عبدالله91
19th February 2013, 06:50 AM
چرا تارک الصلاة کافر است؟
مولا امام صادق (ع) می فرمایند:
زانی و اشباه او عمل را بخاطر شهوت انجام می دهند چون شهوت بر او غلبه می کند، ولی تارک الصلاة بخاطر استخفاف به نماز، نماز را ترک می کند.چون زانی بخاطر لذت این کار را انجام می دهد ولی تارک الصلاة قصدش لذت نیست بلکه استخفاف است و هرگاه استخفاف آمد کفر می آید {علل الشرایع ج 2، ص339}
چون تارک الصلاة خودش را بندۀ خدا نمی داند اگر بنده، خود را بندۀ خدا می دانست نماز می خواند و سر به خاک می گذاشت{مظالم شهید دستغیب ص123}
چرا نماز بهتر از جهاد است و حال اینکه در جهاد، انسان از جان و مال و فرزند می گذرد؟
عمر چنین سوالی را از رسول خدا(ص) کرد،حضرت فرمودند:
«هر کسی در جهاد کشته شود، یک مرتبه کشته شده است و به بهشت می رود اما برای اینکه نماز قبول شود باید همیشه بااخلاص و حضور قلب مجاهدت کرد.»
چرا روایت شده که اگر نماز قبول شد بقیۀ اعمال قبول و اگر رد شد بقیۀ اعمال هم رد می شود؟
زیرا مثل نماز مثل ستون خیمه است، اگر ستون خیمه برپا شد طنابها و میخ ها و پوشش خیمه نیز سودمند است و آنگاه که ستون خیمه بشکند میخ و طناب و پوشش خیمه سودی نخواهد داشت.
به عبارت دیگر نماز حکم گذرنامه را دارد که اگر گذرنامه درست بود انسان راحت می گذرد ولی اگر گذرنامه اشکالی داشت دیگرچیزها هم همراه انسان رد می شود.
برگرفته از کتاب: هزار ویک چرا اثر علی سالک
مولا امام صادق (ع) می فرمایند:
زانی و اشباه او عمل را بخاطر شهوت انجام می دهند چون شهوت بر او غلبه می کند، ولی تارک الصلاة بخاطر استخفاف به نماز، نماز را ترک می کند.چون زانی بخاطر لذت این کار را انجام می دهد ولی تارک الصلاة قصدش لذت نیست بلکه استخفاف است و هرگاه استخفاف آمد کفر می آید {علل الشرایع ج 2، ص339}
چون تارک الصلاة خودش را بندۀ خدا نمی داند اگر بنده، خود را بندۀ خدا می دانست نماز می خواند و سر به خاک می گذاشت{مظالم شهید دستغیب ص123}
چرا نماز بهتر از جهاد است و حال اینکه در جهاد، انسان از جان و مال و فرزند می گذرد؟
عمر چنین سوالی را از رسول خدا(ص) کرد،حضرت فرمودند:
«هر کسی در جهاد کشته شود، یک مرتبه کشته شده است و به بهشت می رود اما برای اینکه نماز قبول شود باید همیشه بااخلاص و حضور قلب مجاهدت کرد.»
چرا روایت شده که اگر نماز قبول شد بقیۀ اعمال قبول و اگر رد شد بقیۀ اعمال هم رد می شود؟
زیرا مثل نماز مثل ستون خیمه است، اگر ستون خیمه برپا شد طنابها و میخ ها و پوشش خیمه نیز سودمند است و آنگاه که ستون خیمه بشکند میخ و طناب و پوشش خیمه سودی نخواهد داشت.
به عبارت دیگر نماز حکم گذرنامه را دارد که اگر گذرنامه درست بود انسان راحت می گذرد ولی اگر گذرنامه اشکالی داشت دیگرچیزها هم همراه انسان رد می شود.
برگرفته از کتاب: هزار ویک چرا اثر علی سالک