توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : موتور استرلینگ
ab.bb
13th February 2013, 12:56 AM
توی این مدت که دانشگاه تعطبل بود؛ یهو حسش اومد، یه موتور استرلینگ بسازم.برای شروع کار این رو با کتیا طراحی کردم.دوستان وارد بکار، اگر نظری برای بهتر شدن طرح دارن؛ خوشحال میشم بشنوم.
http://uc-njavan.ir/images/3drnrgbiickdng1cwqkw.jpg
http://uc-njavan.ir/images/ycwhrrdl8mt9pc3zw9ge.jpg
لینک فیلم سرهم بندی موتور
Aparat (http://www.aparat.com/v/9674O)
لینک دانلود فیلم حجم 4.75Mb (http://uploadtak.com/images/o153_My_Design.zip)
معمار حانیه
13th February 2013, 01:31 AM
من كه چيزي نميدونم فقط ميتونم بگم
افرين
و موفق باشيد
fati3370
13th February 2013, 08:56 AM
منم سردرنمیارم.استرلینگ ینی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عرفان سلیم زاده
13th February 2013, 09:13 AM
فکر می کنی چند وات باشه؟ چرخه برایتون بسته رو میشه با موتور استرلینگ مقایسه کرد؟
خیلی باحال طراحیش کردی دمت گرم.
پیشنهاد من اینه که سرامیکی بسازیش.
ma_ho
13th February 2013, 11:31 AM
درود بنده دراین زمینه تخصصی ندارم ولی از این که از تعطیلات استفاده کردین خوشم اومد موفق و موید باشید
ab.bb
13th February 2013, 11:41 AM
فکر می کنی چند وات باشه؟ چرخه برایتون بسته رو میشه با موتور استرلینگ مقایسه کرد؟
خیلی باحال طراحیش کردی دمت گرم.
پیشنهاد من اینه که سرامیکی بسازیش.
قدرتش قابل توجه و بهره برداری نیست.این فقط یه نمونه آزمایشی هست.برای ساخت یه موتور درست حسابی به معلومات بیشتر احتیاج دارم. با اطلاعات الانم در همین حد میتونم،بسازم.بازده استرلینگ از برایتون بسته بیشتره ؛ البته درباره برایتون بسته تحقیق زیاد نکردم.
توی طراحی موتور، حق انتخابم برای مواد و قطعات خیلی کمه؛ چون باید با توجه به مواد و قطعات در دسترسم موتور رو بسازم. تازه محدودیتهای تراشکاری رو هم باید در نظر میگرفتم.
ab.bb
13th February 2013, 11:49 AM
منم سردرنمیارم.استرلینگ ینی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه جور موتور هست؛ مثل موتور خودرو، کامیون یا هواپیما، این رو یه شخصی به اسم رابرت استرلینگ طراحی کرده. عکس پروفایلم هم عکس ایشون هست.یه سرچ کوچیک تو گوگل بزنید؛ توضیح کار کردش رو راحت میتونید، پیدا کنید.
عرفان سلیم زاده
13th February 2013, 12:26 PM
قدرتش قابل توجه و بهره برداری نیست.این فقط یه نمونه آزمایشی هست.برای ساخت یه موتور درست حسابی به معلومات بیشتر احتیاج دارم. با اطلاعات الانم در همین حد میتونم،بسازم.بازده استرلینگ از برایتون بسته بیشتره ؛ البته درباره برایتون بسته تحقیق زیاد نکردم.
توی طراحی موتور، حق انتخابم برای مواد و قطعات خیلی کمه؛ چون باید با توجه به مواد و قطعات در دسترسم موتور رو بسازم. تازه محدودیتهای تراشکاری رو هم باید در نظر میگرفتم.
به نظرت اگر از یه مولکول سنگین تر استفاده کنیم مثلا نیتروژن یا دی اکسید کربن.
قدرت موتور بیشتر میشه؟ البته با فرض این که موتور تمام سرامیکی بشه.
دوست دارم این موتور رو با یک راکتور هسته ای کوپل کنم.
فکر می کنم چند سری پشت سر هم متصل بشن راندمان خوبی بده.
ab.bb
13th February 2013, 01:41 PM
به نظرت اگر از یه مولکول سنگین تر استفاده کنیم مثلا نیتروژن یا دی اکسید کربن.
قدرت موتور بیشتر میشه؟ البته با فرض این که موتور تمام سرامیکی بشه.
دوست دارم این موتور رو با یک راکتور هسته ای کوپل کنم.
فکر می کنم چند سری پشت سر هم متصل بشن راندمان خوبی بده.
اتفاقا بر عکس برای افزایش کارایی باید از گاز سبک مثل هلیوم ،هیدوژن و ... استفاده کرد.با هر منبع حرارتی میتونی بکار بندازیش.من تا به حال ندیدم ؛چندتاش استرلینگ رو سری بکنن.معمولا یکی میسازن با بالاترین کارایی.اما بنظرم ایده شما هم جالبه.
عرفان سلیم زاده
13th February 2013, 04:24 PM
اتفاقا بر عکس برای افزایش کارایی باید از گاز سبک مثل هلیوم ،هیدوژن و ... استفاده کرد.با هر منبع حرارتی میتونی بکار بندازیش.من تا به حال ندیدم ؛چندتاش استرلینگ رو سری بکنن.معمولا یکی میسازن با بالاترین کارایی.اما بنظرم ایده شما هم جالبه.
آهان خب یکم بیشتر در مورد خود چرخه توضیح بده.من هیچ وقت نتونستم خوب درکش کنم.فقط در این حد که دو تا سیال مشابه داریم که همیشه یکی در حال انرژی گرفتنه و اونی یکی هم در حال تخلیه انرژیه. دائما هم جاشون داره باهم عوض می شه.
fati3370
13th February 2013, 05:36 PM
یه جور موتور هست؛ مثل موتور خودرو، کامیون یا هواپیما، این رو یه شخصی به اسم رابرت استرلینگ طراحی کرده. عکس پروفایلم هم عکس ایشون هست.یه سرچ کوچیک تو گوگل بزنید؛ توضیح کار کردش رو راحت میتونید، پیدا کنید.
آهان مرسی آخیش راحت شدم همیشه یکی از مجهولات ذهنم بود!!
- - - به روز رسانی شده - - -
یه جور موتور هست؛ مثل موتور خودرو، کامیون یا هواپیما، این رو یه شخصی به اسم رابرت استرلینگ طراحی کرده. عکس پروفایلم هم عکس ایشون هست.یه سرچ کوچیک تو گوگل بزنید؛ توضیح کار کردش رو راحت میتونید، پیدا کنید.
آهان مرسی آخیش راحت شدم همیشه یکی از مجهولات ذهنم بود!!
ab.bb
13th February 2013, 06:03 PM
آهان خب یکم بیشتر در مورد خود چرخه توضیح بده.من هیچ وقت نتونستم خوب درکش کنم.فقط در این حد که دو تا سیال مشابه داریم که همیشه یکی در حال انرژی گرفتنه و اونی یکی هم در حال تخلیه انرژیه. دائما هم جاشون داره باهم عوض می شه.
http://uc-njavan.ir/images/94zk83y39xaqj01js4b.jpg
http://uc-njavan.ir/images/lqn361zfewx1avzhun0.jpg
http://uc-njavan.ir/images/wg80hx7pq4oo93py448h.jpg
دلیل بازده بالای این موتور هم در اینه که، هم موقع گرفتن انرژی، کار تولید میکنه؛هم موقع از دست دادن انرژی، کار تولید می کنه.
H37
13th February 2013, 07:54 PM
ممنون.دستت درد نکنه قشنگ بود[tashvigh][tashvigh][golrooz]http://www.njavan.com/images/smiliesnjavan/41.gif
mohadaseh24
13th February 2013, 09:24 PM
منم چیزی سر درنمیارم اما موفق باشید
sara.shz
15th February 2013, 08:50 PM
منم اطلاعاتی در این زمینه ندارم.موفق باشید
حسین متقی
16th February 2013, 11:03 PM
خب طراحیتون بر چه اساسی بوده؟
محاسباتش رو میگم
منظورم اینه بر چه اساسی خنک کننده ها به این شکل هیت سینک و در این حجم هستند؟
حجم سیلندر و ابعاد و ضخامت ها و.... رو چطور به دست اوردین؟؟؟
میخواین بسازید؟
چون برای ساخت دقت بالایی نیاز دارید
فکر میکنم 25 میکرون نیاز باشه
ولی این دقت رو اصلا داریم برای سی ان سی در دسترس؟
ab.bb
16th February 2013, 11:56 PM
خب طراحیتون بر چه اساسی بوده؟
محاسباتش رو میگم
منظورم اینه بر چه اساسی خنک کننده ها به این شکل هیت سینک و در این حجم هستند؟
حجم سیلندر و ابعاد و ضخامت ها و.... رو چطور به دست اوردین؟؟؟
میخواین بسازید؟
چون برای ساخت دقت بالایی نیاز دارید
فکر میکنم 25 میکرون نیاز باشه
ولی این دقت رو اصلا داریم برای سی ان سی در دسترس؟
چون تا الان هیچ کتابی درباره طراحی موتور استرلینگ پیدا نکردم؛ و استادای دانشگاه مون هم اطلاعتشون در این زمینه کمه؛ در نتیجه، مبنای 98% طراحی من، آزمون و خطا هست؛ من و دوستم تا الان مجموعا 10 تا موتور استرلینگ توی ابعاد و اندازه های مختلف ساختیم. با توجه به اطلاعاتی که در طی اون آزمون و خطا ها بدست آوردم؛ ابعاد این موتور رو اینجوری انتخاب کردم.شکل پره های خنکاری رو هم از موتور های دوزمانه الگو برداری کردم.
برای ساختش نیاز به دقت بالایی نیاز نیست؛ چون این موتور استرلینگ یه نمونه آزمایشی هست؛ قدرت خروجیش هم مهم نیست، در نتیجه با دقت کم میشه ساختش.
حسین متقی
18th February 2013, 01:25 AM
چون تا الان هیچ کتابی درباره طراحی موتور استرلینگ پیدا نکردم؛ و استادای دانشگاه مون هم اطلاعتشون در این زمینه کمه؛ در نتیجه، مبنای 98% طراحی من، آزمون و خطا هست؛ من و دوستم تا الان مجموعا 10 تا موتور استرلینگ توی ابعاد و اندازه های مختلف ساختیم. با توجه به اطلاعاتی که در طی اون آزمون و خطا ها بدست آوردم؛ ابعاد این موتور رو اینجوری انتخاب کردم.شکل پره های خنکاری رو هم از موتور های دوزمانه الگو برداری کردم.
برای ساختش نیاز به دقت بالایی نیاز نیست؛ چون این موتور استرلینگ یه نمونه آزمایشی هست؛ قدرت خروجیش هم مهم نیست، در نتیجه با دقت کم میشه ساختش.
پس خوبه
ولی جنس قطعات رو میشه بنویسید لطفا؟
چون قطعا نیاز به وزن کم دارید برای بازده بیشتر
در کل برای نمونه ی ازمایشی مناسب به نظر میرسه
موفق باشید
ab.bb
18th February 2013, 11:42 AM
پس خوبه
ولی جنس قطعات رو میشه بنویسید لطفا؟
چون قطعا نیاز به وزن کم دارید برای بازده بیشتر
در کل برای نمونه ی ازمایشی مناسب به نظر میرسه
موفق باشید
تقریبا همه قطعات از آلومینیوم هست.وقتی ساختمش و مطمئن شدم ،کار میکنه؛ نقشه و روش ساختش رو توی سایت میذام.
sinadidar
2nd May 2013, 03:07 PM
مکانیزم این موتور به این صورته که با انتقال حرارت بین دو سیلندر گرم و سرد از طریق یک مبدل حرارتی پیستون ها در این دو سیلندر حرکت می کنن و طی دو فرآیند دما ثابت و حجم ثابت این سیکل انجام می شود.
منتهی مشکل این سیکل کند بودن انتقال حرارته که بازده موتور به طور فاحشی کاهش پیدا می کنه!
اگه بتونیم مکانیزم انتقال حرارتو بین دو منبع گرم و سرد از طریق احتراق خارجی و با استفاده از نانو سیالات افزایش بدیم این موتور می تونه جایگزین خوبی برای موتورهای احتراق داخلی باشه.لازم به یادآوریه که بازده این سیکل تقریباً نزدیک به سیکل کارنو هستش.
فکر کنم شرکت ولوو تحقیقاتی در این زمینه انجام داده.
موفق باشید
ab.bb
2nd May 2013, 06:26 PM
مکانیزم این موتور به این صورته که با انتقال حرارت بین دو سیلندر گرم و سرد از طریق یک مبدل حرارتی پیستون ها در این دو سیلندر حرکت می کنن و طی دو فرآیند دما ثابت و حجم ثابت این سیکل انجام می شود.
منتهی مشکل این سیکل کند بودن انتقال حرارته که بازده موتور به طور فاحشی کاهش پیدا می کنه!
اگه بتونیم مکانیزم انتقال حرارتو بین دو منبع گرم و سرد از طریق احتراق خارجی و با استفاده از نانو سیالات افزایش بدیم این موتور می تونه جایگزین خوبی برای موتورهای احتراق داخلی باشه.لازم به یادآوریه که بازده این سیکل تقریباً نزدیک به سیکل کارنو هستش.
فکر کنم شرکت ولوو تحقیقاتی در این زمینه انجام داده.
موفق باشید
کندی در انتقال حرارت ، باعث کندی در کنترل توان موتور میشه. در صورتی که از موتور بشکل دور ثابت( صرفا برای تولید برق) استفاده بشه؛ این مشکل دیگه مطرح نیست.مشکل اصلی که بازه سیکل استرلینگ رو پایین میاره؛ فرض دما ثابت بودن فرایند تراکم و انبساط هست. همین مشکل در سیکل اریکسون و کارنو هم وجود داره. در واقع فرض انتروپی ثابت به واقعیت نزدیکتر هست تا دما ثابت. چون که با تراکم گاز دما افزایش و با انبساط هوا دما کاهش پیدا میکنه.
بازده حرارتی سیکل کارنو، اریکسون و استرلینگ در حالت ایده آل برابر هست.شرکتهای مختلفی رو موتور استرلینگ کار کردن؛ بعضا نتایج خیلی خوبی هم گرفتن ولی همیشه یک مشکل سر راه پیشرفت این موتور وجود داشته؛ اونم قیمت بالای ساختش هست. به عنوان مثال شرکت فلیپس یک نمونه 200 اسب بخار برای کار کرد روی اتوبوس ساخت؛ ولی قیمت تمام شده ساخت موتور، سه برابر نمونه دیزلی بود. در نتیجه پروژه رو ادامه ندادن.
sinadidar
4th May 2013, 11:54 PM
آره منظور من استفاده از این موتور روی وسایل نقلیه بود که فعلاً نتونسته جای خودشو باز کنه اما در آینده امکانش هست[shaad]
البته تا حالا تلاشهای زیادی شده تا سیکل های جدید روی موتورها امتحان بشه مثل سیکل میلر که با زودتر یا دیرتر بستن سوپاپ هوا میشه کارهای اتلافی رو(اصطلاحاً کار پمپ کردن گازها) به حداقل رسوند.اما این نوع موتورها هم به دلیل پیچیدگی نتونستن انتظاراتو آنچنان برآورده کنن
البته ببخشید اینا زیاد ربطی به موضوع نداره و خودش یه تاپیک جدا می طلبه[cheshmak]
استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است
استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.