وحید 0319
24th February 2013, 04:06 PM
بزرگترین پلقوسی غیركابلی جهان در بزرگراه شهید باكری
پل غرب به شمال و شمال به شرق تقاطع بزرگراه شهید باكری كه بدون پایهمیانی از روی عرض آزادراه تهران- كرج عبورمیكنند، تنها بخشهای باقیمانده از عملیات احداث هفتمین تقاطع غیرهمسطح بزرگراه 6/7كیلومتری شهید باكری است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، طراحی و اجرای بزرگترین پلقوسی غیركابلی جهان به دهانهآزاد 96 متر در پروژه پلهای اتصال بزرگراه شهید باكری با آزادراه تهران- كرج را یك اقدام پیچیدهفنی و مهندسی عنوان كرد.
به گزارش مهر، مازیارحسینی اعلام كرد: احداث دهانههای 96 متری درحالی انجاممیشود كه بزرگترین دهانههای احداثشده در كشور با استفاده از روش پلهای صندوقهای پیشتنیده از 70 متر تجاوز نمیكند. علاوه بر این پلهای ارتباطی شمال بزرگراه شهید باكری با باند جنوب آزادراه تهران- كرج، شامل یك تغییر جهت 90 درجهای است و این قوس زیاد بر دشواریهای احداث این سازههای ترافیكی افزوده است.
وی همچنین بااشاره به معماری كمنظیر پلهای ارتباطی بزرگراه شهید باكری با آزادراه تهران- كرج، یادآورشد: مجموعه این 4 پل بهصورت مسیرهای ارتباطی متقارن در سهسطح ارتفاعی قرارمیگیرند و به این ترتیب درحالی كه پلشمال به شرق این تقاطع در بالاترین تراز ارتفاعی یعنی 22 متر احداثمیشود، پلهای شرق به شمال و شمال به غرب درارتفاع 11 متری قراردارند. پل غرب به شمال نیز در ارتفاع متوسطی نسبت به سایر پلها احداثمیشود و درواقع در طبقه دوم این مجموعه قرار میگیرد.
پل غرب به شمال و شمال به شرق تقاطع بزرگراه شهید باكری كه بدون پایهمیانی از روی عرض آزادراه تهران- كرج عبورمیكنند، تنها بخشهای باقیمانده از عملیات احداث هفتمین تقاطع غیرهمسطح بزرگراه 6/7كیلومتری شهید باكری است.
براساس آخرین گزارشها، علمیات آرماتوربندی بخشمیانی پل غرب به شمال به اتمام رسیده و تاكنون بیشاز 5مرحله از 15 مرحله موردنیاز برای تكمیل عملیات بتنریزی عرشه با موفقیت انجامشده است.
پل غرب به شمال و شمال به شرق تقاطع بزرگراه شهید باكری كه بدون پایهمیانی از روی عرض آزادراه تهران- كرج عبورمیكنند، تنها بخشهای باقیمانده از عملیات احداث هفتمین تقاطع غیرهمسطح بزرگراه 6/7كیلومتری شهید باكری است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، طراحی و اجرای بزرگترین پلقوسی غیركابلی جهان به دهانهآزاد 96 متر در پروژه پلهای اتصال بزرگراه شهید باكری با آزادراه تهران- كرج را یك اقدام پیچیدهفنی و مهندسی عنوان كرد.
به گزارش مهر، مازیارحسینی اعلام كرد: احداث دهانههای 96 متری درحالی انجاممیشود كه بزرگترین دهانههای احداثشده در كشور با استفاده از روش پلهای صندوقهای پیشتنیده از 70 متر تجاوز نمیكند. علاوه بر این پلهای ارتباطی شمال بزرگراه شهید باكری با باند جنوب آزادراه تهران- كرج، شامل یك تغییر جهت 90 درجهای است و این قوس زیاد بر دشواریهای احداث این سازههای ترافیكی افزوده است.
وی همچنین بااشاره به معماری كمنظیر پلهای ارتباطی بزرگراه شهید باكری با آزادراه تهران- كرج، یادآورشد: مجموعه این 4 پل بهصورت مسیرهای ارتباطی متقارن در سهسطح ارتفاعی قرارمیگیرند و به این ترتیب درحالی كه پلشمال به شرق این تقاطع در بالاترین تراز ارتفاعی یعنی 22 متر احداثمیشود، پلهای شرق به شمال و شمال به غرب درارتفاع 11 متری قراردارند. پل غرب به شمال نیز در ارتفاع متوسطی نسبت به سایر پلها احداثمیشود و درواقع در طبقه دوم این مجموعه قرار میگیرد.
پل غرب به شمال و شمال به شرق تقاطع بزرگراه شهید باكری كه بدون پایهمیانی از روی عرض آزادراه تهران- كرج عبورمیكنند، تنها بخشهای باقیمانده از عملیات احداث هفتمین تقاطع غیرهمسطح بزرگراه 6/7كیلومتری شهید باكری است.
براساس آخرین گزارشها، علمیات آرماتوربندی بخشمیانی پل غرب به شمال به اتمام رسیده و تاكنون بیشاز 5مرحله از 15 مرحله موردنیاز برای تكمیل عملیات بتنریزی عرشه با موفقیت انجامشده است.