vahid5835
7th February 2013, 05:45 PM
آپدیت جدید کسپرسکی ارتباط اینترنتی کاربران ایکسپی را قطع کرد!
کاربران ویندوز ایکسپی که از نرمافزار امنیتی کسپرسکی استفاده میکنند احتمالا بعد از بهروزرسانی این نرمافزار امنیتی متوجه شدهاند که دسترسیشان به اینترنت قطع شده است.
این بهروزرسانی ظاهرا باعث میشود ارتباط سیستم هایی که از ویندوز ایکسپی استفاده میکنند با اینترنت قطع شود. متخصصین آیتی که در سازمانها و نهادهای خود از نرمافزارهایی مانند Kaspersky Endpoint Security استفاده میکنند نیز دیروز در انجمن کسپرسکی از مشکلات ارتباطی گلایه کردهاند.شخصی که حدود ۱۲ هزار سیستم کامپیوتری را با سیستمهای کسپرسکی پشتیبانی میکند، اعلام کرده تماسهای بیشماری از کاربران دریافت کرده که از مشکلات ارتباطی پس از بهروزرسانی نالانند. از سویی گفته میشود با غیرفعال کردن مانیتورینگ پورتهایی خاص یا غیرفعال کردن مولفه وب این نرمافزار امنیتی، کاربران میتوانند مجددا به اینترنت دسترسی داشته باشند.
http://images.farnet.ir/2013/02/kis-2013-cloud-protection-update-screen-en.jpg (http://farnet.ir/?p=30985)به نظر میرسد این راهحلها، تنها به صورت موقتی عملی هستند. اما نهایتا کسپرسکی این مشکل را تصدیق کرد و از معرفی بهروزرسانی جدیدی برای حل این مشکل خبرداد.پاسخ کسپرسکی بدین شرح است :به خاطر مشکلات به وجود آمده معذوریم. به نظر میرسد بهروزرسانی جدید ما باعث شده تا کاربرانی که ازویندوز ایکسپی استفاده میکنند ارتباط اینترنتیشان قطع شود. اما ما با انتشار بهروزرسانی جدیدی به برطرف کردن این مشکل خواهیم پرداخت. آنچه که باید انجام شود به شرح زیر است :کاربران ویندوز ایکس پی برای اینکه به طورموقت به برقراری مجدد ارتباط اینترنتی مبادرت ورزند باید مولفه وب (Web AV Component) نرمافزارهای امنیتی ما را غیرفعال کنند و سپس در نرمافزار امنیتی Security Center (یا Admin Kit) با رفتن به قسمت Repositories برروی گزینه Update راست کلیک کنید و سپس All Task و بعد از آن Clear updates repository را انتخاب کنند. سپس مجددا به قسمت Repositories رفته و با کلیک راست برروی گزینه Updates، گزینه Download Updartes را انتخاب کنند و پس از انجام این مراحل، به فعالسازی مجدد مولفه کنترل وب بپردازند.اما اظهارنظرهای متفاوتی هستند که از انجام دادن این مراحل ذکر شده ولی تاخیر در بهروزرسانی مخازن خبر میدهند. برخی اظهارنظرها هم نشان میدهد این بهروزرسانی جدید هم مشکل قطع ارتباط با اینترنت را همچنان حل نکرده است.یکی از کاربران میگوید : “شکر خدا رایانههای بیمارستان ما به کمک کسپرسکی بدون آنتیویروس به کار خود ادامه میدهند (به طورطعنهآمیز)، ایده غیرفعال کردن موقتی مولفه کنترل وب هم واقعا هوشمندانه است .”متاسفانه کسپرسکی در زمینه پاسخ به انتقادات کاربران در انجمنهای مختلف نیز ضعیف عمل کرده است. در اظهارنظری، کسپرسکی از موفقیت خود در برطرف کردن مشکلی که پس از بهروزرسانی منتشره درچهارم فوریه درساعت ۱۱:۵۲ قبل ازظهر انجام شده خبر میدهد و میگوید این مشکل به سیستم عاملهای ۳۲ بیتی و محصولات زیر محدود میشود :
[*=left]- Kaspersky Anti-Virus for Windows Workstations 6.0.4 MP4
[*=left]- Kaspersky Endpoint Security 8 for Windows
[*=left]- Kaspersky Endpoint Security 10 for Windows
[*=left]- Kaspersky Internet Security 2012 and 2013
[*=left]- Kaspersky Pure 2.0
کاربران ویندوز ایکسپی که از نرمافزار امنیتی کسپرسکی استفاده میکنند احتمالا بعد از بهروزرسانی این نرمافزار امنیتی متوجه شدهاند که دسترسیشان به اینترنت قطع شده است.
