستاوردهایخود را به شیوهای مختصر ولی قدرتمند ارائه کنید. حتما شرح تاثیر شما در شغل مرتبطقبلی ،شركت را مطمئن میسازد که شما را از میان انبوه متقاضیان برگزیند.
6)حتمامتن خود را از نظر املایی، نگارشی و درستی اطلاعات بررسی کنید.
7)استفادهاز کادر، تصویر یا بازیهای گرافیکی در رزومه مناسب نیست. این کار تاثیری برخلافهدف شما خواهد داشت. جملهی معروفی است که میگوید: ساده زیباست.
8)مهمترینو بارزترین نقاط قوت، توانمندیها و شایستگیهای شما باید در اولویت باشد. مقدمهچینیتنها باعث از دست دادن فرصت میشود.
9)عباراتتکراری و کلیشه شدهای مانند «دارای روابطعمومی قوی»، «متعهد»، «خلاق»، «علاقهمندبه کارگروهی»، «تجربهی حرفهای...» بدون ارائه دلایلی مبنی بر تجربیات ودستاوردهای قبلی غیرجذاب است.
10)رزومهخود را بر اساس موقعیت شغلی مشخصی که برای آن درخواست میدهید، تنظیم کنید.
11)اطلاعاتشخصي شامل نام و نامخانوادگی،نشانی،شماره تماس- ثابت و همراه،پست الکترونیکی، سن،تحصیلات به همراه ، تاریخ شروع و پایان،وضعیت تأهل،وضعیت خدمت (در مورد آقایان(،
12)پیشینهشغلی خود را بنويسيد.
13)دستاوردهایحرفهای و علمی خود را بنويسيد.
14)مهارتهای دیگر شامل:آموزشهای فنی،مهارتهایکامپیوتری،آ نایی با زبانهای خارجی را در رزومه بنويسيد.
15)جوایز و تالیفات (در صورت وجود( خود را در رزومه بنويسيد.
16)ميتوانيد علايق شخصي خود را در رزومه بنويسيد.
چندنکته برای رزومه نویسی
یکیاز ملاکهای جذب نیرو در شركتها، ارائهی رزومهای خوشساخت، دقیق و گویاست. نکاتزیر به شما کمک میکند تا رزومهی خود را بر اساس معیارهای سنجش شركتها تدوینکنید:
درنظر داشته باشید دقت بالای شما در نگارش رزومه، کمک شایانی برای انتخاب شغلدلخواهتان است.
1)رزومهباید مختصر و مفید باشد. سعی کنید با کمترین کلمات ممکن، مهمترین اطلاعات لازم ومرتبط با شغل مورد نظر را ارائه کنید.
2)معمولاًرزومهی خوب بیش از ۶۰۰ کلمه نیست. اگر نتوانید تا صفحه دوم توجه مسئول جذب نیرورا جلب کنید، مطمئناً تعداد صفحات بیشتر کمکی نخواهد کرد.
3)دررزومه از جملات و عبارات روشن و کوتاه استفاده کنید. ساختار متن نيز باید به شکلیباشد که مباحث از هم مجزا باشند و به راحتی بتوان بخشهای مختلف را در آن یافت.رعایت فاصله کافی بین خطوط، بخشها و نوشتن به شیوه فهرست وار به این امر کمک میکند.
4)پیشینهشغلی و تحصیلی خود را به ترتیب زمانی از جدیدترین به قدیمیترین مشاغل و مدارکتحصیلی مرتب کنید. به همین ترتیب، توضیحات خود را درباره موارد قدیمیتر، خلاصهترارائه کنید. بیشتر بر تجربیات مرتبط با فرصت شغلی مورد نظر خود متمرکز شوید.
5)پیشینهیشغلی شما نباید منحصر به فهرستی از مشاغل و سمتها باشد. شایستگیها و دستاوردهایخود را به شیوهای مختصر ولی قدرتمند ارائه کنید. حتما شرح تاثیر شما در شغل مرتبطقبلی ،شركت را مطمئن میسازد که شما را از میان انبوه متقاضیان برگزیند.
6)حتمامتن خود را از نظر املایی، نگارشی و درستی اطلاعات بررسی کنید.
7)استفادهاز کادر، تصویر یا بازیهای گرافیکی در رزومه مناسب نیست. این کار تاثیری برخلافهدف شما خواهد داشت. جملهی معروفی است که میگوید: ساده زیباست.
8)مهمترینو بارزترین نقاط قوت، توانمندیها و شایستگیهای شما باید در اولویت باشد. مقدمهچینیتنها باعث از دست دادن فرصت میشود.
9)عباراتتکراری و کلیشه شدهای مانند «دارای روابطعمومی قوی»، «متعهد»، «خلاق»، «علاقهمندبه کارگروهی»، «تجربهی حرفهای...» بدون ارائه دلایلی مبنی بر تجربیات ودستاوردهای قبلی غیرجذاب است.
10)رزومهخود را بر اساس موقعیت شغلی مشخصی که برای آن درخواست میدهید، تنظیم کنید.
11)اطلاعاتشخصي شامل نام و نامخانوادگی،نشانی،شماره تماس- ثابت و همراه،پست الکترونیکی، سن،تحصیلات به همراه ، تاریخ شروع و پایان،وضعیت تأهل،وضعیت خدمت (در مورد آقایان(،
12)پیشینهشغلی خود را بنويسيد.
13)دستاوردهایحرفهای و علمی خود را بنويسيد.
14)مهارتهای دیگر شامل:آموزشهای فنی،مهارتهایکامپیوتری،آ نایی با زبانهای خارجی را در رزومه بنويسيد.
15)جوایز و تالیفات (در صورت وجود( خود را در رزومه بنويسيد.
16)ميتوانيد علايق شخصي خود را در رزومه بنويسيد.