mamadshumakher
12th January 2013, 07:54 PM
کمپانی :
پژو ۴۰۵ محصول سال ۱۹۸۴ شرکت پژو فرانسه می باشد که بازار خوبی در قاره ی آفریقا ، اروپای غربی ، ایران و.. داشته .
ال ۹۰ محصول ده ی ۹۰ شرکت رنوی فرانسه می باشد که بازار خوبی در روسیه ، هند ، ایران ، برزیل و اروپای غربی و.. داشته .
این دو شرکت خودرو ساز فرانسوی از پر توان ترین خودروسازان این کشور که نمی توان برتری هیچ یک را بر دیگری اعلام کرد .
طراحی بدنه :
شرکت پژو فرانسه با طرحی از پینین فارینا ، ۴۰۵ را در سال ۱۹۸۴ به بازار معرفی کرد .
شرکت رنو فرانسه با طرحی از کنت ملویل از شرکت طراحی رومانیائی ال ۹۰ یا رنو لوگان را در دهه نود میلادی به بازار عرضه کرد .
با توجه به یک دهه اختلاف ۴۰۵ از زیبائی بیشتری نسبت به ال ۹۰ بر خوردارست .
ایمنی :
با توجه به سال تولید پژو ۴۰۵ اطلاعات دقیقی نسبت به تعداد ستاره ایمنی این خودرو موجود نمی باشد .
ال ۹۰ دارای سه ستاره ی ایمنی از پنج ستاره ی ایمنی EURO NCAP می باشد .
با قدمت ۱۸ ساله ی ۴۰۵ در ایران شاهد ایمنی مناسبی از این خودرو به طور تجربی نبودیم و خصوصا ً آسیب پذیری ۴۰۵ در تصادفات جانبی و همین طور ضعف در قسمت فرمان در تصادفات قسمت جلوی خودرو که منجربه آسیب دیدگی جدی راننده می شود .
در ال ۹۰ ایمنی بالاتر از ۴۰۵ بوده اما سه ستاره ی ایمنی ، امتیاز قابل توجهی نیست .
ارگونومی :
۴۰۵ دیگر امروز ارگونومی قابل قبول ندارد اما ال ۹۰ هنوز نمره ی قبولی را در ارگونومی می گیرد .
موتور :
موتور ۱۸۰۰ انژکتور ۴۰۵ متعلق به اوایل دهه ی ۹۰ و فاصله ای پانزده ساله با تکنولوژی روز دارد و بزرگ ترین ایراد آن مصرف سوخت و آلایندگی زیاد آنست ، اما ال ۹۰ خودروئی با موتور تقریبا ً مطابق با استاندارد های روز می باشد و پرتوان و دقیق تر از موتور ۴۰۵ عمل می کند .
گیربکس :
گیربکس ۴۰۵ با اینکه عمل کرد خوبی دارد اما ال ۹۰ دارای گیربکسی مدرن تر با عمل کرد و هماهنگی بیشتر با موتور است .
http://uc-njavan.ir/images/9xos0at2dv6wgc4gu2.jpg (http://uc-njavan.ir/)
ساسپنشن :
با توجه به مدرن بودن ساسپنشن در ال ۹۰ در مقابل ۴۰۵ اما می توان با اختلافی اندک ال ۹۰ را در این مقایسه برتر دانست .
ترمز :
قطعا ً ترمز در ال ۹۰ عمل کردی بسیار برتر از ۴۰۵ دارد و می توان تا حدودی به آن اعتماد کرد .
سیستم های پایداری :
هر دوی این دو خودرو فاقد سیستم پایداری می باشند .
تست درایو :
۴۰۵ با ارتفاع کمتر و ایجاد نقطه ی ثقل مناسب تر وزن و بکار گیری ساسپنشن سخت تر ، هندلینگ خوبی را پیدا کرده اما با توجه به توزیع نا مناسب وزن ، نقاط ضعفی در پایداری عقب خودرو دیده می شود .
ال ۹۰ با ارتفاع بیشتر و بکار گیری ساسپنشن مدرن ولی نرم انعطاف و هندلیگ را در یک مجموعه جمع آوری کرده ، همین طور توزیع قابل قبول وزن نقطه ی ضعف جدی در آن پدید نیاورده ، شتاب گیری و رسیدن به سرعت نهائی در ال ۹۰ سریع تر از ۴۰۵ اتفاق می افتد . موتور مدرن و پر توان ال ۹۰ با بهره گیری از دو میل سوپاپ و ۱۶ سوپاپ عمل کرد سریع تری را نسبت به موتور ۴۰۵ دارد و گیربکس آن نیز در هیچ دنده ای ضعف انتقال نیرو را پیدا نمی کند . ارگونومی و ترمز برتر ال ۹۰ توان هدایت این خودرو را برای راننده به مراتب بیشتر از ۴۰۵ ایجاد می کند و راننده با احساس تسلط بیشتر و دید و حس حدود خودرو قادر به جابه جایی های سریعتری در حرکت نسبت به ۴۰۵ است . با این که ۴۰۵ خودروئی قدیمی ولی کارآمد است اما ال ۹۰ قادر به بیرون کردن آن از میدان رقابت است .
http://uc-njavan.ir/images/51n4jifjtxriblnjzut1.jpg (http://uc-njavan.ir/)
منبع:http://infiniti.mihanblog.com/extrapage/405_and_l90
پژو ۴۰۵ محصول سال ۱۹۸۴ شرکت پژو فرانسه می باشد که بازار خوبی در قاره ی آفریقا ، اروپای غربی ، ایران و.. داشته .
ال ۹۰ محصول ده ی ۹۰ شرکت رنوی فرانسه می باشد که بازار خوبی در روسیه ، هند ، ایران ، برزیل و اروپای غربی و.. داشته .
این دو شرکت خودرو ساز فرانسوی از پر توان ترین خودروسازان این کشور که نمی توان برتری هیچ یک را بر دیگری اعلام کرد .
طراحی بدنه :
شرکت پژو فرانسه با طرحی از پینین فارینا ، ۴۰۵ را در سال ۱۹۸۴ به بازار معرفی کرد .
شرکت رنو فرانسه با طرحی از کنت ملویل از شرکت طراحی رومانیائی ال ۹۰ یا رنو لوگان را در دهه نود میلادی به بازار عرضه کرد .
با توجه به یک دهه اختلاف ۴۰۵ از زیبائی بیشتری نسبت به ال ۹۰ بر خوردارست .
ایمنی :
با توجه به سال تولید پژو ۴۰۵ اطلاعات دقیقی نسبت به تعداد ستاره ایمنی این خودرو موجود نمی باشد .
ال ۹۰ دارای سه ستاره ی ایمنی از پنج ستاره ی ایمنی EURO NCAP می باشد .
با قدمت ۱۸ ساله ی ۴۰۵ در ایران شاهد ایمنی مناسبی از این خودرو به طور تجربی نبودیم و خصوصا ً آسیب پذیری ۴۰۵ در تصادفات جانبی و همین طور ضعف در قسمت فرمان در تصادفات قسمت جلوی خودرو که منجربه آسیب دیدگی جدی راننده می شود .
در ال ۹۰ ایمنی بالاتر از ۴۰۵ بوده اما سه ستاره ی ایمنی ، امتیاز قابل توجهی نیست .
ارگونومی :
۴۰۵ دیگر امروز ارگونومی قابل قبول ندارد اما ال ۹۰ هنوز نمره ی قبولی را در ارگونومی می گیرد .
موتور :
موتور ۱۸۰۰ انژکتور ۴۰۵ متعلق به اوایل دهه ی ۹۰ و فاصله ای پانزده ساله با تکنولوژی روز دارد و بزرگ ترین ایراد آن مصرف سوخت و آلایندگی زیاد آنست ، اما ال ۹۰ خودروئی با موتور تقریبا ً مطابق با استاندارد های روز می باشد و پرتوان و دقیق تر از موتور ۴۰۵ عمل می کند .
گیربکس :
گیربکس ۴۰۵ با اینکه عمل کرد خوبی دارد اما ال ۹۰ دارای گیربکسی مدرن تر با عمل کرد و هماهنگی بیشتر با موتور است .
http://uc-njavan.ir/images/9xos0at2dv6wgc4gu2.jpg (http://uc-njavan.ir/)
ساسپنشن :
با توجه به مدرن بودن ساسپنشن در ال ۹۰ در مقابل ۴۰۵ اما می توان با اختلافی اندک ال ۹۰ را در این مقایسه برتر دانست .
ترمز :
قطعا ً ترمز در ال ۹۰ عمل کردی بسیار برتر از ۴۰۵ دارد و می توان تا حدودی به آن اعتماد کرد .
سیستم های پایداری :
هر دوی این دو خودرو فاقد سیستم پایداری می باشند .
تست درایو :
۴۰۵ با ارتفاع کمتر و ایجاد نقطه ی ثقل مناسب تر وزن و بکار گیری ساسپنشن سخت تر ، هندلینگ خوبی را پیدا کرده اما با توجه به توزیع نا مناسب وزن ، نقاط ضعفی در پایداری عقب خودرو دیده می شود .
ال ۹۰ با ارتفاع بیشتر و بکار گیری ساسپنشن مدرن ولی نرم انعطاف و هندلیگ را در یک مجموعه جمع آوری کرده ، همین طور توزیع قابل قبول وزن نقطه ی ضعف جدی در آن پدید نیاورده ، شتاب گیری و رسیدن به سرعت نهائی در ال ۹۰ سریع تر از ۴۰۵ اتفاق می افتد . موتور مدرن و پر توان ال ۹۰ با بهره گیری از دو میل سوپاپ و ۱۶ سوپاپ عمل کرد سریع تری را نسبت به موتور ۴۰۵ دارد و گیربکس آن نیز در هیچ دنده ای ضعف انتقال نیرو را پیدا نمی کند . ارگونومی و ترمز برتر ال ۹۰ توان هدایت این خودرو را برای راننده به مراتب بیشتر از ۴۰۵ ایجاد می کند و راننده با احساس تسلط بیشتر و دید و حس حدود خودرو قادر به جابه جایی های سریعتری در حرکت نسبت به ۴۰۵ است . با این که ۴۰۵ خودروئی قدیمی ولی کارآمد است اما ال ۹۰ قادر به بیرون کردن آن از میدان رقابت است .
http://uc-njavan.ir/images/51n4jifjtxriblnjzut1.jpg (http://uc-njavan.ir/)
منبع:http://infiniti.mihanblog.com/extrapage/405_and_l90