Almas Parsi
29th March 2013, 09:32 PM
ايدههاي علمی كه به پول تبديل ميشود (http://www.njavan.com/technology/16853-ايدههاي-علمی-كه-به-پول-تبديل-ميشود.html) (http://www.njavan.com/technology/16853-ايدههاي-علمی-كه-به-پول-تبديل-ميشود.html)
(http://www.njavan.com/technology/16853-ايدههاي-علمی-كه-به-پول-تبديل-ميشود.html)
http://www.konjkav.com/images/image.php?w=200&h=200&url=/images/news/ideh1352396400.jpeg دانشمندان و محققان برجسته زيادي در سراسر جهان هستند كه ايدههاي خلاقانه خيرهكنندهاي در ذهن دارند و حتي برخي از آنها را در آزمايشگاههاي تحقيقاتي به واقعيت تبديل كردهاند.
با اين حال اين پرسش اساسي مطرح ميشود كه چگونه ميتوان اين ايدهها را به تجارتي پولساز بدل كرد؟ امروزه بسياري از دانشمندان و محققان به يك راهنماي موثر براي تبديل ايدههاي خود به محصولات تجاري پايدار نياز دارند. براي موضوع روشن شدن بهتر است مثالي ذكر شود. قرنها پيش شيميدانها خود را در برابر يك دلمشغولي بزرگ ميديدند: چگونه ميتوان تحقيقات پايهاي را به تجارتي كارساز تبديل كرد؟ به عبارت ديگر چگونه ميتوان فلزات بيارزش را به طلا تبديل كرد؟!
بنياد ملي علوم آمريكا براي هدايت دانشمندان و محققان جوان و قرار دادن آنها در مسير صحيح تبديل ايدههاي خلاقانه به تجارت پولساز برنامهاي موسوم به برنامه I-Corps را آغاز كرده است.
برنامه I-Corps كه اكنون يكسال از دوره آزمايشي سه ساله آن ميگذرد به دانشمندان و محققان ارشد ياد ميدهد كه چگونه دستاوردهاي علميشان را به تجارتي پولساز تبديل كنند.
در اين برنامه تيمهايي متشكل از محققان دانشگاهي، دانشجويان و فارغالتحصيلان و همچنين مديران ارشد شركتهاي تجاري حضور دارند كه در دورههايي شش ماهه موضوعاتي شامل اقتصاد، مديريت، بازاريابي و ارزيابي آمادگي فني نيروهاي تحقيقاتي و همچنين هدايت و راهنمايي آنلاين آنها براي دستيابي به بازارهاي جهاني را فرا ميگيرند.
ارول آركيليك مدير برنامه I-Corps در بنياد ملي علوم آمريكا معتقد است: دانشمندان و محققان برجسته از مهارتهاي بالقوه فراواني براي تبديل ايدههاي خلاقانه به پروژههاي تجاري و پولساز برخوردارند. آنها تفكري انتقادي داشته و اعتقاد چشمگيري به كار گروهي دارند.
گذشته از آن، آنها قابليت خوبي براي حركت در مسيرهاي نو دارند و اين يك امتياز مهم به شمار ميآيد. با اين حال آنها به كمكهاي بيشتري نياز دارند. اين برنامه آنها را به پروژههاي تجاري معرفي كرده و به آنها ياد ميدهد كه چگونه براي خود و محصولات خلاقانهشان مشتري پيدا كنند.
تاكنون و تنها پس از يكسال از آغاز اين برنامه بيشتر از يكصد تيم اين دورهها را طي كردهاند و جالب اينكه برخي از آنها موفق به جذب سرمايهگذاريهاي لازم از سوي بخش خصوصي يا دولتي براي توليد تجاري ايدههايشان شدهاند.
منبع : پرتال مردمان
(http://www.njavan.com/technology/16853-ايدههاي-علمی-كه-به-پول-تبديل-ميشود.html)
http://www.konjkav.com/images/image.php?w=200&h=200&url=/images/news/ideh1352396400.jpeg دانشمندان و محققان برجسته زيادي در سراسر جهان هستند كه ايدههاي خلاقانه خيرهكنندهاي در ذهن دارند و حتي برخي از آنها را در آزمايشگاههاي تحقيقاتي به واقعيت تبديل كردهاند.
با اين حال اين پرسش اساسي مطرح ميشود كه چگونه ميتوان اين ايدهها را به تجارتي پولساز بدل كرد؟ امروزه بسياري از دانشمندان و محققان به يك راهنماي موثر براي تبديل ايدههاي خود به محصولات تجاري پايدار نياز دارند. براي موضوع روشن شدن بهتر است مثالي ذكر شود. قرنها پيش شيميدانها خود را در برابر يك دلمشغولي بزرگ ميديدند: چگونه ميتوان تحقيقات پايهاي را به تجارتي كارساز تبديل كرد؟ به عبارت ديگر چگونه ميتوان فلزات بيارزش را به طلا تبديل كرد؟!
بنياد ملي علوم آمريكا براي هدايت دانشمندان و محققان جوان و قرار دادن آنها در مسير صحيح تبديل ايدههاي خلاقانه به تجارت پولساز برنامهاي موسوم به برنامه I-Corps را آغاز كرده است.
برنامه I-Corps كه اكنون يكسال از دوره آزمايشي سه ساله آن ميگذرد به دانشمندان و محققان ارشد ياد ميدهد كه چگونه دستاوردهاي علميشان را به تجارتي پولساز تبديل كنند.
در اين برنامه تيمهايي متشكل از محققان دانشگاهي، دانشجويان و فارغالتحصيلان و همچنين مديران ارشد شركتهاي تجاري حضور دارند كه در دورههايي شش ماهه موضوعاتي شامل اقتصاد، مديريت، بازاريابي و ارزيابي آمادگي فني نيروهاي تحقيقاتي و همچنين هدايت و راهنمايي آنلاين آنها براي دستيابي به بازارهاي جهاني را فرا ميگيرند.
ارول آركيليك مدير برنامه I-Corps در بنياد ملي علوم آمريكا معتقد است: دانشمندان و محققان برجسته از مهارتهاي بالقوه فراواني براي تبديل ايدههاي خلاقانه به پروژههاي تجاري و پولساز برخوردارند. آنها تفكري انتقادي داشته و اعتقاد چشمگيري به كار گروهي دارند.
گذشته از آن، آنها قابليت خوبي براي حركت در مسيرهاي نو دارند و اين يك امتياز مهم به شمار ميآيد. با اين حال آنها به كمكهاي بيشتري نياز دارند. اين برنامه آنها را به پروژههاي تجاري معرفي كرده و به آنها ياد ميدهد كه چگونه براي خود و محصولات خلاقانهشان مشتري پيدا كنند.
تاكنون و تنها پس از يكسال از آغاز اين برنامه بيشتر از يكصد تيم اين دورهها را طي كردهاند و جالب اينكه برخي از آنها موفق به جذب سرمايهگذاريهاي لازم از سوي بخش خصوصي يا دولتي براي توليد تجاري ايدههايشان شدهاند.
منبع : پرتال مردمان