نارون1
29th January 2013, 01:39 PM
http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/11/4/748778_848.jpgمشتاقی ، روانشناس در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران (https://yjc.ir/fa/list/7/161) گفت: انسان ها دارای پنجم بعد جسمی، ادراکی ، رانی ف عاطفی، اجتماعی هستند .
وی افزود: کودکان در محیط اطرافشان با دیگران تنگاتنگ رفتار می کنند و حالت تک بعدی دارند و ابعاد شکل رفتارشان با دیگران فرق می کند.
وی تصریح کرد: سالمندان هم نیز در ارتباط با اطرافیانش تک بعدی رفتار می کند و این تک بعدی را در قالب بعد جسمی اعمال می کند.وی عنوان کرد: سالمندان وقتی گذشته خود را مرور می کنند و فرآیند عملکردشان را ارزیابی می کنند ابراز ناراحتی می کنند.
وی خاطر نشان کرد: مرور خاطرات و ابراز ناراحتی به سالمند احساس ناراحتی دست می دهد و حالت دفاعی به خود می گیرد.وی در خصوص رفتار سالمندان افزود: این رفتار بیشتر در سالمندانی اتفاق می افتد تا دوره بزرگسالی و قبل از کهنسالی راضی نیستند و کسانی هستند که در این دوره محبت کافی و در حد انتظار و توقع خودشان ندیده اند.
وی خاطر نشان کرد: سالمندان که همانند کودکان برخورد می کنند باید در دوره جوانی و یا قبل از کهنسالی ابعاد رشد عاطفی و اجتماعی را پرورش دهیم تا بدانیم چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم و خوشبینی را در خود پرورش دهیم.
وی در نهایت افزود: در صورت نداشتن دوره جوانی و میانسالی در حد انتظار، نداشتن ارتباط با اطرافیان با پنج بعد انسانی، عملکرد در دوره سالمندی در حد دوره کودکی می رسد.
وی افزود: کودکان در محیط اطرافشان با دیگران تنگاتنگ رفتار می کنند و حالت تک بعدی دارند و ابعاد شکل رفتارشان با دیگران فرق می کند.
وی تصریح کرد: سالمندان هم نیز در ارتباط با اطرافیانش تک بعدی رفتار می کند و این تک بعدی را در قالب بعد جسمی اعمال می کند.وی عنوان کرد: سالمندان وقتی گذشته خود را مرور می کنند و فرآیند عملکردشان را ارزیابی می کنند ابراز ناراحتی می کنند.
وی خاطر نشان کرد: مرور خاطرات و ابراز ناراحتی به سالمند احساس ناراحتی دست می دهد و حالت دفاعی به خود می گیرد.وی در خصوص رفتار سالمندان افزود: این رفتار بیشتر در سالمندانی اتفاق می افتد تا دوره بزرگسالی و قبل از کهنسالی راضی نیستند و کسانی هستند که در این دوره محبت کافی و در حد انتظار و توقع خودشان ندیده اند.
وی خاطر نشان کرد: سالمندان که همانند کودکان برخورد می کنند باید در دوره جوانی و یا قبل از کهنسالی ابعاد رشد عاطفی و اجتماعی را پرورش دهیم تا بدانیم چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم و خوشبینی را در خود پرورش دهیم.
وی در نهایت افزود: در صورت نداشتن دوره جوانی و میانسالی در حد انتظار، نداشتن ارتباط با اطرافیان با پنج بعد انسانی، عملکرد در دوره سالمندی در حد دوره کودکی می رسد.