PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سود بیمه ها از اجرای زوج و فرد و مدیری كه گم شد!



وحید 0319
22nd January 2013, 10:32 PM
سود بیمه ها از اجرای زوج و فرد و مدیری كه گم شد!
معاون استاندار تهران از سود بیمه ها با اجرای طرح زوج و فرد گفت و پیشنهاد داد شركت های بیمه هزینه تحقیقات آلودگی هوا را بپردازند ! مدیر كل محیط زیست استان تهران 40 دقیقه دیر به جلسه رسید كه مشخص شد به جای حضور در دفتر محمودی در طبقه پنجم ، به تالار جلسات در طبقه همكف رفته است !




جلسه كمیته مواقع اظطرار آلودگی هوای كه 2 بهمن ماه برگزار شد هیچ مصوبه ای نداشت و اعضای كارگروه بیش تر وقت را به گفت و گو در باره طرح تردد زوج و فرد خودرو ها از درب منازل صرف كردند. معاون استاندار تهران و مدیر كل محیط زیست استان موافق سر سخت این طرح بودند.البته مخالفان شرایطی را برای اعلام موافقت اعلام كردند ، دلایلی كه شاید باعث مخالفت بیش تر اعضا شد.از این رو حاشیه های این جلسه بر متن چربید :

به گزارش بلدیه محمد رضا محمودی ، معاون استاندار تهران كه ریاست جلسه كمیته مواقع اظطرار آلودگی هوای تهران را بر عهده داشت از سود بیمه ها با اجرای طرح زوج و فرد از در منازل گفت و پیشنهاد داد شركت های بیمه وقتی از اجرای طرح های ما سود می برند هزینه تحقیقات آلودگی هوا را بپردازند ! او توضیح داد وقتی نیمی از خودرو ها تردد نمی كنند تصادف كم تر می شود و سود هنگفتی به جیب شركت های بیمه می رود.بنا بر این چون از مصوبات ما سود برده اند بیایند به ما كمك مالی كنند تا در زمینه آلودگی هوا تحقیق كنیم.

همچنین خبرنگار روزنامه ایران كه در همه جلسات كارگروه كاهش آلودگی هوا و كمیته مواقع اضطرار حضور دارد پیشنهاد داد : اعضای كارگروه ( كه خودرو های همه آن ها آرم طرح ترافیك داد ) در روزهایی كه طرح تردد زوج یا فرد خودرو ها را تصویب می كنند ، از وسایل نقلیه عمومی استفاده كنند .او گفت: با این كار هم به آلودگی هوا كمك می شود ، فرهنگ سازی عمومی می شود و هم چنین تا از وسایل نقلیه عمومی استفاده نكنند نمی دانند رفت و آمد با اتوبوس و مترو چقدر دشوار است.مدیران همه از تصویب محدودیت های ترافیكی راضی اند چون شهر خلوت می شود كه البته اعضای كارگروه در مقابل این پیشنها سكوت كردند .

نماینده دانشگاه علوم پزشكی گفت :‌باید نظر مراجع تقلید و فقا را هم نسبت به مصوبات جلسه جویا شویم.از تددابیر علمل در جلسات استفاده كنیم و به تصمیم گیری هایم در حوزه كاهش آلودگی هوا نگاه شرعی داشته باشیم.

رسول علی اشرفی پور، دبیر كارگروه كاهش آلودگی هوا و مدیر كل محیط زیست استان تهران 40 دقیقه دیر به جلسه رسید كه با ورود وی مشخص شد به جای حضور در دفتر محمودی در طبقه پنجم ، به تالار جلسات در طبقه همكف رفته است ! این موضوع باعث خنده حضار شد.

اشرفی پور سعی داشت به جای جلسه كمیته مواقع اظطرار آلودگی هوا ، از " جلسه كمیته مواقع هشدار آلودگی هوا " استفاده كند در حالی كه چنین جلسه ای در قانون تعریف نشده است.

محمودی از پیشنهاد به مجلس صحبت كرد تا كسی نتواند دو خوردو زوج و فرد داشته باشد.این حرف او باعث شد سپهر نواب ، نماینده وزارت كشور بگوید: با این طرح افراد را زوج و فرد می كنید.اگر این طور است بگوییم هر كس شماره ملی اش زوج است امروز خودرو بیاورد و هر كس فرد است فردا !

نماینده راهنمایی رانندگی در جلسه روز گذشته حضور نداشت و هنگامی كه صحبت از تردد زوج یا فرد خودرو ها از در منازل بود یكی می گفت پلیس با این طرح مخالف است و یكی می گفت پلیس موافق است .

به گزارش بلدیه شبكه تهران عضو ثابت كارگروه كاهش آلودگی هوا است كه همیشه در جلسات غایب است اما روز گذشته قنبر زاده در این جلسه حاضر شده بود كه این موضوع باعث تعجب حضار شد.او به محدودیت های ترافیكی ایراد گرفت و حتی آن را خیانت به مردم دانست در حالی كه شبكه تهران گزارش هایی در دفاع از این طرح پخش كرده است !

وقتی از تشدید محدودیت های ترافیكی صحبت شد یوسف رشیدی ، مدیر عامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران به آرامی گفت :‌ این طور پیش رویم كار به جایی می رسد كه می گوییم خودرو هایی كه پلاك آن ها بر 17 بخش پذیر است می توانند امروز تردد كنند و ...

محمودی از پیشنهاد خود به كمیسیون بهداشت مجلس صحبت كرد كه طبق آن خودرو ها مالكیت زمانی دارند طوری كه هر كس خودرویی می خرد بعد از چند سال دیگر مالك آن نیست !او دلیل اجرای این طرح را كاهش هزینه های دولت دانست تا دیگر به صاحبان خودرو های فرسوده پولی ندهد.

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد