PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : متروی قم ؛ شاید 20 سال دیگر



وحید 0319
21st January 2013, 03:38 PM
متروی قم ؛ شاید 20 سال دیگر
استان قم جزو كلانشهرهای كشور است كه میزان عبور و مرور و زائرپذیری فراوانی دارد و از سویی دیگر با مشكلاتی همچون ترافیك و آلودگی هوا مواجه است كه مرتفع كردن این مشكلات در گرو بهره مندی از سایر ناوگان‌های حمل و نقل همچون مترو است.




استان قم جزو یكی از كلانشهرهای كشور است كه با توجه به قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی 17 استان و حضور بارگاه ملكوتی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران از حجم بالای زائر و عبور و مرور برخوردار است كه همین نكته باعث بوجود آمدن مشكلات و گره‌های ترافیكی و آلودگی هوا در این استان شده و موجباتی را فراهم آورده تا مسئولان برای حل معضلات ترافیكی و رهایی از مشكلاتی كه گریبانگیر كلانشهرها است از سایر ناوگان‌های حمل و نقل عمومی در این شهر بهره‌مند شوند كه باتوجه به بافت قم، مترو بهترین گزینه و انتخاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، مترویی كه در حال حاضر با توجه به مشكلات اعتباری كه گریبانگیر آن شده رسیدن به مقصدش را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
این مشكل زمانی بر سر زبان‌ها افتاد كه مهندس محمدرضا باقرپناهی، رئیس شورای اسلامی استان قم در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی كه در تیرماه سالجاری صورت گرفت به روند كند احداث پروژه مترو اشاره و ادامه این روند را موجب عدم اتمام ساخت آن در این شهر تا 20 سال آینده دانست. مسئله‌ای كه چندماه بعد یعنی در دیماه سالجاری حجت الاسلام محمد آتش‌زر رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز بر آن اشاره كرد و در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی از امكان توقف ساخت مترو قم، سخن به میان آورد.

وی در این دیدار از انجام تنها 850 متر از این پروژه خبر داد و عدم اختصاص اعتبارات پیش بینی شده را منجر به توقف این طرح عنوان كرد.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2012/04/789000_orig.jpgسخن از امكان توقف طرحی عظیم مانند مترو در كلانشهری مانند قم در حالی است كه معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار مهر، حجم بالای زائران، افزایش میزان تردد در سطح شهر بویژه در محدوده مركزی و محدویت معابر در قم را از جمله عوامل مهم در ضرورت احداث مترو و حتی احداث این نوع حمل و نقل عمومی را بهترین گزینه می‌داند.

مسیح الله معصومی در این گفتگو زمان‌بندی پنج ساله برای احداث مترو در قم را مورد اشاره قرار داد كه بر اساس زمانبندی مقرر شده بود در سال اول 15 درصد پیشرفت فیزیكی داشته باشد.

مترو هفت درصد از زمانبندی مشخص شده عقب است
براساس گفته‌های معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری قم، این پروژه هم اكنون تنها هشت درصد پیشرفت داشته و به عبارتی هفت درصد از آنچه برای سال اول تعیین شده بود، عقب است.

حسن بختیاری، سخنگوی شورای شهر قم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینكه بخش عمده تامین اعتبار پروژه مترو بر عهده دولت است، به عدم تامین اعتبارات لازم برای این پروژه اشاره و از عدم پیشرفت و سرعت پائین احداث مترو قم خبر داد.

این گفته‌ها در حالی است كه مدیرعامل سازمان قطار شهری قم به ادامه روند ساخت مترو در قم و عدم توقف آن تأكید دارد.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2013/01/921909_orig.jpgاحداث مترو در زمانبندی مشخص شده

علی اكبر حكمت كه به نظر می‌رسد سایر گزینه‌های تامین اعتبار برای این پروژه را بر روی میز دارد به توانمندی بسیار بالای پیمانكار پروژه اشاره كرده و با قاطعیت از اتمام پروژه در زمانبندی مشخص شده پنج ساله و حتی كمتر از آن سخن می‌گوید.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفته‌های سایر مسئولان درباره عقب ماندن هشت درصدی پروژه در سال اول را تأیید می‌كند، وی به خرید دستگاه TMB با وجود تحریم‌ها اشاره و ورود این دستگاه به پروژه را موجب افزایش سرعت عمل و جبران عقب ماندگی طی سال‌های آینده زمانبندی خبر می‌دهد.

حكمت ورود این دستگاه به پروژه را كه بنا به اظهارات وی، فرودین‌ماه سال 92 است، موجب سرعت در حفر تونل و افزایش سرعت در احداث دانست.

وی همچنین به سایر گزینه‌ها برای تأمین اعتبار مترو اشاره دارد و استفاده از آورده پیمانكار، ایجاد شرایط برای دریافت تسهیلات 40 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی، استفاده از اعتبارات استانی و استفاده از فاینانس از طریق قرار داد با كشور چین را از راهكارهایی می‌داند كه تا دریافت بودجه ملی برای عدم توقف روند احداث مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2012/04/784577_orig.jpgمدیرعامل سازمان قطار شهری قم ضمن تشریح خط A متروی قم كه احداث آن از سال گذشته آغاز شده است، طول این خط را 14 و هشت دهم كیلومتر عنوان كرد كه از محدوه قلعه كامكار تا منطقه جمكران را با احداث 14 ایستگاه تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح كارخانه ساخت Segment كه در ساخت تونل‌های مترو و عدم ریزش آن تأثیر دارد، همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر می‌دهد كه تولید این محصول نیز روند سرعت ساخت مترو را افزایش خواهد داد.

مترو در حال حاضر در برخی از كلانشهرهای كشور همچون، اهواز، شیراز، تبریز، اصفهان، كرج و اراك در حال احداث است و به نظر می‌رسد در این شهرها نیز با مشكل اعتبار مواجه باشد.

تهران و مشهد نیز از جمله كلانشهرهایی هستند كه پروژه احداث مترو در برخی از ایستگاه‌های آن به مرحله بهره برداری رسیده و شواهد نشان می‌دهد كه این وسیله حمل و نقل عمومی بهترین گزینه برای استفاده در كلانشهرها است.

✿elnaz✿
21st January 2013, 09:44 PM
متروی قم ؛ شاید 20 سال دیگر
استان قم جزو كلانشهرهای كشور است كه میزان عبور و مرور و زائرپذیری فراوانی دارد و از سویی دیگر با مشكلاتی همچون ترافیك و آلودگی هوا مواجه است كه مرتفع كردن این مشكلات در گرو بهره مندی از سایر ناوگان‌های حمل و نقل همچون مترو است.




استان قم جزو یكی از كلانشهرهای كشور است كه با توجه به قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی 17 استان و حضور بارگاه ملكوتی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران از حجم بالای زائر و عبور و مرور برخوردار است كه همین نكته باعث بوجود آمدن مشكلات و گره‌های ترافیكی و آلودگی هوا در این استان شده و موجباتی را فراهم آورده تا مسئولان برای حل معضلات ترافیكی و رهایی از مشكلاتی كه گریبانگیر كلانشهرها است از سایر ناوگان‌های حمل و نقل عمومی در این شهر بهره‌مند شوند كه باتوجه به بافت قم، مترو بهترین گزینه و انتخاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، مترویی كه در حال حاضر با توجه به مشكلات اعتباری كه گریبانگیر آن شده رسیدن به مقصدش را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
این مشكل زمانی بر سر زبان‌ها افتاد كه مهندس محمدرضا باقرپناهی، رئیس شورای اسلامی استان قم در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی كه در تیرماه سالجاری صورت گرفت به روند كند احداث پروژه مترو اشاره و ادامه این روند را موجب عدم اتمام ساخت آن در این شهر تا 20 سال آینده دانست. مسئله‌ای كه چندماه بعد یعنی در دیماه سالجاری حجت الاسلام محمد آتش‌زر رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز بر آن اشاره كرد و در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی از امكان توقف ساخت مترو قم، سخن به میان آورد.

وی در این دیدار از انجام تنها 850 متر از این پروژه خبر داد و عدم اختصاص اعتبارات پیش بینی شده را منجر به توقف این طرح عنوان كرد.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2012/04/789000_orig.jpg
سخن از امكان توقف طرحی عظیم مانند مترو در كلانشهری مانند قم در حالی است كه معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار مهر، حجم بالای زائران، افزایش میزان تردد در سطح شهر بویژه در محدوده مركزی و محدویت معابر در قم را از جمله عوامل مهم در ضرورت احداث مترو و حتی احداث این نوع حمل و نقل عمومی را بهترین گزینه می‌داند.

مسیح الله معصومی در این گفتگو زمان‌بندی پنج ساله برای احداث مترو در قم را مورد اشاره قرار داد كه بر اساس زمانبندی مقرر شده بود در سال اول 15 درصد پیشرفت فیزیكی داشته باشد.

مترو هفت درصد از زمانبندی مشخص شده عقب است
براساس گفته‌های معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری قم، این پروژه هم اكنون تنها هشت درصد پیشرفت داشته و به عبارتی هفت درصد از آنچه برای سال اول تعیین شده بود، عقب است.

حسن بختیاری، سخنگوی شورای شهر قم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینكه بخش عمده تامین اعتبار پروژه مترو بر عهده دولت است، به عدم تامین اعتبارات لازم برای این پروژه اشاره و از عدم پیشرفت و سرعت پائین احداث مترو قم خبر داد.

این گفته‌ها در حالی است كه مدیرعامل سازمان قطار شهری قم به ادامه روند ساخت مترو در قم و عدم توقف آن تأكید دارد.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2013/01/921909_orig.jpg
احداث مترو در زمانبندی مشخص شده

علی اكبر حكمت كه به نظر می‌رسد سایر گزینه‌های تامین اعتبار برای این پروژه را بر روی میز دارد به توانمندی بسیار بالای پیمانكار پروژه اشاره كرده و با قاطعیت از اتمام پروژه در زمانبندی مشخص شده پنج ساله و حتی كمتر از آن سخن می‌گوید.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفته‌های سایر مسئولان درباره عقب ماندن هشت درصدی پروژه در سال اول را تأیید می‌كند، وی به خرید دستگاه TMB با وجود تحریم‌ها اشاره و ورود این دستگاه به پروژه را موجب افزایش سرعت عمل و جبران عقب ماندگی طی سال‌های آینده زمانبندی خبر می‌دهد.

حكمت ورود این دستگاه به پروژه را كه بنا به اظهارات وی، فرودین‌ماه سال 92 است، موجب سرعت در حفر تونل و افزایش سرعت در احداث دانست.

وی همچنین به سایر گزینه‌ها برای تأمین اعتبار مترو اشاره دارد و استفاده از آورده پیمانكار، ایجاد شرایط برای دریافت تسهیلات 40 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی، استفاده از اعتبارات استانی و استفاده از فاینانس از طریق قرار داد با كشور چین را از راهكارهایی می‌داند كه تا دریافت بودجه ملی برای عدم توقف روند احداث مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2012/04/784577_orig.jpg
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم ضمن تشریح خط A متروی قم كه احداث آن از سال گذشته آغاز شده است، طول این خط را 14 و هشت دهم كیلومتر عنوان كرد كه از محدوه قلعه كامكار تا منطقه جمكران را با احداث 14 ایستگاه تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح كارخانه ساخت Segment كه در ساخت تونل‌های مترو و عدم ریزش آن تأثیر دارد، همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر می‌دهد كه تولید این محصول نیز روند سرعت ساخت مترو را افزایش خواهد داد.

مترو در حال حاضر در برخی از كلانشهرهای كشور همچون، اهواز، شیراز، تبریز، اصفهان، كرج و اراك در حال احداث است و به نظر می‌رسد در این شهرها نیز با مشكل اعتبار مواجه باشد.

تهران و مشهد نیز از جمله كلانشهرهایی هستند كه پروژه احداث مترو در برخی از ایستگاه‌های آن به مرحله بهره برداری رسیده و شواهد نشان می‌دهد كه این وسیله حمل و نقل عمومی بهترین گزینه برای استفاده در كلانشهرها است.



مترو كرج تا چند سال ديگه ؟!!![nishkhand]

mamadshumakher
21st January 2013, 10:21 PM
مترو كرج تا چند سال ديگه ؟!!![nishkhand]

مترو تهران گرمسار رو یه بخش هاییش رو انجام دادند و حتی یه سری ادم هایی اومدن و افتتاح هم کردند [nishkhand] ولی الان چیزی ازون تجهیزات وجود نداره.حتما راه میوفته.

ریپورتر
21st January 2013, 10:30 PM
مترو قم که سوژه هست حالا گفتن نداره ولی شک دارم مردم از توی تونل سالم بیان بیرون[nishkhand][khande] دیگه چه میشه کرد مهندسی هست و ایران اونم قم بعضی جاها مدل حفر کردن تونل طبق نظر حرام بوده [nishkhand] .حالا سر مونوریل بماند چه فیلمی در آوردن دفتر یکی از علما و گفت این پروژه کارشناسی نبوده.جل الخالق عجب سریع پروژه رو تحلیل کردن که فهمیدن کارشناسی نبوده[khande]

م.محسن
21st January 2013, 10:41 PM
اول اون بحث زیرگذر نزدیکی حرم که محل تجمع مسافرهاس حل بشه تا هر سال تو اون موقع بارندگی غرق نشن
بعد برسن به مترو

م.محسن
21st January 2013, 10:44 PM
مترو تهران گرمسار رو یه بخش هاییش رو انجام دادند و حتی یه سری ادم هایی اومدن و افتتاح هم کردند [nishkhand] ولی الان چیزی ازون تجهیزات وجود نداره.حتما راه میوفته.


تازه نگهبان های کارگاهش هم تو قرچک (یه کارگاهی هست تو قرچک که میگن برای خط مترو هست و کنار خط آهنه) مثل شیر از اون محافظت می کنن

zoh_reh
21st January 2013, 11:52 PM
با امید بخدا به زندگی ادامه میدیم.

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد