ماری مریم
6th January 2013, 07:07 PM
تبیان:آيا شما هم به اين فکر ميکنيد که کاش زمان بيشتري براي انجام کارهايتان داشتيد؟ آيا به اين فکر ميکنيد که کاش ميتوانستيد وقت خود را به کارهاي مفيدتري اختصاص دهید؟ آيا شما هم با کمبود وقت شديد درگير هستيد؟
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/10/7/134562_355.jpg (http://www.bartarinha.ir)
مديريت زمان عنوان مهارتي است که به شما کمک ميکند تمام کارهاي خود را سر وقت و به موقع انجام دهيد و هيچ گاه دچار کمبود زمان نشويد.اما به دست آوردن مهارت مديريت زمان که فکر ميکنم تک تک ما به شدت دنبال آن هستيم خيلي ساده نيست.
اگر با ديدن تيتر چشمهايتان برق زد خوشحال باشيد.در ادامه 11 قانون طلايي مديريت زمان را که برگرفته از اين مقاله فوقالعاده است با هم مرور خواهيم کرد.
1)باور داشته باشيد مديريت زمان يک افسانه است!
خوب اين خيلي عنوان خوبي براي اولين قانون يک مقاله درباره مديريت زمان نيست. اما شما که نميخواهيد خود را گول بزنيد؟ براي شروع بايد باور داشته باشيد شما به هيچ عنوان نميتوانيد مديريت زمان داشته باشيد!
در واقع يک روز فقط و فقط 24 ساعت است و اين 24 ساعت هم خواه ناخواه ميگذرد. شما به جاي تلاش براي مديريت زمان، بايد «خودتان را مديريت کنيد» براي انجام به موقع کارها. اين راز بسيار مهم شما را وادار ميکند به شخصيت خودتان دقيقتر بشويد.
2)برای مدیریت زمان به دنبال جاهايي بگرديد که زمان را تلف ميکنيد.
اولين قدم در مدیرت زمان اين است که به دنبال سارقين زمان بگرديد. ببينيد کجا وقتتان به صورت نادرست هدر ميرود و شما نميتوانيد از آن زمانها استفاده مناسبي در جهت بهرهوري ببريد.
خيلي وبگردي الکي ميکنيد؟ هميشه تلفن ميسوزانيد؟ به خداوندگار SMS تبديل شديد؟ براي وقتگذاري کارتونهايي مانند فوتباليست ها را هم نگاه ميکنيد؟ انتظار هم داريد وقت کم نياوريد؟
3)براي تلاشهايتان براي مديريت زمان هدف بگذاريد.
يادآوري ميکنم، توجه مديريت زمان روي تغيير رفتارهاي شماست و نه تغيير زمان [گام شماره يک]. يکي از بهترين جاها براي شروع اين تغيير رفتار تلاش براي حذف جاهايي است که وقت شما الکي تلف ميشود [گام شماره دو]براي مثلا يک هفته سعي کنيد يک هدفي بگذاريد و حتما هم انجامش بدهيد. نگاه نکردن برنامه عمو پورنگ که سخت نيست! هدف ميتواند نزدن SMS براي يک هفته باشد.
4)برنامههاي مديريت زمانتان را اجرايي و گسترده کنيد.
اين شايد يک جورهايي با گام شماره سه از يک رده باشند. شما توانستيد يک هدف را براي يک مدت محدود تنظيم کنيد و به آن عمل کنيد.در اين گام شما بايد يک خورده به خودتان فشار بياوريد. نترسيد به ذخاير چربي شما آسيبي وارد نميشود.
شما کمکم بايد اين زمانهاي محدود را افزايش بدهيد و در عين حال تعداد اهداف را هم زياد کنيد. براي مثال براي يک ماه نه SMS بزنيد. نه برنامههاي وقتگير و بعضا وقت تلفکن تلوزيون را نگاه کنيد. نه وبگردي بيهوده کنيد و نه …
طبيعتا وقتي قدم سوم را با موفقيت برداشتيد با کمي تلاش اين قسمت را هم ميتوانيد پشت سر بگذاريد. هر چند شايد خيلي ساده به نظر نرسد!
5)از ابزارهاي مديريت زمان استفاده کنيد.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/10/7/134566_365.jpg (http://www.bartarinha.ir)
خوب بديهي است که حتي يک برگ کاغذ هم ميتواند ابزار مديريت زمان باشد، اگر شما کارهايتان را مرتب و منظم روي آن بنويسيد و تحليل کنيد.در حقيقت قسمت مهم کار هم همين جاست.
چه نرم افزارهاي بسيار پيشرفته و چه Outlook ساده همه ميتوانند شما را در رسيدن به مقصودتان کمک کنند.مهم اين است که شما خودتان بتوانيد به نوبه خودتان کمک کنيد.با استفاده از ابزارهاي زيادي که وجود دارد زمان بندي روزانه خودتان را بنويسيد و کلاهتان را قاضي کنيد ببينيد کجاي کار را اشتباه کرديد و کجاها را هم درست رفتيد.پشت گوش نندازيد خيلي زود عيب و ايرادهاي کارتان را متوجه ميشويد.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/10/7/134562_355.jpg (http://www.bartarinha.ir)
مديريت زمان عنوان مهارتي است که به شما کمک ميکند تمام کارهاي خود را سر وقت و به موقع انجام دهيد و هيچ گاه دچار کمبود زمان نشويد.اما به دست آوردن مهارت مديريت زمان که فکر ميکنم تک تک ما به شدت دنبال آن هستيم خيلي ساده نيست.
اگر با ديدن تيتر چشمهايتان برق زد خوشحال باشيد.در ادامه 11 قانون طلايي مديريت زمان را که برگرفته از اين مقاله فوقالعاده است با هم مرور خواهيم کرد.
1)باور داشته باشيد مديريت زمان يک افسانه است!
خوب اين خيلي عنوان خوبي براي اولين قانون يک مقاله درباره مديريت زمان نيست. اما شما که نميخواهيد خود را گول بزنيد؟ براي شروع بايد باور داشته باشيد شما به هيچ عنوان نميتوانيد مديريت زمان داشته باشيد!
در واقع يک روز فقط و فقط 24 ساعت است و اين 24 ساعت هم خواه ناخواه ميگذرد. شما به جاي تلاش براي مديريت زمان، بايد «خودتان را مديريت کنيد» براي انجام به موقع کارها. اين راز بسيار مهم شما را وادار ميکند به شخصيت خودتان دقيقتر بشويد.
2)برای مدیریت زمان به دنبال جاهايي بگرديد که زمان را تلف ميکنيد.
اولين قدم در مدیرت زمان اين است که به دنبال سارقين زمان بگرديد. ببينيد کجا وقتتان به صورت نادرست هدر ميرود و شما نميتوانيد از آن زمانها استفاده مناسبي در جهت بهرهوري ببريد.
خيلي وبگردي الکي ميکنيد؟ هميشه تلفن ميسوزانيد؟ به خداوندگار SMS تبديل شديد؟ براي وقتگذاري کارتونهايي مانند فوتباليست ها را هم نگاه ميکنيد؟ انتظار هم داريد وقت کم نياوريد؟
3)براي تلاشهايتان براي مديريت زمان هدف بگذاريد.
يادآوري ميکنم، توجه مديريت زمان روي تغيير رفتارهاي شماست و نه تغيير زمان [گام شماره يک]. يکي از بهترين جاها براي شروع اين تغيير رفتار تلاش براي حذف جاهايي است که وقت شما الکي تلف ميشود [گام شماره دو]براي مثلا يک هفته سعي کنيد يک هدفي بگذاريد و حتما هم انجامش بدهيد. نگاه نکردن برنامه عمو پورنگ که سخت نيست! هدف ميتواند نزدن SMS براي يک هفته باشد.
4)برنامههاي مديريت زمانتان را اجرايي و گسترده کنيد.
اين شايد يک جورهايي با گام شماره سه از يک رده باشند. شما توانستيد يک هدف را براي يک مدت محدود تنظيم کنيد و به آن عمل کنيد.در اين گام شما بايد يک خورده به خودتان فشار بياوريد. نترسيد به ذخاير چربي شما آسيبي وارد نميشود.
شما کمکم بايد اين زمانهاي محدود را افزايش بدهيد و در عين حال تعداد اهداف را هم زياد کنيد. براي مثال براي يک ماه نه SMS بزنيد. نه برنامههاي وقتگير و بعضا وقت تلفکن تلوزيون را نگاه کنيد. نه وبگردي بيهوده کنيد و نه …
طبيعتا وقتي قدم سوم را با موفقيت برداشتيد با کمي تلاش اين قسمت را هم ميتوانيد پشت سر بگذاريد. هر چند شايد خيلي ساده به نظر نرسد!
5)از ابزارهاي مديريت زمان استفاده کنيد.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/10/7/134566_365.jpg (http://www.bartarinha.ir)
خوب بديهي است که حتي يک برگ کاغذ هم ميتواند ابزار مديريت زمان باشد، اگر شما کارهايتان را مرتب و منظم روي آن بنويسيد و تحليل کنيد.در حقيقت قسمت مهم کار هم همين جاست.
چه نرم افزارهاي بسيار پيشرفته و چه Outlook ساده همه ميتوانند شما را در رسيدن به مقصودتان کمک کنند.مهم اين است که شما خودتان بتوانيد به نوبه خودتان کمک کنيد.با استفاده از ابزارهاي زيادي که وجود دارد زمان بندي روزانه خودتان را بنويسيد و کلاهتان را قاضي کنيد ببينيد کجاي کار را اشتباه کرديد و کجاها را هم درست رفتيد.پشت گوش نندازيد خيلي زود عيب و ايرادهاي کارتان را متوجه ميشويد.