PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مقاله چرا بازی میکنیم ؟



SUB-Z3RO
11th January 2013, 03:48 AM
چرا بازی می کنیم؟ برای اینکه وقت خود را بگذرانیم؟ برای اینکه تجربه ورود به دنیایی تازه را کسب کنیم؟ برای اینکه می خواهیم هیجان های نامتعادل را بدست بیاوریم؟ شاید هر بازیکنی، دلیلی برای این سوال داشته باشد، اما مجله XBOX World با طرح چنین سوالی به سراغ بازیسازان مطرح دنیا رفته و از آن ها درباره این موضوع سوال کرده است.

http://pgimg.net/editors/ab/Why%20Playing/Xbox-World-Magazine-big-icon_4370.jpg




رندی پیچفورد رئیس استودیوی Gearbox Software

من بازی می کنم، به این دلیل که احساس خوبی پیدا می کنم و این موضوع باعث می شود تا بتوانم از مغزم استفاده بهتری داشته باشم و چیزهای خوبی خلق کنم. با بازی کردن، احساسی را که می خواهم، به مغزم منتقل می کنم. در کودکی علاقه زیادی به بازی های نقش آفرینی Text Base داشتم. به بازی های Pac-Man و Donkey Kong علاقه مند بودم. حتی چند بازی شبیه سازی هم در آن زمان بازی کردم، اما زمانی که بازی هایی مانند Wolfenstein 3D راهی بازار شدند، دیگر مهارت برای بازی کردن مطرح شده بود. Wolfenstein اولین بازی ای بود که باعث شد تا من به بازی های اکشن احترام بگذارم. این عنوان از هر نظر من را به سمت خودش جلب کرد. از آن زمان بود که به Computer Graphics علاقه مند شدم و برنامه نویسی را یاد گرفتم. دنیای بازی ها باعث شد که سرگرمی های من به کل تغییر کنند.

http://pgimg.net/editors/ab/Why%20Playing/Randy-Pitchford.jpg




یوسکه هایاشی رئیس استودیوی Team Ninja


در یک تعطیلات تابستانی، من و بردام به خانه یکی از اقوام رفتیم و آنجا با NES بازی کردیم. یادم هست که آنقدر جذب بازی شده بودم که نمی توانستم از تلویزیون دور شوم. وقتی متوجه گذر زمان شدم که پدر و مادرم گفتند "موقع رفتن است." اما من از آنجا تکان نخوردم. سرانجام والدینم گفتند که برای ما یک NES و هر بازی ای که ما می خواهیم را می خرند. آن ها برای من NES به همراه یک بازی Super Mario Bros خریدند. من خیلی به این بازی علاقه داشتم. فکر کنم آن لحظه، زمانی بود که آینده من تغییر کرد. در بسیاری از مشکلات زندگی، بازی ها به من کمک زیادی کردند. یادم هست که قرار بود امتحان دانشگاه بدهم و من در قسمتی از امتحانم بخشی از Policenauts که هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) آن را ساخته بود را نوشتم! امتیاز خوبی هم آوردم و به دانشگاه وارد شدم.

http://pgimg.net/editors/ab/Why%20Playing/Yosuke%20Hayashi.jpg




یوجی کورکادو تهیه کننده استودیوی Kojima Productions

در دوران کودکی، هر زمان که وقت اضافی داشتم، بازی می کردم. حتی قبل از اینکه بازی ها به دنیای من بیایند، من برای هر کاری قانون های خاصی طراحی می کردم. زمانی که بازی های کامپیوتری را دیدم، از واقعی بودن آن ها خیلی لذت بردم و متوجه قانون های جالبی در آن ها شدم. من 100 درصد اطمینان داشتم که به دنیای بازی های کامپیوتری علاقه مند هستم و اکنون هم بیشتر از همه در استودیو بازی می کنم. از زمانی که کودک بودم تا الان، تغییری در من به وجود نیامده و هنوز عاشق بازی هستم.

http://pgimg.net/editors/ab/Why%20Playing/Yuji-Korekado.jpg




مارک لامیا رئیس استودیوی Treyarch

هر کدام از ما بسیار منحصر به فرد هستیم. مهم نیست که چه اتفاقی در زندگی رخ می دهد. زمان که من پای یک بازی می نشینم، همه چیز را فراموش می کنم. چیزهای بسیار کمی در دنیا وجود دارند که من می توانم روی آن ها تمرکز کنم. هیچ احساسی مثل آن زمانی که در حال انجام یک بازی جدید هستم، نمی تواند من را عوض کند. وقتی من بازی ای را انجام می دهم، با خودم می گویم که "الان به کجا می روم؟" من هنگام بازی کردن در دنیای دیگری حضور دارم. این یکی از سرگرمی های عالی دنیا است که به شکل باور نکردنی ای می تواند تأثیرگذار باشد.

http://pgimg.net/editors/ab/Why%20Playing/Mark-Lamia.jpg




دیوید وندرهار کارگردان طراحی Treyarch


من بازی کردن را با کنسول Intellivision شروع کردم. در آن زمان تنها من، برادرم و پدرم با هم بازی می کردیم. مواقعی که پدرم کار خاصی نداشت، با ما بازی می کرد. من واقعاً احساس می کردم که دارم آن بازی را انجام می دهم و می توانم در آنجا برادرم را شکست دهم. من هیچ وقت تنهایی بازی نمی کردم، چرا که لذت خاصی برای من نداشت. ما بازی Baseball را به شکل بسیار حرفه ای با هم بازی می کردیم. همچنین بازی Tron: Deadly Disc را هم بازی می کردیم که بسیار زیبا بود. یک بازی به نام Utopia بود که شبیه ساز بود و ما از آن لذت می بردیم. آن دوران بهترین روزهای زندگی من بود. در آن زمان نمی دانستم که به یک طراح بازی تبدیل می شوم. الان می فهمم که آن کارها باعث شدند تا من اکنون به این کار برسم. من بازی های چندنفره را بسیار دوست دارم. بازی کردن چیزی است که خیلی ها دوست دارند درباره آن با هم صحبت کنند. این چیزی است که باعث می شود تا بخش چندنفره بسیار جذاب باشد.

http://pgimg.net/editors/ab/Why%20Playing/David-Vonderhaar.jpg


تیم ویلیتس، کارگردان استودیوی id Software
بهترین بازی برای من همیشه DOOM بوده است! من نسخه Shareware این بازی را در سال 1994 دانلود کردم. در مرحله اول بازی در قسمت E1 و M1 بودم. تازه داشتم با محیط بازی آشنا می شدم و با تفنگم تیراندازی می کردم که به اتاقی رسیدم و در آن را باز کردم. آن در من را وارد دنیای جدیدی کرد و در آن زمان متوجه شدم که چه کاری باید انجام دهم. من باید بازی بسازم. در حقیقت من از همان جا برای بازی DOOM مدهای مختلف ساختم. بعد از آن هم آنقدر خوش شانس بودم که در id کار کردم. الان 18 سال است که در اینجا کار می کنم و هر روز برای کاری که انجام می دهم، هیجان زده هستم. خوشحال هستم که روی بازی هایی کار کرده ام که تأثیر زیادی روی این صنعت داشته اند.

http://pgimg.net/editors/ab/Why%20Playing/Tim%20Willits.jpg




توره بلیستاد، کارگردان استودیوی IO Interactive

من همیشه بازی می کردم و 8 سالم بود که یک Commodore 64 داشتم. من به وسیله آن موسیقی می ساختم و پس از آنکه Amiga آمد، دیدم که خیلی ها چیزهای مختلفی به وسیله آن خلق می کنند. من ساخت موسیقی و برنامه نویسی را دوست داشتم و این ها را در کنار هم قرار دادم و اکنون کار می کنم. در این روزها ما در IO بازی هایی مانند Kane & Lynch و Freedom Fighters را ساختیم که خیلی سینمایی بودند. من همیشه این قسمت را خیلی دوست دارم که در آن چیزی خلق می کنی که مردم را هیجان زده می کند.

http://pgimg.net/editors/ab/Why%20Playing/Tore%20Blystad.jpg




وارن اسپکتور، رئیس استودیوی Junction Point

من از میانگین سنی بازیکنان کنونی بزرگتر هستم، پس با بازی های کامپیوتری بزرگ نشده ام. من با شطرنج، Monopoly و Checkers بزرگ شدم. هیچ بازی ای مانند یک بازی صفحه ای نمی تواند کودکان را هیجان زده کند. زمانی که با بازی Dungeons & Dragons آشنا شدم، دیگر شطرنج بازی نکردم. در سال 1978 بود که من D&D را بسیار بازی کردم. بعداً با افرادی آشنا شدم که برای DC کمیک می نوشتند و این بازی را با آن ها انجام می دادم. من تجربه ای دارم که شاید خیلی ها اکنون آن را نداشته باشند. من به تازگی شانس این را پیدا کردم که بازی بسازم و بازی های نقش آفرینی و RTS را بسیار دوست دارم. من بازی کردن را با Atari 2600 و NES شروع کردم. بعداً هم Apple II داشتم و اینجا بود که به بازی های کامپیوتری علاقه مند شدم، اما هیچکدام از آن بازی ها حس بازی D&D را به من منتقل نمی کردند. من 23 سال در این صنعت بودم، اما مانند آن حس را دیگر ندیدم. اینجا بود که به خودم گفتم باید دست به ساخت یک بازی خلاقانه بزنم. با خودم گفتم که در این مدت چه بازی هایی ساخته نشده اند؟ چه بازی هایی به این سبک که من دوست دارم ساخته نشده اند؟ به همین دلیل بود که دست به ساخت بازی زدم.

http://pgimg.net/editors/ab/Why%20Playing/Warren%20Spector.jpg




هاروی اسمیت، کارگردان استودیوی Arkane

بازی ها به شما این اجازه را می دهند تا در هر زمانی که خواستید، به فضا بروید. بازی ها می توانند دریچه های بزرگی را روبروی شما باز کنند که قدرت زیادی را به شما می دهند. شما را به دنیاهای مختلفی می برند و تجربه های گوناگونی را برای شما به همراه می آورند. در دنیای بازی ها همیشه با یک چیز درگیر هستید و این چیزی است که باعث می شود تا بازی کنید. من بازی Far Cry 2 را خیلی دوست داشتم، چون دقیقاً چیزی بود که دوست داشتم همیشه بازی کنم. همین شد که من سعی کنم تا چیزی خلق کنم که مردم در آن آزادی عمل داشته باشند.

http://pgimg.net/editors/ab/Why%20Playing/Harvey%20Smith.jpg




راب جونز، کارگردان گیم پلی NBA 2K

من از 14 سالگی با Commodore 64 شروع کردم. در آن زمان ما در دانشگاه یک لیگ بسکتبال راه انداخته بودیم که من را خیلی تحت تأثیر قرار می داد و در آن همیشه با افراد مختلفی بازی می کردیم. بعد به سراغ بازی های Madden رفتیم. اینجا بود که من کارم را در صنعت بازی شروع کردم و به EA ملحق شدم و روی سری بازی های Madden برای 5 سال کار کردم. موضوع جالب اینجا بود که من همیشه بسکتبال را بیشتر دوست داشتم!

http://pgimg.net/editors/ab/Why%20Playing/Rob%20Jones.jpg





نویسنده: مجید نوردوست
www.pardisgame.net (http://www.pardisgame.net)

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد