PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ارائه‎ی بازی‎های رایانه‎ای در شبکه‎ی ملی اطلاعات



vahid5835
11th March 2013, 01:16 PM
ارائه‎ی بازی‎های رایانه‎ای در شبکه‎ی ملی اطلاعات


http://www.citna.ir/sites/default/files/imagecache/new_news/bazie%20rayanei_3.jpg (http://www.citna.ir/sites/default/files/bazie%20rayanei_3.jpg)



مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از ارائه‎ی بازی‎های رایانه‎ای در شبکه‎ی ملی اطلاعات خبر داد. به گزارش سافت‌گذر (http://www.softgozar.com/)به نقل از سیتنا؛ دکتر "بهروز مینایی" در نشستی با خبرنگاران، گفت: بازی‎های رایانه‎ای به عنوان یکی از اطلاعات مهم در شبکه‎ی ملی اطلاعات محسوب شده و بخصوص بازی‎های ایرانی به درستی در اختیار کاربران قرار داده می شود.


مینایی در ادامه‎ی این نشست از برگزاری سومین جشنواره‎ی بازی‎های رایانه‎ای در تابستان سال 92 در مصلای امام خمینی خبر داد و گفت: این جشنواره در فضایی بزرگتر از سال گذشته برنامه ریزی شده و در عین حال این رویداد ویترینی برای ارائه‎ی بازی‎های رایانه‎ای است.

به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازی‎های رایانه‎ای، هدف از برگزاری جشنواره‎ی بازی‎های رایانه‎ای کشف استعدادهای جدید است و بازی سازان جوان در این رویداد فرصت ارائه‎ی آثار خود را پیدا می‎کنند.
وی ادامه داد: بزودی فراخوان سومین جشنواره‎ی بازی‎های رایانه‎ای اعلام می‎شود و در این دوره تلاش ما این است در بخش ملی توجه بیشتری به آثار تولید شده داشته باشیم و شاید این جشنواره در بخش بین الملل کمرنگ تر از دوره دوم برگزار شود.
مینایی در ادامه از توزیع بازی‎های رایانه‎ای ایرانی در اروپا و آمریکا خبر داد و یادآور شد: بازی رایانه‎ای طلای سیاه در اروپا و آمریکا توزیع شده و این در حالی است که این بازی رایانه‎ای هنوز در کشورمان توزیع نشده است.

وی یادآور شد: همچنین برخی دیگر از بازی‎های رایانه‎ای همچون شبان، گرشاسب و سیاره میترا از جمله بازی‎هایی است که در سطح جهانی توزیع شده‎اند.
مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه از نامتوازن بودن استعدادهای موجود در بخش بازی‎های رایانه‎ای و بودجه اختصاص داده شده به این هنر صنعت اشاره کرد و توضیح داد: توقع ما این است که در سال 92 با کمک دولت امور زیرساختی صنعت گیم را فراهم کنیم و بودجه این هنر صنعت افزایش یابد.
وی در ادامه از تهیه سند راهبردی و چشم انداز صنعت گیم تا سال 1404 خبر داد و اظهار امیدواری کرد با همکاری شورای عالی مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی این مهم نهایی شود.

مینایی در ادامه به راه اندازی رشته‎ی بازی‎های رایانه‎ای در دانشگاه علمی کاربردی و تحصیل 40 دانشجو در این رشته خبر داد.
وی یادآور شد که علاوه بر این تعداد، 250 دانشجو نیز در انستیتو بازی‎های رایانه‎ای تحصیل کرده و یا در حال گذراندن دوره های آموزشی هستند.

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد