SUB-Z3RO
6th January 2013, 05:52 PM
http://www.gamers.at/uploads/tx_consolmedia/SCREENSHOTS_Devil_May_Cry_026.jpg
[delkhoori][delkhoori][delkhoori]
چه كسی فكر می كرد که یك پسر مو مشكی، اینقدر جار و جنجال راه بیندازد؟ هر چند Capcom به شدت روی ظاهر جدید دانته (Dante) تأكید دارد، ولی افراد زیادی از این تغییرات ناراضی هستند. تامیم آنتونیادس (Tameem Antoniades) موئسس شركت Ninja Theory می گوید: "در مقابل واكنش دشمنان این بازی، باید بگویم که ما نقشه های خود را كشیده ایم و قصد تغییر آن را نداریم. شما وقتی متوجه این حرف می شوید كه بازی را انجام دهید." البته بعضی از این شكایت ها خیلی بچگانه هستند و واقعاً اینطور نیست كه Ninja Theory به نظر طرفدارها توجهی نكند. حتی بر عكس این ماجرا هم هست كه بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم كرد.
درست نیست كه هنوز چیزی از بازی ندیده ایم فقط به موهای شخصیت اول یك بازی خرده بگیریم. اگر بخواهیم با طرفداران سری Devil May Cry منصف باشیم، اتفاقاً دلیل خیلی منطقی سر این تغییرات وجود دارد. در حقیقت ترس از این بازی ترس از ناشناخته ها است، نه از تغییرات. اینطور نیست كه سازنده جدید غربی بازی درك درستی از یك بازی ژاپنی نداشته است. قرار بود که در نمایش های Gamescom بازی تمام این ترس ها و نگرانی ها فروكش كنند و طرفداران متقاعد شوند. آنتونیادس از تصویر ذهنی خود دفاع می كند و باور دارد كه تیم سازنده راه درستی را در پیش گرفته است. با وجود بازی هایی مثل Heavenly Sword و Enslaved در كارنامه این شركت، هیچ شكی در اعتبار آن ها وجود ندارد و همین اعتبار حداقل برای Capcom خوب به نظر آمده بود.
http://www.playscope.com/Wskins/skin2011/images/all_medias/2012/dmcdevilmaycry/galeries/artworks/dmcdevilmaycry_artworks0006.jpg http://hcgamer.pl/images/uploads/201211/dmc-dante-police-photo-side.jpg
بر خلاف بعضی از كسانی كه باور دارند این بازی به غیر از اسم، هیچ ربطی به نسخه های قبلی ندارد، مأموریت آنتونیادس به قول خودش "ثابت كردن این است كه این بازی در ذات خود یك Devil May Cry است." دموی گیم پلی بازی روی مبارزات تمركز داشت و همانطور كه آنتونیادس می گوید، هسته اصلی Devil May Cryهای قبلی، روان و واكنش پذیر بودن دانته در مبارزات بوده است. در ابتدا باید اشاره كرد كه عمق بسیار بیشتری در نسخه نهایی نسبت به چیزی كه ما امروز از بازی می بینیم، وجود خواهد داشت و تمام حركات دانته تمام نشده و به قول سازندگان، نمایش های امروز بازی زیرمجموعه ای كوچك از كلیت اصلی آن است. دانته در حالیكه توسط CCTV نظارت می شود، در خیابان های پر از سایه شهر قدم می زند.
صدای زنی مرموز می گوید: "آن ها حتماً تو را زیر نظر دارند، آن ها من را به داخل برزخ كشیده اند." دانته سر راه خود با اولین موج شیاطین روبرو می شود. به هیچ وجه HUD در تصویر وجود ندارد كه عمداً یا غیر عمد به تمركز بیشتر روی اكشن بازی كمك زیادی كرده است. نیمی DMC و نیمی Bayonetta، حركات دانته خیلی آشنا به نظر می رسند و در همین حین تازگی در آن ها دیده می شود كه همین موضوع دلیل اصلی تغییر سازندگان بوده است. نبردهای تن به تن خیلی خشن و عظیم هستند و فنون چندضرب زنجیروار اجرا می شوند كه خیلی كارآمد هم هستند و طوفان اسلحه او هم جذاب است. شما می توانید در یك لحظه و حتی روی هوا بین فرشته، شیطان و انسان بودن دانته تغییر حالت دهید و تصور كنید که چه تعداد حركت می توانید با تركیب كردن این سه حالت با هم انجام دهید و حتی طی صحنه های آهسته این حركات را ببینید.
http://www.fromheroestoicons.com/blog/wordpress/wp-content/uploads/2012/04/dmc-wall.jpg
آنتونیادس می گوید: "در ظاهر، دانته جوان است و حركات كمتری بلد است، ولی خشن تر و پرخاشگر است و بیشتر شبیه به یك مبارز خیابانی است." این موضوع روی آهنگ های بازی هم تأثیر دارد كه از موسیقی های خشن با حالت های مختلف بهره می برد. در حالت بعدی كه بیشتر یك راز است، شما وارد یك بخش دیگر از مبارزه می شوید و ما Devil Trigger دانته را مشاهده می كنیم. در این حالت رنگ موهای دانته سفید می شود، دشمنان روی هوا بی حركت می شوند و دانته تعداد زیادی فنون چندضرب مختلف می زند كه هر كدام اثر بسیار زیادی دارند. تمام حركاتی كه روی هوا می زنید، بسته به مهارت و بخش مختلفی است كه آن را برای مبارزه انتخاب كرده اید. آنتونیادس می گوید: "دنیای بازی خیلی خطرناك است. این دنیایی سركش و خشن از دنیای واقعی ما است." در بخش های پایانی دمو، دانته با سرعت در طول خیابان می دود و شیاطین زیادی قصد توقف او را دارند و او با شكستن شیشه ای وارد یك كلیسا می شود. صدای زن مرموز دوباره شنیده می شود.
NT نمی گوید كه این زن چه كسی است، ولی او از سمت دنیای واقعی با دانته صحبت می كند و به دانته كمك می كند. پس از یك صحنه جذاب دانته بالاخره از این دنیا فرار می كند. نكته نگران كننده، فریم ریت بازی است. سری های قبلی DMC روی 60 فریم ثابت اجرا می شدند، ولی Ninja Theory اینبار با استفاده از موتور UE3 روی 30 فریم ثابت بازی را اجرا می كند. آنتونیادس می گوید كه آن ها فریم را ثابت نگه داشته اند، چیزی كه نتوانستند در Enslaved انجام دهند. با اینكه بازی به نرمی قبل نیست، ولی سازندگان اشاره كرده اند كه در عوض، در بخش های دیگر خیلی قوی تر بوده اند. محیط ها و تغییران ناگهانی آن ها از نكات مثبت آن است. با وجود این موضوع كه فریم بازی كاهش یافته، گفته شده كه Ninja Theory با كارگردان های DMCهای قبلی در حال مذاكره است كه بازی حس 60 فریم بودن را داشته باشد و آن ها می گویند: "به شما اطمینان می دهیم که وقتی كنترلر را در دست خود بگیرید، دقیقاً همان حس Devil May Cryهای قبلی را خواهید داشت." تا به اینجا، Ninja Theory یك بازی هیجانی و پر از اكشن نفس گیر خلق كرده و هسته های اصلی بازی قبلی را نگه داشته است و در همین حین تجربیات فراوان خود را در این سبك روی بازی اجرا كرده است.[shaad]
نویسنده: حمیدرضا نیکوفر
www.pardisgame.net (http://www.pardisgame.net/)
[delkhoori][delkhoori][delkhoori]
چه كسی فكر می كرد که یك پسر مو مشكی، اینقدر جار و جنجال راه بیندازد؟ هر چند Capcom به شدت روی ظاهر جدید دانته (Dante) تأكید دارد، ولی افراد زیادی از این تغییرات ناراضی هستند. تامیم آنتونیادس (Tameem Antoniades) موئسس شركت Ninja Theory می گوید: "در مقابل واكنش دشمنان این بازی، باید بگویم که ما نقشه های خود را كشیده ایم و قصد تغییر آن را نداریم. شما وقتی متوجه این حرف می شوید كه بازی را انجام دهید." البته بعضی از این شكایت ها خیلی بچگانه هستند و واقعاً اینطور نیست كه Ninja Theory به نظر طرفدارها توجهی نكند. حتی بر عكس این ماجرا هم هست كه بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم كرد.
درست نیست كه هنوز چیزی از بازی ندیده ایم فقط به موهای شخصیت اول یك بازی خرده بگیریم. اگر بخواهیم با طرفداران سری Devil May Cry منصف باشیم، اتفاقاً دلیل خیلی منطقی سر این تغییرات وجود دارد. در حقیقت ترس از این بازی ترس از ناشناخته ها است، نه از تغییرات. اینطور نیست كه سازنده جدید غربی بازی درك درستی از یك بازی ژاپنی نداشته است. قرار بود که در نمایش های Gamescom بازی تمام این ترس ها و نگرانی ها فروكش كنند و طرفداران متقاعد شوند. آنتونیادس از تصویر ذهنی خود دفاع می كند و باور دارد كه تیم سازنده راه درستی را در پیش گرفته است. با وجود بازی هایی مثل Heavenly Sword و Enslaved در كارنامه این شركت، هیچ شكی در اعتبار آن ها وجود ندارد و همین اعتبار حداقل برای Capcom خوب به نظر آمده بود.
http://www.playscope.com/Wskins/skin2011/images/all_medias/2012/dmcdevilmaycry/galeries/artworks/dmcdevilmaycry_artworks0006.jpg http://hcgamer.pl/images/uploads/201211/dmc-dante-police-photo-side.jpg
بر خلاف بعضی از كسانی كه باور دارند این بازی به غیر از اسم، هیچ ربطی به نسخه های قبلی ندارد، مأموریت آنتونیادس به قول خودش "ثابت كردن این است كه این بازی در ذات خود یك Devil May Cry است." دموی گیم پلی بازی روی مبارزات تمركز داشت و همانطور كه آنتونیادس می گوید، هسته اصلی Devil May Cryهای قبلی، روان و واكنش پذیر بودن دانته در مبارزات بوده است. در ابتدا باید اشاره كرد كه عمق بسیار بیشتری در نسخه نهایی نسبت به چیزی كه ما امروز از بازی می بینیم، وجود خواهد داشت و تمام حركات دانته تمام نشده و به قول سازندگان، نمایش های امروز بازی زیرمجموعه ای كوچك از كلیت اصلی آن است. دانته در حالیكه توسط CCTV نظارت می شود، در خیابان های پر از سایه شهر قدم می زند.
صدای زنی مرموز می گوید: "آن ها حتماً تو را زیر نظر دارند، آن ها من را به داخل برزخ كشیده اند." دانته سر راه خود با اولین موج شیاطین روبرو می شود. به هیچ وجه HUD در تصویر وجود ندارد كه عمداً یا غیر عمد به تمركز بیشتر روی اكشن بازی كمك زیادی كرده است. نیمی DMC و نیمی Bayonetta، حركات دانته خیلی آشنا به نظر می رسند و در همین حین تازگی در آن ها دیده می شود كه همین موضوع دلیل اصلی تغییر سازندگان بوده است. نبردهای تن به تن خیلی خشن و عظیم هستند و فنون چندضرب زنجیروار اجرا می شوند كه خیلی كارآمد هم هستند و طوفان اسلحه او هم جذاب است. شما می توانید در یك لحظه و حتی روی هوا بین فرشته، شیطان و انسان بودن دانته تغییر حالت دهید و تصور كنید که چه تعداد حركت می توانید با تركیب كردن این سه حالت با هم انجام دهید و حتی طی صحنه های آهسته این حركات را ببینید.
http://www.fromheroestoicons.com/blog/wordpress/wp-content/uploads/2012/04/dmc-wall.jpg
آنتونیادس می گوید: "در ظاهر، دانته جوان است و حركات كمتری بلد است، ولی خشن تر و پرخاشگر است و بیشتر شبیه به یك مبارز خیابانی است." این موضوع روی آهنگ های بازی هم تأثیر دارد كه از موسیقی های خشن با حالت های مختلف بهره می برد. در حالت بعدی كه بیشتر یك راز است، شما وارد یك بخش دیگر از مبارزه می شوید و ما Devil Trigger دانته را مشاهده می كنیم. در این حالت رنگ موهای دانته سفید می شود، دشمنان روی هوا بی حركت می شوند و دانته تعداد زیادی فنون چندضرب مختلف می زند كه هر كدام اثر بسیار زیادی دارند. تمام حركاتی كه روی هوا می زنید، بسته به مهارت و بخش مختلفی است كه آن را برای مبارزه انتخاب كرده اید. آنتونیادس می گوید: "دنیای بازی خیلی خطرناك است. این دنیایی سركش و خشن از دنیای واقعی ما است." در بخش های پایانی دمو، دانته با سرعت در طول خیابان می دود و شیاطین زیادی قصد توقف او را دارند و او با شكستن شیشه ای وارد یك كلیسا می شود. صدای زن مرموز دوباره شنیده می شود.
NT نمی گوید كه این زن چه كسی است، ولی او از سمت دنیای واقعی با دانته صحبت می كند و به دانته كمك می كند. پس از یك صحنه جذاب دانته بالاخره از این دنیا فرار می كند. نكته نگران كننده، فریم ریت بازی است. سری های قبلی DMC روی 60 فریم ثابت اجرا می شدند، ولی Ninja Theory اینبار با استفاده از موتور UE3 روی 30 فریم ثابت بازی را اجرا می كند. آنتونیادس می گوید كه آن ها فریم را ثابت نگه داشته اند، چیزی كه نتوانستند در Enslaved انجام دهند. با اینكه بازی به نرمی قبل نیست، ولی سازندگان اشاره كرده اند كه در عوض، در بخش های دیگر خیلی قوی تر بوده اند. محیط ها و تغییران ناگهانی آن ها از نكات مثبت آن است. با وجود این موضوع كه فریم بازی كاهش یافته، گفته شده كه Ninja Theory با كارگردان های DMCهای قبلی در حال مذاكره است كه بازی حس 60 فریم بودن را داشته باشد و آن ها می گویند: "به شما اطمینان می دهیم که وقتی كنترلر را در دست خود بگیرید، دقیقاً همان حس Devil May Cryهای قبلی را خواهید داشت." تا به اینجا، Ninja Theory یك بازی هیجانی و پر از اكشن نفس گیر خلق كرده و هسته های اصلی بازی قبلی را نگه داشته است و در همین حین تجربیات فراوان خود را در این سبك روی بازی اجرا كرده است.[shaad]
نویسنده: حمیدرضا نیکوفر
www.pardisgame.net (http://www.pardisgame.net/)