PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ریخت و پاش در شهرداری غیرقابل قبول است



وحید 0319
21st February 2013, 02:16 PM
ریخت و پاش در شهرداری غیرقابل قبول است
با توجه به اینكه سال آینده انتخابات و احتمالا مرحله بعدی هدفمندی یارانه‌ها را خواهیم داشت، باید بودجه‌ای دقیق و متناسب با شرایط تنظیم می‌شد تا در برخی موارد دچار تاخیر و اشكال نشویم. همچنین تلاش می‌شود تا پایان اسفند ماه كلیه موافقت‌نامه‌های واحدهای اجرایی مبادله شود.




معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران با اشاره به 300 وظیفه همزمان شهرداری تهران به عنوان یك حكومت محلی، گفت: برگزاری هفته‌ای یك همایش با این تعداد وظیفه، عدد بالایی نیست و برخی اظهارات در مورد ریخت و پاش در شهرداری غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سید مناف هاشمی، معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران امروز در نشستی خبری، ضمن تشریح بخش‌های بودجه سال 92، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی با تاكید بر اینكه در طول هفت سال گذشته روند ارائه و بررسی بودجه شهرداری تهران كاملا بی‌سابقه بوده است، افزود: برای اولین بار است كه در كمتر از 26 روز روند تحویل بودجه سال 92 به شورای شهر تهران و بررسی آن در كمیسیون‌های مختلف و تصویب در صحن علنی به طول كشید.

وی یادآور شد: با توجه به اینكه سال آینده انتخابات و احتمالا مرحله بعدی هدفمندی یارانه‌ها را خواهیم داشت، باید بودجه‌ای دقیق و متناسب با شرایط تنظیم می‌شد تا در برخی موارد دچار تاخیر و اشكال نشویم. همچنین تلاش می‌شود تا پایان اسفند ماه كلیه موافقت‌نامه‌های واحدهای اجرایی مبادله شود.

هاشمی رقم بودجه نهایی سال 92 شهرداری تهران را 10 هزار و 448 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: 5760 میلیارد تومان از این مبلغ به صورت نقدی و 4680 میلیارد تومان آن غیر نقدی است. همچنین از این رقم 2000 میلیارد تومان به شكل جاری، 1840 میلیارد تومان برای هزینه‌های نگهداشت و 6500 میلیارد تومان برای هزینه‌های سرمایه‌ای و عمرانی اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان كرد: در تبصره 30 بودجه 92 كه احتمالا قرار است به تبصره 38 تغییر پیدا كند، هزینه‌های جانبی‌ای برای تكمیل برخی از پروژه‌های نیمه كاره نظیر پروژه امام علی (ع)، خطوط مترو، تملك املاك، بازپرداخت مطالبات پیمانكاران، هزینه‌های شهر آفتاب و نیز توسعه ناوگان ریلی و خرید اتوبوس و برخی موارد دیگر پیش‌بینی شده است.

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران ادامه داد: بودجه اولیه پیشنهادی شهرداری تهران 9 هزار و 100 میلیارد تومان بود كه نسبت به سال 91 رشد داشته، اما با توجه به رقم مصوب شورای شهر، این بودجه در واقع كاهش پیدا كرده و در سال 92 به صورت انقباضی پیش‌بینی شده است، چرا كه باید در سال آینده با امتیاز بیشتری با توجه به فضای سیاسی و اقتصادی پیش برویم، چرا كه بودجه بر اساس پیش‌بینی درآمد و هزینه تنظیم می‌شود.

برخی اظهارات در مورد بریز و بپاش در شهرداری غیرقابل قبول است

سید مناف هاشمی در پاسخ به سوالی در رابطه با انتقادات اخیر اعضای شورای شهر نسبت به برگزاری برخی همایش‌ها و تعدد نشریات شهرداری تهران و نوعی بریز و بپاش در آن، تصریح كرد: شهرداری در واقع یك حكومت محلی است و همانند یك حكومت و دولت كه معاونت‌های مختلفی دارد، شهرداری هم دارای معاونت‌های متناسب با شرایط كاری‌اش است و بر اساس خواسته‌های محلی مردم به صورت خودگردان اداره می‌شود.

وی اضافه كرد: در حالی كه بیش از 300 وظیفه برای شهرداری تهران پیش‌بینی شده كه باید به صورت همزمان اجرایی شود، برگزاری هفته‌ای یك همایش و در طول سال حدود 50 همایش می‌شود، با توجه به این هجمه بالای وظایف شهرداری، عدد بالایی نیست.

وی به ابلاغیه شهردار تهران برای بررسی كلیه همایش‌ها و برنامه‌های جمعی در شهرداری، خاطرنشان كرد: اینكه گفته می‌شود شهرداری كنترلی بر برنامه‌های خود ندارد و بریز و بپاش در آن وجود دارد، غیر قابل قبول است؛ چرا كه حداقل از سه سال گذشته كلیه همایش‌های برگزار شده در شهرداری تهران مدیریت می‌شود و حداقل از یك سال قبل مورد بررسی قرار گرفته و در دستور كار سال بعد قرار می‌گیرد.

معاون شهردار تهران تاكید كرد: اگر اعضای شورای شهر و یا رسانه‌ها مصداق‌های عینی در مورد این موضوع و یا نشریات شهرداری دارند، آن را به ما اعلام كنند تا ما بررسی كرده و پاسخ بدهیم.

هاشمی در عین حال رقم دقیقی از هزینه‌های صورت گرفته در سال جاری برای همایش‌ها و نشریات شهرداری ارائه نكرد و گفت: این اعتبارات به صورت جداگانه در هر معاونت بررسی و تعیین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران تاكید كرد: برای برخی از پروژه‌ها نظیر متروی تهران سالانه به طور میانگین حداقل 1000 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود كه با توجه به هزینه‌های تملك املاك و نگهداری ایستگاه‌ها به 1500 میلیارد تومان می‌رسد. همچنین برای تكمیل بزرگراه‌هایی نظیر امام علی (ع) و یادگار امام (ره) و نیز تكمیل پروژه‌های حمل و نقلی، هر سال علاوه بر ردیف‌های اصلی بودجه این پروژه‌ها، ردیف‌های حمایتی جداگانه‌ای در نظر گرفته می‌شود؛ اما با وجود این در سال 92 پروژه جدیدی كه اسم یا عنوان جدید داشته باشد و تعهدی جداگانه را برای شهرداری به وجود بیاورد، نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با 320 میلیارد تومان هزینه‌های فاقد سند در سال‌های قبل در شهرداری تهران، خاطرنشان كرد: در مورد این موضوع اطلاع دقیقی ندارم.

هاشمی كه نماینده شهردار تهران در موضوع جدایی ری از تهران است در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین وضعیت تصمیمات برای جدایی ری از تهران، خاطرنشان كرد: اوایل هفته جاری در كمیسیون عمران و شوراهای مجلس شورای اسلامی نمایندگان به این جمع‌بندی رسیدند كه هر گونه جدایی را به عنوان اختیارات قانون‌گذار و تصویب مجلس شورای اسلامی قرار داده و این وظیفه از اختیار تقسیمات كشوری و دولت خارج می‌شود و ما امیدواریم این مسئله و تصمیمات نهایی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز رای بیاورد.

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران تاكید كرد: در عین حال شهرداری تهران برای مناطق جنوبی به خصوص منطقه 20 تخصیص اعتبارات مناسبی را در نظر گرفته و تعداد پروژه‌های پیش‌بینی شده برای این منطقه متناسب با جمعیت قابل توجه است.

درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده روی غلطك افتاده است

سهم شهرداری‌ها از عوارض سوخت و جریمه‌ها همچنان پرداخت نمی‌شود

به گزارش ایسنا، وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با میزان دریافتی‌های شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده، خاطرنشان كرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر روند پرداخت عوارض از این محل، در مسیر قانونی و به عبارتی روی غلطك افتاده و در سال آینده سه درصد افزایش این عوارض را شاهد خواهیم بود و امیدواریم طبق پیش‌بینی بودجه، این ارقام تخصیص پیدا كند.

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران همچنین در رابطه با عوارض سوخت و جریمه راهنمایی و رانندگی، خاطر نشان كرد: متاسفانه عوارض این بخش همچنان علی‌رغم پیش‌بینی شدن در بودجه، واریز نمی‌شود و امیدواریم طبق ماده 8 قانون هدفمندی یارانه‌ها كه از دو محل مجزا برای شهرداری‌ها اعتباراتی را پیش‌بینی كرده بود، این عوارض پرداخت و بخشی از نیازمندی‌های شهرداری‌ها جبران شود.

هاشمی تاكید كرد كه تاكنون از محل هدفمندی یارانه‌ها و عوارض سوخت، رقم قابل قبولی پرداخت نشده و ارقام بر اساس بنزین 100 تومانی محاسبه شده است.

وی اضافه كرد: اگر بر اساس بنزین 700 تومانی این عوارض را محاسبه كنیم، برای سال جاری حدود 180 تا 200 میلیارد تومان سهم پرداخت عوارض شهرداری‌ تهران بوده است كه تاكنون كمتر از 10 میلیارد آن وصول شده است و رسانه‌ها در جریان هستند كه از محل یارانه مترو، اتوبوس و اعتبارات عمرانی مترو نیز از ابتدای سال تاكنون، اعتبارات محدودی پرداخت شده و در مجموع حدود 68 میلیارد تومان در قالب یارانه مترو و اتوبوس و اعتبارات عمرانی مترو اختصاص یافته كه متناسب و قابل توجه نبوده است. در حالی كه میزان اعتبارات پرداختی بین دولت و شهرداری در حمل و نقل عمومی باید 50 به 50 باشد، این تناسب تاكنون 97 درصد به سه درصد بوده است.

شركت شهربان را از مسیر انحلال خارج كرده‌ایم

به گزارش ایسنا، معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت شركت شهربان پس از انتقادات شورای شهر نسبت به عملكرد این مجموعه، توضیح داد: در حال حاضر شورای شهر را قانع كرده و این شركت را از مسیر انحلال خارج كرده‌ایم.

وی افزود: شورای شهر تهران فعلا یك دوازدهم بودجه این مجموعه را تصویب كرده و تا فروردین ماه سال آینده فرصت داریم تا گزارش عملكرد این مجموعه را برای شورای شهر ارائه كنیم.

هاشمی همچنین به تبصره 19 قانون بودجه اشاره كرد و گفت: بر اساس این تبصره، شهرداری تهران موظف به پیگیری كلیه تعهدات دولت برای مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی شده است، چرا كه اگر این پیگیری‌ها صورت نگیرد، شهرداری تهران زیر سوال رفته و باید نسبت به این موضوع به مراجع حسابرسی و مجلس شورای اسلامی پاسخ بدهد.

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد