PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رونمایی از خودرو ایرانی"پیتون"+عکس



م.محسن
14th January 2013, 10:06 PM
اعتدال (http://www.etedaal.ir/): (http://etedaal.ir/fa/news/44936/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%22%D9%BE%DB%8 C%D8%AA%D9%88%D9%86%22%D8%B9%DA%A9%D8%B3)با رونمایی از نخستین خودروی طراحی شده از سوی متخصصان جوان کشور، ایران در زمینه طراحی خودرو از شرکت های خارجی بی نیاز شد.


به گزارش پرشین خودرو، ایمان مقصودی عضو تحریریه هفته نامه دنیای خودرو و سر طراح «پیتون»(Python)، در مراسم رونمایی از کانسپت این خودرو گفت: خودروی مذکور مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف ارائه به بازارهای خارجی طراحی شده و این برای اولین بار در کشور است که یک نشریه خودرویی با برگزاری مسابقه، بهره گیری از استعدادهای خلاق و استفاده از امکانات صنعتی کشور، نسبت به چنین کاری اقدام کرده است.

به گفته وی، طراحی خودرو «پیتون» 100درصد از ایده اولیه تا ساخت نمونه پروتوتایپ در داخل و از سوی بخش خصوصی انجام شده و برخی از اعضای تحریریه این هفته نامه به صورت مستقیم در آن شرکت داشته اند.

مقصودی با اشاره به اینکه اعضای تیم این پروژه از مقام آوران در مسابقات جهانی طراحی خودرو و همچنین از فارغ التحصیلان رشته های مکانیک و طراحی هستند، اظهار داشت: این خودرو یک اتومبیل سدان در کلاس سی(C) است که در طراحی آن راحتی خانواده ها ملاک عمل قرار گرفته و قابلیت نصب موتورهای 1600 و 1800 سی.سی بر روی آن وجود دارد.

در ادامه این مراسم، احمد عالی فر مدیرعامل دنتوس تهران که از حامیان اصلی این پروژه است، متذکر شد: کلاس C، کلاس خودروهای متوسط است که در حال حاضر بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد و خودروی «پیتون» نیز در این کلاس است.

به گفته وی، «پیتون» خودرویی منحصر به فرد و 100درصد ایرانی در کلاس سدان چهار درب خانوادگی است و می توان گفت با ساخت آن در داخل شاهد انقلابی در زمینه طراحی خودروهای ایرانی خواهیم بود.

عالی فر خاطرنشان کرد: ساخت نمونه مشابه این خودرو در خارج از کشور توسط شرکت های خودروسازی جهان بالای 150هزار دلار هزینه دارد درحالیکه خودرو فوق با استفاده از امکانات موجود کشور و تنها با هزینه ای در حدود یک میلیارد ریال طراحی و ساخته شده است.


http://etedaal.ir/UserUpload/Image/2(961).jpg

م.محسن
14th January 2013, 10:09 PM
http://media.isna.ir/content/arash%20khamooshi%20%288%20of%2012%29-4.jpg/4


http://media.isna.ir/content/arash%20khamooshi%20%2811%20of%2012%29-3.jpg/4

mamadshumakher
14th January 2013, 10:24 PM
در درجه ی اول باید از نشریه مورد نظر کمال تشکر رو بکنیم که سعی کردن قدمی در جهت بهبود اوضاع خودروسازی کشور بردارن.

ولی به نظر من (شما توجه نکنین فقط نظر شخصیه) طرح پخته تری رو میتونستند ارائه بدن.در اینکه این طرح یک طراحی ناب داخلی هست شکی نیست.واقعا سبک جدیدیه و کپی از روی خودروی دیگه ای نیست.

اول از همه هواکش های سپر جلو منو یاد ریو 2012 میندازه جای پروژکتور هم در نظر نگرفتن....

طرح جلو پنجره اگه بخواد تبدیل به یه نماد بشه اصلا جالب نیست.اون قسمت عمودی به سمت پایینو بر میداشتن شبیه جلو پنجره های آستون مارتین میشد.....

خطوطی که از جلوی چراغ جلو شروع شده و تا زیر آینه رفته ازونجا یه شیفت به بالا پیدا کرده تا روی در عقب هم کشیده شده خیلی شیب پیدا کردی اما طرح قشنگیه ولی در کل برای یه خودروی c کلاس این حجم خطوط زیاده.

ولی در کل میشه گفت قشنگه.

یکی از بهترین خودروهای سی کلاس دنیا رو براتون نمایش میدم
این خودرو 1982 به بازار اومد.

http://uc-njavan.ir/images/gfirc71sqrlmf8q5z2pr.jpg (http://uc-njavan.ir/)

http://uc-njavan.ir/images/wqqw0y5egaueo26ra2a.jpg (http://uc-njavan.ir/)

mamadshumakher
15th January 2013, 12:07 AM
ولی عقبش قشنگه.خوشم اومد

SaSaMc2
15th January 2013, 12:26 AM
http://cs.peugeotclub.eu/graphics/gallery/full/48_peugeot_407_coupe_2005_01_b.jpg

http://www.carsbase.com/photo/Peugeot-407_mp40_pic_1996.jpg

http://www.seriouswheels.com/pics-2007/2007-Renault-Laguna-Concept-Rear-Angle-Tilt-1280x960.jpg

http://www.partsoo.com/wp-content/uploads/2011/12/Renault-Laguna-Coupe-Back.jpg

http://www.germancarforum.com/community/attachments/2018-porsche-pajun-rear-three-quarter-jpg.12900/





http://peugeot.mainspot.net/pics/Peugeot_407_Elixir_02.jpg

m.g.s.t.r
15th January 2013, 12:30 AM
این خودرو هرگز ساخته نخواهد شد
این خط ـ اینم نشون /

SaSaMc2
15th January 2013, 12:30 AM
سلام...[golrooz]

به نظر من از يه وجب زير آينه تا بالاي چراغ جلوش...

تنها جايي از اين خودروست كه يكم نو آورانه هست...

mamadshumakher
15th January 2013, 12:51 PM
به نظر من از يه وجب زير آينه تا بالاي چراغ جلوش...

تنها جايي از اين خودروست كه يكم نو آورانه هست...

آخه دادا نو آورانه نیست.متفاوته فقط.همین.اگه بخوایم بگردیم دنبال نقطه ضعف خیلی چیزارو میشه مد نظر قرار داد.مثل استفاده از عقب پروتون gen 2 البته بدون حساب صندوق.و کاپوت کوچولوش و طرح گلگیر های جلوش.
یا اینکه فرم کلی جلو و طرح اسپرتشو میشه به میتسوبیشی لنسر هم نسبت داد

http://uc-njavan.ir/images/eu65mjznxgwhxmjzsv4.jpg (http://uc-njavan.ir/)

ولی به عنوان یک کار دانشجویی و تبدیل طرح مجازی به ماکت کار قشنگیه.چون بدون حمایت خودروساز ها انجام شد.و اگه برای طراح ها امکانات و ارزش قائل بشن در عرض چند سال ایران به یکی از بزرگترین صنایع خودروسازی دنیا تبدیل میشه...

این فقط یه پروژه بوده به دست جوانان که میخواستن یه الگو بدن به خودروساز ها برای یک خودرو سی کلاس.اما چون جوون بودن یکم زیادی فاکتور های اسپرت رو توش وارد کردن.

اگه بخوایم خیلی ایراد بگیریم که ....

http://uc-njavan.ir/images/q8t0jf7pge2ea7a22296.jpg (http://uc-njavan.ir/)

- - - به روز رسانی شده - - -


به نظر من از يه وجب زير آينه تا بالاي چراغ جلوش...

تنها جايي از اين خودروست كه يكم نو آورانه هست...

آخه دادا نو آورانه نیست.متفاوته فقط.همین.اگه بخوایم بگردیم دنبال نقطه ضعف خیلی چیزارو میشه مد نظر قرار داد.مثل استفاده از عقب پروتون gen 2 البته بدون حساب صندوق.و کاپوت کوچولوش و طرح گلگیر های جلوش.
یا اینکه فرم کلی جلو و طرح اسپرتشو میشه به میتسوبیشی لنسر هم نسبت داد

http://uc-njavan.ir/images/eu65mjznxgwhxmjzsv4.jpg (http://uc-njavan.ir/)

ولی به عنوان یک کار دانشجویی و تبدیل طرح مجازی به ماکت کار قشنگیه.چون بدون حمایت خودروساز ها انجام شد.و اگه برای طراح ها امکانات و ارزش قائل بشن در عرض چند سال ایران به یکی از بزرگترین صنایع خودروسازی دنیا تبدیل میشه...

این فقط یه پروژه بوده به دست جوانان که میخواستن یه الگو بدن به خودروساز ها برای یک خودرو سی کلاس.اما چون جوون بودن یکم زیادی فاکتور های اسپرت رو توش وارد کردن.

اگه بخوایم خیلی ایراد بگیریم که ....

http://uc-njavan.ir/images/q8t0jf7pge2ea7a22296.jpg (http://uc-njavan.ir/)

yas-90
15th January 2013, 02:16 PM
کاری ندارم چقدر نوآورانه ست یا نه مهم اینه که قیافه خوبی داره تازه اینجور که آقا محمد دوتا عکس واسه مقایسه گذاشتن وقتی سوارش میشی انگار سوار مزدا شدی [bamazegi].....حالا که فکر میکنم خیلیم خوشم اومد[nishkhand]

اینم نظر کارشناسانه من درمورد ظاهر ماشین [bamazegi] : خوشگله ولی بهتره رنگ ماشینو عوض کنن دوس نداشتم [nishkhand]

kahrupay
15th January 2013, 02:28 PM
به نظرم جلوش یه مقدار مشکل داره!!!!! در حقیقت مقداری روی اعصابه!!!
به قول آقای mamadshumakher عقبشو پسندیدم!!!
مرسی

mamadshumakher
16th January 2013, 09:09 AM
http://uc-njavan.ir/images/dx4iqmzlhr4j2p8231wi.jpg (http://uc-njavan.ir/)

http://uc-njavan.ir/images/mjffc7mpifxk61osy3q.jpg (http://uc-njavan.ir/)

http://uc-njavan.ir/images/nfrtssoipgtdka5nv0ut.jpg (http://uc-njavan.ir/)

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد