توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تولید برق از گرمای تلف شده موتور
setayesh shb
29th March 2013, 04:26 AM
بسمه تعالی
به همه ی دوستانم در سایت نخبگان سلام میکنم راستش من اولین بار به خاطر طرحم وارد این سایت شدم و دنبال مطالبی در مورد سوخت بودم که تا حدودی کمکم کرد ولی خوب راستش خیلی کم بود
بعد من از آقای محسن ازماینده کمک گرفتم و تمامنی سوال هام رو از ایشون پرسیدم در ضمن ایشون مقاله های بسیار خوبی هم در اختیار من قرار دادند و در حال حاظر کمک بزرگی برای من هستند
و جا داره از ایشون قدر دانی کنم
واقعیتش من تصمیم گرفتم طرحم رو عنوان کنم چون طرح خیلی پیچیده ای و به کمک های زیادی احتیاج دارم بنابراین ممنون میشم به من کمک کنید
شرح طرح:
خوب من قصد داشتم که این موضوع رو برای دوکش کارخانه ها پیاده کنم ولی خیلی پیچیده بود
تصمیم گرفتم رو مواد آلاینده ی خروجی از اگزوز ماشین ها کار کنم و به برق یا یاتری گازی مثل باتری های هیدروژنی تبدیل کنم که برق ماشین رو تامین کنه
البته ممنکه فکر کنید عملی شدن این طرح غیر ممکنه ولی من با چند استاد شیمی که صحبت کردم گفتند عملیه
و البته این شرح خیلی مختصری از طرحم بود
ممنون
عبدالله91
29th March 2013, 04:48 AM
بسمه تعالی
به همه ی دوستانم در سایت نخبگان سلام میکنم راستش من اولین بار به خاطر طرحم وارد این سایت شدم و دنبال مطالبی در مورد سوخت بودم که تا حدودی کمکم کرد ولی خوب راستش خیلی کم بود
بعد من از آقای محسن ازماینده کمک گرفتم و تمامنی سوال هام رو از ایشون پرسیدم در ضمن ایشون مقاله های بسیار خوبی هم در اختیار من قرار دادند و در حال حاظر کمک بزرگی برای من هستند
و جا داره از ایشون قدر دانی کنم
واقعیتش من تصمیم گرفتم طرحم رو عنوان کنم چون طرح خیلی پیچیده ای و به کمک های زیادی احتیاج دارم بنابراین ممنون میشم به من کمک کنید
شرح طرح:
خوب من قصد داشتم که این موضوع رو برای دوکش کارخانه ها پیاده کنم ولی خیلی پیچیده بود
تصمیم گرفتم رو مواد آلاینده ی خروجی از اگزوز ماشین ها کار کنم و به برق یا یاتری گازی مثل باتری های هیدروژنی تبدیل کنم که برق ماشین رو تامین کنه
البته ممنکه فکر کنید عملی شدن این طرح غیر ممکنه ولی من با چند استاد شیمی که صحبت کردم گفتند عملیه
و البته این شرح خیلی مختصری از طرحم بود
ممنون
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
تسلیت بخاطر ایام سوگواری مولاتی فاطمه سلام الله علیها
خیلی خوبه. ادامه بدین. انشاالله با پشتکار حتما به نتیجه میرسین
جدیت میخواد. ما مدیریت صنعتی خوندیم فکر نکنم نیازی به این رشته داشته باشین برا کمک. اما هر کاری از دستمون بیاد دریغ نمیکنیم.امیدوارم دوستان بتونن بیشتر کمک کنن. امیدت به خدا باشه و تلاش کن.باعث افتخار ماست که چنین طرحی رو در نظر دارین عملی کنین.بسیار جای تشکر داره.انشاالله موفق میشین.از شنیدنش خوشحال شدیم
یامولاعلی(ع)
setayesh shb
29th March 2013, 04:54 AM
سلام
ازتون ممنونم
همین دلگرمی ای که بهم داداید بهترین کمکه
right.kimber
29th March 2013, 11:32 AM
سلام
ازتون ممنونم
همین دلگرمی ای که بهم داداید بهترین کمکه
یه زمانی من روی این پروژه کار میکردم... (حتی یادمه چند نفر دیگه قبل از من و بعد از من اومدن تو این سایت و این موضوع رو مطرح کردن)
یه مختصر توضیح میدم: گاز خروجی خودرو یک عنصر ثابت نیست که بخواید همون رو تبدیل کنید (و البته سرعت و فشار اون هم متغییر)
اگر بخواید مستقیم روی عناصر تشکیل دهنده گاز خودرو کار کنید باید اول عناصر رو بشناسید، میزان هرکدوم رو در بیارید بررسی کنید چجوری از هر عنصر باید برق گرفت... (این تازه پیش زمینه بود)
در ادامه دستگاهی لازم میشه که این عناصر رو از هم جدا کنه هرکدوم رو ببره تو یک محفظه جدا و روش تولید برق رو روی هر عنصر پیاده کنه... (این خلاصه ای از کل ماجرا)
اما کاری که من کردم این مدلی نبود... من از سرعت دود خروجی برق گرفتم... (یکی دیگه رو میشناختم که از حرارت اگزوز برق گرفت) (و یکی دیگه که سیستم تعلیق خودرو با ژنراتور خطی برق گرفت که البته ربطی به این موضوع شما نداره) ... روش هایی که ما به کار بردیم بماند اما خلاصه کنم که بسیار سریع تر به نتیجه رسیدیم و میزان برق تولیدیمون هم نسبت به هزینه ای که کردیم بسیار مقرون به صرفه بود...
دیگه چی می خواستم بگم؟؟؟ آها یادم اومد...
طرح من خیلی راحت رد شد بخاطر اینکه به موتور فشار وارد کردم (به همون اندازه که برق تولید میشد به همون اندازه هم به موتور فشار وارد میشد (یعنی انرژی کاسته میشد) (سه قانون اصلی نیوتون رو یادت باشه))
دیگه اینکه به نظر من فقط روی تولید برق فکر نکن... اگر بتونی کاری کنی که کاهش آلایندگی خودرو + تولید برق باهم باشه (بدون اینکه بخشی از انرژی خودرو گرفته بشه) اونوقت نتیجه بخشه و به ثروت سرانجام میشه...
و در پایان اینکه اگر میخوای این طرح به نتیجه برسه با این سایت و به تنهایی به نتیجه نمیرسی باید تیم تشکیل بدی مستمر و با قدرت علمی بسیار بالا تحت نظر استاد کارت رو جلو ببری (این پروژه ای که شما در موردش صحبت میکنی میتونی پایان نامه دکتری باشه (در این حد بزرگه)
حسین متقی
29th March 2013, 01:20 PM
طرح من خیلی راحت رد شد بخاطر اینکه به موتور فشار وارد کردم (به همون اندازه که برق تولید میشد به همون اندازه هم به موتور فشار وارد میشد (یعنی انرژی کاسته میشد) (سه قانون اصلی نیوتون رو یادت باشه))
دیگه اینکه به نظر من فقط روی تولید برق فکر نکن... اگر بتونی کاری کنی که کاهش آلایندگی خودرو + تولید برق باهم باشه (بدون اینکه بخشی از انرژی خودرو گرفته بشه) اونوقت نتیجه بخشه و به ثروت سرانجام میشه...
و در پایان اینکه اگر میخوای این طرح به نتیجه برسه با این سایت و به تنهایی به نتیجه نمیرسی باید تیم تشکیل بدی مستمر و با قدرت علمی بسیار بالا تحت نظر استاد کارت رو جلو ببری (این پروژه ای که شما در موردش صحبت میکنی میتونی پایان نامه دکتری باشه (در این حد بزرگه)
بله ایشون درست میگن
طرح بسیار پیچیده و بزرگیه
و البته من از شیمی زیاد سردرنمیارم ولی اگر شدنی بودنش رو خودتون باور دارین(اثبات علمی) پس حتما شدنیه
در ضمن طرح بسیار خوبی هست که درصورت ساخت نمونه حتی با بازده بسیار پایین میتونه وارد ساختار محصولات شرکتهای بزرگ تولید کننده ی خودروها بشه
و اینده ی خوبی داره
اگر نیاز به تشکیل تیم یا استفاده از هر امکاناتی داشتین من خوشحال میشم به تکامل چنین ایده ای کمک کنم(البته اینجا ایرانه دیگه درجریانید دیگه!!)
عرفان سلیم زاده
29th March 2013, 03:02 PM
سلام خیلی طرح قشنگیه. این چرخه ای که گفتین هم بهش میگم چرخه ترموشیمیایی که تو خارج برای تولید هیدروژن و اکسیژن از آب بکار میره. یه چیزی بین چیلر گازی و پیل الکتروشیمیایی هستش که با گرما براتون هیدروژن تولید می کنند.اگر بتونین یک نمونه پرتابل اونو بسازید میتونه با مبدل های ترموالکتریک رقابت کنه.
shiny7
29th March 2013, 03:43 PM
سلام.
ایده خیلی خوبیه!
و اگه اجرایی بشه واقعا تحول بزرگی تو صنعت داره و حتی واسه حفظ محیط زیست هم خیلی کارآمده!
منم تو دبیرستان این طرحو داده بودم اما معلم فیزیکم خیلی قشنگ و شیک زد تو ذوقم و گفت عملی نمی شه ولی من مطمئن بودم که یه روزی این طرح اجرا می شه!!!!
ولی خب به قول دوستامون که اشاره کردن یه بیس علمی خیلی قوی و تیم پر انرژی و فعال می خواد و چند تا استاد راهنما به خصوص در بحث فیزیکی و شیمیش!!!!!
اگه خواستید استارت بزنید منم هستم....اگه بتونم و کاری از دستم بر بیاد!
ولی اصلا ناامید نشو به خدا توکل کن حتما موفق می شی![golrooz]
hossien
29th March 2013, 03:45 PM
بسمه تعالی
به همه ی دوستانم در سایت نخبگان سلام میکنم راستش من اولین بار به خاطر طرحم وارد این سایت شدم و دنبال مطالبی در مورد سوخت بودم که تا حدودی کمکم کرد ولی خوب راستش خیلی کم بود
بعد من از آقای محسن ازماینده کمک گرفتم و تمامنی سوال هام رو از ایشون پرسیدم در ضمن ایشون مقاله های بسیار خوبی هم در اختیار من قرار دادند و در حال حاظر کمک بزرگی برای من هستند
و جا داره از ایشون قدر دانی کنم
واقعیتش من تصمیم گرفتم طرحم رو عنوان کنم چون طرح خیلی پیچیده ای و به کمک های زیادی احتیاج دارم بنابراین ممنون میشم به من کمک کنید
شرح طرح:
خوب من قصد داشتم که این موضوع رو برای دوکش کارخانه ها پیاده کنم ولی خیلی پیچیده بود
تصمیم گرفتم رو مواد آلاینده ی خروجی از اگزوز ماشین ها کار کنم و به برق یا یاتری گازی مثل باتری های هیدروژنی تبدیل کنم که برق ماشین رو تامین کنه
البته ممنکه فکر کنید عملی شدن این طرح غیر ممکنه ولی من با چند استاد شیمی که صحبت کردم گفتند عملیه
و البته این شرح خیلی مختصری از طرحم بود
ممنون
درست هست عملی هست با استفاده از مواد ترموالکتریک میشه تبدیل کرد الان 7 خودرو ساز در این زمینه در حال فعالیت هستند و طرح های خودشون را ثبت کرده اند. از قبیل bmw ، فورد ، ولوو، جنرال موتور و ....
هر کدامشون طرح های مختلفی ارائه کردن اما اساس کارشان تبدیل کردن حرارت اگزوز به برق هست.
اگه بخواهین می تونم مدل هایی که کار شده را براتون توضیح بدم.
مهمترین اون رنج حرارتی هست که مواد ترمو در این حرارت ذوب نشن.
چون دمای اگزوز به 900 یا 800 درجه میرسه و برای انکه سیستم یتونه کار کنه از دمای اب رادیاتور استفاده می کنند که تقریبا 100 درجه بگیریم که اختلاف دمایی حدود 700 درجه است باید در این دما ماده ای بهینه انتخاب بشه که بالاترین راندمان zt را داشته باشیم.
بلدرچین
29th March 2013, 10:28 PM
یادش بخیر منم چند ماه پیش ایده و طرحش توی ذهنم بود و روش کار میکردم...
موفق باشی عزیزم
هستی..
29th March 2013, 11:05 PM
ستایش جون برات ارزوی موفقیت توی این طرح رو دارم.کاری که میخوای انجام بدی درسته که به قول دوستان کار سخت و بزرگیه اما اگه اراده اش رو داری و میخوای انجامش بدی میتونی هیچ کاری نشد نداره تو میتونی انجامش بدی و موفق میشی البته اگه خودت بخوای و پشتکار داشته باشی و از همه مهمتر توکلت به خدا باشه و از بقیه هم توی این طرح به درستی کمک بگیری.چون کار سختی میخوای انجام بدی اینو از من داشته باش یه جایی خوندمش ادمای ضعیف همیشه برای کارای سخت میگن این کار شدنیه اما سخته ولی ادمای قوی همیشه میگن این کار سخته اما شدنیه پس فوی باش تو میتونی.اگه کمک خواستی میتونی روی کمک ما دوستات حساب کنی خانومی برات ارزوی موفقیت میکنم به امید روزی که بیای و بگی موفق شدی
hossien
30th March 2013, 12:03 AM
برای تکمیل و بدونید واقعا عملی هست تصاویر زیر را ببینید.
http://uc-njavan.ir/images/ebrraxuuev32f56mlzcn.jpg
http://uc-njavan.ir/images/psrrv2mbklsrsoblb982.jpg
http://uc-njavan.ir/images/1kxxj7d8wg53slvlp6t.jpg
http://uc-njavan.ir/images/0m7ixtxdjias2q3df9.jpg
http://uc-njavan.ir/images/ucmzbqp1rwe00ayd1kzo.jpg
http://uc-njavan.ir/images/60rb4xfu740b2q53ewh.jpg
hossien
30th March 2013, 12:06 AM
یکی از تکنولوژی های روز دنیا هست و شرکت های انگشت شماری در این حوزه فعالیت می کنند.
اگر واقعا دوست دارین این مباحث را ادامه بدین
setayesh shb
30th March 2013, 12:18 AM
اول از همه ی دوستانم تشکر کنم
بعد باید عذرخواهی کنم که تک تک جوابتونو ندادم
دوست عزیزم گفته که:
دیگه اینکه به نظر من فقط روی تولید برق فکر نکن... اگر بتونی کاری کنی که کاهش آلایندگی خودرو + تولید برق باهم باشه (بدون اینکه بخشی از انرژی خودرو گرفته بشه) اونوقت نتیجه بخشه و به ثروت سرانجام میشه...
و در پایان اینکه اگر میخوای این طرح به نتیجه برسه با این سایت و به تنهایی به نتیجه نمیرسی باید تیم تشکیل بدی مستمر و با قدرت علمی بسیار بالا تحت نظر استاد کارت رو جلو ببری (این پروژه ای که شما در موردش صحبت میکنی میتونی پایان نامه دکتری باشه (در این حد بزرگه)
من روی این مورد که بازدهی خودرو پایین نیاد خیلی فکر کردم تحقیقاتی هم کردم ولی راستش هنوز به جایی نرسیدم البته من اصلا نا امید نمیشم
اما این که یه تیم قوی احتیاج دارم درسته و خواستم یه تیم بادوستانم تشکیل بدم ولی نشدچون همه بیشتر فکر معدلشونن و به همین خاطر قبول نکردند من هم تصمیم گرفتم فعلا فقط بخونم و تحقیق کنم ویژگی های آلاینده ها و مکانیک ماشین و ...
تا برم دانشگاه و چند استاد کنارم باشند
در ضمن طرح بسیار خوبی هست که درصورت ساخت نمونه حتی با بازده بسیار پایین میتونه وارد ساختار محصولات شرکتهای بزرگ تولید کننده ی خودروها بشه
و اینده ی خوبی داره
اگر نیاز به تشکیل تیم یا استفاده از هر امکاناتی داشتین من خوشحال میشم به تکامل چنین ایده ای کمک کنم(البته اینجا ایرانه دیگه درجریانید دیگه!!)
ازتون ممنوم اما در مورد ساخت یه نمونه باید بگم نمیدونم بتونم یا نه فعلا اگه بتونم طرح رو روی ورق به ثبت برسونم خودش کلیه
و اما حتما اگه خواستم گروه تشکیل بدم در جریانتون میزارم اما متاسفانه فعلا به دلیل امتحانام در شرایطی نیستم بخوام با یه گروه به تندی پیش برم و گذاشتمش برای تابستون
اگه خواستید استارت بزنید منم هستم....اگه بتونم و کاری از دستم بر بیاد!
ولی اصلا ناامید نشو به خدا توکل کن حتما موفق می شی![golrooz]
حتما ازت کمک میگیرم و این که من هیچ وقت نا امید نمیشم و این که بهت بگم تممام معلمام بهم گفتن که امکان نداره و من تصمیم گرفتم همچین کسایی رو کنار بزارم
درست هست عملی هست با استفاده از مواد ترموالکتریک میشه تبدیل کرد الان 7 خودرو ساز در این زمینه در حال فعالیت هستند و طرح های خودشون را ثبت کرده اند. از قبیل bmw ، فورد ، ولوو، جنرال موتور و ....
راستش من نمیدونستم کسی در این ضمینه فعالیت میکنه ولی ازتون ممنونم
سلام خیلی طرح قشنگیه. این چرخه ای که گفتین هم بهش میگم چرخه ترموشیمیایی که تو خارج برای تولید هیدروژن و اکسیژن از آب بکار میره. یه چیزی بین چیلر گازی و پیل الکتروشیمیایی هستش که با گرما براتون هیدروژن تولید می کنند.اگر بتونین یک نمونه پرتابل اونو بسازید میتونه با مبدل های ترموالکتریک رقابت کنه.
از شما هم ممنوم بله دقیقا همین طوره ولی نمیدونم بشه یا نه
یادش بخیر منم چند ماه پیش ایده و طرحش توی ذهنم بود و روش کار میکردم...
موفق باشی عزیزم
ممنونم ازت
ستایش جون برات ارزوی موفقیت توی این طرح رو دارم.کاری که میخوای انجام بدی درسته که به قول دوستان کار سخت و بزرگیه اما اگه اراده اش رو داری و میخوای انجامش بدی میتونی هیچ کاری نشد نداره تو میتونی انجامش بدی و موفق میشی البته اگه خودت بخوای و پشتکار داشته باشی و از همه مهمتر توکلت به خدا باشه و از بقیه هم توی این طرح به درستی کمک بگیری.چون کار سختی میخوای انجام بدی اینو از من داشته باش یه جایی خوندمش ادمای ضعیف همیشه برای کارای سخت میگن این کار شدنیه اما سخته ولی ادمای قوی همیشه میگن این کار سخته اما شدنیه پس فوی باش تو میتونی.اگه کمک خواستی میتونی روی کمک ما دوستات حساب کنی خانومی برات ارزوی موفقیت میکنم به امید روزی که بیای و بگی موفق شدی
حتما عزیزم ازت کمک میگیرم وممنونم ازت برای متن زیبات
setayesh shb
30th March 2013, 01:49 AM
من کتابی در مورد مکانیک ماشین به اسم تکنولوژی خودرو(سوخت رسانی خودرو )خوندم ولی خوب مطلب در این رابطه کمه کتاب هایی هم که موجوده عین همه وهیچ تفاوتی با هم نداره
- - - به روز رسانی شده - - -
من کتابی در مورد مکانیک ماشین به اسم تکنولوژی خودرو(سوخت رسانی خودرو )خوندم ولی خوب مطلب در این رابطه کمه کتاب هایی هم که موجوده عین همه وهیچ تفاوتی با هم نداره
hossien
30th March 2013, 02:51 AM
در زمینه ترمو الکتریک ا دو کتاب هست به لاتین که رفرنس هستند یکی هندبوک ترموالکتریک هست و یکی دیگه از میکرو تا نانو در ترموالکتریک هست.
CRC Handbook of Thermoelectrics-D. M. Rowe
genius1
30th March 2013, 03:00 AM
من کتابی در مورد مکانیک ماشین به اسم تکنولوژی خودرو(سوخت رسانی خودرو )خوندم ولی خوب مطلب در این رابطه کمه کتاب هایی هم که موجوده عین همه وهیچ تفاوتی با هم نداره
- - - به روز رسانی شده - - -
من کتابی در مورد مکانیک ماشین به اسم تکنولوژی خودرو(سوخت رسانی خودرو )خوندم ولی خوب مطلب در این رابطه کمه کتاب هایی هم که موجوده عین همه وهیچ تفاوتی با هم نداره
من تا آنجا كه مي توانم طبق اطلاعات قبلي كه در زمينه ي شيمي و همچنين فيزيك درباره ي اين مبحث داشتم،مي توانم كمكتان كنم.
متاسفانه در دبيرستاني كه در آن تحصيل مي كنم،يعني شاهد كميل،كه دومين مدرسه ي نمونه ي استان گيلان است،معلمان ما تنها به صورت تئوري كار مي كنند.در جلد كتاب فيزيك ما نوشته است:فيزيك و آزمايشگاه وما تا به حال رنگ آزمايشگاه را نديديم و اصلاً كه هرگز زاده نشده بود در مدرسه ي نمونه ي ما!!! من و دوست ديگري كه در زمينه ي شيمي فعاليت مي كند و دستي هم بر آتش ما كوانتمي ها دارد،تنها به دانشگاه صنعتي شريف و يا حتي بالاتر ازدانشگاه تهران فكر مي كنيم آن هم از طريق المپياد كه من رياضي مي خوانم و او شيمي!
از اين رو من تا به حال هيچ آزمايش فيزيكي بجز عدسي ها كه سال اول معلم حوصله داشت و مارا برد آزمايشگاه،انجام ندادم ولي اگر به پست هاي نوشته شده درتالر فيزيك و شيمي اين سايت توسط من كه همه ي آن ها و تمام مقالات دقيقاً دست نوشته و آثار من است،بنگريد،متوجه مي شويد كه من از لحاظ سواد نظري و رياضياتي و فيزيك نظري(كوانتمي و نسبيتي و هسته اي) بارم است! و مثل بعضي از كاربران مقالاتم را از جايي كپي نمي كنم.
حال ايده ي علمي خودم را مي نويسم كه درست است كمي ابتكاري به نظر مي رسد اما جالب است اگر بتوان عمليش كرد :ايده ي من اين است كه با قرار دادن صفحاتي داراي پره هاي مخصوص در جلوي اگزوز كه درون اين صفحه هاي گرد و تخت، آهن ربا هايي به گونه اي تعبيه بشوند كه به هنگام چرخش هم زمان آن هاتوسط فشارگاز وارده بر پره ها توسط دود، ميدان مغناطيسي چرخان را بسازند كه موجب ايجاد جريان الكتريكي مي شود كه از طريق سيم پيچ ها و سلف ها به وسيله ي سيم به منبعي ذخيره كننده براي شارژ منتقل شود،مي توان برق توليد كرد.البته ممكن است كه جريان گاز ها هنگام خروج بر اثر گازدادن زياد اتومبيل سر و صدا توليد كنند.من اين ايده را از برنامه اي گرفتم كه در حال شرح دادن چگونگي توليد برق از طريق فشار هوا و فشار زيست گاز هاي حاصل از پسماند ها،موجب به چرخش در آوردن صفحه اي توربين مانند مي شد ،كه پارسال موقع امتحانات دي ماه شبكه ي چهار آن را نمايش داده بود.
سپس با تعبيه ي دو صفحه توري مانند از امتداد لوله ي اگزوز كه داراي دو بار الكترواستاتيكي مخالف و ناهم نام است ذرات معلق باردار منفي توسط يك صفحه(بار منفي) تغيير جهت داده و به صفحه ي ديگر(بار مثبت) كه فيلتر مانند است، مي چسبند و با تغويض مجدد فيلتر هاي صفحه ي حداكثر در يك روز ،بسياري از مواد معلق كاسته مي شوند.
اگر بخواهيد از طريق روش هايي شيميايي برويد كار كمي مشكل دار و كمي هم تخصصي تر خواهد شد.
بايد كمي بيشتر هزينه كنيد و دستگاهي جم و جور بسازيد كه با الكتروليز كردن و يا يونيده كردن از طريق يونش گرما يوني و بوجود آوردن راديكال هاي آزاد و مواد يوني براي ايجاد موتور هاي هيبريدي كه جزو سوزانندگان سوخت پاك هم هستند،استفاده كنيد.البته باتري هاي هيبريدي شما تاحدي بايد با باطري هاي امروزي هيبريدي كه از يون هاي مثبت و منفي اكسيژن هيدروژن كمي فرق داشته باشد
نوشته شده توسط حبيبي پور
genius1
30th March 2013, 03:02 AM
من کتابی در مورد مکانیک ماشین به اسم تکنولوژی خودرو(سوخت رسانی خودرو )خوندم ولی خوب مطلب در این رابطه کمه کتاب هایی هم که موجوده عین همه وهیچ تفاوتی با هم نداره
- - - به روز رسانی شده - - -
من کتابی در مورد مکانیک ماشین به اسم تکنولوژی خودرو(سوخت رسانی خودرو )خوندم ولی خوب مطلب در این رابطه کمه کتاب هایی هم که موجوده عین همه وهیچ تفاوتی با هم نداره
من تا آنجا كه مي توانم طبق اطلاعات قبلي كه در زمينه ي شيمي و همچنين فيزيك درباره ي اين مبحث داشتم،مي توانم كمكتان كنم.
متاسفانه در دبيرستاني كه در آن تحصيل مي كنم،يعني شاهد كميل،كه دومين مدرسه ي نمونه ي استان گيلان است،معلمان ما تنها به صورت تئوري كار مي كنند.در جلد كتاب فيزيك ما نوشته است:فيزيك و آزمايشگاه وما تا به حال رنگ آزمايشگاه را نديديم و اصلاً كه هرگز زاده نشده بود در مدرسه ي نمونه ي ما!!! من و دوست ديگري كه در زمينه ي شيمي فعاليت مي كند و دستي هم بر آتش ما كوانتمي ها دارد،تنها به دانشگاه صنعتي شريف و يا حتي بالاتر ازدانشگاه تهران فكر مي كنيم آن هم از طريق المپياد كه من رياضي مي خوانم و او شيمي!
از اين رو من تا به حال هيچ آزمايش فيزيكي بجز عدسي ها كه سال اول معلم حوصله داشت و مارا برد آزمايشگاه،انجام ندادم ولي اگر به پست هاي نوشته شده درتالر فيزيك و شيمي اين سايت توسط من كه همه ي آن ها و تمام مقالات دقيقاً دست نوشته و آثار من است،بنگريد،متوجه مي شويد كه من از لحاظ سواد نظري و رياضياتي و فيزيك نظري(كوانتمي و نسبيتي و هسته اي) بارم است! و مثل بعضي از كاربران مقالاتم را از جايي كپي نمي كنم.
حال ايده ي علمي خودم را مي نويسم كه درست است كمي ابتكاري به نظر مي رسد اما جالب است اگر بتوان عمليش كرد :ايده ي من اين است كه با قرار دادن صفحاتي داراي پره هاي مخصوص در جلوي اگزوز كه درون اين صفحه هاي گرد و تخت، آهن ربا هايي به گونه اي تعبيه بشوند كه به هنگام چرخش هم زمان آن هاتوسط فشارگاز وارده بر پره ها توسط دود، ميدان مغناطيسي چرخان را بسازند كه موجب ايجاد جريان الكتريكي مي شود كه از طريق سيم پيچ ها و سلف ها به وسيله ي سيم به منبعي ذخيره كننده براي شارژ منتقل شود،مي توان برق توليد كرد.البته ممكن است كه جريان گاز ها هنگام خروج بر اثر گازدادن زياد اتومبيل سر و صدا توليد كنند.من اين ايده را از برنامه اي گرفتم كه در حال شرح دادن چگونگي توليد برق از طريق فشار هوا و فشار زيست گاز هاي حاصل از پسماند ها،موجب به چرخش در آوردن صفحه اي توربين مانند مي شد ،كه پارسال موقع امتحانات دي ماه شبكه ي چهار آن را نمايش داده بود.
سپس با تعبيه ي دو صفحه توري مانند از امتداد لوله ي اگزوز كه داراي دو بار الكترواستاتيكي مخالف و ناهم نام است ذرات معلق باردار منفي توسط يك صفحه(بار منفي) تغيير جهت داده و به صفحه ي ديگر(بار مثبت) كه فيلتر مانند است، مي چسبند و با تغويض مجدد فيلتر هاي صفحه ي حداكثر در يك روز ،بسياري از مواد معلق كاسته مي شوند.
اگر بخواهيد از طريق روش هايي شيميايي برويد كار كمي مشكل دار و كمي هم تخصصي تر خواهد شد.
بايد كمي بيشتر هزينه كنيد و دستگاهي جم و جور بسازيد كه با الكتروليز كردن و يا يونيده كردن از طريق يونش گرما يوني و بوجود آوردن راديكال هاي آزاد و مواد يوني براي ايجاد موتور هاي هيبريدي كه جزو سوزانندگان سوخت پاك هم هستند،استفاده كنيد.البته باتري هاي هيبريدي شما تاحدي بايد با باطري هاي امروزي هيبريدي كه از يون هاي مثبت و منفي اكسيژن هيدروژن كمي فرق داشته باشد
نوشته شده توسط:محمد رضا حبيبي پور
hossien
31st March 2013, 01:53 AM
حال ايده ي علمي خودم را مي نويسم كه درست است كمي ابتكاري به نظر مي رسد اما جالب است اگر بتوان عمليش كرد :ايده ي من اين است كه با قرار دادن صفحاتي داراي پره هاي مخصوص در جلوي اگزوز كه درون اين صفحه هاي گرد و تخت، آهن ربا هايي به گونه اي تعبيه بشوند كه به هنگام چرخش هم زمان آن هاتوسط فشارگاز وارده بر پره ها توسط دود، ميدان مغناطيسي چرخان را بسازند كه موجب ايجاد جريان الكتريكي مي شود كه از طريق سيم پيچ ها و سلف ها به وسيله ي سيم به منبعي ذخيره كننده براي شارژ منتقل شود،مي توان برق توليد كرد.البته ممكن است كه جريان گاز ها هنگام خروج بر اثر گازدادن زياد اتومبيل سر و صدا توليد كنند.من اين ايده را از برنامه اي گرفتم كه در حال شرح دادن چگونگي توليد برق از طريق فشار هوا و فشار زيست گاز هاي حاصل از پسماند ها،موجب به چرخش در آوردن صفحه اي توربين مانند مي شد ،كه پارسال موقع امتحانات دي ماه شبكه ي چهار آن را نمايش داده بود.
نوشته شده توسط:محمد رضا حبيبي پور
سلام ایده جالبی هست و روی اون باید کار کنید تا تکمیل بشه.
فشار گازهای خروجی اگزوز می تونند صفحات شما را به چرخش دربیاره و مثل دینام دوچرخه برق تولید کنه چه نیازی به سیستم های الکترومغناطیسی هست؟
ایده اتان را می تونید با تکنولوژی های روز به صورت هیبریدی بسازید تا بازده و راندمان کارتان بالاتر بره و همچنین چند کار را با یک وسیله انجام بده.
genius1
31st March 2013, 01:12 PM
سلام ایده جالبی هست و روی اون باید کار کنید تا تکمیل بشه.
فشار گازهای خروجی اگزوز می تونند صفحات شما را به چرخش دربیاره و مثل دینام دوچرخه برق تولید کنه چه نیازی به سیستم های الکترومغناطیسی هست؟
ایده اتان را می تونید با تکنولوژی های روز به صورت هیبریدی بسازید تا بازده و راندمان کارتان بالاتر بره و همچنین چند کار را با یک وسیله انجام بده.
به اين خاطر ساده مطرح كردم كه هم كم هزينه هست و تقريباً با كمي تفكر و دانش اندك درباره ي فيزيك عملي است.
در ضمن شما يك سرمايه گذاري كه سر اين پروژه(موتور هاي هيبريدي بر روي ماشين ها در ايران) سرمايه گذاري كند را به من معرفي كنيد،تا برايتان موتور هيبريدي بسازم!.تنها به دو مخزن و يون هيدروژن و جريان هوا لازم است.به نظر شما آيا هيچ سرمايه گذاري حاضر است براي يك دانش آموز دوم دبيرستان رشته ي رياضي سرمايه گذاري كند؟
من كساني را مي شناسم كه دانش جو هستند و سرمايه گذار براي توليد انبوه و حتي اجراي طرح ندارند!
در حقيقت من هر جا خواستم ايده ام را مطرح كنم(در هر سايتي)،گفتند مدرك داري يا نه؟!!!
مثل اين كه داشتن مدرك حائز اهميت است نه هوش و استعداد؟!!
genius1
31st March 2013, 01:16 PM
سلام ایده جالبی هست و روی اون باید کار کنید تا تکمیل بشه.
فشار گازهای خروجی اگزوز می تونند صفحات شما را به چرخش دربیاره و مثل دینام دوچرخه برق تولید کنه چه نیازی به سیستم های الکترومغناطیسی هست؟
ایده اتان را می تونید با تکنولوژی های روز به صورت هیبریدی بسازید تا بازده و راندمان کارتان بالاتر بره و همچنین چند کار را با یک وسیله انجام بده.
به اين خاطر ساده مطرح كردم كه هم كم هزينه هست و تقريباً با كمي تفكر و دانش اندك درباره ي فيزيك عملي است.
در ضمن شما يك سرمايه گذاري كه سر اين پروژه(موتور هاي هيبريدي بر روي ماشين ها در ايران) سرمايه گذاري كند را به من معرفي كنيد،تا برايتان موتور هيبريدي بسازم!.تنها به دو مخزن و يون هيدروژن و جريان هوا لازم است.به نظر شما آيا هيچ سرمايه گذاري حاضر است براي يك دانش آموز دوم دبيرستان رشته ي رياضي سرمايه گذاري كند؟
من كساني را مي شناسم كه دانش جو هستند و سرمايه گذار براي توليد انبوه و حتي اجراي طرح ندارند!
در حقيقت من هر جا خواستم ايده ام را مطرح كنم(در هر سايتي)،گفتند مدرك داري يا نه؟!!!
مثل اين كه داشتن مدرك حائز اهميت است نه هوش و استعداد؟!!
عرفان سلیم زاده
31st March 2013, 01:27 PM
اتفاقا راحته اینطور طرح ها خوراک بودجه پژوهشی گرفتن از پژوهشگاه یا دانشگاهه چون بیشتر جنبه تحقیقاتی داره تا صنعتی میتونین از این نهاد ها کمک های خوبی بگیرید.حتما یه سری بزنین پشیمون نمیشین.
- - - به روز رسانی شده - - -
اتفاقا راحته اینطور طرح ها خوراک بودجه پژوهشی گرفتن از پژوهشگاه یا دانشگاهه چون بیشتر جنبه تحقیقاتی داره تا صنعتی میتونین از این نهاد ها کمک های خوبی بگیرید.حتما یه سری بزنین پشیمون نمیشین.
hossien
31st March 2013, 04:29 PM
به اين خاطر ساده مطرح كردم كه هم كم هزينه هست و تقريباً با كمي تفكر و دانش اندك درباره ي فيزيك عملي است.
در ضمن شما يك سرمايه گذاري كه سر اين پروژه(موتور هاي هيبريدي بر روي ماشين ها در ايران) سرمايه گذاري كند را به من معرفي كنيد،تا برايتان موتور هيبريدي بسازم!.تنها به دو مخزن و يون هيدروژن و جريان هوا لازم است.به نظر شما آيا هيچ سرمايه گذاري حاضر است براي يك دانش آموز دوم دبيرستان رشته ي رياضي سرمايه گذاري كند؟
من كساني را مي شناسم كه دانش جو هستند و سرمايه گذار براي توليد انبوه و حتي اجراي طرح ندارند!
در حقيقت من هر جا خواستم ايده ام را مطرح كنم(در هر سايتي)،گفتند مدرك داري يا نه؟!!!
مثل اين كه داشتن مدرك حائز اهميت است نه هوش و استعداد؟!!
سلام دوست عزیز
من خیلی از افراد را می شناسم که حتی در دبیرستان طرح بسیار خوبی ارائه دادن در جشنواره ها و بعد سرمایه گذاری شد روشون حتی بعضی ها رفتن خارج از کشور.
شما اگر طرح تان نیاز داشته باشه و مشکل مردم و جامعه یا قشر خاصی که ایده یا طرح شما به درد آنها بخوره چرا سرمایه گذاری نکنند. مشکل تمام ما اینه که اختراع ، طرح ، ایده را بدون در نظر گرفتن افکار مشتری می دیم و مطرح می کنیم البته این رو هم بگم اگر هر ایده ای که فراتر از نیاز مشتری باشه خوبه در صورتی که امکان سنجی و همچنین طراحی مفهومی شده باشه و درصد موفقیت اون بالاتر از 60% باشه سرمایه گذاری می کنند چرا نکنن.
سالیانه بیش از 10 هزار شرکت ثبت میشه اما به نظرتون همشون کار دارن یا کار می کنند شرکت هایی کار می کنند که نیاز مشتریان را درک کنند و براشون راه حل مناسب ارائه بدن چون می خوان کارشون حل بشه یا مشکلشون حل بشه.
چون نیاز مشتری را به یک کوه یخ توصیف می کند. (همانطور که می دونید بیشتر حجم یخی کوه یخ زیر اب هست و قسمت کوچکی از اون بیرون اب هست و دیده میشه). در مهندسی میگن مشتری فقط می تونه یک سوم نیاز خودشو تعریف کنه اما مهندس یا مخترع یا افراد که می خوان نیاز اون را رفع کنند باید دو سوم نیاز تعریف شده را شناسایی کنه تا موفق بشه .
در تمام استانداردها فرآیندشان ابتدا و انتها مشتری هست.
نه شما و نه کسی دیگه تو ایران نمیتونه موتور هیبریدی، بنزینی، دیزل درست کنه برای این میرن یک موتور پایه را انتخاب می کنند چه هیبریدی باشه چه بنزینی چه دیزل بعد روی اون موتور میان تغییرات میدن وگرنه دانش فنی ساخت موتور را از پایه نداریم و این طوری بدست نمی یاد. ولی توانایی این را شرکت ها د ایران دارن پیدا می کنند که موتور را ارتقا بدن و به چیزی که نیاز دارن تبدیل کنن ولی تا ساخت یک موتور از صفر خیلی سخت هست.
hossien
31st March 2013, 11:58 PM
براتون چند مثال بزنم دانش آموزی قمی (دبیرستانی بود) طرحی داده بود که قبل از آتش سوزی خبر می داد که مکان مورد نظر آتش می گیرید (پیشگویی آتش گیری درست کرد) در جشنواره ها ارائه کرد و فک کنم رفت خارج طرحشو واقعا عالی بود.
یا فردی دانشجو در تهران طرحی دادن که با راه رفتن برق تولید می کرد برای شارژ موبایل ایشون هم طرحشونو چند سال پیش به یک شرکت خارجی فروخت.
پس خودتونو دست کم نگیرید که سنتون کم تحصیلاتتون پایین هست و ... هیچ ربطی ندره اگر مرکز یا کسی از طرح شم خوشش نیاد با این بهانه ها می خوان ........... رد کنن غیر مستقیم. مثل کار کردن هست میرین میگن با شما تماس می گیریم و دیگر ......... .
البته قبول دارم بعضی از مواقع مدرک حائز اهمیت هست اما در مواقعی که شما مدارک و پیوست های فنی خوبی تهیه نکرده باشین یا سوالاتی هنوز جواب نداده باشین
setayesh shb
1st April 2013, 01:11 AM
دوستان ایشون راست میگن خیلی کم پیش میاد که همچین اتفاقی بیفته من به دوست دوم دبیرستانیم پیشنهاد میکنم طرحش رو برای یه کشور دیگه بفرسته چون من کسی رو میشناسم که دیپلم بود واین کارو کرد و حتی تونست بورس اون کشورم بگیزهدوستان توجه داشته باشند که من برای طرحم با چند شرکت دولتی صحبت کردم اما حتی حاضر نشدن حتی جواب منو بدم چرا چون هیچ مدرکی ندارم
hossien
1st April 2013, 02:50 AM
دوستان ایشون راست میگن خیلی کم پیش میاد که همچین اتفاقی بیفته من به دوست دوم دبیرستانیم پیشنهاد میکنم طرحش رو برای یه کشور دیگه بفرسته چون من کسی رو میشناسم که دیپلم بود واین کارو کرد و حتی تونست بورس اون کشورم بگیزهدوستان توجه داشته باشند که من برای طرحم با چند شرکت دولتی صحبت کردم اما حتی حاضر نشدن حتی جواب منو بدم چرا چون هیچ مدرکی ندارم
نحوه صحبت کردن ، محل ارائه طرح ، چگونگی پرزنت ، و ........ همه اینا مهم هست.
اول این همه جشنواره تو کشور هست شرکت کنید بعد شرکت های خارجی اگر سرمایه گذاری هست خوبه.
میلاد صفری
3rd April 2013, 10:23 AM
ستایش عزیز این پروژه رو مهندسای شرکت هیوندای دارن روش کار میکنن یه رقیب سخت داری
.مخفی.
18th May 2013, 05:57 PM
این طرح اگه بشه واسه خودش انقلاب تو صنعت خودرو سازی به پا میکنه خیلی عالیه روش کار کن انشاالله موفی میشی
.مخفی.
19th May 2013, 11:15 AM
سنایش خانوم شما رقیب سرسخت تر از هیوندای داری جنرال موتوروز امریکا با بودجه معال 1.4میلیون دلاری دارن روش کار میکنن پس بجنبین
.مخفی.
19th May 2013, 11:31 AM
۱٫۴ میلیون دلار سرمایه، سه سال زمان، و تیمی متشکل از پروفسورهایی در رشته های مهندسی مکانیک، هوافضا، مهندسی مواد، و مهندسی الکترونیک و کامپیوتر مورد نیاز است تا وسیله ای ساخته شود که بتواند ۱۰ درصد مصرف سوخت را کاهش دهد. خب جنرال موتورز، بنیاد ملی علوم و دپارتمان انرژی ایالات متحده، به همراه دانشگاه پرودو آمریکا از پس همه این ها برآمده اند! تیمی در دانشگاه پوردو آمریکا (Purdue University) با همکاری شرکت اتومبیل سازی جنرال موتورز پروژه ای در دست دارند که هدف آن تولید نمونه اولیه یک ژنراتور ترموالکتریک است(Thermoelectric Generator) (مبدل انرژی گرمایی به الکتریسیته) که بتواند از دمای بالای اگزور خودرو برای تولید الکتریسیته استفاده کند. این پروژه با سرمایه گذاری ۱٫۴ میلیون دلاری بنیاد ملی علوم (National Science Foundation) و دپارتمان انرژی ایالات متحده (US Department of Energy) و در یک بازه زمانی سه ساله تعریف شده است.
وظیفه این وسیله تولید برق به منظور شارژ باطری و تغذیه لوازم الکتریکی خودرو است و از این طریق مقداری از بار کاری موتور کاسته شده و به بهبود مصرف سوخت کمک می کند. این ژنراتور در مسیر اگزوز اتومبیل و پشت مبدل آلاینده ها (Catalytic Converter) وصل شده و انرژی گرمایی را از دود درون اگزوز که دمایی مابین ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ درجه سانتی گراد دارد، دریافت می کند. این حرارت بالا که قبل از ورود دود به دستگاه کاهش آلاینده ها قابل دسترسی است بسیار بالاتر از حد تحمل تکنولوژی امروز ترموالکتریک ها است.
برنامه این پروژه بر این است که اولین نمونه تا ۵ درصد کاهش مصرف سوخت را به همراه داشته باشد، که البته با افزایش میزان حرارت قابل تحمل این وسیله، هدف نهایی کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف سوخت است.
نکته بسیار جالب این تکنولوژی ماهیت میان رشته ای آن است، به گونه ای که برای این پروژه تیمی متشکل از پروفسورهایی در رشته های مهندسی مکانیک، هوافضا، مهندسی مواد، و مهندسی الکترونیک و کامپیوتر تشکیل شده است.
اما روش کار این مبدل های الکتریکی چیست؟ در تئوری، این ژنراتور ها می توانند از اختلاف دما استفاده کرده و جریان الکتریکی تولید کنند. بنابراین ماده ای مورد نیاز است که بر سر راه دود اگزوز قرار گرفته و تا حد ممکن آن را سرد کند. بنابراین در یک طرف دستگاه دود با حرارت بسیار بالا و در طرف دیگر دود با دمایی بسیار پایین تر داریم و این اختلاف دما یعنی جریان الکتریکی. بنابراین رمز کار، ایجاد حداکثر اختلاف دماست. البته این اختلاف دما باید به گونه ای طی زمان حفظ شود که بتوان جریانی پیوسته از آن گرفت.
بر همین اساس مهمترین چالش ایجاد ماده ای است که کمترین رسانای گرمایی را داشته باشد. گرما نباید با سرعت از سیستم رد بشود بلکه باید بتوان آنقدر این اختلاف گرما را نگاه داشت تا یک جریان الکتریکی پیوسته را به ما بدهد. در هر صورت تکنولوژی ژنراتورهای ترموالکتریک در موارد دیگری هم می توانند به کار گرفته شوند، مثلا در مهار اتلاف گرمایی خانه ها برای ایجاد جریان برق.
حاکم
19th May 2013, 08:08 PM
طرح واقعا جالبیه
.مخفی.
19th May 2013, 08:45 PM
به این لینکم سر بزنی جالبه:َhttp://www1.jamejamonline.ir/newstext2.aspx?newsnum=100817472035
MAHDI1989
20th May 2013, 06:41 PM
سلام به همه نخبه های گل [labkhand]
یه سوال : حالا اگه کاری کنی فقط آلودگی به صفر برسه (حدی ) و برقی تولید نکنه ، اونوقت چی ، این طرح خریدار داره؟
مرسی تشکر [golrooz][golrooz][golrooz]
.مخفی.
20th May 2013, 07:35 PM
اره پس چرا نشه
setayesh shb
20th May 2013, 08:42 PM
سلام به همه نخبه های گل [labkhand]
یه سوال : حالا اگه کاری کنی فقط آلودگی به صفر برسه (حدی ) و برقی تولید نکنه ، اونوقت چی ، این طرح خریدار داره؟
مرسی تشکر [golrooz][golrooz][golrooz]
دوست عزیز هر چیزی که با کاهش این آلودگی کمک کنه خریدار داره
.مخفی.
20th May 2013, 08:51 PM
کی خریداره
.مخفی.
20th May 2013, 10:48 PM
شرکت خارجی خریدارن ایرانی که نه تاسف داره واقعا
hossien
21st May 2013, 01:59 AM
سلام به همه نخبه های گل [labkhand]
یه سوال : حالا اگه کاری کنی فقط آلودگی به صفر برسه (حدی ) و برقی تولید نکنه ، اونوقت چی ، این طرح خریدار داره؟
مرسی تشکر [golrooz][golrooz][golrooz]
با این روش نمیشه ها در این روش حرارت گازای خروجی را به برق تبدیل می کنه. نه گاز های خروجی رو.
.مخفی.
21st May 2013, 09:03 AM
مهندس درست میگن با این روش حرارت گازای خروجی برق میشه از برق تولید
setayesh shb
14th July 2014, 10:25 PM
سلام دوستان
خیلی وقت بود به خاطر کنکورم رها کرده بودم طرح رو
الان هم نمیگم دوباره شروع کردم[nishkhand]ولی داشتم یک سری مقالات میخوندم سوالاتی برام پیش اومد امیدوارم بتونم پاسخی براش پیدا کنم[golrooz]
توی کتابی خوندم سوخت متداول خودرو ها بنزین,گازوییل و گاز هست(تا اینجا همه چی واضحه)در ادامه گفته از سوخت های دیگه ای مثل الکل و زغال سنگ هم درخودرو ها استفاده میشه.[soal]حالا سوال من اینه که چطور خودرو هایی هستن؟؟کارایی بالایی دارن این خودرو ها یا به صورت محدود هستن؟
یه جا دیگه هم خوندم که از سوخت های جدید استفاده میشه که سوخت های فسیلی کنار گزاشته بشند.مثل سوخت های هیدروژنی اگه درست گفته باشم[nadidan]میخوام بدونم چقدر در زمینه این مدل سوخت ها پیشرفت وجود داشته؟؟و چه خودرو هایی رو در بر میگیره؟؟
ممنونم[golrooz][golrooz]
استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است
استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.