این بهروزرسانی ظاهرا باعث میشود ارتباط سیستم هایی که از ویندوز ایکسپی استفاده میکنند با اینترنت قطع شود. متخصصین آیتی که در سازمانها و نهادهای خود از نرمافزارهایی مانند Kaspersky Endpoint Security استفاده میکنند نیز دیروز در انجمن کسپرسکی از مشکلات ارتباطی گلایه کردهاند.شخصی که حدود ۱۲ هزار سیستم کامپیوتری را با سیستمهای کسپرسکی پشتیبانی میکند، اعلام کرده تماسهای بیشماری از کاربران دریافت کرده که از مشکلات ارتباطی پس از بهروزرسانی نالانند. از سویی گفته میشود با غیرفعال کردن مانیتورینگ پورتهایی خاص یا غیرفعال کردن مولفه وب این نرمافزار امنیتی، کاربران میتوانند مجددا به اینترنت دسترسی داشته باشند.
http://images.farnet.ir/2013/02/kis-2013-cloud-protection-update-screen-en.jpg (http://farnet.ir/?p=30985)به نظر میرسد این راهحلها، تنها به صورت موقتی عملی هستند. اما نهایتا کسپرسکی این مشکل را تصدیق کرد و از معرفی بهروزرسانی جدیدی برای حل این مشکل خبرداد.پاسخ کسپرسکی بدین شرح است :به خاطر مشکلات به وجود آمده معذوریم. به نظر میرسد بهروزرسانی جدید ما باعث شده تا کاربرانی که ازویندوز ایکسپی استفاده میکنند ارتباط اینترنتیشان قطع شود. اما ما با انتشار بهروزرسانی جدیدی به برطرف کردن این مشکل خواهیم پرداخت. آنچه که باید انجام شود به شرح زیر است :کاربران ویندوز ایکس پی برای اینکه به طورموقت به برقراری مجدد ارتباط اینترنتی مبادرت ورزند باید مولفه وب (Web AV Component) نرمافزارهای امنیتی ما را غیرفعال کنند و سپس در نرمافزار امنیتی Security Center (یا Admin Kit) با رفتن به قسمت Repositories برروی گزینه Update راست کلیک کنید و سپس All Task و بعد از آن Clear updates repository را انتخاب کنند. سپس مجددا به قسمت Repositories رفته و با کلیک راست برروی گزینه Updates، گزینه Download Updartes را انتخاب کنند و پس از انجام این مراحل، به فعالسازی مجدد مولفه کنترل وب بپردازند.اما اظهارنظرهای متفاوتی هستند که از انجام دادن این مراحل ذکر شده ولی تاخیر در بهروزرسانی مخازن خبر میدهند. برخی اظهارنظرها هم نشان میدهد این بهروزرسانی جدید هم مشکل قطع ارتباط با اینترنت را همچنان حل نکرده است.یکی از کاربران میگوید : “شکر خدا رایانههای بیمارستان ما به کمک کسپرسکی بدون آنتیویروس به کار خود ادامه میدهند (به طورطعنهآمیز)، ایده غیرفعال کردن موقتی مولفه کنترل وب هم واقعا هوشمندانه است .”متاسفانه کسپرسکی در زمینه پاسخ به انتقادات کاربران در انجمنهای مختلف نیز ضعیف عمل کرده است. در اظهارنظری، کسپرسکی از موفقیت خود در برطرف کردن مشکلی که پس از بهروزرسانی منتشره درچهارم فوریه درساعت ۱۱:۵۲ قبل ازظهر انجام شده خبر میدهد و میگوید این مشکل به سیستم عاملهای ۳۲ بیتی و محصولات زیر محدود میشود :
[*=left]- Kaspersky Anti-Virus for Windows Workstations 6.0.4 MP4
[*=left]- Kaspersky Endpoint Security 8 for Windows
[*=left]- Kaspersky Endpoint Security 10 for Windows
[*=left]- Kaspersky Internet Security 2012 and 2013
[*=left]- Kaspersky Pure 2.0