vahid5835
11th March 2013, 01:16 PM
ارائهی بازیهای رایانهای در شبکهی ملی اطلاعات
http://www.citna.ir/sites/default/files/imagecache/new_news/bazie%20rayanei_3.jpg (http://www.citna.ir/sites/default/files/bazie%20rayanei_3.jpg)
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای از ارائهی بازیهای رایانهای در شبکهی ملی اطلاعات خبر داد. به گزارش سافتگذر (http://www.softgozar.com/)به نقل از سیتنا؛ دکتر "بهروز مینایی" در نشستی با خبرنگاران، گفت: بازیهای رایانهای به عنوان یکی از اطلاعات مهم در شبکهی ملی اطلاعات محسوب شده و بخصوص بازیهای ایرانی به درستی در اختیار کاربران قرار داده می شود.
مینایی در ادامهی این نشست از برگزاری سومین جشنوارهی بازیهای رایانهای در تابستان سال 92 در مصلای امام خمینی خبر داد و گفت: این جشنواره در فضایی بزرگتر از سال گذشته برنامه ریزی شده و در عین حال این رویداد ویترینی برای ارائهی بازیهای رایانهای است.
به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، هدف از برگزاری جشنوارهی بازیهای رایانهای کشف استعدادهای جدید است و بازی سازان جوان در این رویداد فرصت ارائهی آثار خود را پیدا میکنند.
وی ادامه داد: بزودی فراخوان سومین جشنوارهی بازیهای رایانهای اعلام میشود و در این دوره تلاش ما این است در بخش ملی توجه بیشتری به آثار تولید شده داشته باشیم و شاید این جشنواره در بخش بین الملل کمرنگ تر از دوره دوم برگزار شود.
مینایی در ادامه از توزیع بازیهای رایانهای ایرانی در اروپا و آمریکا خبر داد و یادآور شد: بازی رایانهای طلای سیاه در اروپا و آمریکا توزیع شده و این در حالی است که این بازی رایانهای هنوز در کشورمان توزیع نشده است.
وی یادآور شد: همچنین برخی دیگر از بازیهای رایانهای همچون شبان، گرشاسب و سیاره میترا از جمله بازیهایی است که در سطح جهانی توزیع شدهاند.
مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه از نامتوازن بودن استعدادهای موجود در بخش بازیهای رایانهای و بودجه اختصاص داده شده به این هنر صنعت اشاره کرد و توضیح داد: توقع ما این است که در سال 92 با کمک دولت امور زیرساختی صنعت گیم را فراهم کنیم و بودجه این هنر صنعت افزایش یابد.
وی در ادامه از تهیه سند راهبردی و چشم انداز صنعت گیم تا سال 1404 خبر داد و اظهار امیدواری کرد با همکاری شورای عالی مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی این مهم نهایی شود.
مینایی در ادامه به راه اندازی رشتهی بازیهای رایانهای در دانشگاه علمی کاربردی و تحصیل 40 دانشجو در این رشته خبر داد.
وی یادآور شد که علاوه بر این تعداد، 250 دانشجو نیز در انستیتو بازیهای رایانهای تحصیل کرده و یا در حال گذراندن دوره های آموزشی هستند.
http://www.citna.ir/sites/default/files/imagecache/new_news/bazie%20rayanei_3.jpg (http://www.citna.ir/sites/default/files/bazie%20rayanei_3.jpg)
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای از ارائهی بازیهای رایانهای در شبکهی ملی اطلاعات خبر داد. به گزارش سافتگذر (http://www.softgozar.com/)به نقل از سیتنا؛ دکتر "بهروز مینایی" در نشستی با خبرنگاران، گفت: بازیهای رایانهای به عنوان یکی از اطلاعات مهم در شبکهی ملی اطلاعات محسوب شده و بخصوص بازیهای ایرانی به درستی در اختیار کاربران قرار داده می شود.
مینایی در ادامهی این نشست از برگزاری سومین جشنوارهی بازیهای رایانهای در تابستان سال 92 در مصلای امام خمینی خبر داد و گفت: این جشنواره در فضایی بزرگتر از سال گذشته برنامه ریزی شده و در عین حال این رویداد ویترینی برای ارائهی بازیهای رایانهای است.
به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، هدف از برگزاری جشنوارهی بازیهای رایانهای کشف استعدادهای جدید است و بازی سازان جوان در این رویداد فرصت ارائهی آثار خود را پیدا میکنند.
وی ادامه داد: بزودی فراخوان سومین جشنوارهی بازیهای رایانهای اعلام میشود و در این دوره تلاش ما این است در بخش ملی توجه بیشتری به آثار تولید شده داشته باشیم و شاید این جشنواره در بخش بین الملل کمرنگ تر از دوره دوم برگزار شود.
مینایی در ادامه از توزیع بازیهای رایانهای ایرانی در اروپا و آمریکا خبر داد و یادآور شد: بازی رایانهای طلای سیاه در اروپا و آمریکا توزیع شده و این در حالی است که این بازی رایانهای هنوز در کشورمان توزیع نشده است.
وی یادآور شد: همچنین برخی دیگر از بازیهای رایانهای همچون شبان، گرشاسب و سیاره میترا از جمله بازیهایی است که در سطح جهانی توزیع شدهاند.
مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه از نامتوازن بودن استعدادهای موجود در بخش بازیهای رایانهای و بودجه اختصاص داده شده به این هنر صنعت اشاره کرد و توضیح داد: توقع ما این است که در سال 92 با کمک دولت امور زیرساختی صنعت گیم را فراهم کنیم و بودجه این هنر صنعت افزایش یابد.
وی در ادامه از تهیه سند راهبردی و چشم انداز صنعت گیم تا سال 1404 خبر داد و اظهار امیدواری کرد با همکاری شورای عالی مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی این مهم نهایی شود.
مینایی در ادامه به راه اندازی رشتهی بازیهای رایانهای در دانشگاه علمی کاربردی و تحصیل 40 دانشجو در این رشته خبر داد.
وی یادآور شد که علاوه بر این تعداد، 250 دانشجو نیز در انستیتو بازیهای رایانهای تحصیل کرده و یا در حال گذراندن دوره های آموزشی هستند.