vahid5835
24th February 2013, 11:10 AM
http://www.iritn.com/archive/uploads/2013/02/PS4.jpg
پس از گذشت تقریباً ۷ سال شرکت سونی سرانجام سری محصولات Play Station خود را بهروز کرد و با رونمایی از کنسول بازی جدیدی موسوم به PlayStation 4 جزئیات آن را به اطلاع عموم کاربران رساند. به گزارش سافتگذر (http://www.softgozar.com/)به نقل از فن آوری اطلاعات ایران، “اندرو هاوس”(Andrew House) مدیر مرکز سرگرمیهای شرکت سونی در مراسم معرفی این کنسول بازی حظور یافت و ضمن انجام سخنرانی برای معرفی PlayStation 4، توضیح داد که این اقدام یک گام ارزنده سونی به جلو محسوب میشود. وی توضیح داد که هدف سونی ایجاد فضایی برای کاربران است تا بتوانند به صورت مجازی واقعیت بیشتری را در بازیها پیشروی خود ببینند و تجربه کاملتری از حضور در این فضا داشته باشند. اگرچه در این مراسم مدل واقعی PlayStation 4 نمایش داده نشد، اما این شرکت ژاپنی جزئیات مربوط به آن را به طور کامل تشریح کرد. در این مراسم گفته شد که PlayStation 4 مبتنی بر سیستم معماری ویژهای موسوم به “معماری پیشرفته رایانهای” طراحی شده است و برای مثال در انتخاب پردازنده مرکزی سونی سعی کرده است معماری Cell در PlayStation 3 را کاملاً کنار بگذارد. همچنین گفته شده است که این محصول یک پردازنده گرافیکی پرقدرت و پیشرفته را نیز در خود جا داده که البته مدل دقیق آن اعلام نشده است. کنسول بازی PlayStation 4 حافظه داخلی کافی برای ذخیره اطلاعات را دارد و حافظه GDDR5 RAM آن با ظرفیت ۸ گیگابایت امکان اجرای هر نوع بازی را فراهم میآورد. البته هنوز خبری در مورد احتمال پشتیبانی این محصول از دیسکهای Blu-ray منتشر نشده است. حافظه ۸ گیگابایتی GDDR5 که بین پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی به اشتراک گذاشته است، امکان استفاده از پهنای باندی با سرعت ۱۷۶ گیگابایت در ثانیه را برآورد میکند. این امر باعث شده است تا PlayStation 4 نسبت به مدل قبلی خود حافظه ۱۶ برابر قویتر را در اختیار داشته باشد و سرعت پهنای باند آن نیز ۷ تا ۸ برابر بیشتر شود.
پس از گذشت تقریباً ۷ سال شرکت سونی سرانجام سری محصولات Play Station خود را بهروز کرد و با رونمایی از کنسول بازی جدیدی موسوم به PlayStation 4 جزئیات آن را به اطلاع عموم کاربران رساند. به گزارش سافتگذر (http://www.softgozar.com/)به نقل از فن آوری اطلاعات ایران، “اندرو هاوس”(Andrew House) مدیر مرکز سرگرمیهای شرکت سونی در مراسم معرفی این کنسول بازی حظور یافت و ضمن انجام سخنرانی برای معرفی PlayStation 4، توضیح داد که این اقدام یک گام ارزنده سونی به جلو محسوب میشود. وی توضیح داد که هدف سونی ایجاد فضایی برای کاربران است تا بتوانند به صورت مجازی واقعیت بیشتری را در بازیها پیشروی خود ببینند و تجربه کاملتری از حضور در این فضا داشته باشند. اگرچه در این مراسم مدل واقعی PlayStation 4 نمایش داده نشد، اما این شرکت ژاپنی جزئیات مربوط به آن را به طور کامل تشریح کرد. در این مراسم گفته شد که PlayStation 4 مبتنی بر سیستم معماری ویژهای موسوم به “معماری پیشرفته رایانهای” طراحی شده است و برای مثال در انتخاب پردازنده مرکزی سونی سعی کرده است معماری Cell در PlayStation 3 را کاملاً کنار بگذارد. همچنین گفته شده است که این محصول یک پردازنده گرافیکی پرقدرت و پیشرفته را نیز در خود جا داده که البته مدل دقیق آن اعلام نشده است. کنسول بازی PlayStation 4 حافظه داخلی کافی برای ذخیره اطلاعات را دارد و حافظه GDDR5 RAM آن با ظرفیت ۸ گیگابایت امکان اجرای هر نوع بازی را فراهم میآورد. البته هنوز خبری در مورد احتمال پشتیبانی این محصول از دیسکهای Blu-ray منتشر نشده است. حافظه ۸ گیگابایتی GDDR5 که بین پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی به اشتراک گذاشته است، امکان استفاده از پهنای باندی با سرعت ۱۷۶ گیگابایت در ثانیه را برآورد میکند. این امر باعث شده است تا PlayStation 4 نسبت به مدل قبلی خود حافظه ۱۶ برابر قویتر را در اختیار داشته باشد و سرعت پهنای باند آن نیز ۷ تا ۸ برابر بیشتر شود.