وحید 0319
4th February 2013, 02:27 PM
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس:فرودگاهها به دلیل آلودگی هوا باید از تهران خارج شوند
هر فروند هواپیمایی که از باند فرودگاه بلند میشود برابر با ۱۰ هزار دستگاه خودرو آلودگی ایجاد میکند و برای رفع این مشکل فرودگاهها باید از تهران و سایر کلان شهرها خارج شوند.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقابله با آلودگی هوا نیازمند عزم ملی است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاههای مرتبط نقش کمرنگی برای حل این معضل دارند و این در حالی است که تهیه و تدوین برنامههای جامع و استفاده از استانداردهای بینالمللی میتواند نقش تعیین کنندهای در رفع این معضل داشته باشد.
به گزارش معماری نیوز (http://memarinews.com/)به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، احمد علی مقیمی افزود: شمارهگذاری سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی جدید در تهران طبیعتاً آلودگی هوا را در پی خواهد داشت و البته عواملی مانند استفاده این خودروها از سوخت نامناسب نیز به این موضوع دامن میزند.
وی با اعلام اینکه تعطیل کردن شهر چاره کار نیست، اظهار کرد: تعطیلی شهر یک مسکّن کوتاه مدت است که البته چندان هم از سوی شهروندان رعایت نمیشود، ضمن اینکه طرحهایی مانند تغییر ساعات کار کارمندان و مدارس و اجرای سراسری طرح زوج و فرد، از جمله راهکارهای موقت برای مقابله آلودگی هواست.
مقیمی افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و گسترش خدمات این ناوگان را مهمترین راه حل معضل آلودگی هوا دانست و تصریح کرد: باید به نحوی عمل شود که مردم بتوانند به راحتی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و به سیستم حمل و نقل شهری اعتماد کنند.
وی یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوای تهران و دیگر کلان شهرها را فرودگاهها دانست و اضافه کرد: هر فروند هواپیمایی که از باند فرودگاه بلند میشود برابر با ۱۰ هزار دستگاه خودرو آلودگی ایجاد میکند و برای رفع این مشکل فرودگاهها باید از تهران و سایر کلان شهرها خارج شوند.
مقیمی در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر اینکه ایجاد فضای سبز و کاشت نهال در اطراف تهران میتواند به رفع آلودگی هوا کمک کند، اعلام کرد: همچنین میتوان بخشی از دستگاههایی که حضورشان در پایتخت چندان حائز اهمیت نیست را از تهران انتقال داده و علاوه بر آن حاشیهنشینی را نیز در این کلان شهر کنترل کنیم.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در پایان با اعلام اینکه باید در حمل و نقل عمومی به ویژه در مترو سرمایهگذاری کنیم تا مردم به راحتی بتوانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به اندازه خودش کار میکند و اگر دولت نخواهد، هیچ سازمانی به تنهایی نخواهد توانست معضل آلودگی هوا را حل کند.
هر فروند هواپیمایی که از باند فرودگاه بلند میشود برابر با ۱۰ هزار دستگاه خودرو آلودگی ایجاد میکند و برای رفع این مشکل فرودگاهها باید از تهران و سایر کلان شهرها خارج شوند.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقابله با آلودگی هوا نیازمند عزم ملی است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاههای مرتبط نقش کمرنگی برای حل این معضل دارند و این در حالی است که تهیه و تدوین برنامههای جامع و استفاده از استانداردهای بینالمللی میتواند نقش تعیین کنندهای در رفع این معضل داشته باشد.
به گزارش معماری نیوز (http://memarinews.com/)به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، احمد علی مقیمی افزود: شمارهگذاری سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی جدید در تهران طبیعتاً آلودگی هوا را در پی خواهد داشت و البته عواملی مانند استفاده این خودروها از سوخت نامناسب نیز به این موضوع دامن میزند.
وی با اعلام اینکه تعطیل کردن شهر چاره کار نیست، اظهار کرد: تعطیلی شهر یک مسکّن کوتاه مدت است که البته چندان هم از سوی شهروندان رعایت نمیشود، ضمن اینکه طرحهایی مانند تغییر ساعات کار کارمندان و مدارس و اجرای سراسری طرح زوج و فرد، از جمله راهکارهای موقت برای مقابله آلودگی هواست.
مقیمی افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و گسترش خدمات این ناوگان را مهمترین راه حل معضل آلودگی هوا دانست و تصریح کرد: باید به نحوی عمل شود که مردم بتوانند به راحتی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و به سیستم حمل و نقل شهری اعتماد کنند.
وی یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوای تهران و دیگر کلان شهرها را فرودگاهها دانست و اضافه کرد: هر فروند هواپیمایی که از باند فرودگاه بلند میشود برابر با ۱۰ هزار دستگاه خودرو آلودگی ایجاد میکند و برای رفع این مشکل فرودگاهها باید از تهران و سایر کلان شهرها خارج شوند.
مقیمی در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر اینکه ایجاد فضای سبز و کاشت نهال در اطراف تهران میتواند به رفع آلودگی هوا کمک کند، اعلام کرد: همچنین میتوان بخشی از دستگاههایی که حضورشان در پایتخت چندان حائز اهمیت نیست را از تهران انتقال داده و علاوه بر آن حاشیهنشینی را نیز در این کلان شهر کنترل کنیم.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در پایان با اعلام اینکه باید در حمل و نقل عمومی به ویژه در مترو سرمایهگذاری کنیم تا مردم به راحتی بتوانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به اندازه خودش کار میکند و اگر دولت نخواهد، هیچ سازمانی به تنهایی نخواهد توانست معضل آلودگی هوا را حل کند.